۰

داستان بازی Halo 1 Combat Evolved هیلو

داستان بازی Halo 1 Combat Evolved هیلو

داستان بازی Halo 1 Combat Evolved هیلو

داستان بازی Halo 1 Combat Evolved هیلو

داستان در قرن ۲۶ و در فضایی علمی تخیلی جریان دارد. سفر سریع‌تر از نور با عنوان «اسلیپ‌اسپیس» شناخته می‌شود. این موضوع به نژاد انسان اجازه داده تا ساکن سیارات دیگری به جز زمین شود. سیاره «ریچ» به عنوان یک قطب میان ستاره‌ای در زمینه فعالیت‌های علمی و نظامی است. فرماندهی فضایی سازمان ملل (UNSC) یک برنامه سری را برای ساخت ابرسربازهای تقویت یافته توسعه داده است که این سربازان با نام «اسپارتان» شناخته می‌شوند. بیش از بیست سال قبل از شروع داستان بازی، گروهی از یک نژاد پیشرفته تکنولوژیک به نام «کوننت»، جنگی را علیه بشریت آغاز کردند. ارتش بشریت مجموعه‌ای از شکست‌ها را تجربه کرد. اگرچه اسپارتان‌ها در برابر کوننت‌ها موثر بودند اما تعدادشان محدود بود. در سال ۲۵۵۲ نیروهای کوونت به سیاره ریچ هجوم آوردند و این کلونی را تخریب کردند. فضاپیمای Pillar of Autumn از این سیاره گریخت و یک اسپارتان به نام افسر «مستر چیف پتی جان-۱۱۷» هم در آن حاضر بود. این فضاپیما به اسلیپ‌اسپیس پرید با این امید که دشمنان را از زمین دور نگه دارد.

داستان بازی Halo 1 Combat Evolved هیلو

داستان بازی Halo 1 Combat Evolved هیلو

داستان بازی از جایی شروع شد که Pillar of Autumn از اسلیپ‌اسپیس خارج شد و خدمه‌ی آن یک «رینگ‌ورلد» بزرگ با منشأ ناشناس را پیدا کرد. کاوننت‌ها نیز به دنبال آن‌ها به آنجا رسیدند و حمله‌ای را ترتیب دادند. با تخریب شدید فضاپیما، کاپیتان «جیکوب کیس»، هوش مصنوعی فضاپیما که با نام «کورتانا» شناخته می‌شد را به مستر چیف داد تا کاوننت‌ها قادر به کشف موقعیت زمین نشوند. کیس به خدمه دستور داد تا فضاپیما را ترک کنند و سپس Autumn را سمت رینگ‌ورلد هدایت کرد تا آنجا سقوط کند.

روی سطح رینگ، مستر چیف و کورتانا سایر بازماندگان را نجات دادند و در برنامه‌ریزی یک ضدحمله کمک کردند. مستر چیف وقتی به اسیر شدن کیس توسط کاوننت‌ها پی برد به همراه گروهی کوچک از سربازان به ناو جنگی Truth And Reconciliation متعلق به کاوننت‌ها رفت تا کیس را نجات دهد. پس از آن کیس افشا کرد که کاوننت‌ها به آن رینگ‌ورلد، «هیلو» می‌گویند و این که آن‌ها باور داشتند هیلو یک سلاح است. کیس با قصد متوقف کردن کاوننت‌ها در استفاده از هیلو به جستجوی یک مخزن احتمالی از سلاح‌ها گشت. در همین حین مستر چیف و کورتانا حمله‌ای را به اتاق کنترل رینگ‌ورلد ترتیب دادند. کورتانا وارد سیستم‌های کامپیوتر هیلو شد و پس از پی بردن به چیزی موضوعی بلافاصله مستر چیف را فرستاد تا جلوی جستجوی کیس را بگیرد.

مستر چیف در حین جستجوی کاپیتان با یک دشمن جدید انگلی به نام «فلود» روبرو شد. رهاسازی فلود باعث شد تا ناظر هیلو یعنی هوش مصنوعی ۳۴۳ Guilty Spark برای فعال کردن سیستم دفاعی هیلو از مستر چیف کمک بگیرد. بعد از این که مستر چیف، ایندکس فعالسازی رینگ را دریافت کرد، هوش مصنوعی مذکور او را به اتاق کنترل هیلو بازگرداند. قبل از این که مستر چیف بتواند رینگ را فعال کند کورتانا مداخله کرد و افشا کرد که هدف اصلی این تأسیسات در واقع نابودی تمام موجودات دارای آگاهی در سراسر کهکشان است. وقتی کورتانا از تسلیم کردن ایندکس فعال‌سازی هیلو امتناع کرد، ۳۴۳ Guilty Spark به هر دوی کورتانا و مستر چیف حمله کرد.

مستر چیف و کورتانا برای جلوگیری از فعالسازی هیلو تصمیم گرفتند این تأسیسات را نابود کنند. مستر چیف که برای از بین بردن Autumn و هیلو به کدهای دستوری کیس نیاز داشت به ناو Truth And Reconciliation بازگشت و در آنجا شاهد جذب شدن کیس توسط فلود بود. مستر چیف کدهای مورد نیاز را از بقایای کاپیتان بازیابی کرد و به Autumn بازگشت اما ۳۴۳ Guilty Spark از تخریب‌ها جلوگیری کرده بود. مستر چیف و کورتانا به عنوان یک راه جایگزین به طور دستی ریکتورهای فضاپیما را بی‌ثبات کردند و از انفجاری که به دنبال این اقدام ایجاد شده بود به سختی گریختند. به این ترتیب بخش بزرگی از بازماندگان کاوننت‌ها، نیروهای UNSC و فلود همراه با تأسیسات هیلو نابود شدند. در صحنه‌ای پایانی از داستان بازی، نشان داده شد که ۳۴۳ Guilty Spark از این تخریب‌ها جان سالم به در برده است.

منبع : https://t.me/GameNewNews

برای مطالعه بیشتر داستان بازی ها در کنترل امجی حتما به صفحه دسته بندی آن مراجعه کنید.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *