۰

داستان بازی Doom Eternal

داستان بازی Doom Eternal

داستان بازی Doom Eternal

داستان بازی Doom Eternal

هشت ماه بعد از رویدادهای نسخه قبلی یعنی Doom 2016، زمین توسط نیروهای شیطانی مورد هجوم قرار گرفته و ۶۰٪ از جمعیت این سیاره نابود شده اند. زمین حالا تحت کنترل شرکت اتحادیه هوافضای فاسد شده قرار گرفته است. انسان‌های باقی مانده یا از زمین فرار کرده‌اند یا با پیوستن به هم یک جنبش مقاومت تحت عنوان ARC را شکل داده‌اند تا در برابر هجوم شیطان‌ها ایستادگی کنند. با این حال آن‌ها پس از تجربه‌ی تلفات شدید پنهان شدند. قهرمان بازی یعنی دووم اسلایر که در گذشته توسط دکتر ساموئل هیدن مورد خیانت واقع شد و به نقطه‌ای دیگر تلپورت شد، حالا به یک قلعه ماهواره‌ای که تحت کنترل هوش مصنوعی وگا بازگشته است تا حمله‌ی شیاطین را سرکوب کند و کاهنان جهنمی یعنی دیگ نایلاکس، دیگ راناک و دیگ گریو را بکشد. این کاهنان به یک موجود فرشته-مانند به نام «کان‌میکر» خدمت می‌کردند که به دنبال قربانی کردن بشریت بود. در همان اوایل داستان بازی، اسلایر به لس‌آنجلسِ تخریب شده تلپورت شد و در آنجا اقدام به کشتن دیگ نایلاکس کرد اما پس از آن کان‌میکر دو کاهن باقیمانده را به نقطه‌ای نامشخص تلپورت کرد و این موضوع باعث شد تا اسلایر جستجوی خود را ادامه دهد.

اسلایر بعد از بازیابی یک موقعیت‌یاب آسمانی از نگهبان دنیای «اکسالتیا» به جهنم رفت تا یک منبع نیرو را از یک موجود آسمانی سقوط کرده به نام «بیتریر» دریافت کند. این موجود به اسلایر هشدار داد که زمان بشریت فرا رسیده است و سپس منبع نیرو را به همراه یک خنجر ویژه به او داد. اسلایر با هدایت وگا به یک قلعه در قطب شمال رفت. یکی از کاهنان یعنی راناک در این مکان پناه گرفته بود و اسلایر پس از شکست دادن شکارچی‌های محافظ او، راناک را هم کشت.

کان‌میکر در واکنش به این اتفاق، گریو را به یک مکان پنهان برد و به حمله کردن به زمین شتاب بیشتری داد. اسلایر که مجبور به تغییر دادن تاکتیک‌ها شده بود، در اروپای مرکزی که نقطه‌ی شروع حمله بود اقدام به نابود کردن آشیانه «سوپرگور» کرد. با نبود هیچ سرنخی از آخرین کاهن جهنمی، وگا پیشنهاد یافتن دکتر هیدن را مطرح کرد، کسی که از موقعیت دیگ گریو آگاه بود. به این ترتیب دووم اسلایر به محوطه‌ی ARC رفت و در آنجا پوسته روباتی هیدن و همچنین کروسیبل را یافت. در همین حین او با یک نگهبان شیطانی به نام «مارادر» روبرو شد که برای متوقف کردن اسلایر فرستاده شده بود.

داستان بازی Doom Eternal

داستان بازی Doom Eternal

در ادامه‌ی داستان بازی، با آپلود شدن ذهن هیدن به قلعه افشا شد که دیگ‌گریو در «سنتینل‌پرایم» پنهان شده است. تنها دروازه‌ی موجود به سنتینل‌پرایم واقع در شهر باستانی «هبث» در هسته‌ی مریخ بود که دسترسی سریع به آن امکان‌پذیر نبود. اسلایر به تأسیساتی روی فوبوس (قمر مریخ) سفر کرد و در آنجا با استفاده از سلاح BFG 10000 چاله‌ای را در مریخ ایجاد کرد تا به هبث دسترسی پیدا کند. بعد از رسیدن به سنتینل‌پرایم، اسلایر فلش‌بک‌هایی از گذشته را دید. او توسط نگهبانان به شدت مجروح شد و نزد دیگ بُرده شد و مجبور شد تا در یک میدان گلادیاتوری مبارزه کند. دیگ‌ها تحت تاثیر بی‌رحمی اسلایر، او را به نگهبانان معرفی کردند در حالی که کان‌میکر به دنبال اطلاعات اسلایر در مورد شیطان‌ها بود. در زمان حال، اسلایر دیگ گریو را در میدان یافت و یک شیطان غول‌پیکر به نام «گلادیاتور» را شکست داد. او با این که می‌دانست کشتن دیگ‌گریو در زمین مقدس بر خلاف قوانین سنتینل است، با این حال او را کشت و به قلعه بازگشت.

در بازگشت، قلعه اسلایر توسط کان‌میکر بسته شد تا اسلایر دیگر نتواند در نقشه‌های او تداخلی ایجاد کند. کان افشا کرد که هدفش احیای شیطان جهان‌خوار و درنده است که نماد گناه است و قادر است بشریت را ببلعد. پس از آن اسلایر توسط شیطان‌ها مورد حمله قرار گرفت. او پس از زنده ماندن از آن حمله از انرژی آرجنت نهفته در کروسیبل شیطانی استفاده کرد تا قلعه را دوباره فعال کند. او سپس به Argent D’Nur سفر کرد تا کروسیبل خودش از زمان حضورش در نگهبانان را بازیابی کند.

فلش‌بک‌هایی نشان داد که در زمان نبرد شوم Argent D’Nur، کان‌میکر که با عنوان «سرافیم» شناخته می‌شد، در گذشته به اسلایر توانایی‌های فراانسانی داده است که او تبدیل به دوم اسلایر فعلی شده است. بعد از گرفتن دسته‌ی کروسیبل، این موضوع آشکار شد که کان‌میکر یک اتحاد را با جهنم ترتیب داده تا انرژی آرجنت تولید کند که این انرژی از قربانی کردن تعداد زیادی از روح انسان‌ها ایجاد شده بود. میکر قسمتی از انرژی آرجنت تولید شده توسط جهنم را دریافت کرد که این موضوع، بُعد خودشان یعنی «اورداک» را از حمله حفظ می‌کرد.

هیدن، اسلایر را به یک دژ عظیم جهنم به نام «نکراوول» هدایت کرد تا او در آنجا دروازه‌ای به «اورداک» را پیدا کند. او موفق به یافتن کان‌میکر شد و با استفاده از خنجر بیتریر، نماد قلب را نابود کرد تا تشریفات بیدار شدن را متوقف کند. نماد گناه با رهایی یافتن از کنترل میکر از حالت خفته‌ی خود بیدار شد و به زمین تلپورت شد. با از بین رفتن حصار بُعدی، شیطان‌ها پیمان خود را با میکر شکستند و به اورداک حمله کردند. کان‌میکر با اسلایر روبرو شد و اعلام کرد که اورداک برای بقا باید زمین را نابود کند. آن‌ها با یکدیگر نبرد کردند و اسلایر اقدام به کشتن کان‌میکر کرد و از طریق دروازه‌ای به زمین بازگشت و با نماد گناه روبرو شد. پایان داستان بازی با یک نبرد شدید و پر وسعت همراه بود که سرانجام اسلایر با وارد کردن کروسیبل بر سر نماد گناه این موجود را کشت و بالاخره به تهاجم جهنم به زمین پایان داد.

منبع : https://t.me/GameNewNews

 

برای مطالعه بیشتر داستان بازی ها در کنترل امجی حتما به صفحه دسته بندی آن مراجعه کنید.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *