۰

معرفی کتاب آخرین حلقه‌ دار

معرفی کتاب آخرین حلقه‌ دار


کتاب آخرین حلقه‌ دار نوشتهء مولف و محقق روسی کیریل اسیوف است که در ژانر فانتزی،فانتزی-حماسی،خیال‌پردازی تاریک در سال ۱۹۹۹ منتشر شد و دنباله‌ای غیر رسمی برای رمان ارباب حلقه‌ها است.
این کتاب روایتی متفاوت از داستان تالکین است، زیرا نویسنده اعتقاد دارد ارباب حلقه‌ها تاریخی است که به دست فاتحان نوشته شده.
داستان در جهانی موازی جریان دارد،موردور متمدن‌ترین قلمرو در سرزمین میانه است که اغلبِ پزشکان،منجمان،فیلسوفان،صنعت گران، شاعران و دانشمندان در آن زندگی می‌کنند. سلطنت سائورون مشروطه و صلح آمیز است. موردور در آستانهء انقلاب صنعتی است و این به ضرر منافع گندالف و سارومان و الف‌ها است که جنگ طلب و امپریالیست‌‌اند.آراگورن دست نشاندهء الف‌ها است در گاندور است؛ او دنه‌تور و بورومیر را کشته و فارامیر را در ایتیلین زندانی و پادشاهی را غصب کرده است.آرون نیز به خاطر مصلحت‌های سیاسی ریوندل قصد ازدواج با او را دارد.

کتاب آخرین حلقه‌ دار

لشکر غرب جنگ حلقه را بر ضد سائورون آغاز می‌کنند،ارتش موردور شکست می‌خورد و الف‌ها موردور را اشغال می‌کنند و دست به کشتار می‌زنند.الف‌ها نژاد پرست‌اند و به تمام مردمانی که هم‌نژادشان نیستند اورک می‌گویند.بعضی از مردمان هاراد و خاند را نیز با فریب الف‌بانوان فاسد با خود همراه کرده‌اند.
نزگول که انسان‌هایی دانشمند و هدایتگرند یک پزشک موردوری به نام هالادین که انسانی معمولی است و هیچ قدرت خاصی ندارد را انتخاب می‌کنند تا جنگ را به طور غیر مستقیم تمام کند،به این صورت که ارتباط جهان آردا با جهان الف‌ها که از طریق آینهء گالادریل و پلانتیر با هم مرتبط‌اند را قطع کند.گندالف جادویی تدارک می‌بیند که هالادین توسط پلانتیر به سنگ تبدیل شود،اما بی‌تاثیر است زیرا به گفتهء سارومان رابطه‌ای بین جادو و جهان فیزیکی وجود ندارد.در آخر هالادین موفق می‌شود پلانتیر و آینه را نابود کند و جادوی الف‌ها از بین می‌رود.آراگورن که مورد تحقیر الف‌ها است مدتی بعد می‌میرد و تاج و تخت گاندور به صاحب اصلی‌اش فارامیر می‌رسد.سرزمین میانه وارد عصر صنعت و پیشرفت و تکنولوژی می‌شود و الف‌ها دست از اشغال سرزمین میانه برمی‌دارند و آنجا را ترک می‌کنند…
این کتاب بدون مجوز بنیاد تالکین تألیف شده و حق انتشار به زبان انگلیسی را ندارد و تنها به صورت الکترونیکی با ترجمهء انگلیسی موجود است. اما به زبان‌های چکی،فرانسوی، لهستانی، پرتغالی و اسپانیایی چاپ شده است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *