۰

۸ اشتباه رایج در بازی منر لردز که نباید انجام بدهید

8 اشتباه رایج در بازی منر لردز که نباید انجام بدهید

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی و بررسی ۸ اشتباه رایج در بازی منر لردز که نباید انجام بدهید بپردازیم؛ با کنترل امجی همراه باشید.

یادگیری بازی Manor Lords آسان است، اما تسلط بر آن چالش برانگیز است. این جمله معمولاً در مورد هر بازی‌ای کلیشه‌ای به نظر می‌رسد، اما در مورد این بازی صادق است.

فهرست مطالب

تمام شدن چوب

اشتباه رایج در بازی منر لردز

تقریباً برای ساخت هر ساختمانی در بازی منر لردز به چوب نیاز دارید، اما از آنجایی که بازی را فقط با ۸ الوار به طور پیش فرض شروع می کنید (بسته به سختی بازی کمی بیشتر یا کمتر)، تنها می توانید چند ساختمان بسازید تا اینکه تمام شوند. از آنجایی که تنها راه به دست آوردن چوب در مراحل اولیه بازی است، همیشه مطمئن شوید که یکی از اولین ساختمان‌هایی که می‌سازید، «اردوگاه چوب‌بری» است که در نزدیکی یک جنگل قرار دارد. اگر قبل از اتمام ساخت اردوگاه چوب‌بری، چوبتان تمام شود، «هیچ راه دیگری برای به دست آوردن الوار وجود ندارد» و باید بازی را از نو شروع کنید.

به خصوص از خرج کردن بیش از حد چوب برای (Burgage Plots) خودداری کنید، زیرا برای دادن خانه شخصی به اولین خانواده‌هایتان، ۱۰ چوب هزینه دارد. به جای آن عاقلانه‌تر است که چادرهای بی‌خانمان‌ها را به «اردوگاه کارگری» ارتقا دهید و الوارهای باقی‌مانده را صرف اردوگاه‌های منابع مفید مانند کلبه هیزم‌شکن، اردوگاه شکار، کلبه جستجوگر و البته اردوگاه چوب‌بری کنید. پس از راه اندازی اردوگاه چوب‌بری، می‌توانید شروع به ساخت Burgage Plots کنید.

کمبود کارگران ساختمانی

اشتباه رایج در بازی Manor Lords

شاید فکر کنید ایده خوبی است که هر خانواده را در اسرع وقت به یک شغل خاص اختصاص دهید، اما بسیار مهم است که “حداقل یک خانواده را بدون شغل رها کنید”. چرا؟ چون آنها کارگران ساخت و ساز و حمل و نقل الوار شما هستند. تا زمانی که پروژه های ساختمانی در شهر شما وجود دارد (و معمولاً وجود دارد)، خانواده های بدون شغل به طور خودکار روی آن پروژه ها کار خواهند کرد.

دقت کنید که یک خانواده بدون شغل با یک خانواده دارای شغل اما بدون کار یکسان نیست؛ اختصاص دادن مشاغل همیشه خانواده ها را از پیوستن به ساخت و ساز، حتی اگر محل کار آینده آنها باشد، باز می دارد. به عنوان مثال، اگر یک کلبه جستجوگر بسازید و بلافاصله آخرین خانواده بدون شغل خود را به آن اختصاص دهید (قبل از اتمام ساخت)، این خانواده در خانه می ماند و هیچ کاری انجام نمی دهد در حالی که مکان در انتظار ساخت است. مطمئن شوید که چنین کارگرانی در حال “انتظار” در دهکده شما وجود نداشته باشند!

اگر خود را بدون کارگر ساختمانی و حمل و نقل الوار دیدید، روی یک محل کار کلیک کنید و از تب «general» برای اختصاص دادن و لغو اختصاص خانواده ها استفاده کنید.

اجازه دادن به ورود راهزنان

اشتباه رایج در بازی Manor Lords

اینکه راهزنان در Manor Lords به حومه شهر حمله می کنند تقصیر شما نیست، اما نادیده گرفتن این مشکل یک اشتباه است. با بزرگ شدن شهرک خود و سرمایه گذاری روی یک نیروی شبه نظامی کوچک، بهتر است در برخورد با راهزنان به جای واکنش، اقدام پیشگیرانه انجام دهید. البته احتمال حمله راهزنان به شهر شما وجود دارد. با این حال، به احتمال زیاد، اردوگاه راهزنان چند منطقه دورتر قرار دارد و گاهی اوقات برای سرقت منابع حیاتی به شهر شما حمله می کند. آنها به احتمال زیاد غذا را سرقت می کنند که شما را در زمستان در موقعیت سختی قرار می دهد.

بهترین کار این است که هرچه زودتر نیروهای شبه نظامی خود را جمع کنید و به اردوگاه های راهزنان حمله کنید. اجازه ندهید آنها بزرگتر شوند یا منابع شما را بدزدند!

تمام پول خود را برای ضمیمه های حیاط خلوت خانه ها هدر ندهید

اشتباه رایج در بازی Manor Lords

اینکه هر Burgage Plot را می توانید با یک «افزونه حیاط خلوت» ارتقا دهید، بسیار جالب است. گزینه های شما شامل موارد زیر است:

  • باغ سبزیجات
  • قفس مرغ
  • طویله بز
  • باغ سیب
  • نانوایی
  • کارگاه آهنگری
  • کارخانه آبجوسازی
  • کارگاه خیاطی
  • کارگاه کفاشی
  • کارگاه نجاری
  • کارگاه اسلحه سازی
  • کارگاه تیراندازی

با این حال، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد و اکثر آنها تا زمانی که سطح Burgage Plot خود را افزایش ندهید، قفل خواهند بود. علاوه بر این، هر افزونه حیاط خلوت بین ۲۵ تا ۵۰ ثروت منطقه ای و گاهی اوقات مقداری منابع را نیز هزینه دارد. این هزینه مخصوصا در اوایل بازی زیاد است.

بنابراین، توصیه می کنیم تا زمانی که یک شبکه تجاری ایجاد نکرده اید و ثروت منطقه ای اضافی به صورت ماهانه جمع آوری نمی کنید، از افزونه های حیاط خلوت خودداری کنید. ارتقای بیش از حد می تواند شما را به دردسر بیندازد، مهم نیست که در ابتدا یک قفس مرغ چقدر جالب به نظر برسد. پس استراتژیک فکر کنید و یک برنامه بلندمدت داشته باشید!

از بین بردن ذخایر حیوانات وحشی

اشتباه رایج در بازی منر لردز

داشتن یک ذخیره حیوانات وحشی در نزدیکی شهر برای سیر نگه داشتن روستاییان بسیار مفید است. با این حال، ممکن است به طور تصادفی یک ذخیره حیوانات وحشی را خالی یا نابود کنید، بنابراین سعی کنید از این اشتباه اولیه در Manor Lords اجتناب کنید. با نگه داشتن نشانگر ماوس روی آیکون ذخیره حیوانات روی نقشه، می توانید تعداد حیواناتی که در حال حاضر در آن وجود دارد را ببینید. این تعداد باید بسته به اینکه یک ذخیره حیوانی “عادی” یا “غنی” باشد، نزدیک به ۲۰ یا ۴۰ باشد.

اردوگاه شکار دارای محدودیت شکار پیش فرض ۱۰ است، به این معنی که اگر جمعیت حیوانات وحشی به ۱۰ یا کمتر برسد، شکارچیان دیگر به شکار نمی روند، اما می توانید این محدودیت را به دلخواه تنظیم کنید. اکیداً توصیه می شود حداقل ۵۰٪ از حداکثر جمعیت را زنده نگه دارید تا بتوانند به راحتی دوباره تولید مثل کنند. این به معنای محدودیت شکار ۱۰ برای ذخایر حیوانات وحشی معمولی و محدودیت ۲۰ برای ذخایر غنی است – فقط در صورتی که واقعاً به غذای اضافی نیاز دارید، این محدودیت را کمتر کنید. در همین راستا، نیازی به اختصاص دادن یک خانواده شکارچی دوم در ابتدای بازی نیست، زیرا شکارچیان فقط منتظر خواهند ماند تا جمعیت حیوانات بهبود یابد.

راه های دیگر برای خراب کردن منابع گوشت شما، ساختن ساختمان خیلی نزدیک به یک ذخیره حیوانات وحشی یا قطع کردن درختان است. قبل از قرار دادن یک ساختمان، یک دایره قرمز را در اطراف زیستگاه حیوانات خواهید دید؛ داخل دایره نسازید و مشکلی نخواهید داشت. توجه داشته باشید که صنعت چوب شما حتی خطر بیشتری دارد زیرا الواربرهای شما ممکن است قبل از اینکه متوجه شوید به زیستگاه حیوانات وحشی حمله کنند. برای ایمن بودن، بهتر است روی یک اردوگاه چوب بری کلیک کنید، “پیشرفته” را انتخاب کنید و یک منطقه کاری را به صورت دستی و دور از حیوانات انتخاب کنید.

راه اندازی خیلی زود یک مزرعه خیلی بزرگ

اشتباه رایج در بازی منر لردز

یک اشتباه رایج در بازی منر لردز در کار با مزارع است. ساختن مزارع ایده بسیار خوبی است، زیرا منابعی را برای شهر شما فراهم می کند که در غیر این صورت فقط از طریق واردات می توانید به آنها دست پیدا کنید. داشتن منبع شخصی جو، چاودار یا کتان ارزان‌تر از وارد کردن آن است که به نوبه خود به افزایش ثروت منطقه‌ای شما کمک می‌کند. با این حال، ساختن مزرعه در چند ماه اول یک بازی جدید ایده خوبی نیست، زیرا هنوز خانواده‌های کافی برای کار در آن ندارید و زمان کافی برای کاشت، رشد و برداشت هیچ غذایی وجود ندارد و اگر این کار را انجام دهید، شهروندانتان گرسنه می مانند.

در عوض، برای تامین غذای کافی برای گذراندن سال اول بر روی توت و گوشت حیوانات وحشی در شهرک کوچک خود تکیه کنید. می توانید اولین مزرعه خود را در پاییز، زمانی که فصل شخم زدن شروع می شود، راه اندازی کنید و برای کاشت اولین محصولات در بهار آینده آماده باشید.

به این نکته توجه داشته باشید که یکی دیگر از مشکلات کشاورزی، اندازه مزرعه است: شخم زدن، کاشت و برداشت محصول از یک مزرعه بزرگ به نیروی کار زیادی نیاز دارد، بنابراین بهتر است با یک مزرعه کوچک شروع کنید و با افزایش تعداد کارگران، مزارع بیشتری اضافه کنید. در تصویر بالا، مزارع سمت راست بالا برای کشاورزی در اوایل بازی بسیار مناسب‌تر از مزرعه سمت چپ هستند. داشتن چندین مزرعه کوچک‌تر همچنین چرخش محصولات و حفظ حاصلخیزی بالا را آسان‌تر می‌کند. برای کمک به شخم زدن سریع‌تر، سعی کنید در اسرع وقت development point  به نام «heavy plow» را باز کنید ؛ این مورد امکان استفاده از گاو برای کشاورزی را به شما می‌دهد.

شکست در بهینه سازی جاده های خود

اشتباه رایج در بازی منر لردز

در حالی که شهروندان شما می توانند از روی چمن، سربالایی و برف راه می روند، اما در هنگام سفر از طریق جاده سریعتر حرکت می کنند. اما کشیدن یک مسیر واحد که کل شهر را به هم متصل می کند کافی نیست. این یک راه مستقیم به سمت یک روستای ناکارآمد است. در عوض، صنایع کلیدی خود را در نظر بگیرید. در نظر بگیرید که Burgage Plots، انبار غلات و انبار خود را کجا قرار خواهید داد. مردم شما باید بتوانند همه چیزهایی را که نیاز دارند به انبارهای مناسب و بازار برسانند و بدون اتلاف وقت به خانه یا محل کار خود بازگردند. از آنجایی که زمان در بازی منر لردز به سرعت می گذرد، باید چیدمان نقشه ساختمانی خود را از همان ابتدا بهینه کنید!

انتخاب سخت ترین حالت بازی در شروع

اشتباه رایج در بازی منر لردز

بجز اینکه یک فرد کاملا خودآزار باشید، شروع بازی Manor Lords با تنظیمات پیش فرض برای سناریوی انتخابی شما توصیه می شود. این بدان معنا نیست که هرگز خودتان را به چالش نکشید و سناریوی سخت تری را امتحان نکنید. با وجود اینکه Manor Lords از بازی‌های قدیمی ساخت و ساز شهر بقا مانند Banished الهام گرفته، اما یک بازی استراتژیک کاملاً جدید است. گاهی اوقات چالش برانگیز است، به سرعت پیشرفت می کند و گاهی برای بازیکنان جدید کمی ناعادلانه به نظر می رسد. شما همه کار را درست انجام می دهید، اما روحیه منفی در بین شهروندانتان منجر به سقوط شهر در عرض یک ماه می شود. بازی با تنظیمات پیش فرض برای یادگیری بهترین عملکردها، نحوه قرار دادن ساختمان ها به ترتیب خاص و نحوه کار با مکانیک و محدودیت های بازی توصیه می شود.

IGN برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *