۰

آموزش رشد کسب و کار به کمک شبکه های اجتماعی

آموزش رشد کسب و کار به کمک شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی در گذشته به عنوان یک سرگرمی بحساب می‌آمد ولی امروزه به یکی از نیازهای اصلی زندگی بشریت تبدیل شده است.

در دنیای امروز، شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از ابزارهای مهم و حیاتی برای توسعه و رشد کسب و کارها شناخته شده اند.

آموزش رشد کسب و کار به کمک شبکه های اجتماعی و راهکارهایی جامع و کارآمد برای تبلیغات، ارتباط بهتر با مشتریان و افزایش فروش را در این مطلب آورده ایم.

رسانه های اجتماعی همچون اینستاگرام، یوتیوب، فیسبوک، اپارات، توییتر وغیره می‌توانند در رسیدن به اهداف بیزینس شما مؤثر باشند و به قدری اهمیت آنها زیاد است که صاحبان کسب و کار باید زمان و هزینه خود را صرف تقویت صفحات برند خود در آنها کنند.

کارهای زیادی برای افزایش قدرت کانال های شبکه اجتماعی هست و به طور مثال با می توانید خرید ویو اینستاگرام و یا دیگر خدمات شبکه اجتماعی از سایت های معتبر همچون سلکتک، به بهبود آمارهای پیج خود کمک کنید.

در ادامه این مطلب بیشتر دررابطه با ترفندهای رشد کسب و کار به کمک رسانه های اجتماعی پرداخته ایم.

تعیین اهداف خود برای فعالیت در رسانه های اجتماعی

اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که هدف شما از فعالیت در شبکه اجتماعی چیست؟ این که بدانید چه هدفی دارید به شما کمک می کند از شبکه اجتماعی مرتبط استفاده کنید، محتوای خود را با توجه به هدف اصلی و پلتفرم مورد نظر تولید کنید و جامعه مخاطب هدف خود را تعیین کنید.

اهداف انتخابی باید حداقل ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • قابل اندازه گیری بودن نتیجه فعالیت ها
  • تعیین تقویم کار برای آن و پایبند بودن به برنامه زمانی
  • مرتبط بودن به زمینه فعالیت شما

به طور کلی رایج ترین اهداف عبارتنداز:

  • افزایش فروش
  • جذب مخاطب جدید
  • برندسازی و افزایش آگاهی از برند
  • افزایش بازدید سایت

حال با تعیین کردن هدف، استراتژی خود را مشخص کرده و شروع به فعالیت کنید.

استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان یک ابزار تبلیغاتی

تبلیغات یک اصل مهم برای رشد و تقویت هر نوع کسب و کاری بحساب می‌آید. به کمک تبلیغات شما کاربر جدید خواهید داشت و افزایش فروش به همراه دارد، در نتیجه سایت و بیزینس شما رشد خواهد کرد.

امروزه تبلیغات در شبکه های اجتماعی از راه های مختلفی امکان‌پذیر است. شما می‌توانید هم از طریق پلتفرم مورد نظر اقدام کنید و هم با پرداخت هزینه به اینفلوئنسرهای فعال، محبوب و مرتبط به زمینه کاری خود، از حمایت و تبلیغات آنها بهرمند شوید.

رسانه هایی همچون آپارات، اینستاگرام، یوتیوب، فیسبوک و دیگر شبکه های اجتماعی قابلیت تبلیغات کانال و صفحه شما را دارد تا به کمک آنها دنبال کنندهایی بدست آورید.

با افزایش دنبال کننده آپارات ، کانال یوتیوب، پیج اینستاگرام و دیگر صفحات مجازی افراد پس از مشاهده پیج کاری به شما بهتر اعتماد خواهند کرد و در نتیجه با فروش بیشتر و توسعه کسب و کار مواجه خواهید شد.

استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان یک ابزار تبلیغاتی

بررسی آمارها و عملکرد فعالیت در شبکه اجتماعی

برای داشتن یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دقیق، نیازمند اطلاعات جامع و دقیق درمورد کسب و کار و مخاطب هدف هستید. آمار بدست آمده از طریق شبکه های اجتماعی، کمک فراوانی برای شناختن کاربر هدف و علاقه مندی های آنها دارد.

با بررسی آمارهای صفحات مجازی، تعداد بازدید و لایک، کامنت ها، اشتراک گذاری ها و نرخ تبدیل هر محتوا علاقه مخاطب های خود را متوجه خواهید شد و می توانید بهترین استراتژی ها را برای رشد کسب و کار خود انتخاب کنید. همچنین با برقراری ارتباط از طریق کامنت ها و ایجاد یک تعامل سازنده با دنبال کننده ها به صورت مستقیم میزان رضایت کاربران را افزایش خواهید داد.

تجزیه و تحلیل آمار هر پلتفرم در انتخاب موضوع برای تولید محتوا، بازخورد هر محصول و خدمت برای مشتری و ایده برای محصولات جدید را به همراه دارد.

تولید محتوای آموزشی و انتشار در رسانه های اجتماعی

محتوای آموزشی در هر زمینه ای طرفداران خودش را دارد. حال شما اگر این محتوا را به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار دهید، افراد بیشتری به سمت شما خواهند آمد.

با تولید محتوای آموزشی و انتشار آنها در شبکه های اجتماعی و کانال های برند تجاری، کاربران بیشتری برای صفحات کاری خود جذب می‌کنید و درکنار این محتواهای آموزشی، به معرفی کسب و کار خود نیز بپردازید.

یوتیوب به عنوان یک پلتفرم محبوب و معتبر برای محتواهای آموزشی شناخته شده است. کانال یوتیوبی که در آن مطالب و مباحث آموزشی در زمینه فعالیت خاصی منتشر شده، نشان دهنده این است که علم و تجربه شما در آن بخش زیاد است و با بهبود آمارهای پیج و ویدیوها مانند افزایش سابسکرایب کانال، افزایش بازدید و لایک ویدیو به جلب نظر افراد بیشتر کمک کننده است. از این رو خرید لایک یوتیوب یکی از موثرترین کارها برای بهبود آمارهای کانال است و باعث جذب کاربران بیشتر در این پلتفرم می‌گردد.

به یاد داشته باشید، هرچه آمار بهتری در ویدئوها و صفحه داشته باشید، کاربران آن پلتفرم بهتر اعتماد می‌کنند و باعث می‌شود شمارا دنبال کنند.

بررسی صفحات مجازی رقبا

با بررسی صفحات مجازی رقبا، به نقاط قوت و ضعف آنها پی می‌برید و می‌توانید بهتر از آنها عمل کنید. همچنین می توانید به افرادی که بیشترین ارتباط را با رقبای شما دارند نگاه کنید، موضوعات مورد علاقه آنها را بررسی کرده و آنها را نیز دنبال کنید. اگر آنها وقت خود را برای گفتگو در مورد موضوعات موردنظر شما اختصاص دهند، آنها کاربر هدف هستند و پتانسیل جذب شدن و خرید از شما را دارند.

دقت داشته باشید که کپی کردن روش های رقبا، به شما کمکی نخواهد کرد. داشتن خلاقیت و رفع مشکلات استراتژی آنها باعث قدرت گرفتن بیشتر صفحه برند شما می‌شود.

کارهای همچون برگزاری مسابقه در پیج کاری و یا لایوهایی برای پاسخ دهی به سوالات کاربران از جمله کارهایی است که می‌توان نظر کاربر را به خود جلب کرد و بهتر از سایر رقبا به نیازهای مشتری پاسخ داد.

خدمات شبکه اجتماعی سلکتک

استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی

با توجه به اهمیت شبکه اجتماعی برای کسب‌وکار و اینکه قرار است با چه جامعه‌ای در ارتباط باشید، باید استراتژی مناسبی داشته باشید تا مخاطب هدف را جذب کنید.

هر جا که رقبای کسب و کار شما وجود داشته باشند، در آن‌جا شما به داشتن استراتژی نیاز دارید. حضور در میان رقبا بدون داشتن استراتژی مناسب و متناسب با اصول بازاریابی دیجیتال تلاشی بیهوده است و نتیجه مورد قبولی برای شما دربرندارد.

اما فقط داشتن استراتژی پاسخگو نیست و باید بتوانید از بهترین ترفندها برای پیشبرد اهداف خود بهره ببرید.

تعداد بالای کاربران شبکه های اجتماعی صاحبان کسب و کار را به داشتن یک پیج با دنبال‌کننده‌های فراوان، ترغیب می‌کند. از این رو باید بدنبال سایت های معتبر باشید تا خدمات شبکه اجتماعی را به بهترین شکل برای شما فراهم کنند. با خرید خدمات شبکه اجتماعی سلکتک و بهبود آمارهای رسانه‌های اجتماعی در جذب مخاطب هدف بهتر از رقبای خود عمل کرده اید.

به کمک ترفندهای گفته شده در این مطلب و استفاده از ابزارهای سلکتک می‌توانید استراتژی بازاریابی شبکه اجتماعی موفق ایجاد کرده و به رشد بیزینس خود کمک کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

تحریریه کنترل امجی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *