۰

چه اتفاقی در سرزمین میانه بین هابیت و ارباب حلقه ها افتاد؟

هابیت و ارباب حلقه ها

چه اتفاقی در سرزمین میانه بین هابیت و ارباب حلقه ها افتاد؟

سری ارباب حلقه ها با وجود سنش هنوز هم یکی از شناخته شده ترین سریال های فانتزی در کل جهان است. هابیت، پیش درآمد J.R.R. سه گانه نمادین تالکین که در سال ۱۹۳۷ عرضه شد و از دهه ۲۰۲۰ این مجموعه را تقریباً یک قرن قدمت داد. با این حال، حتی با انتشار نمایش‌هایی مانند ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت، بسیاری از دوره‌های تاریخ سرزمین میانه هرگز با فرمت لایو اکشن اقتباس نشده است – این شامل فاصله زمانی ۶۰ ساله بین بیلبو بگینز می‌شود. جستجوی Erebor و جستجوی فرودو در حلقه.رمان های تالکین، به همین دلیل است که دوره بین آنها (TA 2941-3001) مورد توجه طرفداران فرنچایز ارباب حلقه ها است. این پنجره زمان نبرد نهایی علیه دومین لرد تاریکی، سائورون را تسریع می‌کند و چندین رویداد مهم از جمله ظهور چهره‌های برجسته‌ای مانند فرودو، آراگورن، و تعداد زیادی از شخصیت‌های دیگر را شاهد است.
سائورون پس از شکست در دست شورای سفید، مجبور می شود دول گولدور را ترک کند و به جای دیگری پناه ببرد.
در نهایت، دومین لرد تاریکی تصمیم می‌گیرد که نیروهایش را در سرزمین‌های متروک موردور اسکان دهد، جایی که تا زمان جنگ حلقه متمرکز باقی خواهند ماند.

هابیت و ارباب حلقه ها

در ابتدای فیلم The Hobbit: The Battle of the Five Armies، گندالف خود را در شرایط بدی می بیند. جادوگر توسط نیروهای سائورون در قلعه دول گولدور دستگیر می شود، اما قبل از کشته شدن او، سایر اعضای شورای سفید – الروند، گالادریل و سارومان – می رسند تا به آنها کمک کنند. آنها با هم نه حلقه حلقه سائورون را شکست می دهند قبل از اینکه خود ارباب تاریکی را از دول گولدور دفع کنند و او را مجبور می کنند تا حمله خود را به مردم آزاد سرزمین میانه در جای دیگری انجام دهد. متاسفانه برای قهرمانان هابیت، دل گلدور تنها بخش کوچکی از نقشه های بزرگ سائورون بود. برای تصرف سرزمین میانه از زمان سلطنت مورگوت، سرزمین موردور یک منطقه خشن و متروک بوده است، بنابراین زمانی که سائورون به دنبال پایگاه جدیدی برای عملیات است، طبیعتا بهترین گزینه می شود. بین رویدادهای هابیت و ارباب حلقه‌ها، ارباب تاریکی قدرت خود را در موردور ایجاد می‌کند تا در نهایت حمله خود را به قلمرو مردان آغاز کند.

پس از کشتن اسماگ و رهبری مردمش در نبرد پنج ارتش، بارد بومن پادشاه دیل می شود. تحت رهبری بارد، پادشاهی دیل روند بازسازی را آغاز می کند و در نهایت با وقایع The Lord of به یک پادشاهی قدرتمند تبدیل می شود. .

هابیت و ارباب حلقه ها

در حالی که هابیت به اندازه سایر نژادهای سرزمین میانه به کاوش در مردان نمی پردازد، به ویژه یک انسان نقش مهمی در روایت آن بازی می کند. هنگامی که گروه تورین اوکنشیلد با بارد بومن ملاقات می کند، کماندار با استعداد در لیک تاون به عنوان یک قایق سوار کار می کند. با این حال، سال‌ها قبل از جستجوی Erebor، اجداد بارد بر پادشاهی دیل حکومت می‌کردند و به او ادعای حق بر تاج و تخت آن را می‌دادند. گویا این برای تقویت ادعای بارد برای تاج و تخت کافی نبود، او همچنین مسئول شکست اسماگ است، زیرا جانور بزرگ را پس از فرود آمدن آن بر شهرک دریاچه به هلاکت رساند.

پس از نمایش قهرمانانه بارد در نبرد پنج ارتش، او محکم خود را به عنوان پادشاه دیل تثبیت کرد و بازسازی پادشاهی اجدادش را آغاز کرد. تحت حکومت او، دیل، شهر دریاچه، و سرزمین‌های اطراف یک بار دیگر رونق می‌گیرند و در نهایت از Desolation of Smaug نجات می‌یابند. در طول سال‌های قبل از سفر فرودو در ارباب حلقه‌ها، برخی از نیروهای سائورون شروع به تجمع در مرز شرقی دیل کردند و یک بار دیگر پادشاهی را وارد جنگ کردند.

هابیت و ارباب حلقه ها

کوتوله های Erebor تلاش می کنند تا موریا را پس بگیرند

دورف‌های Erebor زمانی از منطقه‌ای به نام موریا می‌آمدند، بنابراین پس از نبرد پنج ارتش، آنها برای استعمار مجدد خانه قبلی خود، اکسپدیشنی را تشکیل دادند. غافل از وحشت پنهان در موریا، این حزب استعمار مجدد با پایانی سریع و وحشیانه در دست دورینز بان و سایر موجودات در اعماق آن روبرو می شود.از نظر تعداد، دورف‌های اِربور اکثریت قریب به اتفاق مهمانی ماجراجویانه بیلبو بگینز را در جریان جستجوی هابیت در اِرِبور تشکیل می‌دهند. تورین اوکنشیلد و شرکتش سفر خود را برای بازگرداندن مردم خود به شکوه سابق خود آغاز می کنند، بنابراین جای تعجب نیست که این تلاش ها پس از پایان ماموریت اصلی خود ادامه یابد. حتی پس از مرگ تورین اوکن‌شیلد، دورف‌های اِرِبور مشتاق هستند که راه اجداد خود را دنبال کنند و آنها را به بازگشت به اعماق موریا سوق دهد.از TA 2989 تا ۲۹۹۴، گروه بزرگی از دورف‌ها به رهبری بالین تلاش کردند تا پادشاهی باستانی Khazad-dum را که اکنون به نام موریا شناخته می‌شود، دوباره مستعمره کنند. همانطور که توسط یاران حلقه به اعماق موریا نشان داده شد، پادشاهی زیرزمینی متروکه فوق‌العاده خطرناک است و متأسفانه حزب استعمار مجدد دورف‌ها کاملاً از تهدیدات موجود در اعماق آن بی‌اطلاع است. علاوه بر انبوهی از اورک‌ها و گابلین‌ها، این منطقه همچنین خانه بالروگ معروف به دورین بانه است که قرن‌ها قبل جد تورین را کشت. نیروهای ترکیبی این دشمنان برای حزب استعمار مجدد کوتوله ها بسیار زیاد است و منجر به کشته شدن همه اعضای آن می شود.

هابیت و ارباب حلقه ها

اگرچه سرزمین میانه به طور مرتب دوره‌هایی از تغییرات اجتماعی-سیاسی را پشت سر می‌گذارد، دهه‌هایی که بین هابیت و ارباب حلقه‌ها می‌گذرد، به‌ویژه برای قلمرو مردان، کوتوله‌ها و الف‌ها پر حادثه است. همانطور که قبلا ذکر شد، تاجگذاری بارد بومن به عنوان پادشاه دیل منجر به رشد عمده در منطقه اطراف کوهستان تنها شد و زمینه را برای درگیری های بعدی با نیروهای سائورون در این منطقه فراهم کرد. در همان نزدیکی، داین آیرون فوت پس از مرگ تورین اوکنشیلد، پادشاه زیر کوه می شود و تا زمان جنگ حلقه، روابط مسالمت آمیزی با انسان ها و الف ها برقرار می کند.

در حالی که پادشاهی های دیل و اِرِبور به عنوان متحدان حیاتی در جنگ حلقه ثابت می شوند، گروه مهم تری نیز تحت دوره ای از تغییر بین جستجوی Erebor و جستجوی حلقه قرار می گیرند. پادشاهی روهان در سال ۲۹۸۲ تئودن را به عنوان رهبر جدید خود تاج گذاری می کند، و برای مدت کوتاهی قدرت آنها را تقویت می کند و همچنین دری را برای تاریکی لرد باز می کند تا مدت کوتاهی پس از آن راه خود را به ذهن پادشاه نفوذ کند. با توجه به قلمرو الف‌ها، تعداد آنها در این دوره رو به کاهش بود، اگرچه مکان‌هایی مانند Lothlorien و Rivendell تا پس از جنگ حلقه نسبتاً قوی باقی ماندند.

هابیت و ارباب حلقه ها

در مقایسه با کوتوله‌ها و الف‌های سرزمین میانه، انسان ها زندگی کوتاهی را تجربه می‌کنند که اغلب درگیر جنگ هستند. با این حال، در درون بشریت یک حس طبیعی قهرمانی نهفته است، و هیچ کجا این واضح تر از وارث قانونی تاج و تخت گوندور و آرنور، آراگورن، نیست. قهرمان افسانه ای قبل از اینکه بیلبو بگینز به سفر خود به کوهستان تنهایی برود متولد می شود، اما به دلیل ارتباطش با پادشاهان باستانی نومنور، بسیار بیشتر از یک انسان معمولی زندگی می کند و به او اجازه می دهد تا چندین دهه قبل از جنگ مهارت های خود را اصلاح کند. از حلقه

آراگورن پس از بزرگ شدن توسط الروند (برادر جد آراگورن، الروس) و عاشق شدن با آرون، به رهبری تکاوران شمال – بقایای پادشاهی آرنور – می رود. با این گروه، او از مردمان آزاد سرزمین میانه در برابر نیروهای سائورون برای چندین دهه محافظت می کند، از جمله دوره ای که آراگورن از هابیت های شایر محافظت می کند. در یک نقطه، آراگورن حتی گولوم را اسیر می کند و خود را به عنوان یکی از بزرگترین قهرمانان بشریت تثبیت می کند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *