۳۰ تا از انیمه های ممنوعه جهان ؛ این انیمه ها رو نبین!

انیمه های ممنوعه

معرفی 30 تا از انیمه های ممنوعه جهان

انیمه های ممنوعه شامل چه عناوینی می شوند و دلیل بن شدن آنها چیست؟ انیمه ها برای خود اسم و رسمی اساسی پیدا کرده اند و در سراسر جهان طرفداران بسیار زیادی دارند، اما حتی بزرگ‌ترین آن‌ها در صورت پرداختن به موضوعات حساس یا مخالف با سیاست‌های دولت ها می‌توانند به سادگی ممنوع و بن شوند. در این مقاله ما قصد داریم تا ۳۰ تا از انیمه های ممنوعه یا همان انیمه های بن شده را به شما معرفی و هر کدام را بررسی کنیم؛ با کنترل امجی همراه باشید.

Lily Cat

Lily Cat انیمه های ممنوعه

انیمه های ممنوعه

این یک انیمه دهه ۸۰ است که در آن گروهی از فضانوردان در سراسر جهان با یک سفینه فضایی سفر می کنند که می تواند ۲۰ سال سفر کند در حالی که خدمه داخل آن تنها یک سال پیر می شوند. به طور ناگهانی، یک بیگانه مرگبار که در حال تغییر شکل است، از فضا وارد سفینه می شود و به خدمه حمله می کند. آیا فضانوردان می توانند بدون کمک دنیای خارج از این حمله جان سالم به در ببرند؟
گربه لیلی مانند ترکیبی از The Thing و Alien است، این تنها چیزی است که از یک تریلر ترسناک نیاز دارید زیرا ویروس، یکی پس از دیگری خدمه را می کشد.

دلیل ممنوعیت: این لنیمه ترسناک علمی تخیلی به دلیل مسائل سانسور در ایالات متحده ممنوع شد زیرا برای کودکان مناسب نبود. پایان عجیب انیمه نیز از برخی نسخه های فیلم بریده شده است. افرادی که هم نسخه اصلی و هم نسخه سانسور شده را تماشا کرده اند می گویند که به شدت در ایالات متحده ویرایش شده است.

Fate/Kaleid Liner Prisma Illya

انیمه های ممنوعه

یک سری اسپین آف از انیمه Fate/Stay Night که در آن ایلیا یک دختر مدرسه ای معمولی در ژاپن است که عاشق برادرش شیرو امیا است. همانطور که والدین آنها خارج از کشور هستند، او سعی می کند توجه شیرو را که همیشه او را نادیده می گیرد، جلب کند. یک روز، در حالی که او در خواب بود، عصای جادویی به نام روبی ظاهر می شود و او را جادوگری می کند تا به اهداف خودش برسد.

دلیل ممنوعیت: این انیمه در روسیه به دلیل محتوای جنسی زیادش ممنوع شد. Fate/Kaleid Liner Prisma Illya شخصیت های زیر سن را تقریباً شبیه به هنتای به تصویر می کشد که اگر نمی دانستید به دلیل قوانین در روسیه مجاز نیستند.

Record of Ragnarok

Record of Ragnarok انیمه های ممنوعه

انیمه های ممنوعه

هر ۱۰۰۰ سال خدایان گرد هم می آیند تا سرنوشت بشریت را تعیین کنند. پس از تقریباً ۷ میلیون سال گذر از تاریخ بشر، خدایان تصمیم گرفتند به بشریت پایان دهند. این جایی است که برونهیلد، یکی از ۱۳ نیمه خدایان والکری، مسیری جایگزین برای تصمیم گیری پیشنهاد می کند که به بشریت فرصت نهایی برای زنده ماندن می دهد. جایگزینی که او پیشنهاد کرد این بود که راگناروک، چالش یک در یک بین انسان و خدا را اجرا کند. آیا انسان ها می توانند برنده مسابقات شوند و بر همان موجوداتی که آنها را خلق کرده اند پیروز شوند؟

دلیل ممنوعیت: همانطور که خلاصه داستان توضیح می دهد، این انیمه ممنوعه شامل خدایان و انسان های مختلف در سراسر جهان است. با برخی از آنها بدرفتاری شد که منجر به تخریب دین واقعی شد. به همین دلیل هند این انیمه را ممنوع کرد زیرا کاراکتر لرد شیوا از نظر آنها مشکل داشت و کارهای اشتباه انجام میداد.

Wicked City

Wicked City

انیمه های ممنوعه

این انیمه مفهوم دنیای اهریمنی را بررسی می کند که مخفیانه با دنیای انسانی همزیستی دارد. این مرزها توسط گروهی از ماموران موسوم به گارد سیاه، نظارت و محافظت می شد. این انیمه ماجراجویی دو مامور را دنبال می‌کند، یک زن انسان و یک شیطان که از یک پیمان صلح باخبر شدند که باید از آن‌ها در برابر شیطان محافظت کنند تا از هرج و مرج جلوگیری کنند. آیا دو مامور می توانند مبارزه اجتناب ناپذیر بین دنیای انسان ها و دنیای شیاطین را متوقف کنند؟

دلیل ممنوعیت: Wicked City در چندین کشور از جمله انگلستان و ایالات متحده به دلیل ماهیت داستانش ممنوع شد. این انیمه علمی-تخیلی مملو از عناصر بسیاری مانند ترسناک، خشونت، اسلحه و همچنین حاوی خشونت جنسی در نقش اصلی زن بود. این باعث شد که دولت ها این ممنوعیت را اعمال کنند.

Midori

Midori انیمه های ممنوعه

انیمه های ممنوعه

میدوری یک دختر بچه مدرسه ای است که در ژاپن زندگی می کند، اما وقتی مادرش بیمار شد، دختر فقیر مجبور شد قبل از رفتن در یک نمایش سیرک شروع به گل فروشی کند. چیزی که در انتظار اوست یک زندگی وحشتناک است که فقط به روش های مختلف توسط خدمه سیرک او را شکنجه می دهد. آیا دختر کوچولو می‌تواند قوی بماند و زندگی خود را تغییر دهد؟

دلیل ممنوعیت: این احتمالا تنها انیمه ممنوعه در لیست است که صرفاً به دلیل خط داستانی است. انیمه محصول ۱۹۹۲ شامل زندگی آزاردهنده، ناامیدکننده و جهنمی دختری با خشونت تاریک و ناراحت کننده است. به این موارد اضافه کنید که فیلم خشونت حیوانی نیز داشت که طرفداران و عموم مردم را عصبانی کرد. مردم آن را منزجر کننده می دانستند و بیشتر کپی های فیلم را نابود می کردند. میدوری به دلیل داستان تاریک و افسرده‌کننده‌اش به یکی از بحث‌برانگیزترین سوژه‌های انیمه تبدیل شد که منجر به ممنوعیت آن توسط خیلی از کشورهای سراسر جهان شد.

Kinnikuman

Kinnikuman انیمه های ممنوعه

انیمه های ممنوعه

کینیکومان که پسر پادشاه افسانه ای ماسل است، یک ابرقهرمان است که سعی می کند راه پدرش را دنبال کند. یک روز حقیقت فاش شد که او شاهزاده یک سیاره بیگانه است و باید در مسابقات بجنگد و برنده شود تا خود را ثابت کند و جهان را از شر چیوجین های شیطانی نجات دهد.

دلیل ممنوعیت: Kinnikuman یک انیمه مفرح و خنده دار با قهرمانی دست و پا چلفتی است و با این حال در فرانسه ممنوع شد. ممکن است به این فکر کنید که چرا چنین انیمه احمقانه ای ممنوع شده است، دلیل آن به خاطر نمایش شخصیت Broken Jr است. قوانین سختگیرانه ای برای به تصویر کشیدن نازی ها در فرانسه وجود دارد که نمی توان آنها را لغو کرد.

Yamishibai: Japanese Ghost Stories

Yamishibai: Japanese Ghost Stories انیمه های ممنوعه

انیمه های ممنوعه

چه کسی داستان های قدیمی ترسناک ارواح را دوست ندارد؟

این انیمه پیرمردی حیله گر را نشان می دهد که هر هفته ساعت ۵ بعد از ظهر در یک زمین بازی داستان های ترسناک مختلفی را روایت می کند. با این حال، پیرمرد یک شهروند عادی نیست. این مرد یک کامیشی بای (یک دستگاه پیمایش کاغذ سنتی) را حمل می کند تا جلوه های بصری جذابی به داستان بیافزاید. هر چه روزها می گذرد، داستان ها ترسناک تر و دلهره آورتر می شدند و مخاطبان در روایت جذاب او غرق می شدند.

دلیل ممنوعیت: The Ghost Stories حاوی عناصر ماوراء طبیعی وحشتناکی است که شما را به حدس زدن وا می دارد. Yamishibai نوعی داستان سرایی تاریک با ۱۰ فصل وحشتناک است. اگرچه این انیمه ممنوع نیست، اما تعدادی از قسمت ها به دلیل عناصر ترسناک بسیار ویرایش شدند. Yamishibai یک مجموعه جذاب است که به اندازه‌ای ترسناک است که در چند دقیقه شما را تا حد مرگ می ترساند.

Puni Puni Poemy

Puni Puni Poemy انیمه های ممنوعه

انیمه های ممنوعه

Poemy Watanabe دختری ۱۰ ساله است که آرزو دارد یک صداپیشه معروف در توکیو شود. اگرچه صداگذاری دختر بد است، اما همیشه بیشترین تلاش خود را می کند. یک روز پدر و مادرش توسط یک موجود بیگانه کشته می شوند و بچه پس از آن تبدیل به یک دختر جادویی می شود که یک عصا جادویی نیز دارد.
دلیل ممنوعیت: ممکن است فکر کنید که این به نظر یک انیمه فانتزی مناسب برای کودکان است، اما اینطور نیست. این انیمه دارای طنز، برهنگی و خشونت انحرافی زیادی است که در نهایت منجر به ممنوعیت آن در نیوزیلند می شود.

Hetalia Axis Power

انیمه های ممنوعه

این انیمه اساسا یک پارودی از وقایع جنگ جهانی اول و دوم است. این انیمه شخصیت هایی از کشورهای مختلف را به نمایش می گذارد و آنها را به شیوه ای طنز آمیز نشان می دهد. همانطور که از نام آن پیداست، انیمه حول علایق، فرهنگ ها و روابط بین کشورها می باشد. این انیمه یک تقلید مسخره آمیز تاریخی است که هر کشوری را در هسته خود در حالی که حقایق را ارائه می دهد، مورد تمسخر قرار می دهد.

دلیل ممنوعیت: اگر خلاصه را خوانده باشید، واضح است که انیمه باید با برخی مسائل حساس و در عین حال بی طرفی دست و پنجه نرم می کرد. هتالیا کشورهای جنگ جهانی دوم را مسخره کرد و در کره جنوبی یک جنایت ملی تلقی شد که منجر به ممنوعیت آن شد. فعالیت هایی مانند اعتراض و مخالفت در محل نمایش انجام شد تا اینکه قهرمانان جنگ آنها از انیمه حذف شدند.

Excel Saga

Excel Saga انیمه های ممنوعه

انیمه های ممنوعه

سازمانی به نام ACROSS تمام تلاش خود را برای تسخیر داشت. لرد llpalazzo، رئیس آن بود که می خواهد سیاره را تصاحب کند و از شهر فوکوکا شروع می کند. به دو عضو سازمان Excel و Hyatt دستور داده شد تا نقشه های llpalazzo را برای او انجام دهند. از آن روز، ماجراهای پر دردسر شروع می شود زیرا آنها هیچ وقت در اشتباه کردن در ماموریت های خود که به عنوان طنز در تمام ژانرهای انیمه به تصویر کشیده می شد، کوتاهی نمی کنند.

دلیل ممنوعیت: اکسل ساگا به طور کامل ممنوع نشده بود اما قسمت آخر از تلویزیون پخش نشد. ژاپن قسمت آخر را از پخش حذف کرد زیرا این قسمت عمدا بیش از حد زشت بود و شامل خشونت شدید همراه با برهنگی بود.

Osomatsu-san

Osomatsu-san انیمه های ممنوعه

انیمه های بن شده

قبیله ماتسونو متشکل از شش قلوها (شش برادر یکسان) است که هر یک از آنها ویژگی های خاصی دارند که آنها را متفاوت می کند. این برادران فوق العاده تنبل هستند و هرگز برای امرار معاش کار نمی کنند. حتی اگر تلاش کنند، ویژگی های شخصیتی منحصر به فردشان باعث طرد شدن آنها می شود. رهبر انیمه یکی از شش قلوها به نام اوسوماتسو بود که طبیعت او خود محور بود. این انیمه ماجراهای اوسوماتسو و پنج برادرش را دنبال می کند.

دلیل ممنوعیت: این انیمه ممنوعه در ژانر کمدی و ماجراجویی قرار دارد. بار دیگر این ژاپن بود که انیمه دیگری را در این دسته بندی ممنوع کرد. اولین قسمت Osomatsu حذف شد زیرا سریال به شدت بر پارودی برای ایجاد خنده اصرار داشت. اگر این را نمی دانستید، ژاپن قوانین بسیار سختگیرانه ای در مورد تقلید و ساخت پارودی دارد. بنابراین، اولین قسمت Osomatsu طبق قوانین ژاپن حذف شد زیرا دولت فکر می کرد انیمه قوانین کشور را زیر پا می گذارد.

Tokyo Ghoul

Tokyo Ghoul انیمه های ممنوعه

انیمه های بن شده

کن کانکی یک دانشجوی معمولی در توکیو است که عاشق خواندن کتاب است. وقتی پسر خجالتی در نهایت این شانس را پیدا می کند که با دوستش به سر یک قرار برود، معلوم می شود که او یک غول (موجود وحشی تشنه به خونی است که برای زنده ماندن از گوشت انسان تغذیه می کند). از آن زمان به بعد کل زندگی کن کانکی زیر و رو می شود و او نیمه غول/نیمه انسان می شود. خونریزی دائمی بین انسان ها و غول ها وجود داشت، اما از آنجایی که غول ها با انسان ها ترکیب می شوند، تشخیص آنها دشوار است. اینجا جایی است که کانکی وارد می شود زیرا او به هر دو دنیا تعلق دارد و تنها امید برای نجات هر یک از طرفین از تراژدی های بیشتر است.

دلیل ممنوعیت: با فروش بیش از ۱۲ میلیون نسخه، این انیمه ممنوعه یکی از پرفروش‌ترین مجموعه‌های مانگا در چند وقت اخیر است، اما همه این‌ها نتوانستند سرنوشت آن را در چین تغییر دهند. دولت چین این انیمه را به دلیل داستان و تصاویر آزاردهنده اش ممنوع کرد. چین غول توکیو را تاریک و خطرناک می‌داند زیرا غول‌هایی را که روی گوشت و خون انسان زنده می‌مانند نشان می‌دهد.

اخیرا، این مجموعه انیمه ممنوعه توسط دادگاه منطقه ای در روسیه ممنوع شد. سیستم دادگاه سن پترزبورگ ادعا کرد که هر قسمت در توکیو غول حاوی ظلم، قتل، خشونت است و نمی‌تواند اجازه دهد نوجوانان را تحت تأثیر قرار دهد.

Kite

Kite انیمه های ممنوعه

انیمه های بن شده

ساوا پس از به قتل رسیدن  پدر و مادرش زیر نظر کارآگاهان آکای و کانی قرار گرفت. او به یک قاتل تبدیل شد که تمام ماموریت های خود را بدون شکست انجام می دهد. اگرچه آکای محافظ او بود، اما توسط ساوا مورد آزار فیزیکی قرار می‌گرفت. سپس متوجه شد که او دیگر با اهدافش تفاوتی ندارد و می خواهد از شر کارآگاهان رهایی یابد. آیا او می تواند از زیر سایه آنها کنار برود و به عنوان یک قاتل به زندگی خود ادامه دهد؟

دلیل ممنوعیت: انیمه Kite  یک OVA است که در آن یک دختر بی گناه افراد بد را می کشد. مشکل واقعی در قیمومیت کارآگاه با ساوا است. آکای او را مجبور به رابطه می کند و او را برده خود می کند. به دلیل محتوای نامشروع کودکان، انیمه در تمام اروپا ممنوع شد.

Pokemon

انیمه های بن شده

تعداد کمی از انیمه ها در دنیا در این حد محبوب می شوند ، اما تنها بخشی از آن ها برای یک دهه پخش می شوند، اما Pokemon تقریباً برای بیش از دو دهه پخش شد و هنوز هم قدرتمند و محبوب است. انیمه مورد علاقه همه در دوران کودکی فقط ماجراجویی های بچه ای به نام Ash Ketchum به همراه حیوان خانگی اش Pikachu در دنیایی پر از موجودات قدرتمند بود.

دلیل ممنوعیت: ممکن است از دیدن این انیمیشن بچه پسند در این لیست تعجب کنید، اما عربستان سعودی آن را به دلیل داشتن عنصر قمار و احساسات یهودی ممنوع کرده است. مقامات همچنین پوکمون را مخالف توطئه صهیونیست ها دانستند و حتی آن را گمراه کننده ادیان دانستند.

Paranoia Agent

انیمه های بن شده

فردی ناشناس در شهر موساشینو ویرانی به پا می‌کند، در حالی که این شخص با اسکیت حرکت می‌کند و با چوب بیسبال طلایی مردم را به زمین می‌اندازد. به زودی Shounen Bat باعث وحشت ساکنان شهر Musashino شد، از آنجایی که کشف هویت و انگیزه های مهاجم تقریبا غیرممکن به نظر می رسید، کارآگاهان Keiichi Ikari و Mitsuhiro Maniwa پرونده را برای تحقیقات در دست گرفتند. با این حال، این باعث کاهش سرعت حملات نشد زیرا افراد بیشتری قربانی چوب بیسبال شدند. پارانویا و شایعات در بین مردم به وجود می آید که در نهایت منجر به باور افراد به لیتل اسلاگر می شود. آیا کارآگاهان می توانند حقیقت را دریابند یا دچار پارانویا خواهند شد؟

دلیل ممنوعیت: این انیمه تا حدی در ژاپن ممنوع شد زیرا مقامات هرگز آن را از تلویزیون پخش نکردند بلکه آن را به صورت آنلاین پخش کردند. این به این دلیل است که دولت ژاپن آن را خشن و ناخوشایند می‌دانست زیرا انیمه با موقعیت‌های وحشتناکی که نشان می دهد، باعث ترس می شود و رد عمیقی بر ذهن شما می‌گذارد.

Serial Experiments Lain

Serial Experiments Lain انیمه های ممنوعه

انیمه های بن شده

خلاصه کردن سریال Experiments Lain به دلیل مفاهیم پیچیده و داستان سرایی‌اش، قطعاً کمی سخت است، اما می توان آن ا به صورت زیر بیان کرد:

لاین ایواکورا یک دختر مدرسه ای ۱۴ ساله است که ایمیلی از همکلاسی مرده اش چیسا یومودا دریافت می کند. اگرچه لاین در فناوری مدرن تخصص ندارد، او شروع به کشف رمز و راز پشت ایمیلی کرد که او را به Wired (یک شبکه ارتباطی شبیه به اینترنت) هدایت کرد. وقتی شروع به دریافت ایمیل‌های بیشتر و بیشتر کرد، چیسا نشان می‌دهد که نمرده است و در یک قلمرو مجازی متفاوت زنده است. لاین درگیر این رویدادهای مرموز می شود زیرا تعریف هویت، ادراک و واقعیت با کاوش های بیشتر تغییر می کند. آیا دختر می تواند خود را از این قلمرو عجیب و غریب به هم پیوسته بیرون بکشد یا دید جدیدی از دنیایی که در آن زندگی می کنیم به دست خواهد آورد؟

دلیل ممنوعیت: این انیمه پرمشقت که چندین سوال در مورد سبک زندگی و جامعه ایجاد می کرد به دلیل توانایی آن در تغییر دیدگاه افراد نسبت به جهان و داستان تاثیرگذارش در چندین کشور ممنوع شد. انیمه ممنوعه همچنین حاوی لحظاتی افسرده کننده است که در اعماق وجود افاد فرو می رود.

High School DxD

انیمه های بن شده

یک دانش آموز دبیرستانی به نام ایسی هیودو در اولین قرار ملاقاتش توسط یک فرشته کشته شد. بعداً او توسط شیطانی به نام ریاس گریموری زنده شد تا در کارهایش به او خدمت کند. ایسی این را دومین شانس زندگی خود می داند و برای زنده ماندن در این دنیای جدید فرشته و شیطان باید سخت تمرین کند. او سپس به کلوپ تحقیقات مخفی می پیوندد تا با شرکت شیطانی خود به ماجراجویی بپردازد. آیا او می تواند خود را با این زندگی تازه وفق دهد و هویت خود را مخفی نگه دارد؟

دلیل ممنوعیت: این مجموعه محبوب به دلیل برهنگی در نیوزیلند ممنوع شد. هیئت سانسور نیوزلند تصمیم گرفت آن را به دلیل محتوای نا مناسب ممنوع کند.

Parasyte

Parasyte​ انیمه های ممنوعه

انیمه های بن شده

این مورد نیز شبیه به توکیو غول است که شینیچی ایزومی، دانش‌آموز ۱۷ ساله دبیرستانی به یک انگل مبتلا شد که انسان را برای بقای خود شکار می‌کند. این موجودات اهل دنیای بیرونی هستند و با چسباندن خود به دنبال کنترل کامل میزبان خود هستند اما این انگل به نحوی قادر به کنترل کامل ایزومی نبود و در دست راست او گیر افتاد. حالا هم شینیچی ایزومی و هم انگل میگی باید یاد بگیرند که با یکدیگر همزیستی کنند تا از خود در برابر انسان ها و سایر انگل ها دفاع کنند.

دلیل ممنوعیت: وزارت فرهنگ چین پخش آنلاین و چاپی این انیمه را به دلیل خشونت گرافیکی آن ممنوع کرد. لیو کیانگ اظهار داشت که این نتیجه ارزیابی محققان و نظرات کارشناسان است.

Death Note

Death Note انیمه های ممنوعه

انیمه های بن شده

Death Note یکی از بهترین انیمه های تمام دوران است. اگر هنوز هیچ سریال انیمه‌ای را تماشا نکرده‌اید، برای شروع گزینه جالبی است.

داستان حول محور یک دانش آموز دبیرستانی ژاپنی بسیار باهوش به نام لایت یاگامی می باشد. یک روز او دفترچه یادداشتی را پیدا می کند که توسط یک شینیگامی ریوک از قلمروی دیگر در زمین رها شده است. این دفتچه مرگبار می تواند هرکسی را که نامش در آن نوشته شده شود را بکشد. لایت یاگامی که از این دنیای فاسد خسته شده بود، تصمیم گرفت همه شر را از بین ببرد و می خواست مردم او را به عنوان یک خدا پرستش کنند.

دلیل ممنوعیت: این انیمه برجسته به دلیل تأثیری که ایجاد کرد در بسیاری از کشورها ممنوع شد. دانش‌آموزان در سراسر جهان یادداشت‌های مرگ سفارشی خود را ساخته و به مدارس آوردند. کشورهایی مانند چین، مکزیک، روسیه Death Note را ممنوع کردند و دولت های آنها اعلام کردند که این ممنوعیت برای حفظ سلامت جسمی و روانی دانش آموزان تصویب شده است.

Attack on Titan

Attack on Titan انیمه های ممنوعه

انیمه های بن شده

این احتمالا تنها انیمه ای است که شخصیت های مهم زیادی دارد و قهرمان اصلی بارها تحت الشعاع قرار می گیرد.

پس از اینکه ارن یگر مادرش را در مقابل چشمانش دید که توسط یک تایتان بزرگ بلعیده شده است، سوگند یاد کرد که تمام تایتان ها را می کشد و بشریت را نجات می دهد. ارن سپس با بسیاری از شخصیت‌های مورد علاقه طرفداران مانند لیوا آکرمن، اروین اسمیت، میکاسا آکرمن و آرمین آرلرت همکاری می‌کند تا برخی از پیچش‌های داستانی تکان‌دهنده را در طول سریال کشف کند.

دلیل ممنوعیت: هیچ کشوری جرات ممنوعیت این انیمه برجسته را ندارد به جز یک کشور که آن چین است. وزارت فرهنگ چین اعلام کرد که این انیمه برای عموم نامناسب است و قبل از فصل دوم آن را در لیست سیاه قرار داد. کشور دیگری که این انیمیشن را از دست داد، هند بود. اگرچه دولت هند همه AOT را ممنوع نکرد، فصل ۴ اجازه پخش را نداشت.

Psycho-Pass

Psycho-Pass انیمه های ممنوعه

انیمه های بن شده

Psycho-Pass یک انیمه  نسبتا بالای ۱۳ سال با خشونت گرافیکی بالا است، اگرچه تعداد کمی از طرفداران یا دولت ها آن را بیش از حد می دانند. این در همان لیگ انیمه‌های seinen مانند Ghost in the Shell و بیشتر داستان‌های سایبرپانک است، اما دولت چین هنوز آن را تأیید نکرده است.

مضامین اصلی انیمه Psycho-Passhas دارای سرپیچی از اقتدار و قوانین اجتماعی است. دولت چین آشکارا سیاست سختگیرانه ای در قبال هر رسانه ای با چنین مضامینی دارد. Pyscho-Pass به طور مستقیم در مورد چین اظهار نظر نکرد و مضامین سیاسی آن بیش از هر چیز جهانی است. با این حال، در چین ممنوع شد.

Assassination Classroom

Assassination Classroom انیمه های ممنوعه

انیمه های توقیف شده

در Assassination Class ، دانش آموزان کلاس ۳-E باید راهی برای کشتن معلم بیگانه خود پیدا کنند تا جهان را نجات دهند. به دلیل واقعیت وحشتناک تیراندازی در مدرسه و خشونت با اسلحه در آمریکا، مانگای این عنوان در مدارس خاصی در فلوریدا و ویسکانسین ممنوع شد.

این کار با این باور انجام شد که انیمه دبیرستانی Assassination Classroom به خوانندگان “آموزش” می دهد که چگونه معلمان خود را بکشند. ایالت های دیگر در حال حاضر در حال بررسی این موضوع هستند که آیا باید از فلوریدا و ویسکانسین پیروی کنند یا خیر.

Inuyashiki: Last hero

Inuyashiki: Last hero انیمه های ممنوعه

انیمه های توقیف شده

این انیمه ایچیرو اینویاشیکی را دنبال می کند، مردی میانسال که به سرطان مبتلا شده و احساس می کند از خانواده و جامعه خود جدا شده است. یک شب او ناگهان به یک سایبورگ با توانایی های فوق بشری تبدیل می شود. در کنار یک سایبورگ جوان دیگر به نام هیرو، اینویاشیکی قدرت های جدید خود را هدایت می کند و تصمیم می گیرد از آنها برای کمک به دیگران استفاده کند و تبدیل به یک قهرمان بی میل شود. با این حال، انگیزه های هیرو شوم تر است و این دو سایبورگ در مسیر برخورد با یکدیگر هستند.

Inuyashiki در روسیه ممنوع شد زیرا این سریال با وجود خشونت آن محدودیت سنی نداشت. طبق گزارش‌ها، این ممنوعیت توسط آژانس روسکومنادزور دولت روسیه، که رسانه‌ها و ارتباطات در این کشور را تنظیم می‌کند، در سال ۲۰۱۸ اعمال شد. خوشبختانه، زمانی که سریال محدودیت سنی اضافه کرد، این ممنوعیت لغو شد.

Kodomo no Jikan

Kodomo no Jikan انیمه های ممنوعه

انیمه های توقیف شده

Kodomo no Jikan داستان دایسوکه آئوکی، معلم مدرسه ابتدایی جدید را دنبال می‌کند که به کلاسی از دانش‌آموزان کلاس سوم، از جمله رین کوکونو، دختر جوانی که علاقه زیادی به او دارد، آموزش می‌دهد.

خلاصه داستان Kodomo no Jikan برای توضیح اینکه چرا این مجموعه انیمه در برخی مناطق جهان ممنوع شده است کافی است. همچنین یک انیمه با محتوای نا مناسب است، بنابراین از بسیاری جهات از خط قرمزها عبور می کند. جالب اینجاست که منبع این انیمه (مانگا) سریالی شده بود و چندین قسمت از آن نیز وجود دارد. بعد از این جنجال، سریال سازی آن لغو شد و این یعنی دیگر مانگا های فیزیکی این سی چاپ نمی شود.

How not to Summon a Demon Lord

How not to Summon a Demon Lord انیمه های ممنوعه

انیمه های توقیف شده

داستان ساکاموتو تاکوما، پسر نوجوانی را دنبال می‌کند که بیشتر وقت خود را صرف بازی کراس ریوری می‌کند و در آن استاد شده است. یک روز او به طور ناگهانی توسط دو زن به نام‌های «شِرا» و «رم» که پس از احضار تاکوما، می‌خواستند او را به بردگی بگیرند، به دنیای این بازی می رود. قوی‌ترین بازیکن بودن در بازی منجر به برگرداندن طلسم برده‌داری آن‌ها می‌شود و حالا، هر دوی این دختران برده‌های قهرمان داستان ما هستند. بنابراین، زندگی قهرمان داستان ما زمانی شروع می شود که او تلاش می کند طلسم بردگی آنها را بشکند و به دنیای جدیدی که به آن منتقل شده سفر کند.

مانند High School DxD، این انیمه همچنین دارای صحنه های نامناسب است که برای ذهن جوان بسیار مضر است. استرالیا همچنین دارای قوانین سانسور سفت و سخت است، بنابراین هیئت رده بندی استرالیا این سریال را در سال ۲۰۱۹ ممنوع کرد.

Crayon Shin-Chan

Crayon Shin-Chan انیمه های ممنوعه

انیمه های توقیف شده

«کرایون شین چان» ماجراهای یک مربی مهدکودک بداخلاق و خشن به نام شینوسوکه نوهارا، که به نام شین چان نیز شناخته می شود را دنبال می کند. این سریال به خاطر نگاه طنزآمیز و طنز خود به جامعه مدرن ژاپنی معروف است و گروه گسترده ای از شخصیت ها از جمله خانواده، دوستان و همسایگان شین چان را در خود دارد. این نمایش شین چان را دنبال می کند که او در زندگی روزمره خود می گذرد و اغلب با رفتارهای نابهنجار و نامتعارف خود دچار مشکل می شود.

کرایون شین چان در هند ممنوع شد زیرا موضوعاتی را به تصویر می‌کشید که والدین فکر می‌کردند برای فرزندانشان بد است. این نمایش قانون شبکه های تلویزیونی هند را نقض کرد و در سال ۲۰۰۸ ممنوع شد. خوشبختانه این ممنوعیت کوتاه مدت بود و انیمه پس از یک سال به هند بازگشت و به شدت سانسور و ویرایش شد.

Voltes V

Voltes V انیمه های ممنوعه

انیمه های توقیف شده

“Voltes V” داستان تیم Voltes V را دنبال می کند، گروهی از خلبانان جوان که باید از زمین در برابر امپراتوری شیطانی Boazanian محافظت کنند. این تیم به رهبری کنیچی، پنج ماشین قدرتمند را هدایت می کند که با هم ترکیب می شوند و ربات غول پیکر Voltes V را تشکیل می دهند. آنها با هم در برابر نیروهای Boazanian که توسط شاهزاده Zardoz و عواملش رهبری می شوند مبارزه می کنند و از سیاره در برابر نابودی دفاع می کنند.

Voltes V احتمالاً جالب ترین انیمه در این لیست است. این سریال در دهه ۱۹۷۰ در ژاپن و همچنین در فیلیپین پخش شد. محبوبیت بسیار بالایی در فیلیپین به دست آورد که توسط فردیناند مارکوس، رئیس جمهور فیلیپین در آن زمان “خطرناک” تلقی می شد. او در آن مدت این سریال را ممنوع اعلام کرد و پس از پایان دوره ریاست جمهوری اش، این ممنوعیت برداشته شد و این سریال در فیلیپین به یک پدیده تبدیل شد. ممنوعیت فردیناند در این سریال اکنون نماد آزادی بیان در نظر گرفته می شود.

High School of the Dead

High School of the Dead انیمه های ممنوعه

انیمه های توقیف شده

High School of the Dead قرار بود یک انیمه پسا آخرالزمانی باشد تا آن را ساده و سرگرم کننده نگه دارد. و این دقیقاً همان کاری است که Madhouse انجام داد.

هنگامی که گروهی از دانش‌آموزان تلاش می‌کنند از یک آخرالزمان ناگهانی زامبی در ژاپن امروزی جان سالم به در ببرند، این کار باعث ایجاد صحنه های اکشن عالی می‌شود و همچنین کمدی آن نیز بدک نیست.

اما طنز، شیوع زامبی ها، و سکانس های اکشن چشمگیر، شخصیت های زن با پوشش های نامناسب هستند. و این دلیلی است که چین آن را ممنوع کرده است.

My Hero Academia

My Hero Academia انیمه های ممنوعه

انیمه های توقیف شده

این انیمه PG-13 در لیست انیمه های ممنوعه قطعا شوکه کننده است، اما حقیقت دارد. My Hero Academia در چین به دلیل نام یک شخصیت ممنوع شد.

My Hero Academia در دنیایی اتفاق می‌افتد که ۸۰ درصد از جمعیت آن دارای قدرت‌هایی به نام Quirks هستند. اما، زمانی که ایزوکو به عنوان جانشین بزرگترین ابرقهرمان ژاپن، All Might انتخاب شد، زندگی ایزوکو تغییر می کند. اکنون، ایزوکو باید یاد بگیرد که این قدرت را در مدرسه ای برای ابرقهرمانان مهار کند.

این یک انیمیشن خوب در برابر شر است، پس چرا چین آن را ممنوع می کند؟

پس از اینکه مشخص شد نام اصلی دکتر داروما اوجیکو ماروتا شیگا (اصطلاح ژاپنی برای آزمایش انسان در طول جنگ جهانی دوم) است، چین به سرعت این انیمه را برای همیشه ممنوع کرد.

Elfen Lied

Elfen Lied انیمه های ممنوعه

انیمه های توقیف شده

Elfen Lied یک انیمه علمی تخیلی فانتزی تاریک است که حول محور لوسی، موجودی انسان نما به نام دیکلونیوس می چرخد. اینها موجودات جهش یافته ای هستند که شبیه انسان هستند اما روی سرشان شاخ دارند و دارای قدرت های ماوراء طبیعی هستند.

لوسی که برای آزمایش اسیر شده است، از مرکز خارج می شود و با دو انسان – یوکا و کوتا پنهان می شود. وقتی دیکلونیوس و انسان‌ها هر دو به دنبال لوسی هستند، همه چیز به هم می‌ریزد.

با پیشرفت سریال، محتوای آن بیشتر و بیشتر پخته شد. و پس از چند قسمت، برهنگی و خشونت وحشتناک برای چین و روسیه بسیار زیاد بود. هر دو کشور انیمه را برای همیشه ممنوع کردند.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. reza گفت:

    بعضیاشون بهنظرم بی دلیل ممنوع شدن >خوده آمریکا هزار تا فیلم خشن و .. داره

  2. محمد امین گفت:

    خداییش بعضیاش الکی ممنوع شدن

  3. کن کانکی گفت:

    پفیوز انتر آخه توکیو قول با انکن تایتان و مدرسه قهرمانانه من برای چی ممنوع شده اند ها

    1. yoki گفت:

      حرفتو قبول دارم چین الکی این سه انیمه رو ممنوع کرده این سه تا انیمه های موردعلاقمنننن

    2. بدون نام گفت:

      حالا جالبه برزرک ممنوع نشده.

    3. ی کام اومدم بزارم حال اسم ندارم گفت:

      دفترچه مرگگگ

    4. علی گفت:

      هم بی کارید که فیلم می بینید
      هم بی شعور و بی ادب هستید براتون متاسفم
      به جای این ها درس می خوندی یک کاره ای از جامعه میشدی بدبخت

      1. یه اتاکو گفت:

        بدبخت خودتی

      2. یه اتاکو گفت:

        بدبخت خودتی بی شعور خودتی بی ادب خودتی برو خودت یکباره شو
        اگه مشکل داری کامنت نزار و خودت داشتی تو اینا میگشتی پس تقصیر خودته یکم قبل از این که حرف بزنی درموردش فک کن

      3. یک اوتاکو و کیپاپر گفت:

        خب ما خودمون عقل داریم از نمیدونم کجای ایران پیام دادی و غریبه هستی داری به آیندمون فکر می‌کنی؟
        خودمون عاقلیم مادر پدرم داریم بی عقل

      4. Nobody گفت:

        داداش حالت خوبه؟ یا کم داری چه ربطی داره

      5. محمد گفت:

        به به یه حرف حق

  4. به تو چه گفت:

    مدرسه قهرمانانه من الکی ممنوع شده

  5. محمد گفت:

    داداشا ما تو …….. ممنوعیت ها رو ما تعثییر ندارهه

  6. Fujoshi گفت:

    ودف یعنی چی :/// کصخلن ؟ همشون جوز میدوری انیمه های خوبی بودن میدوری هم لایو اکشنش هست اونقدراعم چیز شاخی نیست

  7. سبزی فروش سر محل گفت:

    مایی که همرو بی توجه به ممنوعیتش میبینیم

    1. نیما گفت:

      آره والا

    2. asma گفت:

      میشه بگی انیمه میدوری رو از کجا ببینم؟

  8. میکو تاکامی گفت:

    هیچکدومشون بد نیستن:/// ریدم مای هیرو ک چیزی نداشت اسمم اسم بوده فدا سر سازنده خب

  9. ......... گفت:

    خب بیشترشون رو چین ممنوع کرده بود😐
    بچه ها یکی دفترچه مرگ را به من داستانشو خلاصه میگه؟

    1. Nobody گفت:

      یه دفتری هست اسم و فامیل هر کی توش بنویسی سکته می کنه

  10. asma گفت:

    میشه بگی انیمه میدوریو از کجا ببینم

    1. یه اتاکو گفت:

      همه جا میشه دیدش این که دیگه سوال نداره

  11. فرزاد گفت:

    چین خیلی قوانین سختگیرانه ی بیخودی داره،جالبه مه قویترین شیلتر شکن ها رو هم خود چینی ها دارن و خرید و فروشش آزاده…بخاطر ایدیولوژی شون حتی اگه دیگه قبولش هم نداشته باشن ،سخت می گیرن،خوب بابا،ایدئولوژیشو عوض کنه بهتر نیست تا مردمش رو به پیچوندن عادت بده؟؟؟

  12. فاف گفت:

    یعنی چی بهترین انیمه هارو ممنوع کردن دفترچه مرگ و توکیو غول و اتک ان تایتان و مای هیرو اکادمی… خاک تو سرشون ادم اینارو نبینه بشینه دیزنی نگاه کنه که همش به خوبی و خوشی تموم میشه؟؟ باید انیمه هایی دید که اگر واقعیت داشتن همین اتفاق میفتاد چرا دارن لوس بار میارن ملتشون رو😐اخه کجاش تاثیر داره اتک ان تایتان من ۱۰ سالم بود دیدم خیلی خوشم اومد باعث شجاع بشم اتفاقا

    1. یه اتاکو گفت:

      بابا تو که حرف دلمو گفتی

      1. اوتاکو رویایی") گفت:

        ویسگون فعالیت داری؟

  13. یه بنده خدا گفت:

    تنها حرفی ک دارم اینه ک خوب من اصلا علاقه ای به انیمه و صنعت شرق ندارم از موسیقیشون تا هرچیشون راجب کامنتای ک چرا ممنوع شده اینا ب روح و روان ادم اسیب میزنه من هزاران فیلم با موضوع اخرالزمان دیدم ولی وقتی ی انیمه دیدم روح و روانم بهم ریخت اینم جواب شما …ترجیح میدم نبینم و بیشتر بازی کنم اگرم خواستید سریال ببینید پاشین برین واکینیگزی بیریکینگ بدی چیزی ببینین مشکل دارین انیمه میبینین؟ بچه این بخدا

    1. Someone گفت:

      اونقدر بچه سالی که به برکینگ بد میگی بیریکینگ¹
      منظورت از واکینگز وایکینگ ددِ دیگه؟😂
      اونقدر بچه سالی که فکر میکنی انیمه مال بچه هاس²
      اونقدر بچه سالی که با دیدن انیمه روح و روانت به هم میریزه³
      اونقدر بچه سالی که فکر میکنی با دیدن برکینگ بد و… کول و سیگما بنظر میرسی🤡

  14. برای چی ممنوعن؟ گفت:

    به نظر چین خیلی قانونیه
    الکی اتک ان تایتان و مدرسه قهرمانانه و توکیوغول ممنوع شدن

  15. دختر جعون عستم گفت:

    مدرسه قهرمان چهشه مگه 🗿👌🏻

  16. یک اوتاکو و کیپاپر گفت:

    واتتتت؟ مای هیرو اکادمی اخه😐😐 این کجاش بده
    دفترچه مرگ؟واتتتتتت هیچ خشونتی نداره که😐😐
    توکیوغول؟انگل؟ اتک؟ پوکمان؟کلاس ترور؟ هعییی خدا صبر بده به ما اوتاکو ها😐😐

  17. Berlin گفت:

    کاری به ممنوعیت ندارم ولی اتک آن تایتان و توکیو غول خدا بود یعنی بهتر از این دوتا پیدا نمیشه بعد از این دوتا هیچ انیمه ای پیدا نکردم که بتونه جذبم کنه امیدوارم چندتا اسپین آف از این دوتا بسازن 😃

  18. IM GOD گفت:

    داداش چرا DEVILMAN crybaby نیست باید اضافه کنن واقعا پشم ریزون تو رده بندی شماره ۱ تضمین میکنم

  19. یگانه کریمی گفت:

    یعنی چون اون اسم این جوری معنی میده چین انیمه آکادمی قهرمانانه من رو توقیف کرد ؟ 😞😞😒
    والا من از ۶ سالگی این انیمه رو میدیدم و تا تموم شه آبجیم به دنیا آمد منم دیگه نتوانسته ببینمش و الان ۱۰ سالمه . واقعا چین … خوب ول کن 😐