۰

داستان بازی Halo 2

داستان بازی Halo 2

داستان بازی Halo 2

داستان بازی Halo 2

داستان بازی Halo 2 در قرن ۲۶ جریان دارد. انسان‌ها زیر سایه فرماندهی فضایی سازمان ملل (UNSC) فضاپیماهایی سریع‌تر از نور به نام «اسلیپ‌اسپیس» را توسعه دادند و سیارات بیشماری را مستعمره کرده‌اند. با این حال این سیارات تحت هجوم نژادی بیگانه به نام «کاوننت‌ها» قرار گرفته است. این نژاد که بشریت را یک مشکل برای خدایان خود می‌دانست شروع به محو کردن بشریت و تکنولوژی‌های آن‌ها کرد.

بعد از آنکه سیاره انسانیِ «ریچ» نابود شد، یک فضاپیما به نام The Pillar of Autumn با پیروی از پروتکل، یک پرش را انجام داد تا کاوننت‌ها را از زمین دور نگه‌دارد. خدمه‌ی این فضاپیما یک «رینگ‌ورلد» تحت عنوان «هیلو» را کشف کردند. با وجود آنکه کاوننت‌ها باور داشتند که فعالسازی هیلو می‌تواند به یک رستگاری الهی منجر شود اما انسان‌ها پی بردند که این حلقه‌ها در واقع سلاح‌هایی هستند که برای نگهداری از یک انگل وحشناک به نام «فلود» ساخته شده‌اند.

یک ابرسرباز انسانی به نام «مسترچیف» با کمک هوش مصنوعی همراهش یعنی «کورتانا»، از طریق یک هوش مصنوعی ناظر بر هیلو به نام ۳۴۳ Guilty Spark آگاه شد که فعالسازی هیلوها در قبال جلوگیری از گسترش انگل فلود، تمام گونه‌های حیات در کهکشان را نابود خواهد کرد. مستر چیف و کورتانا به جای فعالسازی حلقه اقدام به منفجر کردن موتورهای Pillar of Autumn کردند تا با نابود کردن این تاسیسات از فرار فلود جلوگیری کنند. این دو سپس به زمین بازگشتند تا حمله‌ی قریب‌القوع نیروهای کاوننت را هشدار دهند.

داستان بازی Halo 2

داستان بازی Halo 2

داستان بازی Halo 2 در پایتخت سیاره کاوننت‌ها یعنی شهر High Charity و با محاکمه یک فرمانده نخبه‌ی کاووننت شروع شد. این نخبه به خاطر عدم موفقیت در جلوگیری از تخریب هیلو درجه‌اش سلب گشت و به عنوان یک مرتد معرفی شد و سپس توسط «تارتاروس» که رئیس بروت‌های کاوننت بود، مورد شکنجه قرار گرفت. با این حال رهبران کاوننت یعنی پیشگویان ارشد حقیقت، حسرت و رحمت از اعدام او گذشت کردند به این نخبه شانس دوباره دادند و به او درجه Arbiter را دادند. این درجه تنها به نخبه‌ها و در زمان‌های بحرانی داده می‌شد. پس از آن این نخبه به عنوان یک Arbiter اقدام به سرکوب یک شورش کرد و ۳۴۳ Guilty Spark را نیز بازیابی کرد.

روی زمین، دریاسالار ناوگان یعنی «ترنس هود» از مستر چیف و گروهبان «اوری جانسون» به خاطر اقداماتشان در رویدادهای اولین هیلو تقدیر کرد و فرمانده «میراندا کیس» نیز مدالی را به نمایندگی از پدر درگذشته‌اش دریافت کرد.

یک ناوگان کاوننت در نزدیکی زمین آشکار شد. به دنبال نبردی که پس از آن شکل گرفت، یک فضاپیما که حامل پیشگوی ریگرت (حسرت) بود از حصار تدافعی زمین گذشت و شهر آفریقایی «نیو مومباسا» را محاصره کرد. مسترچیف در دفاع از این شهر کمک‌رسانی کرد. ریگرت با تخریب شدن ناوگانش شتابزده یک پرش اسلیپ‌اسپیس را انجام داد و به دنبال آن کیس، جانسون، کورتانا و مسترچیف نیز با فضاپیمای In Amber Clad به تعقیب آن پرداختند. اعضای خدمه یک تأسیسات هیلوی دیگر را کشف کردند. کیس با شناسایی شرایط خطرناک، مستر چیف را برای کشتن ریگرت فرستاد، در حالی که خودش و جانسون به دنبال یافتن ایندکس، کلید فعالسازی هیلو رفتند.

های چریتی و ناوگان کاوننت در پاسخ به تماس پریشان ریگرت خود را به این هیلوی جدید که با نام تأسیسات ۰۵ شناخته می‌شد رساندند. با این حال چیف قبل از رسیدن آن‌ها اقدام به کشتن ریگرت کرد. کاوننت‌ها موقعیت چیف را بمباران کردند و او به دریاچه‌ای سقوط کرد و توسط یک موجود شاخک‌دار مرموز به نام Gravemind کشیده شد. مرگ ریگرت باعث شروع اختلافاتی میان نژادهای کاوننت شد و از این رو پیشگویان وظیفه‌ی معمول ارشدها در محافظت از آن‌ها را به «بروت‌ها» سپردند. در ادامه‌ی داستان، Arbiter برای یافتن ایندکس به هیلو فرستاده شد و او پس از تسلیم کردن جانسون و کیس موفق به بازیابی آن شد. با این حال آربیتر با تارتاروس روبرو شد و این موضوع آشکار شد که پیشگویان دستور به نابودی نخبه‌ها داده‌اند و از این رو آربیتر از یک پرتگاه عمیق به پایین پرتاب شد.

در ادامه Arbiter از این سقوط نجات پیدا کرد و در محفظه Gravemind با مسترچیف دیدار کرد. گریومایند برای آربیتر افشا کرد که مفهوم مورد باور کاوننت‌ها یعنی «سفر بزرگ» اشتباه است. سپس این دو سرباز را به نقاط مختلفی فرستاد تا جلوی فعالسازی هیلو را بگیرند. مسترچیف به High Charity تلپورت شد، شهری که کاوننت‌ها در آن دچار یک جنگ داخلی شده بودند. فضاپیمای In Amber Clad که آلوده به فلود شده بود، در این شهر سقوط کرد و کورتانا متوجه این موضوع شد که Gravemind از آن‌ها به منظور یک حواس‌پرتی استفاده کرده است. همان طور که انگل سراسر شهر را فرا می‌گرفت، پیشگوی مرسی (رحمت) نیز بلعیده شد. پیشگوی حقیقت، تاتاروس را به همراه کیس، جانسون و Guilty Spark به هیلو فرستاد تا حلقه را فعال کنند. مستر چیف روی یک فضاپیما که در حال ترک شهر بود به تعقیب پیشگوی حقیقت پرداخت. کورتانا در شهر باقی ماند تا در صورت موفقیت تارتاروس در فعالسازی حلقه، High Charity و هیلو را نابود کند.

سپس Arbiter روی سطح هیلو و در اتقال کنترل هیلو به جانسون پیوست تا در برابر تارتاروس ایستادگی کند. در حالی که آربیتر سعی داشت تارتاروس را متقاعد کند که پیشگویان به هر دوشان خیانت کرده‌اند، اما تارتاروس اقدام به فعالسازی حلقه کرد و به دنبال آن نبردی شکل گرفت. آربیتر و جانسون موفق به کشتن تارتاروس شدند در حالی که کیس اقدام به حذف ایندکس کرد. این غیرفعال کردن غیرمنتظره تأسیسات ۰۵ و تمام حلقه‌های دیگر، هیلو را به حالت استندبای درآورد تا فعالسازی به شکل از راه دور و از مکانی که ۳۴۳ Guilty Spark آن را «آرک» می‌نامید انجام شود. در همین حال فضاپیمای «حقیقت» به زمین رسید و مستر چیف به دریاسالار «هود» اطلاع داد که او در حال پایان دادن به این مبارزه است.

در پایان داستان بازی، یک صحنه به نمایش درآمد که نشان می‌داد Gravemind کنترل High Charity را به دست آورده است.

منبع : https://t.me/GameNewNews

برای مطالعه بیشتر داستان بازی ها در کنترل امجی حتما به صفحه دسته بندی آن مراجعه کنید.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *