۰

۵ تا از بهترین فیلم های شبیه به Thirteen Lives

فیلم های شبیه به Thirteen Lives

فیلم های شبیه به Thirteen Lives

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۵ تا از بهترین فیلم های شبیه به Thirteen Lives بپردازیم و هر کدام را بررسی کنیم؛ با کنترل امجی همراه باشی.

The Rescue (2021)

فیلم های شبیه به Thirteen Lives

شاید بهترین قطعه سینما که می توان قبل از تماشای Thirteen Lives ران هاوارد مصرف کرد، مستند سال گذشته The Rescue باشد. فرض فیلم ممکن است شبیه به فیلم هاوارد به نظر برسد. در واقع گزارشی از همان رویدادهاست.

مستند نجات برای اولین بار در جشنواره فیلم تلوراید با تحسین جهانی روبرو شد، و اگرچه طرفداران این فیلم ممکن است نسخه هاوارد را ضروری ندانند، اما همیشه در بررسی یک موضوع در قالب مستند و ویژگی روایی اعتبار وجود دارد. با این حال، اگر مخاطبان بخواهند روایتی بدون تزئین از وقایع واقعی ببینند، تماشای The Rescue ضروری است.

Saving Private Ryan (1998)

فیلم های شبیه به Thirteen Lives

نجات سرباز رایان استیون اسپیلبرگ برخی از واقع گرایانه ترین سکانس های نبردی را ارائه می دهد که تا به حال ساخته شده است. در حالی که سکانس آغازین که در آن تام هنکس به ساحل Normandy می رسد شایسته تحسین فراوان است، نباید بقیه فیلم را فراموش کرد، که در نهایت علاوه بر حماسه جنگی، یک فیلم ماموریت نجات عالی است.

کیفیتی همه جانبه در فیلمسازی اسپیلبرگ وجود دارد که می تواند به عنوان طرحی عالی برای چگونگی ساخت یک فیلم موفق بقا/نجات عمل کند. فیلم طوری بیننده را در خط مقدم قرار می دهد که احساس می کند نقش اول است.

Captain Phillips (2013)

فیلم های شبیه به Thirteen Lives

بر اساس گزارش ریچارد فیلیپس از تجربیات خود به عنوان یک دریانورد تجاری در دریا، کاپیتان فیلیپس با نگاه تزلزل ناپذیر خود به ربودن یک کشتی باری آمریکایی در نزدیکی سومالی، مخاطبان را مجذوب خود کرد. این فیلم شش نامزدی جایزه اسکار از جمله جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد.

پل گرین گراس، کارگردان، لمس بیش از حد واقع گرایانه خود را می دهد و در عین حال سکانس های اکشن پرتنش زیادی را در دریا به مخاطبان ارائه می دهد. این فیلم دارای بازی برجسته ای از تام هنکس است که به تصویر کشیدن استرس پس از سانحه پس از حادثه فراموش نشدنی است، همراه با اجرای موفقیت آمیز بازیگر غیرحرفه ای برخاد عبدی.

۱۲۷Hours

فیلم های شبیه به Thirteen Lives

فیلم دیگری که عمدتاً یک بازیگر را در آن به نمایش می گذارد، فیلم ۱۲۷ ساعت به کارگردانی دنی بویل در سال ۲۰۱۰ است که شرحی بیوگرافی از داستان واقعی تکان دهنده آرون رالستون است. در این فیلم، جیمز فرانکو رالستون را به تصویر می‌کشد که وقتی سقوط می‌کند و بازوی راستش در یک تخته سنگ گیر می‌کند، متوجه می شود که اشتباه کرده است.

۱۲۷ ساعت پنج روز بعدی را بازگو می کند، و اگرچه فیلم سفر واقعی دنی بویل در به تصویر کشیدن آنچه رالستون از سر گذرانده نگران کننده و بی امان است، فرانکو در فیلم می درخشد. ۱۲۷ ساعت به بررسی بقای انسان ها می پردازد و موفقیت آن نشان می دهد که این نوع فیلم ها همیشه مخاطب پیدا می کنند.

Cast Away (2000)

فیلم های شبیه به Thirteen Lives

شاید یکی از نمادین‌ترین نقش‌های تام هنکس، نقش چاک نولاند در فیلم Cast Away توسط رابرت زمکیس باشد، بازی که نامزدی اسکار بهترین بازیگر مرد را برای او به ارمغان آورد. هنکس یکی از تنها بازیگران فیلم است که نقش مردی را بازی می کند که پس از جان سالم به در بردن از یک سانحه هواپیما در جزیره ای سرگردان شده است.

Cast Away هنکس و زمکیس را که قبلاً در فارست گامپ با هم کار کرده بودند، دوباره متحد کرد. این فیلم یک موفقیت تجاری بود و طبق باکس آفیس موجو سومین فیلم پرفروش سال ۲۰۰۰ بود. Thirteen Lives به همان موفقیتی دست نخواهد یافت که اکرانش در سینما محدود خواهد بود، اما اگر فیلم Cast Away به عنوان نشانه ای باشد، مخاطبان به دنبال فیلم های بقای خوش ساخت هستند.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *