۰

۵ تا از بهترین فیلم های شبیه به Resurrection

فیلم های شبیه به Resurrection

فیلم های شبیه به Resurrection

فیلم جدید ترسناک – روانشناختی Resurrection با بازی ربکا هال از IFC Films وارد بازار شد و تاکنون نقدهای مثبتی دریافت کرده است. درام آزاردهنده نویسنده/کارگردان اندرو سمنز مارگارت (هال)، زنی با گذشته ای دردناک را دنبال می کند که خود را زیر فشار دوست سابق بدرفتاری به نام دیوید (تیم راث) می یابد. این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد و مطمئناً باعث ایجاد حس ناراحتی و تنش در بینندگان خواهد شد. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۵ تا از بهترین فیلم های شبیه به Resurrection بپردازیم.

The Others (2001)

فیلم های شبیه به Resurrection

«دیگران» اثر آلخاندرو آمنابار هم به عنوان یک داستان سنتی ارواح و هم به عنوان یک فیلم ترسناک عمل می کند. این فیلم بر روی دیدگاه گریس (نیکول کیدمن) متمرکز است، یک مادر دارای دو فرزند که فرزندانش به نور حساس هستند. با پیشروی فیلم، گریس متقاعد می شود که خانه اش خالی از سکنه است.

The Others تمام ویژگی های یک فیلم ترسناک کلاسیک را دارای می باشد و در عین حال یک مطالعه شخصیتی درباره عزم شدید یک مادر برای محافظت از فرزندانش و آشتی با وحشت‌هایی که خودش مرتکب شده است، ارائه می‌کند. طرفداران The Others به سمت Resurrection کشیده می‌شوند، زیرا هر دو فیلم با پیچش‌های داستانی اوج نزدیک به پایان‌های مربوطه خود ساخته می‌شوند.

The Ring (2002)

فیلم های شبیه به Resurrection

بر اساس یک فیلم ترسناک ژاپنی در سال ۱۹۹۸ که خود از یک کتاب اقتباس شده بود، «حلقه» اثر گور وربینسکی در سال ۲۰۰۲ با موفقیت غافلگیرکننده ای روبرو شد و به نائومی واتس بازیگر سیمانی ، پس از اجرای موفقیت آمیزش در Mulholland Drive کمک کرد. واتس نقش ریچل کلر، مادری را بازی می کند که یک نوار ویدئویی نفرین شده را تماشا می کند که ظاهراً او را در عرض هفت روز به مرگ می کشاند.

اگرچه The Ring روندی را برای بازسازی آمریکایی فیلم های ترسناک ژاپنی ایجاد می کند، نائومی واتس شخصیت ریچل را با چنان اصالتی آغشته می کند که اجرا کاملاً خاص به نظر می رسد.

Panic Room (2002)

فیلم های شبیه به Resurrection

دیوید فینچر، فیلمساز افسانه‌ای، فیلم‌های فوق‌العاده‌ای در ژانر هیجان‌انگیز روان‌شناختی ساخته است، اما در بین همه فیلم‌های او،  Panic Room بیشتر شبیه به Resurrection است. در این فیلم محصول ۲۰۰۲، جودی فاستر نقش مگ آلتمن را بازی می‌کند، مادری که اخیراً طلاق گرفته است که مورد تهاجم قرار می‌گیرد و مگ و دخترش را مجبور می‌کند خود را در اتاق امن آپارتمان به دام بیاندازند.

فینچر واقعیت ترسناک یک حمله به خانه را زنده می کند و بسیاری از موفقیت های فیلم به بازی فاستر بستگی دارد. این فیلم همچنین با مضامین Resurrection پیوند دارد زیرا هر دو فیلم مادرانی را نشان می‌دهند که برای محافظت از دخترانشان در برابر آسیب‌های احتمالی هر کاری انجام می دهند.

Watcher (2022)

فیلم های شبیه به Resurrection

یکی دیگر از فیلم هایی که در سال گذشته توسط IFC و Shudder Films انتخاب شد، Watcher کلویی اوکونو بود. Watcher مایکا مونرو را در نقش یک زن آمریکایی در بخارست نشان می دهد که متقاعد شده است که همسایه‌ای آن طرف خیابان او را زیر نظر دارد.

Watcher به عنوان یک فیلم ترسناک عمل می کند که در آن زنی با وجود اینکه آنچه می بیند و احساس می کند حقیقت دارد توسط اطرافیانش نادیده گرفته می شود. این فیلم با بازی باورنکردنی مایکا مونرو تثبیت شده است.

Hereditary (2018)

فیلم های شبیه به Resurrection

پس از مرگ مادربزرگ خاندواده، آنی و بقیه اعضای خانواده غمگین هستند. به زودی، اتفاقات عجیبی رخ می دهد و حقیقت وحشتناک در مورد اصل و نسب آنی آشکار می شود.

این فیلم یکی از بهترین آثار ترسناک چند سال اخیر است و توانسته است با ایجاد فضایی دلهره آور و ترسناک تمام حقه های خاص یک فیلم ترسناک را بر روی بیننده پیاده کند و برای مدت ها خود را در ذهن مخاطب حک کند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *