۰

آدار کیست؟ شخصیت های مرموز سریال حلقه های قدرت

آدار کیست؟ شخصیت های مرموز سریال حلقه های قدرت

آدار

آدار کیست؟ شخصیت های مرموز سریال حلقه های قدرت

این فرضیه کاملا قابل قبول نیست، اما خواندن آن خالی از لطف نیست!
آدار سردسته اورک‌ها، از مرموزترین کاراکترهای سریال است. او موهای بلند آشفته، کتی شبیه به ردای بلند الف‌ها، شمشیری بلند و یک دست آهنی دارد که انگار زخم عمیقی را پوشانده.
فرضیه‌ای جالب درباره او بین طرفداران مطرح شده: اینکه او ‘ماگلور’ است، آخرین پسر فئانور که از پایان دوران اول جان سالم به در برده.
با توجه به داستان گسترده سریال بعید نیست نویسندگان به منابع بیشتری از داستان‌های تالکین نسبت به آنچه گفته شده دسترسی داشته باشند. همچنین از تریلرها معلوم است که دست آنها بسیار برای دخل و تصرف و تحریف کتاب‌ها باز است.

در دوران اول، ماگلور توسط برادرش مائدروس، متقاعد می‌شود که سیلماریل‌ها را پیدا کرده و به عنوان میراث خود بردارند. گوهر دست مائدروس را سوزاند، زیرا حقشان در تصرف سیلماریل باطل شده بود. مائدروس با انداختن خودش در شکاف آتشین خود را کشت و سیلماریل به درون زمین افتاد. ماگلور نیز نتوانست درد و عذاب گوهر را تحمل کند و آنرا به دریا انداخت. در سیلماریلیون نقل است برای همیشه در سواحل سرگردان شد و درد و حسرت خود را سرود.
دست ماگلور نیز سوخت، اما این یک سوختگی معمولی نیست، پس ممکن است دست از کار افتاده و معلول شده باشد.

در یک سکانس، سوگند فئانور و پسرانش را می‌بینیم و شمشیرهای کشیده شده‌ای که شبیه شمشیر آدار هستند، با این تفاوت که شمشیر آدار قدیمی‌تر و تیره‌ و زنگ‌زده به نظر می‌رسد.
سوال اصلی این است که آیا آدار می‌تواند ماگلور باشد؟ آیا با آنچه تالکین گفته مغایرت ندارد؟

سرنوشت ماگلور مشخص نیست. فقط گفته شده که مردم خود را رها کرد و برای همیشه در سواحل سرگردان شد. این هرگونه بازگشت ماگلور به زندگی و رابطه با الف‌ها را رد می‌کند. شاید انتخاب نویسندگان این است که ماگلور را مخفیانه معرفی کنند، بدون اینکه فعلا نام واقعی او را ببرند. اما نشانه‌هایی از او در آدار هویدا است: اینکه غرق در رنج و کینه است، دستش آسیب دیده و خون الفی دارد.

انگار تمام این‌ها باعث شده با وعده‌های سائورون گول بخورد. این وعده‌های دروغین چه می‌تواند باشد؟ بازیابی سیلماریل‌ها (که غیر ممکن است) یا بازیابی شکوه خاندان فئانور، در حالی که با شکوه خاندان فینگولفین و فینارفین در سرزمین میانه فراموش شده؟
برای رسیدن به این جواب و فهمیدن هویت اصلی آدار باید تا پخش سریال صبر کرد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *