۰

داستان بازی Control کنترل

داستان بازی Control کنترل

داستان بازی Control کنترل

داستان بازی Control کنترل

در پیش‌زمینه داستان، شخصیت اصلی یعنی «جسی فیدن» در دوران کودکی یک آسیب روانی را پشت سر گذاشت، اتفاقی که شامل پدیده‌های مرموزی می‌شد. او بعد از سال‌ها برای یافتن جواب پرسش‌های گذشته‌اش به اداره کنترل فدرال (FBC) که آژانسی مرتبط با مطالعه‌ی پدیده‌های فرا طبیعی بود، رفت. با این حال جسی با رسیدن به مرکز فرماندهی FBC که Oldest House نامیده می‌شود، شاهد یک حمله ناگهانی توسط نیرویی فرا طبیعی به نام Hiss بود. در آشوب به وجود آمده رئیس FBC یعنی «زاکریا ترنچ» به شکل مرموزی کشته شد.

داستان بازی Control کنترل

جسی اسلحه کمری ترنچ که Service Weapon نامیده می‌شد را برداشت و پی برد که این سلاح دارای قدرت‌هایی است و حمل‌کننده‌ی آن نیز طی یک آیین مرموز، انتخاب می‌شود. به دلیل قوانینی که در اداره حاکم بود، جسی به عنوان رئیس جدید اداره تلقی شد و به این ترتیب داستان بازی Control آغاز شد. جسی تلاش کرد تا Oldest House را پس بگیرد و Hiss را شکست دهد.

او در طول این مسیر به جستجوی اعماق و دالان‌های Oldest House پرداخت تا جواب‌های مربوط به گذشته‌اش را پیدا کند. در این راه مأموران بازمانده FBC و شبح «ترنچ» نیز به او کمک کردند.

هفده سال پیش از شروع رویدادهای بازی، «جسی فیدن» و برادرش «دیلن» زمانی که بچه بودند، در ناحیه زباله شهر Ordinary یک اسلاید پروژکتور فرا طبیعی را یافتند. این اسلاید پروژکتور مرموز، دروازه‌ای به بُعدهای دیگر بود و فعال شدن آن باعث شد تا موجودات دیگری از بعدهای دیگر وارد هستی شوند.

اتفاقات این برهه مبهم است اما ظاهرا غیر فعال کردن این پروژکتور، کار دشواری بوده و جسی و دیلن با کمک یک موجودیت بُرون بُعدی، موفق به بستن اسلایدها شده‌اند. این اتفاقات باعث شد تا اداره کنترل فدرال (FBC) به موضوع ورود پیدا کند.

اداره از پتانسیل هر دوی این خواهر و برادر برای مقام ریاست اداره آگاه بود. آن‌ها به جسی اجازه دادند تا زندگی خود را ادامه دهد اما دیلن را با خود به Oldest House بردند تا تحت بازداشت آن‌ها بزرگ شود. پس از این ماجرا، موجودی که برای بستن اسلایدها به جسی و برادرش کمک کرده بود، در کنار جسی باقی ماند و جسی نام او را «پولاریس» گذاشت. جسی در موارد بسیاری در ذهن خود با پولاریس صحبت می‌کند.

نزدیک به دو دهه بعد، جسی برای یافتن پرسش‌هایش راهی اداره کنترل فدرال شد. او با پیشروی بیشتر در تاسیسات FBC و Oldest House از وجود یک نیروی فراطبیعی و متخاصم تحت عنوان Hiss آگاه شد، چیزی که به اتفاقات رخ داده در Ordinary و ربوده شدن برادرش توسط FBC نیز مرتبط بوده است.

داستان بازی Control کنترل

داستان بازی Control کنترل

پس از سال‌ها انجام آزمایش روی دیلن به دست FBC، دیلن که خود را اسیر آن‌ها می‌دانست تلاش کرد تا از FBC انتقام بگیرد. او با استفاده از Hiss رئیس اداره یعنی «زاکریا ترنچ» را فاسد کرد. Hiss کاری کرد تا ترنچ کنترل خود را از دست بدهد و حتی به دستور Hiss یکی از زیردستان تابع خود را به قتل برساند. دیلن همچنین ممکن است در اقدام ترنچ برای باز کردن دروازه ایجاد شده توسط اسلاید پروژکتور و آزادسازی Hiss نقش داشته باشد، موضوعی که به Hiss اجازه داد تا Oldest House را تصاحب کند.

با پی بردن جسی به نقش برادرش در تصاحب Hiss داستان بازی پایان یافت. در ابتدا این برداشت وجود داشت که جسی در نجات دادن Oldest House شکست خورده و خودش نیز توسط Hiss تباه شده است. در این مقطع بازیکن شاهد اولین نمایش اسامی سازندگان بازی خواهد بود و پس از آن جسی در یک جهان موازی دیده خواهد شد که در Oldest House به عنوان یک مامور اداری گرفتار شده است.

جسی سرانجام با کمک دوست فراطبیعی خودش یعنی پولاریس و همین طور ناظر FBC یعنی Board از این جهان کابوس‌وار فرار می‌کند و پروژکتور را خاموش می‌کند. به این ترتیب اتصال میان قلمروی ناشناس هیس و Oldest House از بین می‌رود.

سرانجام جسی به طور رسمی تبدیل به رئیس جدید اداره شد و پتانسیل خود را برای گرفتن این مقام ثابت کرد. با این حال تا وقتی که تأثیرات Hiss در Oldest House ریشه‌کن نشده، وضعیت رفت و آمد در اداره مسدود باقی مانده است. به عبارت دیگر جسی و اعضای دیگر اداره هنوز در Oldest House حبس هستند.

منبع : https://t.me/GameNewNews

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *