۰

۵ مورد از بهترین بازی های شبیه به Control

بازی های شبیه به Control

بازی های شبیه به Control

Remedy بخاطر ساخت بازی های اکشن و جذاب سه بعدی که بازیکنان را همراه با سلاح ها و قدرت های منحصر به فرد در محیط های عجیب و غیرطبیعی قرار می دهد ، مشهور است. بازی های شبیه به Control

یکی از بزرگترین موفقیت های این استودیو،  بازی Control ، یک شوتر فضایی سوم شخص با اکتشافات جهانی الهام گرفته از Metroidvania و یک روایت علمی تخیلی جذاب با شخصیت های جالب است.

حال ما در این مقاله قصد درایم تا ۵ مورد از بهترین بازی های شبیه به Control را به شما معرفی کنیم تا اگر شما هم طرفدار این سبک از بازی ها هستید بتوانید بازی های شبیه به آن را نیز تجربه کنید.

با ما همراه باشید :

Alan Wake Remastered

بازی های شبیه به Control

اولین توصیه ما نباید تعجب آور باشد زیرا Alan Wake عنوان فوق العاده دیگری در فهرست Remedy است و ارتباطات متعددی با Control دارد.

این بازی که به عنوان یک بازی هیجان انگیز ماوراء طبیعی توصیف می شود ،  داستان یک نویسنده را دنیال می کند که پس از گم شدن همسرش و شروع به ظهور موجودات عجیب و غریب از دنیای های دیگر، به جنون می رسد.

علاوه بر این ، شخصیت اصلی توسط متیو پورتا صداگذاری می شود ، او همچنین نقش دکتر کاسپر دارلینگ را در کنترل بازی می کند.

اگر به بازی Alan Wake علاقه دارید ، پیشنهاد می کنیم نسخه Remastered را انتخاب کنید که شامل بازی اصلی ، دو داستان توسعه یافته و گرافیک پیشرفته ۴K است.

The Sinking City

بازی های شبیه به Control

توسعه دهنده Frogwares بیشتر بخاطر تعداد زیادی بازی کارآگاهی شرلوک هلمز قبل از اینکه با IP اصلی خود ، The Sinking City شناخته شود ، شناخته شده است.

این بازی شباهت هایی با عناوین قبلی استودیو دارد ، یعنی تأکید بر مکانیک بازی های تحقیقاتی ، همراه با محیط ، داستان و بازیگران شخصیت های الهام گرفته از Lovecraftian.
علاوه بر این ، مبارزه بسیار بیشتر از هر بازی شرلوک هلمز است ، و باعث ایجاد یک تجربه جذاب تر ، اکشن محور و یادآور کنترل می شود.

ناگفته نماند که تعداد بیشماری عناصر داستانی عجیب و فوق طبیعی وجود دارد که برای طرفداران بازی های Remedy آشنا خواهد بود.

Prey

بازی های شبیه به Control

علی رغم شوتر اول شخص بودن این بازی ، Prey از نظر موضوعات و اکتشافات جهانی شباهت های زیادی با Control دارد.

در این بازی، شما نقش یک محقق علمی را بر عهده می گیرید که از ایستگاه فضایی که از بیگانگان ماوراء طبیعی و دیگر بازماندگان پر شده است عبور می کند.

در طول راه ، سلاح ها ، ابزارها و توانایی های جدیدی به دست خواهید آورد که می تواند مقیاس ها را به نفع شما تغییر دهد و مسیرهای جایگزینی را برای کاوش در ایستگاه در اختیار شما قرار دهد.

طراحی مترویدوانیایی ایستگاه ( Talos I ) شما را تشویق می کند تا با استفاده از تجهیزات و توانایی هایی که در طول مسیر برای تکمیل ماموریت های فرعی و کشف اسرار به دست آورده اید ، به مناطق قبلی مراجعه کنید.

Quantum Break

بازی های شبیه به Control

از جهات مختلف ، Quantum Break مانند اولین تلاش Remedy در ساخت Control به نظر می رسد ، اگرچه باید اعتراف کرد که این بازی دارای داستانی انحصاری و مکانیک های جالبی است.
شما نقش جک جویس را بازی می کنید ، مردی که مأموریت دارد با مهار مجموعه ای از قدرتهای منحصر به فرد بر اساس زمان ، از پایان زمان زندگی خود جلوگیری کند.

این داستان به عنوان یک لایو اکشن سریال تلویزیونی با رویدادهای خاص و با جزئیات بیشتر توضیح داده می شود و نیاز به زمان بیشتری از طرف بازیکن دارد.

در حالی که این بازی توسط برخی بسیار مورد تحسین قرار گرفت ،اما اکثر طرفداران Remedy موافق هستند که Control در گنجاندن لایو اکشن برای بیان داستان خود کار بسیار بهتری انجام داده است.

Beyond: Two Souls

بازی های شبیه به Control

هنگام معرفی هر بازی از استودیو Quantic Dreams ، مهم است که توجه داشته باشید که هر کدام از بازی های آنها بیشتر شبیه به یک فیلم درام تعاملی هستند تا یک بازی ویدیویی .

در نتیجه ، لذت شما تا حد زیادی به میزان تعامل شما با داستان و شخصیت ها و همچنین تحمل شما برای وقایع سریع و تعاملات سنگین بستگی دارد.

اگر همه چیز خوب به نظر می رسد ، به سراغ Beyond: Two Souls بروید ، که داستانی جذاب را روایت می کند و با اسرار فراطبیعی مانند قلمروهای متناوب و زندگی پس از مرگ برخورد می کند.
دقیقا مانند بازی کنترل ، شخصیت اصلی (با بازی الیوت پیج) توسط نیروی مرموزی هدایت می شود تا جهان اطراف خود را بررسی کند و اسرار مربوط به گذشته و آینده آنها را کشف کند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *