۰

معرفی برخی از زبان های سرزمین میانه

زبان های سرزمین میانه

معرفی برخی از زبان های سرزمین میانه

والارین:
زبانی که توسط آینور صحبت می شود.

زبان‌های الف‌ها:
زبان الف ها یا زبان الدار، زبانی بود که در دوران های قبل مشترک بود. الف‌ها از نژادهای مختلفی بودند و هر نژادی در هر کجای سرزمین میانه زبان و گویش مخصوص به خود را داشت. بعدها این زبان توسط انسان ها نیز استفاده می شدند و به دو گروه عمده ی کوئنیا و تلرین (تلرین، ناندورین، سیندارین) مشتق می شود.
زبان‌های الفی در ابتدا با الفبای رومیل نوشته می‌شد اما بعدها الفبای فئانوری که به تنگوار معروف بود جایگزین آن شد.
عمدتا سینداری (Sindarin یا زبان الفی خاکستری و زبان الف‌های بلریاند) و کوئنیا(Quenya یا زبان الداری، الفی برین، زبان والینور و زبان نولدور) بودند.

زبان انسان‌ها:
انسان‌ها هم مثل الف‌ها نژادهای مختلف، و درنتیجه گویش‌های مختلف داشتند. ولی بیشترین زبانی که به اسم زبان انسان‌ها به کار برده می‌شود، زبان آدوناییک Adûnaic هست که به زبان نومه نوری هم شهرت دارد. البته در دوران سوم زبانی که بیشتر رایج بود و در ارباب حلقه‌ها هم به کرات از این زبان استفاده شده بود، زبان غربی Westron یا اصطلاحا زبان مشترک بود.

زبان دورف ها:
نام زبان دورف ها خزدول است. دورف ها علاقه ندارند که سایر نژادها زبان آن‌ها را یاد بگیرند بنابراین در حضور دیگران به این زبان صحبت نمی‌کنند. عده کسانی که زبان دورف ها را یاد گرفتند بسیار اندک است. دورفها برای نگارش عموما از رسم الخط آنگرتاس موریا Angerthas Moria، که در اصل از کرتاس الفی مشتق شده بود، و همینطور الفبای رونی Runes که البته این هم ریشه‌ی الفی داره استفاده می‌کردند

زبان هابیت ها:
هابیت ها عموما از زبان غربی Westron یا زبان مشترک استفاده می‌کردند

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *