۰

بررسی بازی Another Crab’s Treasure

این فوق العاده طنزآمیز است که بزرگترین جرعه هوای تازه ای که سبک سولزلایک در سال های اخیر دریافت کرده، از یک ماجراجویی کاملاً زیر آب نشأت می گیرد. در حالی که اکثر بازی های اکشن با جاخالی زدن تکراری، خونین و تاریک هستند، “Another Crab’s Treasure” مملو از رنگ های روشن، موجودات دریایی کارتونی و طنز احمقانه است. این خروج کامل از حال و هوای جدی و ترسناک، حتی زمانی که فرمول را در تمام جنبه های دیگر به شدت دنبال می کند، باعث برجسته شدن آن در فضایی با ازدحام فزاینده می شود.

این بازی از مبارزات بیش از حد ساده، فقدان کلی چالش و برخی باگ ها و مشکلات دوربین رنج می برد – اما با شخصیت های به یاد ماندنی، داستانی فوق العاده لذت بخش و ایده های اصلی فراوان، “Another Crab’s Treasure” ما در طول ۲۰ ساعت گشت و گذار در کف اقیانوس خندان نگه داشت.

بررسی بازی Another Crab’s Treasure

به عنوان یک سخت پوست دوست داشتنی با مجوز کشتن، در “Another Crab’s Treasure” از یک چنگال شام دور انداخته شده برای تبدیل انواع موجودات دریایی به ساشیمی استفاده می کنید. فراتر از محیط اقیانوسی منحصر به فرد و رویکرد طنزآمیز آن، احتمالا چیزهای زیادی را که در اینجا وجود دارد تشخیص خواهید داد: شما “آتش سوزی” برای استراحت به نام “صدف حلزون ماه” دارید، عواقب سخت مرگ، باس های چاق و چله ای که می توانند شما را به سرعت از بین ببرند، و البته، آن مکانیزم های شیرین دفع کامل برای افرادی که می خواهند یک خرچنگ گوشه نشین کوچولوی عرق کرده باشند. اما توجه زیادی به بخش های کمتر متعارف، از جمله برخی پلتفرمینگ و حل پازل سبک نیز شده است – مانند بخشی که در آن در یک آسمان خراش از زباله های دریایی پرش می کنید و فیوزهایی را برای تامین انرژی ماشین آلات سنگین مورد نیاز برای باز کردن راه وصل می کنید – و این چین خوردگی ها به طور قابل توجهی آن را متمایز می کند.

فضای شاد در سراسر داستان جذاب آن که بسیار بیشتر از حد انتظار شما محتوا دارد، وجود دارد. شما در نقش یک خرچنگ گوشه نشین رام و بیزار از درگیری به نام کیریل بازی می کنید و بعد از اینکه پوسته شما به ناحق از شما گرفته می شود، برای پس گرفتن آن به یک ماموریت پر از اکشن قدم می گذارید. در طول مسیر با گروهی از بندپایان دوست داشتنی دوست می شوید، مانند کنچ، خرچنگ گوشه نشین پیر و فرزانه ای که به عنوان راهنمای شما عمل می کند، یا فیث، داروین اجتماعی عوضی با غروری به قدرت جزر و مد. این داستان به طرز ماهرانه ای موفق می شود تا بیشتر اوقات سبک و طنزآمیز باقی بماند، حتی گاهی اوقات به آب های تیره تر، مانند نبرد کیریل با افسردگی، فرو می رود. این داستان در پرده نهایی با پایانی که کاملاً ناامید کننده است کمی دست و پا می زند، اما من همچنان از داستانی که “Another Crab’s Treasure” روایت می کند، به طور کلی لذت بردم.

در طول این سفر دریایی مرطوب، هر زمان که با شقایق دریایی روبرو می شوید، وارد نبردهای پر ریسک خواهید شد، چه با دشمنان کشنده ای که از شما بیشترند و چه با باس های کاملا بی رحم، مانند یک خرچنگ دیوانه غول پیکر که وسایل یکبار مصرف پلاستیکی به بدنش بسته شده است. مبارزات، سبک مبارزه تن به تن با برش و جاخالی زدن را که می شناسم و دوست دارم، منعکس می کند، با این تفاوت که برای تسلط بر آن فقط به تعداد کمی از مکانیک های مبارزه نیاز است. حملات دشمن زیادی برای یادگیری وجود ندارد (بیشتر آنها به راحتی قابل پیش بینی هستند)، و بخشندگی زیادی در مورد چیزهایی مانند زمان بندی درست برای انجام یک دفع کامل وجود دارد – که همه اینها باعث می شود تجربه بسیار کم چالش تر از آن چیزی باشد که کهنه کاران این سبک ممکن است به آن عادت داشته باشند. من اصلاً زیاد نمی مردم، حتی در طول مبارزات با باس ها، که متاسفانه به این معنی بود که به ندرت با آن سطح از سختی که معمولاً دوست دارم روبرو می شدم – اما، تعجب آور است که این موضوع من را زیاد آزار نداد، فقط به این دلیل که بسیاری از برخوردها و دشمنان به خودی خود به یاد ماندنی و سرگرم کننده هستند. همانطور که مشخص شد، فراموش کردن اینکه باس را به راحتی می توان شکست، آسان است، در حالی که آن باس یک مارماهی برقی بود که سعی می کرد با شلیک برش های نان از یک تستر شما را بکشد.

در بیشتر موارد، “Another Crab’s Treasure” الهام زیادی از بازی Sekiro: Shadows Die Twice می گیرد، جایی که توانایی ها و سبک مبارزه شما نسبتاً ثابت بوده و فضای کمتری برای پیکربندی دارد. با این حال، تنها استثنای درخشان برای این موضوع، توانایی خرچنگ گوشه نشین برای عوض کردن پوسته است که زره و تحرک شما را تقویت می کند و همچنین بسته به ماهیت لاک شما، یک توانایی منحصر به فرد به شما می دهد. برای مثال، اگر داخل یک توپ تنیس لانه کنید، می توانید مانند یک سوسک خاکی وحشتناک از رمپ ها پایین بیایید یا به سمت دشمنان خود بغلتید، در حالی که پوشیدن قوطی نوشابه شما را به یک جادوگر خفن تبدیل می کند که می تواند به عنوان حمله از راه دور حباب های گازدار پرتاب کند. جمع آوری تمام ۶۹ پوسته با تصورات خنده دار و خلاقانه برای کشف اینکه کدام یک با سبک بازی شما مطابقت دارد، به راحتی یکی از بهترین بخش های این سفر دریایی شور است. من به خصوص پوسته عروسک روسی (ماتریوشکا) را دوست داشتم که در ابتدا به عنوان زره سنگین کند عمل می کند، سپس با شکستن به زره میانی متعادل تر تبدیل می شود و در نهایت با شکستن دوباره به زره سبک چابکی تبدیل می شود – این بازی واقعاً پر از ایده های عالی است، رفقا.

بررسی بازی Another Crab’s Treasure

این زیرکی فقط به صدف های جدید و جالب هم محدود نمی شود – این سفر دریایی در خلاقیت خود بی امان است و در هر قسمت از این ماجراجویی، لحظات کمی وجود داشت که برای خندیدن به برخی جنبه های هوشمندانه دنیاسازی آن متوقف شدم. با یک خرچنگ خانم شیک پوش که یک بسته سیلیکاژل را به عنوان پیراهن پوشیده است و موهای بلند و فر او پوست پرتقال دور ریخته شده است، آشنا می شوید و با خرچنگ هایی که مانند شوالیه های سوار بر اسب رفتار می کنند، مبارزه می کنید. یاد می گیرید که از خط ماهیگیری به عنوان قلاب استفاده کنید و با یک خرچنگ رئیس‌ هایستریک روبرو شوید که به طرز ماهرانه‌ای از یک جفت چوب‌چوب مانند شمشیر سامورایی استفاده می‌کند. جزئیات و شوخی‌های کوچک و مبتکرانه‌ای زیادی وجود دارد، همانطور که با سیلی زدن و غلت زدن از میان شن‌های طلایی و جزر و مدهای تاریک عبور می‌کنید، بیشتر از آنچه در ابتدا انتظار داشتم، نیاز داشتم که بایستم و بوی علف دریایی را استشمام کنم.

با این حال، حتی بهترین لحظات گاهی اوقات توسط باگ‌ها و مشکلات به پایین کشیده می‌شوند، از جمله اینکه ناگهان زوایای دوربین دیوانه می‌شوند یا سرخرطوم سخت‌پوستان بیچاره شما در محیط گیر می‌کند. در یک مورد، انیمیشن چنگ یک دشمن خراب شد و ماهی شرور را تا زمانی که مجبور شدم گزینه “مرگ فوری” را از منو انتخاب کنم تا دنیای خود را بازنشانی کنم، به طرز عجیبی در حال پیچ و تاب نگه داشت. همچنین یک مشکل خاص با دوربین وجود دارد، جایی که انیمیشن کشتن که برخی از حرکات نهایی را همراهی می کند، باعث می شود دوربین در حدود نیمی از مواقع به دور شخصیت شما بچرخد و از محیط عبور کند، که هم از نظر بصری آزاردهنده است و گاهی اوقات می تواند باعث شود شما مورد حمله ای قرار بگیرید که در غیر این صورت ممکن بود از آن اجتناب کنید. هیچ یک از این موارد آنقدر وحشتناک نیستند که تأثیر عمده ای بر زمان فوق العاده غالب من داشته باشند، اما همچنان آزارهای نسبتاً رایجی بودند.

جمع بندی

“Another Crab’s Treasure” به لطف ویژگی های منحصر به فردش، به یکی از بازی های مورد علاقه ما در سبک سولزلایک در مدت زمان اخیر تبدیل شده است. این بازی بسیاری از المان های معمول این سبک را قرض گرفته است، اما روکشی رنگارنگ، باورنکردنی جذاب و کاملا منحصر به فرد به آن اضافه کرده است که باعث می شود همه چیز کاملا جدید به نظر برسد. داستان به خوبی نوشته شده و پر از لحظات و شخصیت های به یاد ماندنی است، مکانیزم عوض کردن پوسته منحصر به فرد و فوق العاده دوست داشتنی است و روحیه بی وقفه شاد این بازی، مانند پیدا کردن خشکی پس از سال ها سرگردانی در دریایی از تقلیدکنندگان بلادبورن پر از خشم است. مبارزات آن عمیق ترین تجربه ممکن نیست و در جاهایی هم کمی ایراد فنی دارد، اما “Another Crab’s Treasure” آنقدر باهوش و فوق العاده مسخره است که مطمئنا ارزش وقت شما را دارد.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *