۰

رتبه بندی فیلم های فاز دوم مارول بر اساس میزان فروش

رتبه بندی فیلم های فاز دوم مارول

رتبه بندی فیلم های فاز دوم مارول بر اساس فروش

رتبه بندی فیلم های فاز دوم مارول

فاز دوم MCU در حال گسترش بود، اما هنوز در حال یافتن فرم نهایی خود بود، قبل از اینکه فیلم‌هایی مانند Doctor Strange در Multiverse of Madness و سری دیزنی+ مانند Moon Knight کمی با این فرمول بازی کنند. فیلم‌های فاز یک نسبتاً فردگرا هستند (مخصوصاً کاپیتان آمریکا: اولین انتقام‌جو)، با این حال فاز دوم جایی بود که همه چیز شروع به ترکیب شدن کرد. آنها فرنچایزهای منفرد نبودند، اما برای اولین بار، این فیلم های ۲۰۰ میلیون دلاری بخشی از یک کل بودند.

این ویژگی به فاز دو اجازه داد تا اوج بگیرد. همه چیز پس از فیلم «انتقام جویان» در سال ۲۰۱۲ از موفقیت چشمگیر آن فیلم بهره برد، که این واقعیت را ثابت کرد که MCU اساساً یک چیز مطمئن در گیشه بود.

Ant-Man (2015) — $۵۱۹.۳ Million

رتبه بندی فیلم های فاز دوم مارول بر اساس فروش

Ant-Man 2015 عملاً یکی از کم درآمدترین فیلم های MCU بود. او هرگز نام نمادین ثور، هالک، مرد آهنی، یا کاپیتان آمریکا را نداشته است، با این حال او بخشی جدایی ناپذیر از MCU است. با این حال، مرد مورچه ای هنک پیم یک شخصیت پیچیده ای در کمیک است، و نه به بهترین شکل، و فیلم عاقلانه از ویژگی های خشونت آمیز تر او اجتناب می کند.

نویسنده/کارگردان اصلی، ادگار رایت نیز عاقلانه انتخاب کرد که بر اسکات لنگ تمرکز کند، فردی معیوب به خودی خود که با اجرای مناسب، می‌توان به عنوان یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های کیهان زنده شد. فیلم پیتون رید به رهبری پل راد از بودجه ۱۳۰ میلیون دلاری خود با ۱۸۰ میلیون دلار در ایالات متحده و ۳۴۰ میلیون دلار بیشتر از بازارهای خارج از کشور، به ازای هر باکس آفیس ، فراتر رفت.

Thor: The Dark World (2013) — $۶۴۴.۸ Million

رتبه بندی فیلم های فاز دوم مارول بر اساس فروش

به گفته باکس آفیس موجو، فیلم Thor: The Dark World از آلن تیلور حدود ۲۰۰ میلیون دلار نسبت به فیلم اصلی کنت برانا در سراسر جهان بهبود یافته است، که در مقایسه با پس از انتقام جویان که در دیگر دنباله های فاز دوم تجربه شد، تاثیرگذار است اما کمتر از آن مقایسه می شود. این فیلم از نقدهای متوسط و تبلیغات شفاهی ضعیف طرفداران رنج می برد و به طور گسترده به عنوان یکی از کم اثرترین فیلم های MCU در نظر گرفته می شود.

در نهایت، دنیای تاریک ۲۰۰ میلیون دلار در داخل کشور ۳۰ میلیون دلار بیشتر از بودجه تولیدش  و ۴۳۸.۴ میلیون دلار دیگر در سطح  المللی به دست آورد.

Captain America: The Winter Soldier (2014) — $۷۱۴.۴

رتبه بندی فیلم های فاز دوم مارول بر اساس فروش

کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان که به عنوان بهترین فیلم فاز دو و همچنین مهم‌ترین آن در نظر گرفته می‌شود، نقش مهمی در توسعه بیشتر دنیای سینمایی مارول داشت. یعنی اولین باری بود که توسط جو و آنتونی روسو کارگردانی شد و سپس هدایت فیلم‌های مهم‌تر Captain America: Civil War، Avengers: Infinity War و Avengers: Endgame را بر عهده داشت. همچنین این فیلم برای برچیدن S.H.I.E.L.D، معرفی فالکون، معرفی سرباز زمستان و قرار دادن رابرت ردفورد در یک فیلم بود.

بازده مالی کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان مانند دیگر دنباله‌های فاز دو، نسبت به نسخه قبلی خود بهبود یافته بود. فیلم Captain America: The First Avenger با بودجه ۱۴۰ میلیون دلاری (از طریق Box Office Mojo) تنها ۳۷۰.۵ میلیون دلار به دست آورد. اما کیفیت فوق‌العاده آن فیلم و محبوبیت سریع در حال گسترش MCU به ایجاد هیاهوی The Winter Soldier کمک کرد و Box Office Mojo مجموع فروش جهانی آن را تقریباً دو برابر (۷۱۴.۴ میلیون دلار) اعلام کرد.

Guardians Of The Galaxy (2014) — $۷۷۳.۴ Million

رتبه بندی فیلم های فاز دوم مارول بر اساس فروش

نگهبانان کهکشان در سال ۲۰۱۴ بزرگترین فیلم جیمز گان نویسنده مستقل بود و بخش زیادی از موفقیت آن را مدیون اوست. او به اندازه‌ای درخشان بود که بازیگر Parks & Recreation را در نقش قهرمان قرار داد، به اندازه‌ای عاقل بود که کشتی‌گیر حرفه‌ای دیو باتیستا را برای نقش درکس به‌طور آشکارا جدی دعوت کرد، و به اندازه‌ای استاد بود که درخت CGI را نه تنها باورپذیر و دوست‌داشتنی، بلکه قابل ارتباط ساخت.

به گفته باکس آفیس موجو، Guardians of the Galaxy مخاطره‌آمیزترین تلاش MCU تاکنون بوده است و با بودجه قابل توجهی ۱۷۰ میلیون دلاری همراه بوده است. به لطف کارگردانی بی‌نقص گان و بازی‌های جذاب ، این فیلم بودجه خود را چهار برابر کرد و سپس مقداری از آن را به بیش از ۷۷۳ میلیون دلار رساند.

Iron Man 3 (2013) — $۱.۲ Billion

رتبه بندی فیلم های فاز دوم مارول بر اساس فروش

یکی از تفرقه‌انگیزترین فیلم‌های MCU تا به امروز، مرد آهنی ۳ شین بلک تاکنون تنها سرمایه‌گذاری او در دنیای مارول بوده است، اما بیشتر مورد بازبینی قرار گرفت و در تابستان ۲۰۱۳ موفق شد. این یک فیلم منطقی بود. خارج از فاز دو، اما بسیاری از نکات داستانی فیلم به حاشیه رفته است، به ویژه مفهوم کامل حذف لباس های مرد آهنی استارک.

Iron Man 3 احتمالاً فیلم رویداد سال ۲۰۱۳ بود و فصل فیلم تابستانی را با ۱۷۴ میلیون دلار آغاز کرد که با رکورد یک سال قبل از ماجراجویی تیمی مرد آهنی فاصله چندانی نداشت. علاوه بر این، باکس آفیس موجو گزارش می دهد که تا زمانی که Iron Man 3 سینماها را ترک کرد، ۱.۲ میلیارد دلار در سراسر جهان فروخته شد.

Avengers: Age Of Ultron (2015) — $۱.۴ Billion

رتبه بندی فیلم های فاز دوم مارول بر اساس فروش

تماشاگران به Avengers: Age of Ultron هجوم آوردند، درست مانند نسخه قبلی خود، اما قدرت ماندگاری آن در گیشه را نداشت. این فیلم بسیار سرگرم‌کننده است، اما طرفداران با عوامل متعددی از جمله جفت شدن شخصیت‌ها، دیالوگ‌ها و تنظیم دنباله‌های گسترده مشکل داشتند.

صرف نظر از کیفیت آن در مقایسه با انتقام جویان سال ۲۰۱۲ یا جنگ بی نهایت و پایان بازی برادران روسو، Age of Ultron یک فیلم بزرگ در تابستان ۲۰۱۵ بود. اولترون با اکران بزرگ با بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری بیش از ۱.۴ میلیارد دلار در سراسر جهان کسب کرد.

برچسب‌ها:, ,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *