۰

معرفی تمام قدرت های دریم در سریال Sandman

قدرت های دریم در سریال Sandman

قدرت های دریم در سریال Sandman

قدرت های دریم در سریال Sandman

Dream of the Endless، قهرمان فیلم The Sandman، موجودی است که دارای قدرت های قابل توجه و البته ظریفی است. علیرغم اینکه یک شخصیت کمیک دی سی است، او یک ابرقهرمان نیست و قدرت هایش برای ماجراجویی های پر زرق و برق و اکشن که معمولا با کتاب های کمیک همراه است، مناسب نیست. با این حال، علیرغم ظاهر بی ادعای او، Dream of the Endless بسیار قدرتمندتر از سوپرمن است و به راحتی یکی از قدرتمندترین موجودات دنیای چندگانه DC Comics است.

سومین خواهر و برادر از هفت خواهر و برادری که خانواده Endless را تشکیل می‌دهند، گفته می‌شود که دریم بیشتر از داشتن دوست های واقعی، نام‌ و لقب دارد. این اغراق نیست، زیرا به نظر می رسد دریم وظایف بیشتری را خارج از عملکرد عادی خود نسبت به دیگر Endless ها بر عهده گرفته است و نقش خدای رویاها را در چندین پانتئون در سراسر جهان چندگانه بازی می کند. در حالی که مرد شنی نت‌فیلکس این موضوع را به‌اندازه کمیک‌های اصلی بررسی نمی‌کند، فصل اول تأیید می‌کند که Dream با نام‌های Morpheus و Kai’ckul، که هر دو خدایان رویایی در فرهنگ‌های باستانی هستند، شناخته می‌شود.

از نظر قدرت، دریم خداگونه است، اما خدایی واقعی نیست. در کیهان شناسی مرد شنی، خدایان از پرستش فانی ها قدرت می گیرند. Endless ها صرف نظر از اینکه کسی به آنها اعتقاد دارد یا نه وجود دارند، با این حال وجود آنها به طور متناقضی مبتنی بر این باور بشر است که نیروهای اولیه مانند سرنوشت و مرگ نیاز به داشتن کسی مسئول آنها دارند. این به Dream of the Endless قدرت قابل توجهی می دهد تا بتواند در نقش خود به عنوان آواتار تخیل و همچنین طیف گسترده ای از توانایی ها از آن استفاده کند.

جاودانگی

قدرت های دریم در سریال Sandman

به عنوان عضوی از Endless، دریم جاودانه و بی سن است. او تا زمانی وجود خواهد داشت که در جهان چندگانه زندگی وجود داشته باشد که بتواند چیزهایی را فراتر از آنچه در واقعیت وجود دارد تصور کند. حتی اگر کسی بتواند راهی برای از بین بردن شکل فیزیکی Dream پیدا کند، جنبه جدیدی از Dream ظاهر می شود تا جایگزین نسخه اصلی شود، و به نظر می رسد که نسخه اصلی هرگز ترک نشده است. دریم همچنین می تواند بسیار بادوام تر از یک انسان معمولی باشد و حضور او می تواند پیر شدن انسان های اطراف او را کند کند.

القای خواب، رویا و کابوس

قدرت های دریم در سریال Sandman

قابلیتی که به طرز چشمگیری در اولین برخورد او با لیدی یوهانا کنستانتین به نمایش گذاشته شد؛ او این توانایی را دارد که موجودات فانی را به خواب ،رویاها و کابوس ها برساند. او به ندرت از این قدرت به صورت تهاجمی استفاده می کند، اما در موارد نادری که یک فانی او را تهدید می کند، دفاع موثر و غیر کشنده ای را ایجاد می کند. ظاهراً هیچ محدودیتی برای این قدرت وجود ندارد، زیرا او می تواند شخص را برای همیشه بخواباند یا فردی را در زنجیره ای بی پایان از کابوس ها به دام بیندازد، همانطور که ظاهرا با الکس برگس در قسمت ۱ The Sandman، انجام داد.

سفر ابعادی و سفر رویایی

قدرت های دریم در سریال Sandman

او می‌تواند خود و موجودات دیگر را به ابعاد و قلمروهای جادویی مختلف منتقل کند، همانطور که نشان داده شد وقتی او و متیو ریون را در قسمت ۴،  به نام «”A Hope in Hell» به جهنم برد. دریم می تواند به میل خود بین قلمرو خود و جهان بیداری سفر کند و تقریبا در هر نقطه از واقعیت که بخواهد ظاهر شود. او این کار را با سفر در رویاهای موجودات فانی در درون رویا و سپس ظهور در جایی که بدن فانی در جهان بیداری هستند انجام می دهد.

تغییر واقعیت

قدرت های دریم در سریال Sandman

قدرت های دریم در سریال Sandman

خارق‌العاده‌ترین قدرت او همین مورد است؛ او می‌تواند واقعیت را به دلخواه در درون خود رویا تغییر دهد. رویا بخشی از دریم است و با خواسته های او مطابقت دارد. او می تواند اشیایی ایجاد کند، مانند ابزارهایی که برای تمرکز قدرت خود استفاده می کند. او همچنین می‌تواند موجودیت‌های کاملا مستقلی را ایجاد کند، مانند رویاها و کابوس‌هایی که رویاپردازی را پر می‌کنند. توانایی او برای ایجاد تغییر در دنیای بیداری محدودتر است، اما یاقوت رویا قادر است ذهن دیگران را تغییر دهد. این را جان دی در قسمت ۵ نشان داد، زمانی که او از یاقوت دریم برای دستکاری افراد اطرافش استفاده کرد و برای مدت کوتاهی باعث شد که همه روی زمین نتوانند دروغ بگویند.

الهام بخش

قدرت های دریم در سریال Sandman

او علاوه بر اینکه به عنوان استاد رویاها و پادشاه قلمروهای کابوس شناخته می شود، یک عنوان بسیار مهم دیگر نیز دارد، شاهزاده داستان ها؛ به عنوان آواتار تخیل، دریم بر دنیای داستان حاکم است و همه داستان ها ولایت او هستند. کتابخانه قلعه او نه تنها شامل هر کتابی است که تا به حال نوشته شده است، بلکه شامل هر کتابی است که در رویای آنها بوده اما هرگز تکمیل نشده است، و همچنین پرونده های مربوط به رویاهای هر موجود فانی موجود در جهان.

با این حال، او این انبار دانش را احتکار نمی کند و آزادانه داستان های خود را برای باز کردن ذهن هنرمندان از طریق رویاها عرضه می کند. در موارد نادر، مانند ویلیام شکسپیر، نمایشنامه‌نویس مشتاق در قسمت ۶، دریم ممکن است مستقیما به عنوان عامل الهام بخش او عمل کند.

آگاهی کیهانی

قدرت های دریم در سریال Sandman

داشتن عناوین متعدد و نام‌ های زیاد، دلیلی بر این ضرب المثل قدیمی است که می گوید دانش قدرت است. کتابخانه ای که در قلب قلمرو او قرار دارد به مورفیوس دسترسی به یک حافظه پنهان تقریبا بی نهایت از اطلاعات و دسترسی به فایل هاب مربوط به رویاهای تقریبا هر موجودی در مولتی ورس را می دهد. چیز کمی وجود دارد که رویا نتواند از کتابخانه خود بیاموزد، زیرا زمان کافی برای تحقیق در نظر گرفته شده است. البته، به عنوان یکی از اعضای جاودانه Endless، زمان معمولاً برای Dream نگران کننده نیست، بنابراین محدودیت عملی کمی برای آنچه که او ممکن است یاد بگیرد وجود دارد، زیرا او به معنای واقعی کلمه تمام وقت خود را در مولتی ورس دارد.

فراتر از منابع ارائه شده توسط کتابخانه او و هر کمکی که دریم ممکن است از لوسین کتابدار به دست آورد، او همچنین درجات محدودی از دانایی کل در جهان بیداری دارد و به نحوی قادر است به محض اینکه به یک شخص نگاه می کند، فورا همه چیزهایی را که باید در مورد یک شخص بداند را متوجه شود. این موضوع در جریان ملاقات او با هاب گادلینگ جاودانه در سال ۱۸۸۹ با زنی به نام “لوشینگ لو” در قسمت ۶ نشان داده شد.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *