۰

نقد و بررسی بازی Pacific Drive

نقد و بررسی بازی Pacific Drive

در بازی Pacific Drive خبری از گشت و گذار آرام در یک بزرگراه خلوت در غروب آفتاب همراه با موسیقی مورد علاقه تان نیست. این بزرگراه خالی جای خود را به جاده هایی پر از پدیده های عجیب، موسیقی تبدیل به امواج رادیویی مشکوک و غروب آفتاب به طوفان های جیبی متعدد داده شده است. استودیو Ironwood با ترکیب تعمیر و نگهداری واقع گرایانه خودرو با یک محیط علمی تخیلی سورئال، Pacific Drive را به یک بازی بقا طاقت فرسا اما جذاب تبدیل کرده است – بازی ای که هم مهارت رانندگی و هم هوش شما را به چالش می کشد.

پس از دخالت های مشکوک شرکت علمی ARDA، بخشی از شمال غرب اقیانوس آرام با دیواری از دنیای خارج جدا شده و به منطقه ممنوعه المپیک تبدیل شده است. اکنون این منطقه پر از وحشت های عجیب و غریب و اغلب تپنده به نام “پدیده” است و دانشمندان منتخب برای بررسی بقایای جنگل ها باقی مانده اند. شما در نقش یک فرد بدون صدا که تنها به عنوان “راننده” شناخته می شود، پشت فرمان یک خودروی بزرگ قرار می گیرد می پرسید، “من چطور اینجا آمدم؟” با انبوهی از ابزار، واگن استیشن قابل اعتماد و کمی چت دوستانه رادیویی برای پر کردن سکوت، به دنبال پاسخ به این سوالات خواهید بود در حالی که به اکتشافات تکراری در چشم انداز جذاب و فرازمینی Pacific Drive می پردازید.

نقد و بررسی بازی Pacific Drive

همراه خودروی شما فراتر از یک ماشین معمولی است، در واقع به تدریج به بهترین دوست شما تبدیل می شود. سرنوشت شما به دلیل پیوند ناشناخته‌ای با نیروهای ماوراء طبیعی به آن گره خورده است، بنابراین سلامت اسب زنگ‌زده‌تان به اندازه خودتان اهمیت دارد. هر برخورد با یک درخت و شکستن شیشه جلو مرا با دردی خیالی می‌نواخت و باید خودتان این وسیله نقلیه را در پایگاه عملیات خود، یعنی گاراژ، تعمیر کنید. گاراژ که به طور مناسب متعلق به راهنمای رادیویی غرغر‌کن و دانشمند سابق ARDA، اوپی، است، به شما امکان دسترسی به هر چیزی را که برای نگهداری و تقویت دوست فلزی چهار چرخ خود نیاز دارید، می‌دهد. با استفاده از منابعی که جمع‌آوری کرده‌اید، می‌توانید گاراژ را از یک توقفگاه متروکه به خانه‌ای مناسب تبدیل کنید. این یک راه‌اندازی کلاسیک برای سبک بقا است و در حالی که چرخ را دوباره اختراع نمی‌کند، پناهگاه عجیب شما پر از قفسه‌ها، وسایل دکوری و ایستگاه‌های کامپیوتری قدیمی است که به من کمک کرد در این محیط اتمسفریک غوطه‌ور شوم.

بازی Pacific Drive در هسته خود مملو از سیستم‌ها و معیارهایی است که باید در حین پیمایش این دنیای ویران شده با آن‌ها مبارزه کنید. در کنار حفظ جان راننده، باید به مقیاس سوخت، عمر باتری و سایش لاستیک ماشین خود توجه داشته باشید، و همچنین هرگونه پنجره شکسته، پنل‌های خراب و درهای کنده شده را تعمیر کنید. چنین مشکلاتی نیازمند ابزارهای خاص و مجموعه‌ای از مواد است که می‌توان آن‌ها را در دنیای باز پیدا کرد، بنابراین هر بار که سفر خود را آغاز می‌کنید، آماده باشید تا لیست خرید طولانی‌ای داشته باشید. در حالی که بررسی همه موارد در این لیست می‌تواند بسیار رضایت‌بخش باشد، Pacific Drive اغلب تلاش می‌کند تا مرز بین جذاب و پیچیده بودن را حفظ کند و گاهی اوقات بیش از حد به شما کار می‌دهد که به طور همزمان از پس آن‌ها بربیایید.

علاوه بر پیدا کردن آنچه نیاز دارید، باید از انواع خطرات طفره بروید و قبل از اینکه توفان در حال نزدیک شدن به شما برسد، به اندازه کافی انرژی جمع آوری کنید تا به پایگاه خود بازگردید. ماشین شما همچنین شخصیت خاص خود را دارد و “رفتارهای عجیب” منحصر به فردی را به خود می گیرد که می تواند در هنگام فرار حساس به زمان، باعث هرج و مرج شود. مانند Herbie، می تواند به طور سرگرم کننده کاپوت را باز کند تا دید شما را محدود کند یا در واکنش به شرایط خاص موتور را خاموش کند. برخلاف Herbie، شما نمی توانید فقط به ماشین دستور دهید که به حالت عادی بازگردد – در عوض، باید به گاراژ برگردید و از سیستم “اگر این، پس آن” در ایستگاه تعمیر برای از بین بردن این “رفتارهای عجیب” استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر رادیوی ماشین شما به طور غیر قابل توضیحی شما را مجبور به پارک شدن می کند، باید “رادیو + روشن می ماند + دنده + جابجا می شود” را در کنسول وارد کنید و به بهترین نتیجه امیدوار باشید. این یک ایده منحصر به فرد است که هیجان دلپذیری را به سفرهای شما می آورد. اما در حالی که تشخیص مشکل یک فرآیند سرگرم کننده است، گیر کردن با یک “رفتار عجیب” که نمی توانید آن را بفهمید، یک مانع واقعی است که اغلب آخرین عصب شما را به هم می زند، زمانی که تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که دوباره پشت فرمان بنشینید.

نقد و بررسی بازی Pacific Drive

با این حال، استراحت کردن همیشه چیز بدی نیست. در حالی که در گاراژ گیر کرده بودم، می توانستم برای سفر بزرگ بعدی ارزیابی مجدد انجام دهم و آماده شوم، سپس قطعات ماشینی بسازم که بهترین محافظت را برای آن به من ارائه دهند. جمع آوری لیست خرید برای ارتقاءهای جدی تر مانند درهای عایق برای جلوگیری از ضربات الکتریکی یا چرخ های آفرود که متناسب با سبک رانندگی غیرعادی من بود، سرگرم کننده بود. فراتر از عملکرد، پس از مواجهه با طبیعت وحشی جنگل به اندازه کافی، حتی می توانید بخش جزئیات گاراژ خود را باز کنید که به شما امکان می دهد ظاهر واگن خود را سفارشی کنید. در سراسر سازه های متروکه و کوله پشتی های ARDA، شروع به برخورد با برچسب ها و وسایل تزئینی خواهید کرد که می توانند داشبورد شما را به روش های سرگرم کننده ای تزیین کنند. می توانید با مجسمه های لرزان، آنتن ها و برچسب ها تا زمانی که سواری شما درست شود تزئین کنید – هرچند سعی کنید خیلی ناراحت نشوید که وقتی از لبه صخره سقوط می کنید، درب تازه رنگ شده شما کنده می شود.

Pacific Drive به جمع عناوین ترسناک روانشناختی شمال غرب اقیانوس آرام مثل توئین پیکس و آلن ویک می‌پیوندد و با استفاده از جوهره وهم‌آور این منطقه، تجربه‌ای ترسناک و دلنشین ارائه می‌دهد. گاهی اوقات رانندگی در زیر نور خورشید کمی آرامش می‌بخشید اما مه سنگین، گیاهان نئونی مرموز و سایه‌های بلند درخت‌ها همیشه مرا مضطرب و آماده برای مواجهه با پدیده‌های مخوف بعدی نگه می‌داشتند. جزئیات ریزتر هم به تقویت این حس و حال کمک می‌کنند، مثل تریلرهای متروکه ARDA که پوشیده از ماده‌ای لغزنده هستند و اغلب حاوی پیام‌های رادیویی گم‌شده و گزارش‌های جالبی‌اند که باعث می‌شوند تنهایی منطقه را بیشتر حس کنیم.

نقد و بررسی بازی Pacific Drive

خوشبختانه، موجودات عجیب و غریب “آهوم” نقش های مکمل را در بازی Pacific Drive ایفا می کنند، با طراحی های عجیب و جذاب که مخاطب را وسوسه می کنند تا نگاهی به آنها بیندازند. هر چه به آنها نزدیکتر شوید، خطر بیشتری شما را تهدید می کند. یکی از این دشمنان، “ربایننده” معلق، از چراغ راهنمایی و رانندگی و ماده چسبناک ساخته شده و با درخشش آبی کم رنگ شما را به سمت خود جلب می کند. اگر خیلی نزدیک شوید، رنگ آبی دوستانه به قرمز تیره تبدیل می شود، زیرا “ربایننده” شما یا ماشین شما را تعقیب می کند و به آن می چسبد و شخص یا وسیله نقلیه بدشانس را به انواع خطرات و تله ها می کشاند. گروهی از آدمک های تست انفجاری که وقتی حواستان نیست شما را تعقیب می کنند، و تکه های انرژی که روی فرمان شما تاثیر می گذارند و اغلب شما را از جاده خارج می کنند، این مجموعه متنوع از دشمنان را تکمیل می کنند.

با چنین دنیاسازی چشمگیری، شرم آور است که فضای ترسناک تحت تاثیر انبوه کارهایی که باید انجام دهید قرار می گیرد. اهداف مبهم ماموریت ها و مواد دیر یافتی که پیدا کردنشان سخت است، به این معنی است که برنامه ریزی برای یک ماموریت پیشرفت داستان اغلب با عدم پیش بینی همراه است. یک تلاش برای عبور از “منطقه میانی” نقشه چنان غیرمنتظره خطرناک بود که در بازگشت به شدت آسیب دیده بودم و ماشینم هم از کار افتاده بود، اما زمانی به هدف مورد نظر رسیدم. آنچه باید یک پیاده روی ساده به سمت دروازه خانه می بود، بیش از حد تحمل بود و تمام غنیمت و پیشرفت خود را به دلایلی که به طور کلی خارج از کنترل من به نظر می رسید از دست دادم. به همان اندازه که از چالش لذت می بردم، این جنبه های نیمه پخته Pacific Drive آزار اضافی به سیستم های دیگری که به خوبی اجرا شده و به عمد دشوار هستند، اضافه کردند.

موفقیت می تواند بسیار دشوار باشد، اما این باعث می شود آن پیروزی های سخت به دست آمده حتی شیرین تر شوند. غرق شدن در غنیمت و داستان، با تلاش خود بیرون آمدن از یک طوفان به سمت پرتو نور فریبنده ای که شما را به خانه تلپورت می کند، یک احساس الکتریکی است، به خصوص اگر بدانید که کاری که قبل از فرار انجام داده اید، مسیر را به منطقه هیجان انگیز جدیدی باز کرده است. منابع، حتی منابع اولیه، تمایل به کمیاب شدن دارند، بنابراین بازگشت سالم از آستانه مرگ، ضربه ای محکم بر پشت به سبک یک پدر افتخارآمیز را تضمین می کند.

متأسفانه، ماهیت تکرار شونده اواسط بازی Pacific Drive بر سرعت داستان آن تأثیر گذاشته است. این داستان سه دانشمند را دنبال می‌کند که در یک دنیای جهنمی توهم‌انگیز با تعادل کار و زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند، که داستانی بلندپروازانه برای پیوند دادن به یک بازی بقا است، اما ضربات احساسی آن به اندازه ای که امیدوار بودم تاثیرگذار نبودند. و در نهایت، در حالی که تا زمانی که تیتراژ پخش می‌شود به برخی از سوالاتی که مطرح می‌کند پاسخ می‌دهد، به جالب‌ترین مفاهیمی که هنگام بازی در ذهنم می‌چرخید، نمی‌پردازد. به طور خاص، Pacific Drive به گونه‌ای به پایان می‌رسد که به دام‌های ژانر بقا وابسته است، به جای اینکه دنیایی را که در طول بیش از ۲۰ ساعتی که طول کشید تا به پایان نهایی برسم، ساخته بود، ارج نهد.

نقد و بررسی بازی Pacific Drive

نظر نهایی نقد و بررسی بازی Pacific Drive:

Pacific Drive یک بازی منحصر به فرد در سبک بقا است که در دنیایی نگران کننده غوطه ور شده است. این بازی مدیریت دقیق منابع را با گشت و گذارهای هیجان انگیز که مهارت های رانندگی شما را به چالش می کشد، با هم ترکیب می کند. برقراری تعادل بین سیستم های متعدد آن گاهی اوقات می تواند یک فرآیند بسیار مجازات کننده باشد، اما تنش هیجان انگیز هر سفر برای ما کافی بود تا حتی در نقاط آزار دهنده تکراری، انگیزه خود را حفظ کنیم.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *