۰

این هوش مصنوعی می تواند رمزعبور را از صدای فشار دادن کیبورد شما دریافت کند

تصور کنید که دارید با لپ‌تاپ خود تایپ می‌کنید و به یک یا دو اکانت وارد می‌شوید، در حالی که تلفن شما بی‌صدا در کنار شما قرار دارد. بخش ترسناک اینجاست: می‌تواند استراق سمع هر کلیک و ضربه، تغذیه داده‌ها به هوش مصنوعی باشد که خصوصی‌ترین اطلاعات شما را یاد می‌گیرد. در حالی که این ممکن است شبیه طرح داستانی علمی تخیلی به نظر برسد، اما به واقعیت نزدیک‌تر از آن چیزی است که ما فکر می‌کنیم و خط باریک بین مزایای هوش مصنوعی و ویژگی‌های نه چندان درخشان آن را برجسته می‌کند.

این تیم تحقیقاتی مجهز به الگوریتم‌های یادگیری عمیق، سیستمی را توسعه دادند تا آنچه را که تایپ می‌کنید تنها بر اساس صدای صفحه کلید خود شناسایی کند. این هوش مصنوعی که CoAtNet نام دارد با استفاده از طیف نگارهایی که صدای منحصر به فرد هر کلید تولید می کند، آموزش می بیند. نتیجه موفقیت ۹۵ درصدی در رمزگشایی ضربه‌های کلید، تنها با استفاده از گوشی هوشمندی است که ۲۰ سانتی‌متر از مک‌بوک فاصله دارد.

دکتر احسان تورینی، یکی از نویسندگان این مطالعه، می‌گوید که انتظار دارد «دقت چنین مدل‌هایی و چنین حملاتی افزایش یابد» زیرا اکثر دستگاه‌های هوشمند مدرن به میکروفون مجهز هستند. این تیم همچنین هوش مصنوعی خود را از طریق تماس‌های زوم و اسکایپ آزمایش کرد و تقریباً به همان سطح دقت دست یافت.

این هوش مصنوعی می تواند رمز عبور را از صدای فشار دادن کیبورد شما دریافت کند

اما قبل از اینکه شروع به وحشت کنید و هر وسیله فنی را در خانه خود نابود کنید، برخی از محدودیت های آشکار در مدل فعلی وجود دارد. CoAtNet باید برای هر نوع صفحه کلید تنظیم شود، زیرا صداهای بین صفحه کلیدها متفاوت است. این آموزش شامل فشار دادن هر یک از ۳۶ کلید در مک بوک – شامل حروف و اعداد – ۲۵ بار پشت سر هم با استفاده از انگشتان مختلف و سطوح مختلف فشار بود.

همچنین، هوش مصنوعی با تفاوت های ظریف کلید Shift مبارزه می کند، بنابراین مخلوط کردن رمز عبور با حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادها شروع خوبی است.

این هوش مصنوعی می تواند رمز عبور را از صدای فشار دادن کیبورد شما دریافت کند

این مطالعه در درجه اول به عنوان اثبات مفهوم عمل می کند و برای شکستن رمز عبور واقعی یا در محیط های دنیای واقعی مانند کافی شاپ ها، که در آن محیط پر سر و صداتر می تواند استراق سمع را عملی یا قابل استفاده تر کند، استفاده نشده است. با این حال، محققان خاطرنشان کردند که لپ‌تاپ‌ها، با صفحه‌کلیدهای یکنواخت و استفاده مکرر در مکان‌های عمومی، به ویژه در معرض چنین تکنیک‌هایی هستند. برای اصلاح‌کنندگان صفحه‌کلید ممکن است جالب باشد که تغییر ویژگی‌های صوتی صفحه‌کلید، هوش مصنوعی را بی‌اثر می‌کند و به آموزش جدیدی برای سیستم نیاز دارد.

اما بهترین دفاع در این مثال ممکن است مدیر رمز عبور خوب قدیمی شما باشد. افزودن احراز هویت دو مرحله‌ای و گزینه‌های بیومتریک مانند اسکن اثر انگشت و تشخیص چهره به این ترکیب باعث می‌شود که امنیت شما بیشتر شود.

در نهایت، این مطالعه به معنای افزایش آگاهی در مورد توانایی های پیشرفته الگوریتم های هوش مصنوعی در استخراج بینش از انواع داده های جدید است. سیگنال‌های صوتی، که اغلب در حملات کانال جانبی مانند حملات میکروفون‌های لیزری استفاده می‌شوند، اکنون از طریق تکنیک‌های پیشرفته یادگیری ماشینی، در معرض تجزیه و تحلیل پیچیده‌تر قرار دارند.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *