۰

۱۰ نکته در تمام فیلم های پیکسار | نشانه های مخصوص Pixar

نکته در تمام فیلم های پیکسار

نکته در تمام فیلم های پیکسار

خاص ترین نکته در تمام فیلم های پیکسار کدام هستند؟ استودیوی انیمیشن پیکسار به دلیل توجه به جزئیات و داستان‌گویی غنی، به یک مرکز قدرتمند رسانه ای تبدیل شده است. شرکت والت دیزنی پس از خرید آن وضعیت بهتری دارد و این دو مجموعه ای تصاویر باورنکردنی ای را با هم منتشر کرده اند. طرفداران با زبانی که پیکسار به خوبی از آن استفاده می‌کند، آشنا شده‌اند و بسیاری از فیلم‌هایش از نکات و ویژگی‌های مشابه استفاده می‌کنند.

البته، اگرچه ممکن است ویژگی‌های آشنا در سرتاسر فیلم‌های پیکسار وجود داشته باشد، اما هر کدام فوق‌العاده منحصر به فرد و خلاقانه هستند. این ابزارهای داستان سرایی به طور مداوم برای کمک به شرکت برای بیان داستان بعدی خود به بهترین شکل ممکن استفاده می شوند. و Pixar به دلیل طول عمر و کیفیت مورد انتظار، یک پایگاه طرفداران وفادار ایجاد کرده است.

A113

نکته در تمام فیلم های پیکسار

کد A113 جایگاه ویژه ای در قلب بسیاری از افرادی دارد که به راه اندازی استودیو انیمیشن پیکسار کمک کردند. ترکیب حروف و اعداد نماینده کلاس درسی است که دانشجویان انیماتور شخصیت در مؤسسه هنرهای کالیفرنیا از آن استفاده کردند. اینجاست که روابط کلیدی شکل گرفت و بسیاری از بزرگترین داستان نویسان پیکسار شروع به کار کردند.

PIXAR برای ادای احترام به این اصل، موفق می شود A113 را در هر یک از انیمیشن های خود پنهان کند. آنها اغلب به راحتی قابل تشخیص هستند و در دید آشکار می شوند.

فیلم کوتاه

نکته در تمام فیلم های پیکسار

در آرشیو استودیو چند فیلم فوق‌العاده احساسی وجود دارد، اما فیلم‌های کوتاه این شرکت مطمئناً از داستان سرایی خود عقب‌نشینی نمی‌کنند. پیکسار کار خود را با تولید فیلم‌های کوتاه شروع کرد که بر کارهای بعدی آن تأثیر گذاشت. قالب nhsjhk کوتاه در DNA آن است، و طبیعی است که همچنان به آن احترام بگذارد.

انتظار داشتن یک فیلم کوتاه اورجینال قبل از فیلم اصلی، به یکی از اجزای اصلی فیلم های پیکسار تبدیل شده است. این یک بازگشت به گذشته است، زمانی که کارتون ها در مقابل بسیاری از آثار سینمایی پخش می شدند. فیلم‌هایی مانند Bao، Piper و Carl’s Date به ایجاد معرفی جلوتر از یک داستان طولانی‌تر کمک می‌کنند.

ایستراگ به فیلم های دیگر

نکته در تمام فیلم های پیکسار

پیکسار دوست دارد ایستراگ ها را در آثار خود پنهان کند. در حالی که کد A113 کلاسیک ترین نمونه آن است، استودیو به دیگر تولیدات خود نیز اشاره می کند. لامپ Luxo Jr قطعا ظاهر خواهد شد، همانطور که Pizza Planet و توپ Toy Story که با یک ستاره تزئین شده است. اما پیکسار از ارجاعات مستقیم تر ابایی ندارد.

کوکو نمونه ای فوق العاده از این است که پیکسار تا چه حد پروژه های خود را پیش می برد. این فیلم دارای پوستری است که خانواده شگفت‌انگیزان را به نمایش می‌گذارد، البته با ظاهری اسکلت. در واقع، این شرکت اغلب به فیلم هایی اشاره می کند که قرار است به زودی اکران شوند. در واقع، در زمانی که Monsters, Inc.، بو با یک اسباب بازی Finding Nemo بازی می کرد. این موضوعی است که تنها از این ایده حمایت می کند که فیلم های پیکسار در یک جهان مشترک زندگی می کنند.

بازگشت یک شخصیت منفی

نکته در تمام فیلم های پیکسار

نکته در تمام فیلم های پیکسار

پیکسار عاشق ایجاد داستان های بازگشت و رستگاری یک کاراکتر منفی است. این موضوعی است که به نظر می رسد به ویژه در مورد شرورهای ثانویه که از آنها قدردانی نشده اند صدق می کند. شخصیت ها خطای راه خود را می بینند و یاد می گیرند که با قهرمانان فیلم ارتباط پیدا کنند. این خصیصه ای است که گاهی اوقات بر پایان فیلم تأثیر می گذارد، با داستان های شخصیتی که تأثیر زیادی بر داستان دارد.

امپراطور زورگ که در داستان اسباب‌بازی ۲ یاد میگیرد که یک پدر برای باز لایت‌یر باشد، نمونه‌ای کلاسیک از این موضوع است. در مقیاس کوچکتر، در Inside Out افشای این موضوع که غم کلیدی سلامت عاطفی رایلی است، یک تغییر منحصر به فرد در داستان است. از مینگ لی در Turning Red گرفته تا Mor’du در Brave، این مفهومی است که پیکسار به آن ادامه خواهد داد.

یک داستان پیشینه کلیدی

نکته در تمام فیلم های پیکسار

پیکسار همیشه از یک داستان پیشینه کلیدی برای اطلاع‌رسانی به مخاطبان در مورد جایی که شخصیت‌ها در سفر خود هستند استفاده کرده است. این لحظات تقریباً همیشه از نظر عاطفی پر هستند، با تراژدی که اغلب اساس طراحی یک شخصیت را نشان می دهد. استفاده پیکسار از فلاش‌بک‌ها می‌تواند در هر نقطه‌ای از فیلم رخ دهد، اما تکان‌دهنده‌ترین آنها به عنوان مقدمه عمل می‌کنند.

Finding Nemo با مرگ همسر و فرزندان مارلین آغاز می شود و تنها یک نمو مجروح باقی می ماند. Up با داستان عشق کارل و همسرش الی آغاز می شود که متأسفانه از دنیا می رود. یکی از بهترین شخصیت‌های زن پیکسار، جسی است که صاحبش او را رها کرده و از طریق آهنگی به زیبایی ساخته شده است. این موضوعی است که نشان می دهد چگونه مخاطبان این شخصیت ها را دوست دارند.

یک جامعه منحصر به فرد

نکته در تمام فیلم های پیکسار

پیکسار همیشه دنیاها و جوامع جدیدی را برای زندگی شخصیت‌هایش متصور بوده است. به ندرت اتفاق می‌افتد که یکی از فیلم‌های پیکسار در دنیای واقعی اتفاق بیفتد، و حتی وقتی هم که هست، تغییری در آن وجود دارد. Turning Red و Brave تنها چند نمونه از تولیداتی هستند که سعی در بازنویسی یک واقعیت کاملاً جدید ندارند.

اما کوکو زندگی پس از مرگ را بر اساس روز مردگان نشان می دهد. Monsters, Inc و ادامه آن سرزمینی از جانوران می سازند که در هماهنگی زندگی می کنند. Finding Nemo یک دنیای زیر آب برای کشف دارد، در حالی که Inside Out جامعه ای برای احساسات رایلی ایجاد می کند. از Soul گرفته تا Elemental و Cars، هر یک جهان را با مجموعه قوانین عجیب و غریب خود تصور می کنند.

بچه ها در نقش های اولیه

نکته در تمام فیلم های پیکسار

نکته در تمام فیلم های پیکسار

پیکسار هرگز هدفش ساخت فیلم برای کودکان نبوده است. انیمیشن رسانه ای برای تمام سنین است و این شرکت با استعداد تضمین کرده است که همه می توانند فیلم های آن را تماشا کنند. با این حال، می‌خواهد برای مخاطبان جوان‌تر جذاب باشد، و اغلب کودکان را در نقش‌های اصلی قرار می‌دهد تا بتوانند خود را در صفحه نمایش منعکس کنند.

این درسی است که پیکسار در همان اوایل داستان اسباب‌بازی آموخته بود، و اندی نقش مهمی را ایفا کرد و در نهایت بانی جایگزین او شد. نمو شخصیت اصلی Finding Nemo است و A Bug’s Life بدون Dot یکسان نخواهد بود. Brave درباره یک شاهزاده خانم جوان است و لوکا روی دو هیولا جوان متمرکز است. هر کدام از این موارد برای موفقیت فیلم مربوطه خود کاملاً حیاتی هستند.

لحظات احساسی

نکته در تمام فیلم های پیکسار

پیکسار هرگز از شهرت خود برای تولید انیمیشن های بصری خیره کننده دور نخواهد شد. این شرکت با توجه به اینکه توانسته است مرزهای صنعت را به گونه‌ای که رقبا نتوانسته‌اند پیش ببرد، به راحتی می‌تواند روی موفقیت‌های فناوری خود تکیه کند. اما هوش عاطفی و تمایل پیکسار به گریه کردن مخاطب، تضمین کرده است که داستان ها به اندازه کافی دارای عناصر زیبایی شناسی هستند.

Pixar به طور مداوم لحظات دلخراش را ارائه می دهد. با ایجاد رابطه بین شخصیت و مخاطب موفق به انجام این کار می شود. شروع Up نمونه‌ای فوق‌العاده از این است که Pixar چقدر سریع می‌تواند این حس را به مخاطب منتقل کند. سالی که بو را ترک می‌کند، از دست دادن مادربزرگ کوکوی و مرگ همسر مارلین در نمو، تنها چند نمونه کلاسیک دیگر از پیکسار هستند.

افراد آسیب دیده

نکته در تمام فیلم های پیکسار

نکته در تمام فیلم های پیکسار

پیکسار شخصیت‌ها یا قهرمان‌های جوان‌تری را خلق می‌کند که در طول زندگی خود از آسیب‌های روحی رنج برده‌اند. دلیل این امر این است که به راحتی می توان کاراکتر را به افراد ضعیف تبدیل کرد. مخاطبان همیشه دنبال افراد ضعیف هستند و به راحتی می توان عناصر خوب را در آن شخصیت هایی که دارای نقص هستند مشاهده کرد. شخصیت‌های پیکسار باید در موقعیت غیرممکنی قرار بگیرند تا مخاطب بخواهد بر آن چالش غلبه کند.

یک پیچ و تاب اصلی اولیه

نکته در تمام فیلم های پیکسار

هر داستان خوب در اولین اقدام اتفاق می افتد. به طور کلی این موضوع برای تمام آثار سینما است. با این حال، پیکسار همیشه موفق می شود یک پیچ و تاب مهم پیدا کند که روایت را به سمتی می اندازد که مخاطب انتظارش را ندارد. این پیچ و تاب بعداً می تواند معکوس شود یا برای تضاد عاطفی بیشتر ساخته شود.

Up یک مثال عالی برای این مورد است. به نظر می رسد که کارل ماجراجویی خود را با شناور شدن در خانه بالونی خود آغاز خواهد کرد که در نوع خود یک موضوع جذاب برای روایت است. اما آشکار شدن ناگهانی این که راسل نیز سوار خانه او شده است، جهت داستان را تغییر می دهد. یافتن راه میگل به سرزمین مردگان برای کوکو یک مفهوم کافی است. اما این واقعیت که او ظاهراً با الگو خود، ارنستو د لا کروز نیز مرتبط است، روابط اصلی را تغییر می دهد. این پیچ و تاب ها بخش مهمی از استعداد پیکسار برای کنترل مخاطبانش است.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *