۰

راهنمای جامع خرید ساعت هوشمند

راهنمای جامع خرید ساعت هوشمند

امروزه ساعت هوشمند جایگاه خوبی در بازار گجت های الکترونیکی دارد.در این مقاله کنترل ام جی برای شما راهنمای جامعی برای خرید ساعت هوشمند تدوین کرده تا در زمان خرید شما انتخاب درستی داشته باشید.

برای اولین بار  شرکت اپل بود که ساعتی با عنوان هوشمند به بازار عرضه کرد ولی به مرور زمان و موفقیت این ساعت در بازار شرکت های دیگر هم دست به تولید ساعت های هوشمند زدند. موفقیت این ساعت ها به قدری زیاد بود که بازار ساعت های آنالوگ را نیز تحت تاثیر قرار داد. بنابراین بعد از مدتی شرکت های ساعت سازی مشهور نیز به فکر ساخت ساعت های هوشمند افتادند تا از بازار و رقابت عقب نمانند.

این گستردگی تولید ساعت های هوشمند باعث شد تا امروزه ساعت های هوشمند با امکانات مختلف با رنج قیمت مختلف برای رقابت به بازار عرضه شوند. ولی آیا ساعت هوشمند با قیمت ۱ میلیون تومان با ساعت بالارده بالای ۱۵ میلیون عملکرد مشابه دارند؟

راهنمای جامع خرید ساعت هوشمند

برای خرید هر وسیله الکترونیکی باید معیارهایی را مد نظر قرار داد بنابراین در خرید ساعت هوشمند نیز بایستی معیارهایی را در نظر گرفت که در ادامه به آن می پردازیم.

  • شکل و فرم صفحه نمایش:

قطعا در هر وسیله ای در ابتدا شکل و ظاهر آن است که جلب توجه می کند. ساعت های هوشمند با صفحه گرد و مستطتیل در بازار  عرضه می شوند.انتخاب فرم صفحه نمایش کاملا به سلیقه شما بستگی دارد و تفاوتی در کیفیت آن ها وجود ندارد ولی باید دقت کنید که برخی از برندها ساعت های هوشند خود را تنها با ظاهر دایره و یا مستطیل به بازار عرضه می کنند. این موضوع باعث می شود تا شما قادر نباشید در برخی از برندها مطابق سلیقه خودتان عمل کنید.

  • صفحه نمایش:

در صفحه نمایش این ساعت از پنل های OLED و LCD استفاده می شود.باید بدانید که ساعت هوشمند با صفحه نمایش OLED به مراتب وضوح بالاتری نسبت به ساعت های هوشمند مجهر به صفحه نمایش LCD دارند. البته باید اشاره کرد ساعت مجهز به صفحه نمایش OLED مصرف باتری بالاتری دارند

  • حسگرهای حرکتی و پایش سلامت

اگر به صورت روزمره و حرفه ورزش می کنید و می خواهید سلامت خود را در طول ورزش پایش و رصد کنید باید ساعتی را انتخاب کنید که سنسورهای بیشتری را شامل می شود. باید اشاره کرد اکثر ساعت های بازار اکثر سنسورهای پایش سلامت را دارا هستند تنها تفاوت آن ها دقت سنسورهاست.اگر به صورت حرفه ای و دقیق تر نیاز به پایش سلامت خود دارید بایستی ساعت هوشمند با حسگر دقیق تر را خریداری کنید که به مراتب قیمت بالاتری دارند. باید بدانید که هر چقدر این سنسورها دقیق باشند هنوز با تجهیزات پژشکی خیلی فاصله دارند.

  • رابط کاربری :

از مهم ترین معیارهای خرید یک ساعت هوشمند مناسب رابط کاربری آن است.چرا که بیشترین بخشی کاربر یعنی شما با آن کار خواهید کرد این بخش خواهد بود. اگر رابط کاربری ساعت جذاب و روان نباشد و به صورت مداوم پشتیبانی آپ دیدت نداشته باشد بعد از گذشت مدتی کوتاهی ساعت هوشمند دیگر برای شما جذابیتی نخواهد داشت. برخی برندهای سازنده این ساعت ها مثل اپل و سامسونگ از رابط های کاربری اختصاصی خود استفاده کرده اند .بنابراین این ساعت ها امکانات بیشتری مانند وب گردی،تماس از طریق ساعت،ارسال پیام در پیام رسان های مختلف،مسیریابی … برای شما فراهم می کند

این موضوع را در زمان خرید حتما در نظر داشته باشید که متناسب با برند گوشی موبایل خود ساعت هوشمند انتخاب کنید چرا برخی از امکانات ساعت های سامسونگ بر روی گوشی های آیفون غیرفعال است.

راهنمای جامع خرید ساعت هوشمند

راهنمای جامع خرید ساعت هوشمند

  • پشتیبانی از زبان فارسی به صورت دقیق

امروزه با توجه به بالا رفتن قیمت گوشی دزدی و قاپ زنی گوشی های موبایل زیاد شده است.پس یکی دیگر از دلایل خرید این ساعت ها امکان پاسخ دادن به تماس یا نمایش اعلانات گوشی است. تا نیازی نباشد در خیابان گوشی را مورد استفاده قرار داد.در ساعت های که از زبان فارسی پشتیبانی نمی کنند حروف به صورت مجزا برای شما نمایش داده می شود.

  • زمان شارژدهی :

با توجه به ابعاد ساعت های هوشمند طبیعتا از باتری با حجم کمتر در این ساعت ها استفاده شده است. زمان شارژدهی ساعت های هوشمند کاملا به امکانات ساعت بستگی دارد. ساعت های هوشمند ارازان قیمت به دلیل صفحه نمایش ضعیف تر و امکانات کمتر به طور معمول بین ۷ الی ۱۴ روز شارژدهی دارند ولی این موضوع در ساعت های بالارده به دلیل استفاده از صفحه نمایش قدرتمند و امکانات و سنسورهای متعدد در بهترین شرایط تنها قادر هستند ۲ الی ۳ روز شارژدهی داشته باشند.

  • لوازم جانبی:

طبیعتا بعد از مدتی استفاده شکل و ظاهر و حتی رنگ ساعت برای شما تکراری خواهد شد. یا ممکن است ساعت در برخی از روزها با لباس شما ست نشود بنابراین وجود لوازم جانبی متعدد مثل بند و …. در این موضوع کمک خواهد کرد.

  • جمع بندی:

در انتخاب و خرید این ساعت ها در ابتدا باید اولویت و کارایی را مد نظر قرار دهید. برای مثال اگر تنها دنبال ساعتی هستید که اعلانات گوشی و تماس ها را به شما نمایش دهد نیازی نیست ساعتی با حسگرهای پایش سلامت زیاد و دقیق بخرید. در این صورت انتخاب هوشمندانه برای شما ساعتی است که تنها کیفیت صفحه نمایش خوبی داشته باشید و از زبان فارسی پشتیبانی کند.

همچنین باید توجه کنید که آیا اصلا حوصله دارید که ساعت خود را برای استفاده روزمره هر ۲ الی ۳ روز یکبار شارژ کنید ؟ شارژدهی اکثر این ساعت ها با حسگرها و امکانات زیاد نهایت ۲ الی ۳ روز است.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

احسان لطفی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *