۰

بررسی بازی The Callisto Protocol کالیستو پروتکل

بررسی بازی The Callisto Protocol کالیستو پروتکل

بررسی بازی The Callisto Protocol

بررسی بازی The Callisto Protocol کالیستو پروتکل

کالیستو پروتکل زمان زیادی را در شروع به داستان سرایی و جهان سازی اختصاص نمی دهد. هیچ یک از شخصیت ها (به جز الیاس) به خصوص دوست داشتنی نیستند، و اگرچه شخصیت منفی اصلی انگیزه ای جذاب دارد – به وضوح می توانید ببینید که چگونه The Callisto Protocol در ابتدا در نظر گرفته شده بود تا در دنیای PUBG: Battlegrounds جای بگیرد، زمانی که متوجه شوید آدم بد آماده است – فقط با پایان بازی مشخص می شود.

قصه کالیستو پروتکل بازیکن را به آینده ای دور می‌برد، جایی که شخصیت اصلی بازی یعنی جیکوب لی داخل کشتی فضایی اش در فضا مشغول بردن انواع و اقسام محلوله ها به کرات مختلف است و آخرین محلوله جیکوب به مقصد قمر کالیستو که سفارشات کمپانی UJC است و به دسیسه ها و نقشه های شرورانه مشهور است و بر این اساس گروهک the quter way که جبه مقابل این شرکت هست با ایجاد اختلالی در کشتی جیکوب لی موجب سقوط کشتی میشود و مقدمه ورود به زندان black iron و اتفاقات خونین بازی را فراهم می آورد.

در ابتدا داستان کالیستو پروتکل کمی شتاب زده آغاز میشود و به خوبی به معرفی جهان بازی نمی‌پردازد اما در ادامه به لطف شخصیت پردازی خوب کاراکتر های بازی و داستان رمز آلوده و پایان بندی بسیار هیجان انگیز و هایپ کننده موجب ارائه یک تجربه بسیار خوب از حیث داستانی میشود

بررسی بازی The Callisto Protocol

در همان ابتدای شروع کالیستو پروتکل گرافیک شاهکار این عنوان که به لطف موتور گرافیکی آنریل انجین ۵ به عمل آمده است در کنار نورپردازی فوق العاده بازی و طراحی مثال زدنی کاراکتر ها و هیولاهای بازی و رنگ بندی بسیار خوب محیط ها بازیکن را مات و مبهوت خود میکند و به طور کل تیم سازنده از لحاظ بصری و خلق محیط های جذاب و ترسناک و مرتبط با اتمسفر بازی بسیار خوش درخشیده و بازیکن را در خود حل میکند.

اما عنوان کالیستو پروتکل در ابتدای عرضه با انبوهی از مشکلات فنی و باگ های متعدد و افت فریم های اذیت کننده همراه بود که البته هم اکنون به لطفا آپدیت های متعدد تمام باگ ها و مشکلات فنی بازی رفع شده و تجربه قابل قبولی از لحاظ فنی ارائه میدهد!

یکی دیگر از نقاط قوت کالیستو پروتکل صدا گذاری بی عیب و نقص این عنوان است که در کنار محیط های ترسناک و تاریک بازی به خوبی مکمل یکدیگر هستند و به خوبی حس survival horror را به پلیر منتقل میکند.

جدا از گرافیک با کیفیت و جذاب، اوج لذت کالیستو در مبارزات و گیم پلی آن نهفته است و در تمام محیط های بازی ۲ مسیر بسیار مهم وجود دارد و یکی از مسیر ها به پیش روی در داستان اصلی میپردازد و دیگری مسیر فرعی است که انجام دادن آن کاملا اختیاری است و بازیکن در این مسیر با انواع زامبی و دشمنان خطرناک روبه رو می‌شود اما در نهایت بازی پاداشی بسیار ارزشمند از جمله: تفنگ های مختلف، لوازم آپگرید سلاح های جیکوب و… را تقدیم گیمر میکند.

بررسی بازی The Callisto Protocol

مبارزات کالیستو بر خلاف دیگر عناوین این سبک بر محوریت سلاح های گرم و سرد طراحی شده است و در همان ساعات ابتدایی بازی نبرد های نزدیک بازی با استفاده از باتوم برقی جیکوب که مبارزه با آن بسیار لذت بخش است، محوریت اصلی مبارزات را تشکیل میدهد و رفته رفته با عمیق تر شدن مبارزات و به دست آوردن ابزار های جدید مانند دستکش ضد جاذبه (GRP) و تفنگ های مختلف و ارتقای مجزای هر یک از سلاح ها و تفنگ ها دست بازیکن را در چگونگی کشتن زامبی ها باز می‌گذارد وگیم پلی را بسیار جذاب تر میکند.

بدون شک یکی از  مهم ترین ارکان های گیم پلی کالیستو تخریب پذیری عالی و مثال زدنی اعضای بدن زامبی و هیولاهای آن است که در جریان مبارزه تک‌تک اعضای بدن دشمنان تکه تکه میشوند.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *