۰

نقد و بررسی بازی Red Dead Redemption II

نقد و بررسی بازی Red Dead Redemption II

نقد و بررسی بازی Red Dead Redemption II

نقد و بررسی بازی Red Dead Redemption II

داستان این نسخه قبل از نسخه اول اتفاق می افتد. داستان از جایی آغاز میشود که گروه داچ به علت ناموفق بودن در سرقت، مجبور به فرار شده اند و به مناطق برفی و کوهستانی رسیدند. ماموریت های ابتدایی بازی خیلی هیجانی ندارند اما در ماموریت های بعدی جبران میشود. شخصیت پردازی بازی سطح خوبی دارد و بعضی اوقات هم کلیشه ای عمل کرده است. البته این هم قابل ذکر هست که شما با بیشتر شخصیت های بازی ارتباط برقرار می کنید. داستان کلی بازی کلیشه ای اما روایت بسیار زیبایی دارد که کلیشه ای بودن داستان زیاد به چشم نمیاد.

همه نوع شخصیتی در گروه وجود دارند از مایکا که شاید بد ترین شخصیت این عنوان باشد تا جان مارستون که در اینجا کمی دست و پا چلفتی هست. در نسخه ی قبلی بازی از داچ، شخصیتی قاتل و مجنون و عاشق کشت و کشتار نشان داده بود. که در این نسخه شخصیت متفاوت تری دارد و درواقع دلایل اخلاق و رفتار داچ نسخه قبل را در این نسخه به نمایش گذاشته شده است. این خودش عملکرد خوب راک استار را نشان می دهد،که نوع شخصیت های داخل بازی متنوع هستند.

 شخصیت اصلی بازی آرتور مورگان هست. شاید یکی از دلنشین ترین شخصیت های نسل ۸ باشد. اگر نسخه قبل را بازی کرده باشید خب قطعا برای شما سوال هست که چرا در نسخه قبل نبوده، که متوجه می شوید این نسخه قبل از اتفاقات نسخه قبل روایت می شود. آرتور نه خوبِ خوب است و نه بدِ بد. هر چند بستگی به نوع بازی کردن شما هم دارد اما در کل آرتور به دنبال رستگاری است و برای تعادل سازی بین کار های خوب و بد خودش تلاش می کند. 

نقد و بررسی بازی Red Dead Redemption II

داستان بازی با توجه به اینکه قبل از نسخه قبل آن روایت می شود، تا حدودی قابل حدس هست اما با روایت زیبای راک استار دیگر این قابل حدس بودن داستان به چشم نمی آید. بخشی از روایت خب مثل اکثر بازی ها توسط صحنه های سینمایی و دیالوگ های بین شخصیت ها بیان می شود.

بخش دیگر در ماموریت هایی که فرستاده می شوید بیان می شود. همین امر موجب می شود تا از گذشته ی گروه و اعضای آن اطلاعاتی کسب کنیم. شاید یکی از عوامل کسل کننده کردن برخی مراحل بازی، همین عدم توجه به دیالوگ های بین شخصیت ها باشد. 

محیط بازی تقریبا کامل است. هم وسیع، هم پر جزئیات، هم زیبا و مهم تر از همه پویا و زنده است. حتی نوع لباس پوشیدن هم در بازی و سلامت شخصیت شما تاثیر گزار است. به عنوان مثال اگر شما بخواهید به سمت کوه های برفی حرکت کنید و لباس کمی بپوشید، شخصیت شما خود را جمع میکند. یا اگر شما در مقابل صورت شخصیت های دیگر سیگار دود کنید، آنها به شما اعتراض می کنند.

اما خب گاهی اوقات همین واقع گرایانه بودن زیاد بازی دردسرساز می شود. به عنوان مثال وقتی در ماموریتی می خواهید کالسکه ای را به مقصد برسانید. اگر به جایی برخورد کنید و یا تصادف کنید، باید از اول بازی کنید. 

نقد و بررسی بازی Red Dead Redemption II

نمیتوان گفت شما کاملا در بازی آزادی عمل دارید چون گاهی بازی طوری که میخواهد ادامه می دهد. اما خب شما نسبتا آزادی عمل بالایی دارید. رفتار شما در بازی هست که سرنوشت شما را مشخص می کند. شما میتوانید به دیگران کمک کنید یا دیگران را بکشید. این انتخاب خود شما هست که چگونه آدمی میخواهید باشید و راک استار این مورد را دست شما گذاشته است، که همین مورد ارزش تکرار این عنوان را بیشتر می کند. در قسمت شخصی سازی هم بازی آزادی عمل زیادی را در دسترس شما قرار داده است.

شما میتوانید آرتور را چاق یا لاغر کنید. مو و ریش های او را یلند یا کوتاه نگه دارید. شخصی سازی محدود به آرتور نیست. شما میتوانید چیز های مشخصی از اسب و اسلحه خود را نیز بر اساس سلیقه ی خود تغییر دهید. انواع و اقسام زین را می توانید برای اسب خود خریداری کنید و یا موهای او را ببافید. می توانید بر روی تفنگ خود طرح هایی ایجاد کنید و یا آن را تمیز کنید و خب بر تجربه ی شخصی هر کس تاثیر گزار است.

نقد و بررسی بازی Red Dead Redemption II

در اوایل بازی شاید گان پلی برای شما کمی زننده باشد. چون گاهی به گلوله ها دیر تر به هدف بر میخورند یا اصلا بر خورد نمیکنند و یا شاید کمی سنگینی اسحله ها را در بازی حس کنید. تمامی این ها به دلیل واقع گرایانه بودن بازی است که پس از مدتی به آن عادت خواهید کرد و متوجه روان بودن گان پلی بازی خواهید شد. 

یکی از مشکلات بازی های جهان باز تکراری شدن ماموریت ها است. در Red Dead Redemption 2 گاهی اوقات این تکراری بودن و کسل کننده بودن مراحل حس می شود. اما خب چندین ماموریت بازی آنقدر جذاب هستند که آن مراحل تکراری را فراموش می کنید. ماموریت های اکشن بسیار جذاب، موسیقی در زمان و مکان درست و دیالوگ های جالب شخصیت ها جذابیت مرحله های بازی را بالا بردند. ماموریت های فرعی بازی گاهی از ماموریت های اصلی بازی هم جذاب تر می شوند و شما را درگیر خود می کنند.

نقد و بررسی بازی Red Dead Redemption II

طراحی بصری و گرافیکی بازی یکی از بهترین های نسل هشتم است و همه چیز بسیار زیبا به نمایش گذاشته شده است. البته پورت این بازی برای کامپیوتر جالب نبود و مشکلات زیادی را به همراه داشت. موسیقی بازی بسیار زیباست و کاملا با محیط در ارتباط است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *