۰

داستان بازی Batman: Arkham Knight

داستان بازی Batman: Arkham Knight

داستان بازی Batman: Arkham Knight

داستان اصلی بازی یک سال پس از Batman: Arkham City در جریان است و بتمن، در اوج توانایی‌ها و قابلیت‌های خود، به نبرد با ضدقهرمانی بنام «مترسک»، که به گاتهام برگشته تا دشمنان بتمن را متحد کند و طی نقشه‌ای شوالیه‌ی تاریکی را به قتل برساند، می‌پردازد.
اگر تا کنون این بازی را انجام نداده‌اید و نمی‌خواهید که جذابیت‌های قصه‌ی آن برای شما از بین برود، پیشنهاد می‌کنیم که از خواندن ادامه‌ی این متن صرف نظر کنید.
یک سال پس از مرگ «جوکر» در بازی Arkham City، اکنون «بتمن» با مشکلاتی که پس از نابودی اصلی‌ترین دشمنش با آنها مواجه شده است دست و پنجه نرم می‌کند. انگار بدون حضور جوکر، بتمن نیز معنا پیدا نمی‌کند؛ ولی جرم و جنایت قصد ندارد تا گاتهام را رها کند. در غیاب جوکر، سایر دشمنان بتمن مانند «پنگوئن»، «دو چهره» و «هارلی کویین» هم‌قسم شده‌اند تا یک بار و برای همیشه مرد خفاشی را نابود کنند…

در شب هالووین، مترسک (Scarecrow) ساکنین گاتهام را تهدید به انتشار یک سم خطرناک می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود تا شهر خالی از سکنه شود. بتمن با تعقیب کردن مترسک از محل مخفیگاه او باخبر می شود؛ جایی که مترسک قصد دارد تا با آزاد کردن «آیوی سمی» (Poison Ivy) او را به گروه خلافکاران و دشمنان بتمن ملحق کند.
بتمن پس از ملاقات با «اوراکل» متوجه می‌شود که کارخانه‌ی مواد شیمیایی آس، جایی است که مترسک از آن برای تولید یک ماده‌ی سمی بسیار خطرناک استفاده می‌کند. بتمن برای بررسی بیشتر اوضاع وارد کارخانه می‌شود، اما در آنجا با «شوالیه‌ی آرکام» (Arkham Knight) و ارتشی که فراهم کرده است مواجه می‌گردد.

بتمن چندین دشمن را از پیش رو برمی‌دارد و مترسک را پیدا می‌کند، اما ظاهرا کمی دیر شده است، چون او کل ساختمان را به یک بمب سمی بزرگ تبدیل کرده و می‌خواهد با منفجر کردن آن، شهر و ساکنینش را نابود کند. مترسک افشا می‌کند که اوراکل را دزدیده است و سپس بتمن را با ساختمان در حال انفجار تنها می‌گذارد. بتمن موفق می‌شود خطر بمب را مهار کند، اما در سکانسی عجیب و شک‌آور با دشمن قدیمی‌اش جوکر روبرو می‌شود.

داستان بازی Batman: Arkham Knight

داستان بازی Batman: Arkham Knight

در این لحظه، طی یک فلش‌بک داستانی می‌فهمیم که قبل از مرگ جوکر، خون آلوده‌ی او به بدن پنج نفر دیگر منتقل می‌شود که یکی از این پنج نفر بتمن است. بتمن آلوده شدن خود را از سایرین مخفی نگه می‌دارد و چهار فرد دیگر را که هم به لحاظ فیزیکی و هم ذهنی شبیه جوکر شده بودند زندانی می‌کند. جوکر که اکنون از طریق تجسم ذهنی ناشی از خون آلوده و ماده‌ی سمی می‌تواند به زندگی ادامه دهد، هر چند وقت یک بار ظاهر می‌شود و طبق عادت به مسخره کردن بتمن و ایجاد دردسر برای او می‌پردازد. بتمن پس از اینکه از کارخانه‌ی آس فرار می‌کند، بلافاصله به سراغ «گوردون» می‌رود و به او می‌گوید که دخترش دزدیده شده است؛ گوردون نیز با عصبانیت برای پیدا کردن مترسک به راه می‌افتد.
بتمن در ادامه متوجه می‌شود که مترسک، یک تاجر معروف به نام «سایمون استگ» را به خدمت گرفته است تا به کمک او، دستگاهی به اسم «رگبار» را برای انتشار سم در شهر بسازد. بتمن در کشتی هوایی استگ با مترسک روبرو می‌شود؛ این در حالی است که وجود ماده‌ی سمی باعث می‌شود تا جوکر بتواند کنترل بتمن را به دست بگیرد. از سوی دیگر شوالیه‌ی آرکام در تلاش است تا رگبار را خارج کرده و آن را فعال نماید.

به هر ترتیب بتمن موفق می‌شود تا اوراکل را در مخفیگاه مترسک پیدا کند، اما اوراکل که در معرض سم قرار گرفته بود، از ترس اقدام به خودکشی می‌کند. در همین هنگام، هارلی کویین وارد پایگاه بتمن در استودیوی فیلم‌سازی پنسا می‌شود تا نمونه‌های جوکر را آزاد کند. بتمن و رابین با کمک یکدیگر هارلی را دستگیر می‌کنند، اما یکی از نمونه‌های جوکر، سایرین را از بین می‌برد و سپس با اشاره به این موضوع که بهترین جانشین برای جوکر خودِ بتمن است، خودکشی می‌کند. رابین که حالا متوجه آلوده شدن بتمن شده است، تلاش می‌کند تا او را زندانی کند، اما بتمن با هوشمندی رابین را به دام می‌اندازد تا بتواند مترسک را دستگیر کند.
شوالیه‌ی آرکام رگبار را فعال می‌کند و کل شهر را آلوده به سم می‌سازد. بتمن با نابود کردن رگبار سعی می‌کند تا جلوی شیوع بیشتر سم را بگیرد و سپس آیوی را متقاعد می‌کند تا با قدرت بخشیدن به یک درخت باستانی، آثار مسمومیت را خنثی کند. ایوی موفق می‌شود تا این کار را انجام دهد، اما به خاطر نیروی زیادی که از دست می‌دهد، از پای درمی‌آید. از سوی دیگر تماس بیشتر بتمن با ماده‌ی سمی، تسلط جوکر روی او را بیشتر از قبل کرده است.

داستان بازی Batman: Arkham Knight

داستان بازی Batman: Arkham Knight

بتمن با تعقیب شوالیه‌ی آرکام به ساختمانی می‌رسد که گوردون را در آنجا زندانی کرده‌اند. در این لحظه شوالیه‌ی آرکام هویت واقعی خودش را افشا می‌کند و می‌فهمیم که او همان «جیسون تاد» یعنی رابین سابق است که تا کنون فکر می‌کردیم توسط جوکر کشته شده است. تاد بتمن را سرزنش می‌کند و او را به خاطر تنها رها کردنش مقصر می‌داند؛ با اینکه بتمن به تاد قول کمک ی‌دهد، اما او پا به فرار می‌گذارد.

بتمن و گوردون روی بام ساختمان با مترسک مواجه می‌شوند. در این لحظه مشخص می‌شود که اوراکل زنده است و خودکشی او حاصل یکی از توهمات ذهنی بتمن بوده است. بتمن اوراکل را پیدا می‌کند و او را به اداره‌ی پلیس شهر گاتهام می‌برد، اما مترسک با به دام انداختن گوردون فرار می‌کند. مترسک با کمک ارتش باقیمانده از افراد شرور به اداره‌ی پلیس حمله می‌کند تا بتمن و دوستانش را نابود سازد. بتمن با کمک اوراکل حمله‌ی آنها را خنثی می‌کند، اما مترسک موفق می‌شود تا رابین را بدزدد و با خود ببرد.

 

داستان بازی Batman: Arkham Knight

بتمن برای نجات گوردون و رابین مجبور می‌شود تا خود را به مترسک تسلیم کند. مترسک او را به خرابه‌های تیمارستان آرکام می‌برد و از طریق تلویزیون و در برابر چشم همه‌ی مردم دنیا، هویت واقعی بتمن را آشکار می‌سازد. در حالی که مترسک سعی می‌کند تا با تزریق پیاپی سم به بدن بتمن، ابهت این قهرمان را در جهان از بین ببرد، بتمن در داخل ذهنش با جوکر در حال نبرد است.

 جوکر با شمردن تعداد افرادی که به خاطر مبارزات بتمن جانشان را از دست داده‌اند تلاش می‌کند تا او را آزرده‌ خاطر نماید، اما در نهایت این بتمن است که با شکست دادن جوکر، او را برای همیشه از ذهن خود پاک می‌کند. در ادامه شوالیه‌ی آرکام از راه می‌رسد و بتمن را از دست مترسک نجات می‌دهد.

در حالی که گوردون نیروهای پلیس را برای پاکسازی خیابان‌ها از خلافکاران اعزام می‌کند، بتمن که حالا هویت واقعی‌اش فاش شده ‌است، تصمیم می‌گیرد تا برای امنیت مردم گاتهام، توافقنامه‌ی نایتفال را اجرا کند. طبق این توافقنامه، بروس وین (بتمن) از میان ازدحام خبرنگاران، به دوست قدیمی‌اش «آلفرد» می‌پیوندد و با هم وارد عمارت وین می‌شوند. تنها چند ثانیه پس از ورود آنها، عمارت منفجر می‌شود و در ظاهر هر دوی آنها می‌میرند.

حدود یک سال بعد، گوردون که حالا شهردار گاتهام است، خود را برای حضور در مراسم ازدواج اوراکل و رابین آماده می‌کند. در گوشه‌ای دیگر و در یکی از کوچه‌های تاریک شهر، دو تبهکار به یک خانواده حمله می‌کنند، اما ناگهان با یک شبح سیاه روبرو می‌شوند؛ در عین ناباوری، این شبح شباهت زیادی به مرد خفاشی دارد.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *