۳

معرفی بهترین انیمه های سریالی تاریخ | ۳۰ تا از محبوب ترین ها

بهترین انیمه های سریالی تاریخ

بهترین انیمه های سریالی

با وجود ژانرهای مختلف برای انتخاب، ایجاد یک لیست قطعی از بهترین انیمه های سریالی تاریخ کار ساده ای نیست. سریالی که ممکن برای یک نفر به عنوان بهترین سریال تاریخ باشد ممکن است برای فرد دیگری آنقدرها هم جذاب نباشد ، همین موضوع باعث می شود که همیشه جمع آوری لیست بهترین ها کاری بسیار سخت و سلیقه ای باشد و مخالفانی را همراه با خود داشته باشد.

اما موضوع اینجاست که بعضی از عناوین هستند که آنقدر شاهکار و محشر ساخته شده اند که هر نوع مخاطب و با هر نوع سلیقه ای را به سمت خود جذب می کند. ما در این لیست قصد داریم تا به معرفی و رتبه بندی ۳۰ تا از بهرتین انیمه های سریالی تاریخ بپردازیم و هر کدام را تا جای ممکن بررسی کنیم؛ پس با کنترل امجی همراه باشید.

۳۰- Re:Zero − Starting Life in Another World

بهترین انیمه های سریالی

بهترین انیمه های سریالی

“Re: Zero – Starting Life in Another World” در واقع هویت خود را به عنوان نشوته شده توسط یک طرفدار در وب سایت Shousetsuka ni Narou با الهام از سری رمان “The Familiar of Zero” آغاز کرد. این داستان یک هیکیکوموری (اصطلاح ژاپنی برای گوشه نشینان امروزی که خود را از جامعه جدا می کنند) را دنبال می کند که به طور ناگهانی و غیر منتظره وارد دنیایی خیالی می شود. ناتسوکی سوبارو به ندرت خانه‌اش را ترک می‌کند و فقط برای تامین تجهیزات بیرون می‌رود. او یک روز در راه بازگشت از فروشگاه محلی خود است که به سرزمینی منتقل می شود که در آن الف ها، جادوگران و انواع موجودات جادویی زندگی می کنند. او مدت کوتاهی پس از رسیدن به پادشاهی لوگنیکا (یکی از چهار ملت بزرگ در جهان Re:Zero) کشته می‌شود، اما او دوباره زنده می شود و او را به این درک می‌رساند که می‌تواند با مردن در زمان حال گذشته را تغییر دهد.

با این آگاهی، ناتسوکی تصمیم می گیرد به نیمه جن نیمه انسانی به نام امیلیا کمک کند که در بدو ورود به این دنیای عجیب و غریب با او دوست شد. او یک مدعی برای تاج و تخت لوگنیکا است و قدرت بازسازی او بسیار مفید است. هنگامی که او برای اولین بار در Lugnica ظاهر می شود، Natsuki می گوید: “آیا این یکی از آن چیزهایی است که isekai را احضار می کند؟” در واقع، موفقیت «Re: Zero» تا حدی همان چیزی است که در وهله اول به رونق isekai منجر شد. همانطور که شبکه خبری انیمه توضیح داد، “Konosuba” و “Re: Zero” ثابت کردند که رمان های Narou isekai به طور خاص ارزش سرمایه گذاری را دارند.

۲۹- Elfen Lied

بهترین انیمه های سریالی

«الفن لید» دیکلونیوسی (نوعی انسان جهش یافته) به نام لوسی را دنبال می کند. داستان زمانی شروع می شود که لوسی از تأسیسات دولتی که در آن اسکان داده شده فرار می کند و بسیاری از اسیرکنندگان خود را به طرز وحشیانه ای می کشد. با این حال، او در طول فرار مجروح می شود و در نتیجه شخصیتی دوگانه پیدا می کند. در حالی که لوسی توسط آزمایش های غیرانسانی که پشت درهای بسته تحت آن قرار گرفت بی رحم شده است، شخصیت دوم او (نیو) شیرین و بی گناه است. این طرف او است که کوتا و یوکا – مردم محلی دلسوز که به او پناه می دهند – می شناسند. آنها با هم قصد دارند از دوست جدید خود در برابر ماموران دولتی که به دنبال او هستند محافظت کنند.

اگر داستان به طور قابل توجهی شبیه به «Stranger Things» است، تصادفی نیست. مت دافر یکی از خالقان این انیمیشن به The Daily Beast گفت که این انیمه “واقعا تاثیرگذار” بود. ” چیزهای زیادی در آنجا وجود داشت که من واقعاً آنها را دوست داشتم و به سریال راه پیدا کردند، به ویژه مربوط به شخصیت یازده.” دافرها تنها کسانی نبودند که عاشق این سریال شدند. زمانی که در اواسط دهه ۲۰۰۰ وارد ایالات متحده شد، به موفقیت بزرگی تبدیل شد، و در حالی که محبوبیت آن در سال‌های پس از آن تا حدودی کاهش یافته است (عمدتا به این دلیل که طرفداران احساس می‌کنند ۱۳ قسمت کافی نبوده است). هنوز هم یک سری مهم است که نباید آن را از دست داد.

۲۸- Paranoia Agent

بهترین انیمه های سریالی

بهترین انیمه های سریالی

تنها سریال اورجینال انیمه از مرحوم ساتوشی کن بزرگ (نابغه پشت فیلم‌هایی چون «Perfect Blue»، «Millennium Actress»، «Tokyo Godfathers» و «Paprika»)، «مامور پارانویا» در سال ۲۰۰۴ یک داستان منحصربه‌فرد است. که گروه بزرگی از مردم را دنبال می کند که همگی تحت تأثیر یک پدیده اجتماعی قرار گرفته اند. زمانی شروع می‌شود که طراح شخصیت پر استرس تسوکیکو ساگی در حالی که یک شب دیروقت به خانه می‌رفت، مورد حمله یک اراذل کودک با چوب بیسبال قرار می‌گیرد. او چهره ضارب خود را نمی بیند. تنها چیزی که او می داند این است که او در سنین دبستان بود، یک جفت اسکیت طلایی پوشیده بود، و یک چوب بیسبال خمیده و طلایی به عنوان سلاح داشت.

این یک داستان عجیب و باورنکردنی است، و به همین دلیل، پلیس ها آن را باور نمی کنند، با این فرض که تخیل بیش از حد فعال طراح شخصیت باعث ایجاد این تصاویر شده است. هنگامی که حملات بعدی شروع می شود و قربانیان همان چیزی که او گفته بود توصیف می کنند، مقامات مجبور می شوند آن را جدی بگیرند. ترس از حمله شونن بت (یا Lil’ Slugger در نسخه انگلیسی) شروع به گسترش می کند و این سری پنجره ای از نمای زندگی قربانیان غیرمرتبط او است. این سریال تنها با ۱۳ قسمت، برای سرگرمی عالی است، و هنوز هم به همان اندازه زمان انتشارش جذاب است.

۲۷- Pokemon

بهترین انیمه های سریالی

هیچ اثر ژاپنی ای بر فرهنگ پاپ تأثیری مانند پوکمون نداشته است. چیزی که به عنوان یک جفت بازی در Game Boy اصلی نینتندو شروع شد، به سرعت به پردرآمدترین امتیاز رسانه ای در تمام دوران تبدیل شد (بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در سطح جهانی درآمد داشته است)، چندین بازی ویدیویی، یک بازی کارتی بسیار محبوب، فیلم های متعدد و البته یک سری انیمیشن طولانی مدت از آن ایجاد شده است.

فصل اول انیمه «پوکمون» شاید یک شاهکار داستانی در انیمیشن نباشد، اما جایگاه ویژه ای در قلب بچه های دهه ۱۹۰۰ و ۲۰۰۰ دارد و دلیل خوبی هم برای آن وجود دارد. ماجراهای Ash (یا ساتوشی در نسخه ژاپنی، که به نام خالق فرنچایز ساتوشی تاجیری نامگذاری شده است) و دوست قابل اعتماد او، Pikachu، حتی امروز نیز هرگز در بالا بردن روحیه شما ناکام نمی ماند.

۲۶- No Game No Life

بهترین انیمه های سریالی

بهترین انیمه های سریالی

کوتاه و شیرین، انیمه ۱۲ قسمتی “No Game No Life” یک سریال پر جنب و جوش و جذاب در مورد یک جفت خواهر و برادر ناتنی یتیم است که به دنیایی با محوریت بازی منتقل می شوند. سورا و شیرو پس از از دست دادن والدین خود گوشه نشین می شوند و از دنیای بیرون دوری می کنند و تنها به یکدیگر تکیه می کنند. آنها وقت خود را صرف بازی با هم می کنند و یک تیم دونفره ترسناک را تشکیل می دهند که در جامعه بازی های آنلاین به نام Blank شناخته می شود. آنها آنقدر موفق می شوند که تت، خدایی از واقعیت دیگری با آنها تماس می گیرد. تت آنها را به یک بازی شطرنج آنلاین به چالش می‌کشد و با این باور که این کار فقط یک شوخی است، قبول می‌کنند. هنگامی که آنها برنده می شوند، ناگهان خود را در یک دنیای فانتزی به نام Disboard می بینند، جایی که همه چیز توسط بازی ها تعیین می شود.

تت Disboard را به‌عنوان راهی برای پایان دادن به درگیری‌هایی که قلمرو او را تحت تأثیر قرار داده بود، ایجاد کرد و در این فرآیند عنوان یک خدای واقعی را به دست آورد. جادوی او باعث می شود نژادهای مختلفی که در آنجا زندگی می کنند (در مجموع ۱۶ نفر ) از آسیب فیزیکی به یکدیگر جلوگیری کند. تنها راه برای به چالش کشیدن تت برای کنترل جهان، شکست دادن یا متحد کردن همه نژادها است، اولین چالش ارزشمندی که خواهر و برادرهای ناتنی در مدتی طولانی با آن روبرو شده اند.

فصل اول سریال در یک موقعیت بسیار هیجان انگیز به پایان می رسد و طرفداران سال هاست که صبورانه منتظر فصل ۲ هستند. با این وجود، تماشای «No Game No Life» برای طرفداران انیمه در همه جا ضروری است.

۲۵- Code Geass: Lelouch of the Rebellion

بهترین انیمه های سریالی

بهترین انیمه های سریالی

“Code Geass: Lelouch of the Rebellion” در یک جدول زمانی متناوب اتفاق می افتد که در آن سیاره به سه ابرقدرت تقسیم شده است. اروپا و آفریقا متحد شده اند و به نام اروپا متحد ( Europa United ) شناخته می شوند، آسیا اکنون به عنوان فدراسیون چین شناخته می شود و قاره آمریکا به عنوان امپراتوری بریتانیای مقدس شناخته می شود. در این دنیا، ملکه خیالی الیزابت سوم پس از شکست نیروهایش توسط ناپلئون در نبرد ترافالگار، به مستعمرات ایالتی خود گریخت و دیگر هرگز بازنگشت. زمانی وارد داستان می‌شویم که امپراتوری توسعه‌طلب بریتانیا (که اکنون توسط امپراتور چارلز زی بریتانیا رهبری می‌شود) در حال حمله به جزایر ژاپن هستند و باعث ویرانی می‌شوند.

مهاجمان از غرب به دنبال سلب فرهنگ و آزادی مردم ژاپن هستند و نام منطقه ۱۱ را مجددا نامگذاری کردند و به ساکنان آن لقب “Eleven” دادند، که نیازی به گفتن نیست که برای مردم محلی خوشایند نیست. این به للوچ (یک شاهزاده بریتانیایی تبعیدی که از زمان درگیری با پدرش بر سر مرگ مادرش در ژاپن زندگی می کند) کشانده می شود تا کشور فرزندخوانده خود را از دست پدر ظالمش نجات دهد. للوچ نام صفر ( Zero ) را برگزیده و به یک پارتیزان نقابدار تبدیل می شود و به مردم ژاپن نمادی از امید می دهد. او با کمک گروه شورشی خود، شوالیه های سیاه، مبارزه با بریتانیایی ها را رهبری می کند. این سری یک داستان گسترده از خانواده، وفاداری، و انتقام است.

۲۴- Dragon Ball Z

بهترین انیمه های سریالی

سریال اصلی “Dragon Ball” که اغلب نادیده گرفته می شود (بر اساس مانگای Akira Toriyama به همین نام) یکی از بهترین انیمه های دهه ۱۹۸۰ بود، اما از نظر تأثیر فرهنگی، در مقایسه با “Dragon Ball Z” کمرنگ است. این دنباله محبوب به طور قابل توجهی شخصیت اصلی را پیر می کند. گوکو در «دراگون بال» نقش آفرینی می کرد، اما در اینجا، او جوانی است که فرزند خودش را دارد، پدر گوهان. آنها باید با هم مبارزه کنند تا یک نژاد بیگانه را که ناآگاهانه به آن تعلق دارند، متوقف کنند. هنگامی که سایانی به نام رادیتز روی زمین ظاهر می شود، حقیقت عظیمی را به گوکو می گوید که آنها برادران خونی هستند، و هدف واقعی گوکو در واقع یک هدف شوم است.

سایان ها گوکو را (که نام واقعی او کاکاروت است) به زمین فرستادند تا قمرهای زیادی را به نام خود فتح کند، اما او هنگام فرود از ناحیه سر آسیب دید و باعث فراموشی شد. گوکو همه چیز را در مورد ماموریت خود فراموش کرد و با این باور بزرگ شد که خود را عضوی از نژاد بشر می دانست نه یک مهاجم که سعی در سرنگونی آن دارد. اکنون، او به هر قیمتی از سیاره مورد قبول خود دفاع خواهد کرد، که منجر به نبردهای بزرگی می شود. سریال‌های دنباله‌دار بعدی «Dragon Ball GT» و «Dragon Ball Super» چیزهای زیادی برای ارائه به طرفداران دارند، اما اگر فقط می خواهید یک سریال «Dragon Ball» را تماشا کنید ، انتخاب شما «Dragon Ball Z» باشد.

۲۳- One-Punch Man

بهترین انیمه های سریالی

بهترین انیمه های سریالی

قهرمان این سریال به نام سایتاما آنقدر قدرتمند است که می تواند هر دشمنی را با یک مشت (حدس زدید) شکست دهد، و این باعث می شود که او نسبتا بی حوصله و بی انگیزه باشد. خالق این شخصیت که با نام ONE شناخته می شود، به ComicBook.com گفت: “مشت زدن اغلب در برابر مشکلات زندگی بسیار بی فایده است.” “اما در دنیای One-Punch Man، من سایتاما را به کسی تبدیل کردم که قادر بود تنها با تکیه به سلاح قدرتمند خود زندگی اش را با دنیایی که او را احاطه کرده بود وفق دهد.

طراحی کلی این انیمه، کمدی عالی ای را ایجاد می کند، اما این یک انیمه با چیزی برای همه است. نبردها هم تخیلی و هم شدید هستند، به خصوص پس از ورود بوروس مهاجم بیگانه به صحنه (هشدار اسپویلر – او از ضربه مشت Saitama جان سالم به در می‌برد).  تمرکز سریال در رابطه سایتما با جنوس است که خانواده اش توسط یک شرور سایبورگ کشته شد.

۲۲- JoJo's Bizarre Adventure: Stardust Crusaders

بهترین انیمه های سریالی

«ماجراجویی عجیب جوجو» ممکن است در نگاه اول نسبتاً درک نکردنی به نظر برسد، اما وقتی در مورد مفهوم این انیمه بیشتر دقت کنید، ساعتی آسان و بسیار سرگرم کننده است. هر فصل بر اساس آرک متفاوتی از سری مانگای هیروهیکو آراکی ساخته شده است، و آنها کم و بیش مستقل هستند و از اعضای مختلفی از خانواده جوستار پیروی می کنند (که نام همه آنها می تواند به اختصار جوجو نامید ). این بدان معناست که می‌توانید فصل اول را رها کنید و مستقیما به «Stardust Crusaders» بروید، که بسیاری از عناصری را که «ماجراجویی عجیب جوجو» بیشتر به خاطر آن‌ها شهرت دارد، به همراه داشت.

“Stardust Crusaders” خوانندگان مانگا و بعدا بینندگان انیمه را با مفهوم Stands آشنا کرد، موجودات فیزیکی که توسط کاربران به منظور مبارزه تولید می شوند. قهرمان داستان جوتارو کوجو در ابتدا معتقد است که استند او نوعی روح شیطانی است، اما به زودی متوجه می‌شود که تسخیر نشده است و استند او در واقع مظهر روح جنگنده‌اش است. حضور ناگهانی آن مصادف است با ظهور دوباره دیو براندو، رقیب سرسخت پدربزرگش جاناتان. دیو موفق شد با چسباندن سر خود به بدن جاناتان جوستار، مرگ را فریب دهد و او قصد دارد از استند خود برای تسلط بر جهان استفاده کند.

۲۱- Naruto / Naruto: Shippuden

بهترین انیمه های سریالی

بهترین انیمه های سریالی

حتی اگر با انیمه آشنایی نداشته باشید، به احتمال زیاد نام ناروتو یا به ویژه، سبک نمادین دویدن او را شنیده اید. به اصطلاح “Naruto Run” در سال ۲۰۱۹ توجه بین المللی را به خود جلب کرد، زمانی که یک شوخی طی گزارشی خبری از منطقه ۵۱ این کار را انجام داد و دسته ای از طرفداران جدید را به انیمه کلاسیک آورد. این داستان نینجا جوان جاه طلب ناروتو اوزوماکی است که آرزو دارد رئیس (یا هوکاگه) دهکده خود کونوها شود. با این حال، او دقیقاً یک انتخاب محبوب نیست – وقتی ناروتو نوزاد بود، کوراما (معروف به روباه نه دم) به دهکده حمله کرد و پدر ناروتو مجبور شد شیطان را در داخل پسر تازه متولد شده خود مهر و موم کند. این منجر به ناروتو می شود که تا حد زیادی توسط همتایان خود طرد می شود، اما او همچنان مصمم است که خود را به عنوان یک رهبر شایسته ثابت کند.

مانند مانگای ماساشی کیشیموتو، انیمه در دو بخش روایت می‌شود: «ناروتو» که به سال‌های پیش از نوجوانی شخصیت اصلی می‌پردازد و «ناروتو: شیپودن» که در آن او به سن بلوغ می‌رسد. در حالی که دنباله آن تقریبا به دلیل انیمیشن بهترش مورد توجه اکثر طرفداران قرار می گیرد، اما هر دو بسیار عالی هستند و ارزش وقت شما را دارند.

۲۰- Monster

بهترین انیمه های سریالی

“هیولا” داستان جذاب دکتر کنزو تنما، جراح مغز ژاپنی است که در آلمان در طول جنگ سرد کار می کند. او در شهر دوسلدورف آلمان غربی مستقر است، جایی که بیماران از شرق تمایل به دریافت سطوح ضعیف‌تری از درمان دارند. تنما پس از اینکه از رها کردن یک کودک آلمان شرقی به نفع رفتار با یک سیاستمدار آلمان غربی امتناع می ورزد، شدیدا طرد می شود، اگرچه به زودی متوجه می شود که این شاید هوشمندانه ترین حرکت نبوده است – بچه ای که او نجات می دهد یوهان لیبرت است، که معلوم می شود یک قاتل زنجیره ای باشد وقتی پزشکانی که تنما را مورد بررسی قرار دادند شروع به مردن می کنند، مرد خارجی مظنون می شود، اما پلیس هیچ مدرکی علیه او پیدا نمی کند. تقریباً یک دهه می گذرد که تنما موفق می شود زندگی خود را بازسازی کند، اما لیبرت دوباره ظاهر می شود و پزشک ژاپنی بار دیگر مظنون به ارتکاب جنایات خود می شود.

این سریال سوالات جالبی را در مورد تعهدات متخصصان پزشکی مطرح می کند، اما به بینندگان اجازه می دهد خودشان تصمیم بگیرند. این داستان از “The Fugitive” (مجموعه تلویزیونی به رهبری دیوید یانسن) الهام گرفته شده است که تأثیر زیادی بر خالق مانگای اصلی، نائوکی اوراساوا گذاشت. او به All Anime گفت: «در حدود ۸ سالگی آن را تماشا کردم. داستان از این قرار است که یک دکتر متهم به قتل است، کارآگاهان او را تعقیب می کنند و او باید فرار کند. این داستان واقعاً روی من تأثیر داشت.

۱۹- One Piece

بهترین انیمه های سریالی

بهترین انیمه های سریالی

“One Piece” از Eiichiro Oda با فاصله قابل توجهی با فروش بیش از ۴۵۰ میلیون واحد – بیش از ۱۵۰ میلیون بیشتر از نزدیکترین رقیب، “Dragon Ball”، پرفروش ترین مجموعه مانگای تمام دوران است. با بیش از ۱۰۰۰ قسمت و تعداد زیاد، این انیمه کاملا فوق العاده است. این داستان کاپیتان دزدان دریایی Monkey D. Luffy و خدمه اش است که در گرند لاین (یک مسیر اقیانوسی پر از خطر و رمز و راز) به دنبال گنج افسانه ای به نام One Piece هستند. زمانی متعلق به پادشاه دزدان دریایی، گل دی راجر بود، که دزدان دریایی دیگر را به چالش کشید تا درست قبل از اعدامش به دست دولت جهانی، آن را پیدا کنند.

لوفی مشتاق گنج افسانه‌ای راجر – این رویای اوست که One Piece را بیابد و به پادشاه دزدان دریایی جدید تبدیل شود. البته رقابت زیادی وجود دارد، اما لوفی یک مزیت مشخص دارد. او در بالاتر و بهتر از خدمه وفادار خود، این توانایی را دارد که با استفاده از اندام های کشیده خود، از فواصل دور حملاتی را انجام دهد. ببینید، در کودکی، او به طور تصادفی یک میوه صمغ (یکی از میوه های ماوراء طبیعی شیطان در دنیای “One Piece”) خورد که به بدن او خاصیت لاستیکی داد. این یک سری وحشیانه پر از سرگرمی و ماجراجویی است و هرگز برای پیوستن به آن دیر نیست.

۱۸- Gintama

بهترین انیمه های سریالی

اگر حماسه‌های سامورایی و داستان‌های علمی تخیلی را دوست دارید، «گینتاما» انیمه مناسب شماست. بر اساس مانگای موفق Hideaki Sorachi، در نسخه ای جایگزین از دوره Edo ژاپن اتفاق می افتد، نسخه ای که در آن بیگانگانی به نام Amanto کنترل را در دست گرفته اند. شوگان که از قدرت آمانتو (به معنی مردم آسمان) وحشت زده است، عقب نشینی می کند و به مهاجمان اجازه ورود به کشورش را می دهد، اما سامورایی مغرور به این راحتی تسلیم نمی شود. علیرغم ممنوعیت حمل شمشیر توسط شوگان دست نشانده، سامورایی های مستقل از پیروی از قوانین جدید بزدلانه امتناع می ورزند و به دنبال خلاصی زمین از شر این آفات بیگانه ناخواسته هستند. یکی از این سامورایی ها گینتوکی ساکاتا نام دارد. او محور اصلی سریال است، اما به تنهایی کار نمی کند.

پس از برخورد با تعداد زیادی از موجودات فضایی که تلاش می کنند یک دختر انسان را مورد آزار قرار دهند، او وارد عمل می شود و آنها را از بین می برد و احترام و تحسین برادرش شینپاچی را به خود جلب می کند. سامورایی عینکی که در حال تمرین است، در هیبت نجات دهنده خواهرش، به تیم گینتوکی می پیوندد. با این حال، همه بیگانگان بد نیستند – خدمه او بعداً توسط نوجوان فرازمینی کاگورا، که از یک قبیله بیگانه به خصوص بدجنس است، تقویت می شوند. این فیلم عمدتا ماهیت با نشاطی دارد، اما چیزی که «گینتاما» را از سریال های مشابه متمایز می‌کند، تأثیر احساسی است که اغلب به ارمغان می‌آورد. این مجموعه با فیلم بلند “Gintama: The Final” که یکی از بهترین فیلم های انیمه سال ۲۰۲۱ بود به پایان رسید.

۱۷- Food Wars!: Shokugeki no Soma

بهترین انیمه های سریالی

بهترین انیمه های سریالی

تماشای کاراکتر های انیمیشنی در حال خوردن غذای انیمیشنی تجربه رضایت‌بخش عجیبی است، و این به ویژه در مورد انیمه صدق می‌کند – پونیو و سوسوکه در حال خوردن رامن هر بار دهان شما را آب می اندازند. اگر انیمه غذایی مورد علاقه شماست، پس به دنبال «جنگ های غذایی!: شوکوگکی نو سوما» باشید، سریالی که شکم شما را به صدا در می آورد. با دستور العمل هایی از سرآشپز مشهور ژاپنی یوکی موریساکی، مانگا در کشور خود به محبوبیت رسید و انیمه اقتباسی از J.C. Staff (استودیوهایی مانند “A Certain Magical Index”، “Toradora!” و “The Distrous Life” از Saiki K.”) در سراسر جهان محبوب بود.

داستان نوجوانی به نام سوما یوکیهیرا است که آرزو دارد راه پدرش را دنبال کند و رستوران او را تصاحب کند. اگر بخواهد با پدرش برابری کند و در نهایت از پدرش پیشی بگیرد، باید از موسسه آشپزی Totsuki Saryo، معتبرترین مدرسه آشپزی ژاپن فارغ التحصیل شود. فرزندان سرآشپزهای ثروتمند و مشهور اینجا درس می خوانند و برخی از آنها از اینکه پسر یک آشپز معمولی با آنها درس می خواند هیجان زده نمی شوند. سوما آماده و مایل است که ثابت کند همه آنها اشتباه می کنند . در توتسوکی، دانش آموزان به طور منظم در مسابقاتی به نام “shokugeki” شرکت می کنند و در مقابل یکدیگر قرار می گیرند تا ببینند چه کسی می تواند بهترین وعده غذایی را در شرایط سخت ارائه دهد. اشتیاق سوما به غذا مسری است، و این سریال دارای بازیگران زیادی از شخصیت های به یاد ماندنی است. این انیمه با پنج فصل، رویای یک غذاخوری است که به حقیقت می پیوندد.

۱۶- Ghost in the Shell: Stand Alone Complex

بهترین انیمه های سریالی

فیلم “Ghost in the Shell” یک فیلم کلاسیک مهم در نظر گرفته می شود (فیلم انیمه ۱۹۹۵، – نه نسخه لایو اکشن هالیوودی سفید رنگ)، اما به نظر می رسد بسیاری از مردم “Ghost in the Shell: Stand Alone Complex” را نادیده می گیرند. که در سال ۲۰۰۲ با تحسین منتقدان روبه‌رو شد. در حالی که فیلم ۱۹۹۵ به دنبال شکار بخش ۹ امنیت عمومی برای Puppet Master بود، “Ghost in the Shell: Stand Alone Complex” بر روی شخصیت منفی متفاوتی از مانگای ماسامونه شیرو تمرکز می‌کند. قهرمان سایبرنتیک، ماژور (با نام کامل سرگرد موتوکو کوساناگی، یک ضد تروریست سایبری و فرمانده میدانی بخش ۹) در این مجموعه جذاب به دنبال گروه تروریستی Individual Eleven و همچنین هکر سایبری Laughing Man می‌رود.

“Ghost in the Shell: Stand Alone Complex” دارای انیمیشن های فوق العاده ای از Production I.G است، استودیوی سازنده نمایش هایی مانند “Psycho-Pass”، “Eden of the East” و “Haikyu!!” اعضای بخش ۹ فساد در سایر شاخه های دولت ژاپن را کشف می کنند و بسیاری از سؤالات فلسفی مطرح شده در مانگا را بسط می دهد. گاردین در بررسی خود گفت: “کاش تمام داستان های علمی تخیلی اینقدر خوب بود.” این یک سریال پرهزینه است، اما نترسید – وقتی تمام ۲۶ قسمت را دیدید، فصل دوم (“Ghost in the Shell: S.A.C. 2nd GIG”) که دو سال پس از فصل اول پخش می شود این خلاء را پر می کند.

۱۵- My Hero Academia

بهترین انیمه های سریالی

بهترین انیمه های سریالی

ما در زمانی زندگی می کنیم که از ابرقهرمانان اشباع شده است، و ایزوکو میدوریا، قهرمان داستان «آکادمی قهرمان من» نیز همینطور است. در دنیای او، تخمین زده می‌شود که ۸۰ درصد از جمعیت نوعی کویرک (اصطلاح درون کیهانی برای ابرقدرت) دارند، اگرچه ایزوکو یکی از ۲۰ درصد بدشانس‌هایی است که چنین چیزی را ندارند. او بدون هیچ قدرتی به دنیا آمد، اگرچه این هرگز مانع از آن نشد که بخواهد قهرمان شود. سرسختی او باعث جلب رضایت مشهورترین قهرمان ژاپن، All Might می شود که تصمیم می گیرد او را زیر بال خود بگیرد و به او کمک کند تا جایی در دبیرستان U.A. ، برترین مؤسسه قهرمانی ژاپن پیدا کند. ما به زودی متوجه می شویم که مانند ایزوکو، چیزهای بسیار بیشتری در All Might وجود دارد که باید با چشم خود دید.

۱۴- Made in Abyss

بهترین انیمه های سریالی

ممکن است این انیمیشن فوق العاده زیبا به نظر برسد، اما گول نخورید – «Made in Abyss» انیمیشنی است که نباید با خانواده تماشا کنید. به اندازه کافی بی‌گناه شروع می‌شود، اما زمانی که اکشن به درون Abyss (حفره غول‌پیکری که شهر Orth در اطراف آن ساخته شده است) حرکت می‌کند، همه چیز شروع به تاریک شدن می‌کند. ما یتیمی به نام ریکو را دنبال می کنیم که مادرش یک غار نبرد معروف بود، افرادی که به امید کشف اسرار غار به درون پرتگاه می روند. با این حال کار خطرناکی است. موجودات عجیب و غریب در درون آن زندگی می کنند، و آنهایی که زنده از آن بیرون می آیند به ندرت یکسان هستند – گذراندن زمان بیش از حد در آنجا منجر به وضعیتی می شود که به آن “نفرین پرتگاه” می گویند.

با وجود خطرات، ریکو مشتاق است که راه مادرش را دنبال کند. او با نادیده گرفتن همه هشدارها، سفری به ابیس می‌کند و ابتدا سطوح بالاتر و امن‌تر را بررسی می‌کند. اما او که دختر یک غار نبرد معروف است، به این راضی نیست. هنگامی که یادداشت های مادرش توسط یکی دیگر از غار نبردان کشف می شود که جرات کرده بود به اعماق پرتگاه برود، او تصمیم می گیرد همین کار را انجام دهد و در نهایت راز این سوراخ و همچنین ناپدید شدن مادرش را کشف کند. همه چیز در اعماق عجیب می شود و آنچه را که با عجله می بینید فراموش نخواهید کرد.

۱۳- Neon Genesis Evangelion

بهترین انیمه های سریالی

بهترین انیمه های سریالی

در حالی که «Neon Genesis Evangelion» از لحاظ فنی یک انیمه مکانیکی بود، وقتی صحبت از انسان‌ها در نبرد با استفاده از روبات‌های غول‌پیکر شد، این قالب را شکست. اوانجلیون ها ماشین مکانیکی معمولی نیستند – آنها موجودات زنده و ارگانیکی هستند که از تکه های فرشته اول، که شرور این سریال است خلق شده اند. این موجودات غول پیکر در طی آزمایشی که اشتباه انجام شد، پس از آن که تیمی از دانشمندان به رهبری دکتر کاتسوراگی، انفجاری ایجاد کردند که یخ های قطبی را ذوب کرد و باعث تخریب گسترده شد، بیدار شدند و ۵۰ درصد از بشریت را در یک رویداد فاجعه بار که به عنوان ضربه دوم شناخته می شود از بین بردند.

با نزدیک شدن ضربه سوم، انسان ها اوانجلیون ها را “خلبان” می کنند (آنها از طریق دریچه ای شبیه کابین خلبان وارد موجودات سایبورگ می شوند) تا فرشتگان را متوقف کنند. شینجی ایکاری یکی از این خلبانان است، نوجوانی که وظیفه دفاع از توکیو-۳ توسط پدرش را بر عهده دارد. میساتو کاتسوراگی و آسوکا لانگلی سوریو آلمانی-ژاپنی-آمریکایی خودخواه به او پیوستند. ماموریت آنها استفاده از اوانجلیون ها برای جلوگیری از ضربه سوم است.

۱۲- Assassination Classroom

بهترین انیمه های سریالی

«Assassination Classroom» داستان یک کلاس از بچه های مدرسه راهنمایی را دنبال می کند که وظیفه دارند جهان را از دست یک بیگانه زرد و شاخک دار نجات دهند. این موجود بیشتر کره ماه را از بین می برد (آن را به یک هلال دائمی تبدیل می کند) و سپس به زمین می آید و در آنجا اصرار دارد که معلم کلاس ۳-E شود. او شروع به تبدیل دانش آموزان ضعیف به قاتلان ماهر می کند و ادعا می کند که اگر دانش آموزان تا پایان سال تحصیلی نتوانند او را بکشند، زمین نیز به سرنوشت ماه خواهد رسید. او فوق‌العاده سریع است و کشتن او تقریباً غیرممکن است، اما او همچنین بهترین معلمی است که بچه‌ها تا به حال داشته‌اند – او به شدت نمرات آنها را بهبود می‌بخشد و آنها را از پوسته‌هایشان بیرون می‌آورد و اعتماد و تحسین آنها را جلب می‌کند.

در ظاهر، «Assassination Classroom» کاملاً دلخراش به نظر می رسد، اما در واقع داستانی مفید و خنده دار درباره دست کم گرفتن بچه ها است. در حالی که انگیزه های این بیگانه عجیب و غریب (که قبل از لقب کوروسنسی به معنای “معلم غیرقابل کشتن” با نام “The Reaper” نامیده می شد) در ابتدا نامشخص است، به زودی مشخص می شود که چیزی بیشتر از تخریب بی فکر برای او وجود دارد. یوسی ماتسویی، خالق مانگای اصلی، به ComicBook.com گفت: «بسته به اینکه چگونه از عقده هایی که در مورد خود دارید استفاده کنید، می توانید کارهای باورنکردنی انجام دهید. “وقتی با بچه های ۳-E به این موضوع نگاه می کنید، به نظر نمی رسد که همه آنها توانایی های مافوق بشری داشته باشند، اما کوروسنسی به آنها این فرصت را می دهد و نگاه متفاوتی به موقعیت خود می دهد.”

۱۱- Parasyte: The Maxim

بهترین انیمه های سریالی

بهترین انیمه های سریالی

بسیاری از انیمه‌ها بین حالت‌های حس خوب و خشونت جابه‌جا می‌شوند، اما تعداد کمی از آن‌ها به اندازه «Parasyte: The Maxim»، یکی از خاطره‌انگیزترین انیمیشن‌های ترسناک تمام دوران، این کار را با مهارت انجام می‌دهند. بر اساس مانگای هیتوشی ایواکی، داستان دانش آموز ۱۷ ساله دبیرستانی شینیچی ایزومی است که مجبور می شود با یک موجود بیگانه همزیستی کند. انیمه با ورود نژادی از فرازمینی های انگلی به زمین آغاز می شود. این موجودات کوچک کرم مانند از طریق سوراخ های بینی و گوش وارد بدن انسان می شوند و در مغز فرو می روند و قربانیان ناآگاه را به میزبان تبدیل می کنند. آنها شکل انسانی خود را حفظ می کنند تا حضور خود را مخفی نگه دارند، اما می توانند به میل خود به اشکال واقعاً هیولایی تبدیل شوند.

خوشبختانه شینیچی، شبی که بیگانگان وارد شدند، او با گوش دادن به موسیقی به رختخواب رفت. انگلی که قصد داشت بدن او را بگیرد با هدفونش از ورودش منع شد و وقتی می خواست از طریق بینی وارد شود، احساس غلغلک دادن او باعث شد عطسه کند. او از خواب بیدار شد و در وحشت، موجودی به جای آن در دست او فرو رفت. نوجوانی که سریع فکر می کرد از سیم هدفون خود برای ساختن یک تورنیکت سریع استفاده کرد و مانع از رسیدن مهاجم به مغزش شد. به جای آن، دست راست او را گرفت (او در نهایت آن را Migi، به معنای “راست” در ژاپنی می نامد)، و هر کدام احساسات و شخصیت خود را حفظ کردند. در ابتدا این یک اتحاد ناآرام است، اما این جفت در نهایت گرد هم می آیند تا سعی کنند Gotou، قدرتمندترین انگل را متوقف کنند.

۱۰- Mob Psycho 100

بهترین انیمه های سریالی

“Mob Psycho 100” برگرفته از مانگای وب پرطرفدار به همین نام، داستان یک بچه دبیرستانی است که تمام تلاش خود را می کند تا برخی از توانایی های عجیب و غریب را سرکوب کند. Shigeo Kageyama یک Esper است، یک اصطلاح برای افراد مبتلا به ESP (ادراک فراحسی). او احساسات خود را از ترس اینکه قدرت های بی حد و حصرش آسیب بزرگی به اطرافیانش وارد کند در بطری می اندازد – عصبانی شدن یا غمگین شدن بیش از حد یا اساساً بیش از حد هر احساسی خطرناک است. رسیدن به ۱۰۰٪ در مقیاس عاطفی، توانایی های او را تحریک می کند، که به معنای دردسر برای دشمنان او است. این یک موضوع وحشتناک برای یک کودک است، اگرچه رستگاری به شکل ریگن آراتاکا، یک کلاهبردار و به اصطلاح رسانه روحی فرا می رسد که پیشنهاد می کند موب را زیر بال خود بگیرد و به او بیاموزد که چگونه از قدرت هایش استفاده کند.

ریگن در ابتدا به دنبال سوء استفاده از قدرت Mob برای سود مالی است، اما کلاهبردار به زودی متوجه می شود که پسر به آموزش واقعی نیاز دارد، اگر بخواهد کنترل را به طور کامل از دست بدهد، منجر به یک رویداد فاجعه آمیز می شود. هنگامی که دیگر اسپرزها (کلمه ای که طرفداران انیمه محبوب دهه ۸۰ با آن آشنا خواهند بود) شروع به نمایش و تحریک اوباش می کنند، او مجبور می شود آموزه های ریگن را مورد آزمایش قرار دهد.

۹- Mushishi

بهترین انیمه های سریالی

بهترین انیمه های سریالی

سریالی پر پیچ و خم و زیبا که در یک زمان تخیلی بین دوره‌های ادو و میجی (ژاپن با کمال میل از سایر نقاط جهان جدا می‌شود اما هنوز هم کمی فناوری بیرونی دارد)، داستان «موشیشی» مردی به نام جینکو را دنبال می‌کندکه با امید به کشف اسرار موشی ( اشکال حیاتی بدوی اما فراطبیعی که فقط تعداد کمی از مردم می توانند آن را ببینند) از جایی به جای دیگر سفر می‌کند. کسانی که موشی را مطالعه می کنند به عنوان موشیشی (به معنای “استادان موشی”) شناخته می شوند، اگرچه حتی دانش آنها از این موجودات اثیری محدود است. به دلایلی که برای ما و او ناشناخته است، موشی ها به گینکو متصل هستند. او مشکوک است که آنها راز معنای زندگی را در خود نگه می دارند، اما پاسخ ها دور از دسترس باقی می مانند.

این انیمه که بر اساس مانگای یوکی اوروشیبارا به همین نام ساخته شده، ماهیت اپیزودیک دارد و هر قسمت بر روی معمای جدید موشی متمرکز است. این یک سریال آرامش بخش است که به بهترین وجه بر دیالوگ ها تاثیر می گذارد. «معمولاً پیش نمی‌آید که با انیمه‌ای مواجه شئید که درگیر سرویس‌های طرفداران، اتفاقات گنگ‌ و خسته‌کننده و دیالوگ‌های بی‌معنی نباشد که همه آن‌ها صرفاً برای پر کردن ۲۰ دقیقه از زمان تعیین شده برای هر قسمت هستند.»

۸- Violet Evergarden

بهترین انیمه های سریالی

بر اساس رمان کوتاه آکیکو تاکاسه به همین نام، “ویولت اورگاردن” داستان یک سرباز زن است که در تلاش برای پیوستن مجدد به جامعه پس از درگیری معروف به جنگ بزرگ است (در حالی که داستان آن در دنیایی تخیلی است، جنگ بزرگ شبیه جنگ جهانی است.). ویولت در کودکی رها شده بود و هنوز زخم های عاطفی را بر دوش دارد. او پس از کشتن گروهی از سربازان که سعی داشتند از او سوء استفاده کنند، مورد توجه ارتش قرار گرفت. هنگامی که جنگ بزرگ به پایان می رسد، ویولت – که هر دو دست خود را در انفجار نارنجک از دست داد و آنها را با پروتزهای پیشرفته جایگزین کرد – در آژانسی کار می کند که برای کسانی که نمی توانند کلمات را پیدا کنند، نامه های عاشقانه می نویسد.

انگیزه او واضح است: آخرین چیزی که مربی و سرپرست او سرگرد گیلبرت (اولین کسی که با یتیم مرگبار مانند یک انسان رفتار کرد) به او گفت: “دوستت دارم” و او می خواهد منظور او را از آن بفهمد. “ویولت اورگاردن” که یک مسترکلاس مطلق از Kyoto Animation است، یک ضیافت واقعی برای چشمان است (این فیلم به شایستگی جایزه بهترین انیمیشن را در جوایز انیمه کرانچیول در سال ۲۰۱۹ دریافت کرد)، اما هشدار : همانقدر که نگاه کردن به آن زیبا است، داستان Violet شما را خرد خواهد کرد ،این انیمیشنی است که همه چیز را از PTSD گرفته تا فمینیسم را به روش‌های غیرمنتظره‌ای بررسی کند و مضامین استیم پانک را با تاریخ تجدیدنظرطلب به جلوه‌ای درخشان بیآمیزد.

۷- Steins;Gate

بهترین انیمه های سریالی

بهترین انیمه های سریالی

سریال علمی تخیلی “Steins;Gate” که در منطقه معروف آکیهابارا توکیو (مرکزی برای همه چیزهای فناوری، بازی و انیمه است) می گذرد، درباره سه دوست است که به طور تصادفی وسیله ای برای سفر در زمان پیدا می کنند. قهرمان داستان، رینتارو اوکابه، آزمایشگاه گجت را اداره می‌کند، که – اگرچه به نظر چشمگیر به نظر می‌رسد – اساسا یک آپارتمان مخروبه است که در آن او و همتایان عجیبش، مایوری شینا و ایتارو هاشیدا، دور هم جمع می‌شوند و آزمایش‌هایی را انجام می‌دهند. آنها مشتاق کار خود هستند، اما به نظر می رسد که به جایی نمی رسند. وقتی به داستان می‌پیوندیم، آن‌ها روی یک تلفن همراه با امواج مایکروویو کار می‌کنند، دستگاهی که احتمالاً دنیا را تغییر نخواهد داد… تا زمانی که این کار را انجام می هد.

رینتارو زمانی که یک روز پس از شرکت در یک کنفرانس سفر در زمان با جسد عصب شناس مشهور کوریسو ماکیسه برخورد می کند، شوکه می شود. او یک پیام متنی برای دوستانش در مورد آنچه دیده است ارسال می کند ، فقط متوجه می شود که آنها پیام او را قبل از ارسال واقعی دریافت کرده اند. به نظر می رسد اختراع آنها می تواند متن ها را به گذشته ارسال کند و این سه نفر ناخواسته جان محقق را نجات دادند. قدردان و مجذوب، کوریسو تصمیم می‌گیرد به تیم راگتاگ آن‌ها بپیوندد و با هم، نحوه ارسال خاطرات را پیدا می‌کنند و اساسا به سفر در زمان می‌رسند. «Steins;Gate» در سال ۲۰۱۱ با موفقیت زیادی روبرو شد و هنوز هم پابرجاست. Den of Geek پس از بررسی پخش بلوری سریال در سال ۲۰۱۳ گفت: «Steins;Gate» خنده‌دار و گهگاهی ترسناک است و تقریبا حاوی هر چیزی است که می‌توانید در یک سری انیمیشن بخواهید.

۶- Devilman Crybaby

بهترین انیمه های سریالی

به نظر می رسید «Devilman Crybaby» در سال ۲۰۱۸ آمده بود تا تا دنیای انیمه را به آتش بکشد، اما کسانی که با کار ماساکی یواسا (که بیشتر برای فیلم انیمه «Mind Game» شناخته می شود) آشنا بودند، اصلاً از دیدن آن شگفت زده نشدند. این انیمه بر اساس مجموعه مانگای کلاسیک گو ناگای “Devilman” ساخته شده است، اما در مضامین و محتوای آن بسیار بالغانه تر است. در حالی که “Devilman” بسیار یک مانگای شونن بود، “Devilman Crybaby” بی رحمانه و در عین حال کاملا دلخراش است.

عنوان این سریال به آکیرا فودو، نوجوان حساسی اشاره دارد که در یک شب دیوانه‌وار در توکیو به یک شیطان تبدیل می‌شود. دقیقا چگونه این اتفاق می افتد؟ هنگامی که دوست او، ریو آسوکا، از یک سفر به آمازون که ادعا می کند منشاء شیاطین را کشف کرده است، باز می گردد، آکیرا در ابتدا شک داشت. و سپس وقتی ریو یک بطری شیشه‌ای را می‌شکند و شروع به چاقو زدن به مردم در کلوپ شبانه می‌کند، وحشت می‌کند، و وقتی قربانیان ریو شروع به تبدیل شدن به شیاطین می‌کنند، وحشت او به ترور تبدیل می‌شود.

در این هیاهو، شیطانی به نام آمون تلاش می کند آکیرا را تصاحب کند، اما اراده قهرمان ما آنقدر قوی است که نمی توان به طور کامل بر آن غلبه کرد. او تبدیل به شیطان می شود، یک نیمه شیطان که از قدرت خود برای دفاع از نوع بشر استفاده می کند. رابطه او با ریو وقتی متوجه می شود که دوستش خیلی بیشتر از آنچه که او فکر می کند می داند ، به سرعت از بین می رود. این یک داستان غم انگیز با لحظاتی واقعا ناراحت کننده است، اما زمانی که به سبک انیمیشن منحصر به فرد استودیو Science SARU عادت کنید، شیفته آن خواهید شد.

۵- Attack on Titan

بهترین انیمه های سریالی

بهترین انیمه های سریالی

مجموعه مانگای هاجیمه ایسایاما «حمله به تایتان» پس از اولین نمایش در سال ۲۰۰۹ به موفقیت بزرگی در ژاپن تبدیل شد و اقتباس انیمه به یک پدیده جهانی تبدیل شد و بهترین بخش یک دهه را در بر گرفت. این سریال در دنیایی اتفاق می‌افتد که بشریت به زندگی در شهرهای محصور شده برای در امان ماندن از تایتان‌ها، جانوران انسان‌نمای هیولایی با تمایل به نابودی و ذائقه گوشت انسان کاهش یافته است. جورج وادا، رئیس استودیو ویت، به شبکه خبری انیمه گفت: «ایده منزوی شدن در داخل دیوار از هاجیمه ایسایاما، خالق مانگا، که از فرهنگ ژاپنی الهام گرفته بود، سرچشمه گرفت. “مردم ژاپن می توانند بسیار منزوی و محصور شوند، بنابراین بیشتر یک ایده فرهنگی ژاپنی است… “دیوار ترس” نقش بزرگی در سریال بازی می کند. من فکر می کنم افرادی که بر این ترس غلبه می کنند برای مخاطب قابل ارتباط است.”

ترس واقعاً زمانی ایجاد می‌شود که این محافظت با شکست مواجه شود، که در اوایل سریال اتفاق می‌افتد. تایتان ها با موفقیت دیوارهای شیگانشینا را شکستند و پسری به نام ارن یگر شاهد زنده خوردن مادرش بود. او بزرگ می‌شود تا به عضوی ارزشمند از گروه بررسی (بخشی از ارتش که به ریشه‌کن کردن تیتان‌ها اختصاص داده شده است) تبدیل شود و قسم می خورد که از آنها انتقام بگیرد، اما بین ارن و تایتان‌ها چیزی بیش از آنچه به چشم می‌آید وجود دارد. «حمله به تایتان» یکی از انیمه هایی است که دیدن آن برای هر طرفدار انیمه ای واجب است.

۴- Cowboy Bebop

بهترین انیمه های سریالی

اگر اقتباس لایو اکشن انیمه کلاسیک «کاوبوی بی باپ» را دیده باشید، ممکن است از خود بپرسید که این همه هیاهو برای چیست؟ بازسازی نتفلیکس که اکنون کنسل شده است در نمایش هویت اصلی این سریال شکست خورده است، یک حماسه فضایی با بافت غنی و ترکیبی از ژانرها که در سال ۲۰۷۱ اتفاق می‌افتد. این فیلم از سوء استفاده‌های هیتمن سابق Spike Spiegel و یک بار ISSP (پلیس بین سیستم خورشیدی) پیروی می‌کند. افسر جت بلک، شکارچیان جایزه بگیر که با سفینه فضایی خود، بی باپ، از سیاره ای به سیاره دیگر سفر می کنند. با پیشرفت سریال، خدمه آن‌ها زیاد می شوند که باعث آزار اسپایک شده است. با این حال، حقیقت این است که او به تمام کمکی که می تواند دریافت کند نیاز دارد، او از دست سندیکای اژدهای سرخ، کارفرمایان سابقش فراری است.

طرفداران فیلم های علمی-تخیلی و وسترن نمی توانند این سریال مهم را از دست بدهند (این سریال در Tomatometer نمره ۱۰۰% را به دست آورده است)، که امروز به همان اندازه که در دهه ۱۹۹۰ بود، جذاب است. وقتی در سال ۲۰۱۸ تیمی که این سری را زنده کرد در یک پنل در نیویورک کامیک کان ظاهر شدند، نشان دادند که از سینمای آمریکا و همچنین سلیقه خاص خود در فیلم ها الهام گرفته اند.

۳- Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba

بهترین انیمه های سریالی

بهترین انیمه های سریالی

تماشای این سری برای علاقه مندان به انیمه ضروری است، و همینطور سریالی که همه چیز را شروع کرد. اقتباسی از مانگای Koyoharu Gotouge به همین نام، “Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba” داستان تانجیرو کامادو، پسر مزرعه‌داری است که پس از سلاخی خانواده‌اش توسط یک دیو (یک انسان سابق اهریمنی) تصمیم می‌گیرد به سپاه شیطان‌کش ملحق شود. توانایی های ماوراء طبیعی که فقط با بریدن سر از بین می روند.

نان‌آور خانواده، تانجیرو، یک روز از بازار شهر همسایه بازمی‌گردد تا دهکده‌اش را ویران‌شده و خانواده‌اش را – همه به جز خواهرش – مرده ببیند. نزوکو کامادو مهربان توانست از این حمله جان سالم به در ببرد، اگرچه در این فرآیند به شیطان تبدیل شد. با این حال، تکه‌هایی از انسانیت او باقی می‌ماند و تانجیرو حاضر نیست او را رها کند. این سریال به دنبال تلاش‌های تانجیرو برای نجات خواهرش و محو شیاطین یک‌بار برای همیشه است، با کمک به اصطلاح «Breathing Styles» گروه شیطان‌کش، که مهارت‌های او را بالا می‌برد و او را به همتای شیاطین تبدیل می‌کند. با انیمیشن سرسبز و شمشیربازی فراوان (که در دوره تایشو ژاپن می گذرد)، «Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba» یک کلاسیک مدرن است.

۲- Death Note

بهترین انیمه های سریالی

بر اساس مجموعه مانگای کلاسیک توسط نویسنده سوگومی اوهبا و تصویرگر تاکشی اوباتا، “دفترچه مرگ” داستان دانش آموز دبیرستانی لایت یاگامی است که دفترچه ای ماورایی را کشف می کند که به او قدرت هایی شبیه به خدا را می دهد. لایت در کمال تعجب متوجه می شود که وقتی نام شخصی را در صفحات دفترچه می نویسد، آن شخص دقیقاً در شرایطی که او توصیف می کند خواهد مرد. تنها شرط این است که او باید نام کامل آنها و شکل ظاهری آنها را بداند. در حالی که صاحب Death Note (روحی عاشق سیب به نام Ryuk) در کنارش است، نام مستعار Kira را به کار می‌گیرد و قصد دارد جهان را از شر تبهکاران خلاص کند و قصد دارد آرمان‌شهر کامل خود را ایجاد کند. این سریال به بازی موش و گربه تبدیل می شود، با کارآگاهی باهوش به نام L که این نوجوان هوشیار را ردیابی می کند.

«دفترچه مرگ» یک سری مهیج است که تا مدت ها بعد از قسمت آخر در ذهن شما می ماند. این سریال همچنین سؤالات جالبی را در مورد عدالت ایجاد می کند و شما را مجبور می کند که شکنندگی زندگی را در نظر بگیرید. تسوگومی اوهبا می‌گوید: «ایده اساسی این بود که «انسان‌ها جاودانه نیستند و زمانی که بمیرند، دیگر زنده برنمی‌گردند». “این به طور غیرمستقیم این است که بگوییم همه ما باید زمان حال را غنیمت بشماریم و زندگی خود را به طور کامل زندگی کنیم. از فیلم لایو اکشن وحشتناک نتفلیکس بگذرید و به جای آن انیمه مورد تحسین منتقدان را تماشا کنید ، پشیمان نخواهید شد.

۱- Fullmetal Alchemist: Brotherhood

بهترین انیمه های سریالی

بهترین انیمه های سریالی

«Fullmetal Alchemist: Brotherhood» که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت در دنیایی اتفاق می افتد که کیمیاگری (علم تجزیه و بازسازی ماده فیزیکی) به طور گسترده انجام می شود. وقتی برادران ادوارد و آلفونس الریک سعی می کنند از کیمیاگری برای احیای مادر متوفی خود استفاده کنند، به طرز وحشتناکی اشتباه می شود. بازگرداندن مردم در دنیای کیمیاگری که بر اساس قانون مبادله معادل عمل می کند، یک اشتباه بزرگ است. به دست آوردن چیزی به معنای از دست دادن چیزی با ارزش برابر است، و ادوارد چند دست و پا را از دست می دهد، در حالی که آلفونس تمام بدن خود را از دست می دهد. با این حال، ادوارد می‌تواند روح برادرش را قبل از اینکه برای همیشه گم شود، به یک زره و کلاه خود در نزدیکش ببندد. این سریال به دنبال تلاش آنها برای یافتن سنگ فیلسوف و تعمیر بدن آنها است.

این دومین اقتباس از سری مانگای پرطرفدار هیرومو آراکاوا “Fullmetal Alchemist” است و بسیار برتر از اولین اقتباس است که زمانی ساخته شد که مانگا هنوز ادامه داشت و بنابراین در مراحل آخر آن به طور قابل توجهی از منبع اصلی منحرف می شود. این تکرار دوم از نظر بسیاری بهترین سریال انیمه تمام دوران است (در Rotten Tomatoes امتیاز ۱۰۰% دارد و رتبه اول نمایش در MyAnimeList است). این سریال سرگرم کننده است، پر از هیجان، و دارای شخصیت های به یاد ماندنی متعدد است. بخشی از آن به این دلیل است که خالق هیرومو آراکاوا در مزرعه‌ای بزرگ شد، جایی که کارهای روزمره پایانی نداشت. او (از طریق The Mary Sue) گفت: “همه باید سخت کار کنند تا زندگی خود را تامین کنند، از جمله زنان و کودکان.” به همین دلیل است که تعداد زنان شاغل در «فول متال» زیاد است.»

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ستایش گفت:

    به نظرم انیمه هفت گناه کبیره رو هم باید میذاشتن

    1. زهرا گفت:

      اره راست میگی هفت گناه کبیره هم انیمه ی خیلی خوب و طولانی است