۰

اطلاعات جدیدی از بازی Elden Ring منتشر شده است

بازی Elden Ring

اطلاعات جدیدی از بازی Elden Ring منتشر شد

• امکان فست‌تراول از هر نقطه بازی
• انکانتر‌های (رویارویی)‌ اختیاری فراوان
• مسیر و پایان‌های گوناگون بازی
• لور وسیع و عمیق
• کلاس‌های Archer و Magician می‌توانند سوار بر اسب هم بجنگند
• مکانیزم‌های مخفی‌کاری مشابه با سکیرو کار شده است
• دشمنان دارای یک سیستم “وضعیت پایداری” (شبیه سکیرو) هستند که می‌تواند شکسته شود
• هاب‌هایی در دنیای بازی با کاراکتر‌های NPC وجود دارند

بازی Elden Ring

چندی پیش هم مصاحبه‌ای با آقای هیدتاکا میازاکی، رییس استودیو From Software انجام شده که در آن اطلاعات گسترده‌ای از جدیدترین اثر این استودیو یعنی بازی Elden Ring منتشر شده است.

– دنیای بازی که با نام The Lands Between شناخته می‌شود دارای ۶ منطقه‌ی اصلی و منحصر به فرد است که هر کدام قلمروی یک دِمی‌گاد خاص است. این demigodها تنها یک باس نیستند و شخصیت قابل توجه خود را دارند. بازیکن از ابتدا دسترسی به همه‌ی مناطق را ندارد اما در انتخاب مسیر پیشروی بازی آزاد خواهد بود. منطقه‌ی هاب (hub) در بازی نیز وجود دارد
– دنیای بازی دارای نقشه‌ی کلی است (world map) اما دانجن‌های مناطق مختلف فاقد نقشه هستند. همچنین ویژگی fast travel نیز در بازی وجود دارد
– تنوع گیمپلی و شخصی‌سازی بسیار گسترده‌تر از دارک سولز می‌باشد. به طوریکه در حدود صد تکنیک اسلحه در بازی وجود دارد که منحصر به یک سلاح خاص نیست و بازیکن می‌تواند تکنیک مختلفی را بر روی سلاح دلخواه قرار دهد. برخی از این مهارت‌ها از طریق کاوش در محیط بازی بدست می‌آید
– در کنار ویژگی جدید مخفی‌کاری بازیکن قابلیت پریدن نیز دارد. با توجه به گذر زمان در بازی رفتار دشمنان در شب بدلیل کمبود میدان دید متفاوت خواهد بود و استفاده از مخفی‌کاری پیشنهاد می‌شود. همچنین دشمنان خاصی فقط در شب ظاهر خواهند شد. قابل توجه است آسیب ناشی از پریدن از ارتفاع کاهش یافته است (fall damage)

 چیزی شبیه به سامِن اما در نوع جدیدی تحت عنوان Spirits وجود دارد که انواع خاص با کاربردهای مختلفی داشته و قابل پیشرفت هستند. با آن در واقع می‌توانید روح دشمنان مرده را برای استفاده در مبارزه و موارد دیگر احضار کنید. همچنین بازیکنان می‌توانند به صورت آنلاین کو آپ به یکدیگر کمک کنند و حتی به کاوش برخی از نقاط مختلف دنیای بازی بپردازند. اگرچه در این حالت بازیکن قادر به سواری نیست. حالت آنلاین غیر مستقیم مانند دارک سولز نیز وجود دارد (پیام‌ها، لکه‌های خون و غیره)
– این بازی به صورت کلی به دلیل روش‌های بسیار متفاوت برای پیشروی ممکن است نسبت به بازی‌های گذشته مانند بلادبورن و سکیرو کمی آسان‌تر باشد. البته همچنان برای پیشروی به استراتژی و ارزیابی نیاز خواهید داشت
– همانطور که انتظار می‌رفت و پیشتر اشاره شده بود نحوه‌ی داستانسرایی بازی مانند سری سولز بوده اما درک بخش‌های اصلی و کلی داستان ساده‌تر خواهد بود. داستان بازی بسیار وسیع و چندلایه می‌باشد. همچنین بازی دارای پایان‌های مختلفی است
– ویژگی ساخت‌و‌ساز یا crafting در بازی وجود دارد. آیتم‌های مختلفی برای احیای سلامتی وجود دارد
– زمان به اتمام رساندن بازی بدون مسیرهای فرعی زیاد تقریباً ۳۰ ساعت برآورد شده است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *