۰

داستان بازی بایوشاک Bioshock 2

داستان بازی بایوشاک Bioshock 2

داستان بازی بایوشاک Bioshock 2

داستان بازی بایوشاک Bioshock 2

داستان بازی در سال ۱۹۶۸ یعنی ۸ سال پس از وقایع داستان اول اتفاق می افتد. دکتر Tennenbaum پس از اینکه متوجه می شود شخص دیگری به نام «سوفیا لمب» با اسیر کردن خواهر کوچولوها می خواهد کارها و آزمایشاتش را ادامه دهد، به شهر «رپچر» باز می گردد.

در سال ۱۹۵۸ چهارمین بیگ ددی ساخته شده در رپچر یعنی «نمونه دلتا» توسط سوفیا لمب و به وسیله یک پلاسمید کنترل کننده ذهن، مجبور به خودکشی می شود. این کار به این خاطر انجام شد چون خواهر کوچولوی همراه دلتا یعنی «اِلِنور» در واقع، دختر سوفیا لمب است.

سوفیا در ابتدا برای کمک به شهروندان رپچر که به دلیل دوری از نور خورشید دچار بیماری های روانی شده بودند، وارد این شهر شد اما به تدریج، قدرت نفوذش را افزایش داد و با ایجاد فرقه ای به نام «خانواده رپچر» سعی کرد تا عقاید دوستانه اش را بین ساکنین شهر رپچر، رواج دهد. «اندرو رایان» این موضوع را از طریق جاسوسی به نام «استنلی پول» متوجه می شود و پس از آن، سوفیا را زندانی کرده و مراقبت از اِلِنور را به «گریس هالووی» می سپارد اما اِلِنور متوجه خیانت استنلی به مادرش می شود. به همین دلیل، توسط استنلی دزدیده شده و به یتیم خانه خواهر کوچولوها فرستاده می شود. همین مسئله باعث می شود تا اِلِنور به یک خواهر کوچولو تبدیل شود. سوفیا بالاخره وارد شهر شده و دخترش را از دلتا می گیرد. او که پس از مرگ اندرو رایان، کنترل شهر را به دست گرفته است، با تغییر در نحوه ساخت خواهر کوچولوها، نمونه بزرگتر آن ها را با نام «خواهر بزرگ ها» می سازد و آن ها را به سواحل اقیانوس اطلس می فرستد تا دختر بچه ها را بدزدند و از آن ها برای ساخت خواهر کوچولوهای جدید در رپچر استفاده کنند.

در سال ۱۹۶۸ اِلِنور به سن نوجوانی رسیده و کنترل تعدادی از خواهر کوچولوها را به دست گرفته و از آن ها برای زنده کردن دلتا استفاده می کند. دلتا که از طریق ذهن، با اِلِنور در ارتباط است، پس از زنده شدن، درخواست کمک اِلِنور را دریافت کرده و راهی نجات دادن او می شود. دلتا با دکتر Tennenbaum ملاقات می کند و از طریق او از محل نگهداری اِلِنور آگاه می شود. با کمک خواهر کوچولوهای تحت کنترل اِلِنور و همکار Tennenbaum یعنی «آگوستوس سینکلر» سرانجام، دلتا خود را به پایگاه سوفیا می رساند. او در ادامه متوجه می شود که سوفیا قصد دارد از Adam برای تبدیل کردن اِلِنور به مظهر عقاید دوستانه اش استفاده کند. هدف نهایی او این است که ذهن تمام ساکنین رپچر را با استفاده از قدرت ژنتیکی Adam به بخشی از وجود اِلِنور تبدیل کرده و از این طریق، اِلِنور را به «مظهر خانواده» تبدیل نماید.

دلتا به اتاق نگهداری اِلِنور می رسد اما قبل از ورود به اتاق، سوفیا سعی می کند با یک بالش، اِلِنور را خفه کند تا قلب اِلِنور از کار بیفتد و ارتباطش با دلتا قطع شود. اگر چه اِلِنور جان سالم به در می برد ولی دلتا آسیب جدی می بیند و کم کم به مرگ نزدیک تر می شود. اِلِنور توسط یک خواهر کوچولو، یک پلاسمید به دلتا می دهد که او را قادر می سازد تا خواهرها را کنترل کند و بتواند یک لباس خواهر بزرگ برایش فراهم سازد. اکنون اِلِنور به یک خواهر بزرگ تبدیل شده و فرار می کند.

داستان بازی بایوشاک Bioshock 2

داستان بازی بایوشاک Bioshock 2

اِلِنور می تواند دلتا را نجات دهد و هر دو به سمت محفظه نجاتی که سینکلر برای فرار از رپچر فراهم کرده بود، حرکت می کنند. اکنون سینکلر توسط سوفیا به یک بیگ ددی تبدیل شده و دلتا و اِلِنور مجبور به مبارزه با سینکلر می شوند. پس از یک مبارزه نفس گیر با باقیمانده ساکنین رپچر، در نهایت دلتا و اِلِنور به محفظه نجات می رسند اما یک انفجار بزرگ توسط سوفیا، دلتا را به شدت زخمی می کند و کل محفظه به سمت سطح اقیانوس پرتاب می شود. اِلِنور با قدرت خود، لحظاتی قبل از انفجار، خود را به داخل محفظه نجات که در حال بالا رفتن است، می رساند. دلتا نیز بیرون محفظه است و در حالی که دیواره آن را گرفته، همراه آن به سطح آب می رسد.

بازی دارای پایان های مختلفی است که بستگی به رفتارهای بازیکن با شخصیت های دیگر دارد.

اگر دلتا در طول بازی، تمام خواهر کوچولوها را نجات داده باشد، اِلِنور حافظه و شخصیت او را جذب می کند و همراه با خواهر کوچولوها رپچر را ترک می کنند.

اگر دلتا تمام خواهر کوچولوها را کشته باشد، اِلِنور با جذب کردن حافظه و شخصیتش، تبدیل به انسانی پلید می شود که می خواهد دنیا را زیر سلطه داشته باشد. در این هنگام، اجساد ساکنین رپچر روی سطح آب، شناور می شوند.

اگر دلتا بعضی از خواهر کوچولوها را نجات و بعضی را کشته باشد، دو انتخاب جلوی بازیکن قرار می گیرد:
۱) یا اِلِنور حافظه دلتا را جذب کرده و تبدیل به موجودی شیطانی می شود
۲) یا اینکه دلتا درخواست اِلِنور را رد کرده و مرگ را می پذیرد.

هر کدام از پایان های بازی که به نمایش گذاشته شوند، در نهایت اِلِنور می تواند سوفیا را بکشد یا ببخشد. اگر دلتا شخصیت های غیر قابل بازی مثل «هالووی» را کشته باشد، در آخر سوفیا توسط اِلِنور کشته می شود ولی اگر شخصیت ها بخشیده شده باشند، سوفیا زنده می ماند.

منبع : https://t.me/GameNewNews

برای مطالعه بیشتر داستان بازی ها در کنترل امجی حتما به صفحه دسته بندی آن مراجعه کنید.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *