۰

داستان بازی Halo 3: ODST

داستان بازی Halo 3: ODST

داستان بازی Halo 3: ODST

داستان بازی Halo 3: ODST

داستان بازی با بحث میان «داچ» و «رومیو» و «میکی» در مورد ابرحامل «کاوننت‌ها» موجود بر بالای شهر آفریقایی «نیو مومباسا» شروع می‌شود، ابر حاملی که در آن پیشگوی «ریگرت» حاضر بود. «روکی» که کمی آن طرف‌تر خوابیده بود توسط رومیو بیدار شد و اعضای تیم وارد HEVهای خود شدند تا آماده‌ی رها شدن در جو زمین شوند. در هنگام این فرود کاپیتان دستور داد تا اعضای جوخه تغییر مسیر بدهند و از همین رو آن‌ها از مسیر مورد نظر دور شدند. در همین زمان ابرحامل کاوننت‌ها وارد «اسلیپ‌اسپیس» شد و همین موضوع باعث ساطع شدن یک بمب الکترومغناطیسی شد که فرود محفظه‌های اعضای جوخه را مختل کرد. محفظه‌ی متعلق به روکی با میکی برخورد کرد و روی زمین افتاد که این حادثه باعث بیهوشی شش ساعته‌ی او می‌شود. او پس از به هوش آمدنش به دنبال سرنخ‌هایی رفت تا پی ببرد که چه اتفاقی برای هم‌گروهی‌هایش افتاده است.

در نقطه‌ای دیگر از بازی، «باک» سقوط سختی داشت و برای یافتن «دِر» در میان نیروهای کاوننت مبارزه کرد. با این حال وقتی او به محفظه‌ی دِر رسید هیچ اثری از او ندید و تنها کلاه او باقیمانده بود که بعدا توسط روکی پیدا شد. باک در عوض در آنجا رومیو را پیدا کرد و این دو به دنبال یافتن بقیه و مسیر خروج از از شهر رفتند. داچ در نزدیکی یک ذخیره‌گاه طبیعی افتاد و در آنجا به مبارزه‌ی «مارین‌ها» کمک کرد. میکی نیز به واسطه‌ی یک تانک مسیر خود در امتداد بلوار مومباسا را جنگید. او پس از دیدار با داچ به همراه هم‌تیمی خود از یک پایگاه ONI دفاع کرد و آن دو برای تصاحب نشدن این تأسیسات توسط کاوننت‌ها آن را نابود کردند. آن‌ها توسط یک فضاپیمای پلیس استخراج شدند و با باک تماسی برقرار کردند و قرار شد در مرکز فرماندهی پلیس با یکدیگر ملاقات کنند اما آن‌ها مورد اصابت شلیکی قرار گرفتند. باک و رومیو اقدام به نجات داچ و میکی کردند اما رومیو به شدت مجروح شد. این جوخه کنترل یک فضاپیما متعلق به کاوننت‌ها را در دست گرفتند اما به جای ترک کردن شهر، باک تصمیم گرفت تا برای یافتن دِر بازگردد، چرا که پی برده بود او همچنان در حال انجام مأموریت محرمانه خود است.

داستان بازی Halo 3: ODST

داستان بازی Halo 3: ODST

در بازگشت به شهر، روکی توسط هوش مصنوعی شهر یعنی «سوپراینتندنت» کمک‌رسانی شد. روکی یک تماس نگران‌کننده را از دِر دریافت کرد و موقعیت او را در تونل‌های زیرزمینی شهر ردیابی کرد. این دو پس از پیوستن به هم، به هسته‌ی اطلاعاتی سوپراینتندنت رسیدند که حاوی اطلاعاتی بود که کاوننت‌ها در این شهر به دنبال آن بودند. در واقع ماموریت محرمانه کاپیتان نیز رسیدن به مرکز داده‌ی این هوش مصنوعی و دریافت اطلاعات موجود در زیر شهر و همین طور جلوگیری از دسترسی کاوننت‌ها به این اطلاعات بود. آن‌ها داخل این هسته یک Engineer را پیدا کردند که اطلاعات سوپراینتندنت را در خودش ترکیب کرده بود و با نام «ورجیل» شناخته می‌شد. دِر توضیح داد که این Engineerها «ابررایانه‌های بیولوژیکی» هستند که توسط کاوننت‌ها به بردگی گرفته شده‌اند. اطلاعات این Engineer که با داده‌ی سوپراینتندنت ترکیب شده بود می‌توانست برای بشریت در جنگ مفید واقع شود. از این رو مأموریت دِر از دانلود کردن داده‌ی سوپرینتندنت به اسکورت کردن این Engineer تغییر پیدا کرد. روکی، دِر و Engineer به باک پیوستند و مسیر خروج از شهر را جنگیدند و به سایر اعضای جوخه پیوستند. در زمان پرواز با فضاپیما، اعضای جوخه شاهد تخریب شدن نیو مومباسا توسط فضاپیماهای کاوننت و استخراج شدن یک بیگانه مصنوعی غول‌پیکر بودند.

در بخش پایانی و یک ماه پس از رویدادهای داستان بازی، جوخه همچنان مراقب Engineer بود. گروهبان «اوری‌جانسون» هر نوع اطلاعاتی که این Engineer در مورد کاوننت‌ها داشت را خواستار شد، اطلاعاتی که زمینه‌ساز رویدادهای Halo 3 بود. Engineer که از کاوننت‌ها به همان اندازه‌ی انسان‌ها تنفر داشت به نشانه‌ی توافق سیگار جانسون را روشن کرد.

در صورتی که کمپین بازی در حالت Legendery به پایان برسد، صحنه‌ای نمایش داده می‌شود که در آن پیشگوی Truth در حال نظارت بر استخراج یک سازه‌ی Forerunner دفن شده در زیر هسته‌ی داده‌ی سوپراینتندنت است.

منبع : https://t.me/GameNewNews

برای مطالعه بیشتر داستان بازی ها در کنترل امجی حتما به صفحه دسته بندی آن مراجعه کنید.

برچسب‌ها:, ,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *