۰

معرفی شمشیر نارسیل (Narsil) سرزمین میانه

شمشیر نارسیل

نارسیل (Narsil) شمشیر الندیل پادشاه نومه نوری بود که در دوران اول توسط  تلخار یکی از معروف ترین آهنگران دورف از فولاد آبدیده ساخته شد این شمشیر در روشنایی ماه و خورشید درخششی هولناک داشت و به همین دلیل نام آن را نارسیل به معنای آنقش و نور سفید گذاشتند الندیل این شمشیر را در نبرد آخرین اتحاد در مقابل دروازه های موردور در اختیار داشت پس از مبارزه با سائورون نارسیل شکست اما ایسلدور فرزند الندیل شمشیر شکسته ی پدر را برداشت و با آن انگشت سائورون را جدا کرد و جسم سائورون نابود شد.

 پس نابودی سائورون و پیروزی در نبرد آخرین اتحاد تکه های شکسته نارسیل به عنوان یکی از مهم ترین میراث خاندان ایسلیدور در ایملادریس نگهداری شد اما در دوران سوم و در زمان جنگ حلقه تکه های شکسته نارسیل توسط اهنگران الفی در ریوندل کنار هم قرار گرفتند و شمشیر را از نو ساختند ، پس از بازسازی این شمشیر نام آندوریل به معنی شعله ی مغرب را بر روی آن گذاشتند و این شمشیر به آراگورن وارث ایسلدور تحویل داده شد.

شمشیر نارسیل

خاطرهء الروند از حضورش در نبرد آخرین اتحاد
الروند:« خاطرات من حتی به روزگاران پیشین نیز می‌رسد. ائارندیل پدر من بود که پیش از سقوط گوندولین در آنجا به دنیا آمد، و مادرم الوینگ دختر دیور ،پسر لوتین اهل دوریات بود. من سه دوران را در غرب دنیا دیده‌ام و شکست های بسیار و پیروزی‌های بی‌ثمر بسیار.
من قاصد گیل-گالاد بودم و همراه لشکریان او می رفتم. من در نبرد داگورلد در برابر دروازه های سیاه موردور، آنجا که تفوق از آن ما بود ،حاضر بودم. چون هیچ کس در برابر زوبین گیل-گالاد و شمشیر الندیل، آیگلوس و نارسیل یارای مقاومت نداشت. من آخرین نبرد را در شیب‌های اورودروئن جایی که گیل-گالاد کشته شد، و الندیل از پا افتاد و نارسیل در زیر او شکست، نظاره می‌کردم; اما خود سائورون سقوط کرد و ایسیلدور با شمشیر شکستهء پدرش انگشت او را برید و حلقه را برای خود برداشت.»

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *