۰

چه کسی شنل نامرئی را به هری پاتر داد؟

چه کسی شنل نامرئی را به هری پاتر داد

چه کسی شنل نامرئی را به هری پاتر داد؟

شنل نامرئی هری پاتر را از بسیاری از موقعیت‌های چسبناک خارج کرد، اما او چگونه به چنین مصنوع جادویی ارزشمندی دست یافت؟ چیزهای زیادی وجود دارد که هری پاتر ممکن است بدون کمک شنل نامرئی که دریافت کرده به دست نیاورد. به عنوان هدیه کریسمس در هری پاتر و سنگ جادو. برای او غیرممکن بود که مخفیانه وارد بخش ممنوعه کتابخانه هاگوارتز شود، و مطمئناً نمی توانست از موقعیت های دشوار متعددی که خود و دوستانش در طول سال ها در آن گرفتار شده بود فرار کند. یک مصنوع جادویی با چنین شهرتی بدیهی است که نادر است، که این سوال را ایجاد می کند: چگونه هری پاتر اینقدر خوش شانس بود؟
با نادیده گرفتن این واقعیت که او تا زمانی که به مبارزه نهایی خود با لرد ولدمورت رسید به همه مزیت های شناخته شده نیاز داشت، اغلب به نظر می رسید که کسی به دنبال او است، یا بهتر است بگوییم، افراد زیادی. ممکن است هری پاتر در صبح کریسمس شنل نامرئی را از یک هدیه دهنده ناشناس دریافت کرده باشد، اما با پیشروی داستان، طرفداران متوجه شدند که خانواده پاتر سابقه طولانی با این شنل داشتند که شامل پدر هری، جیمز نیز می شد. این سؤالات زیادی را ایجاد می کند، از جمله اینکه شنل نامرئی دقیقاً چیست، و همچنین اینکه چگونه درست زمانی که بیشتر به آن نیاز داشتند به دست پاترها افتاد.

چه کسی شنل نامرئی را به هری پاتر داد

شنل نامرئی دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که نشان می دهد. پوشنده شنل نامرئی می شود، اما در واقع مقداری بیشتر از آن وجود دارد. در هری پاتر و یادگاران مرگ، هرمیون پس از مرگش کتابی از دامبلدور به نام «قصه‌های بیدل بارد» دریافت کرد. از آنجایی که دامبلدور به ندرت کاری را بدون انگیزه پنهان انجام می داد، هرمیون متقاعد شده بود که سرنخ هایی در کتاب وجود دارد که به سه نفر در جستجوی یافتن و نابودی هورکراکس های ولدمورت کمک می کند. رون که در خانواده ای جادوگر بزرگ شد، کتاب را به خوبی می شناخت، اما وقتی هرمیون نماد آویز مرموزی را که زنوفیلیوس لاوگود بر سر داشت از کتاب تشخیص داد، به مسیر آنها پی برد. برای شکست دادن ولدمورت، آنها نیاز به یافتن یادگاران مرگ داشتند، سه اثر جادویی که در «داستان سه برادر» به برادران پورل داده شد.

داستان شنل نامرئی را به عنوان یکی از یادگاران مرگ مشخص می کند. این هدیه ای به ایگنوتوس پورل از یک مرگ اکراه بود. ایگنوتوس معتقد بود که شنل به او اجازه می‌دهد تا در طول زندگی‌اش آزادانه حرکت کند، و زمانی که زمان آن فرا می‌رسد که با مرگ به عنوان یک برابر راه برود، به سادگی آن را در می‌آورد و به پسرش می‌سپارد. این اثر که نسل‌ها از طریق خانواده پورل منتقل شد، در نهایت به عنوان یکی از نوادگان ایگنوتوس به دست هری پاتر افتاد. دامبلدور معتقد بود، با این حال، این مصنوعات در واقع هدایای مرگ نیستند، بلکه توسط برادران پورل ساخته شده اند و در طول سال ها از طریق افسانه ها تزئین شده اند.

چه کسی شنل نامرئی را به هری پاتر داد

اگرچه هری این هدیه را در صبح کریسمس به طور ناشناس دریافت کرد، اما خیر مرموز که آن را برای او فرستاد، در واقع، مدیر مدرسه، آلبوس دامبلدور بود. او شنل را به هری سپرد زیرا زمانی متعلق به پدرش بود، اما هری متوجه نشد که چه کسی آن را به او داده است.

هم در فیلم و هم در کتاب، شنل نامرئی با یادداشتی بدون امضا رسید که روی آن نوشته شده بود: پدرت این شنل را قبل از مرگ در اختیار من گذاشت. وقت آن است که به شما برگردانده شود. خوب استفاده کن در پایان فیلم The Sorcerer’s Stone بود که هری از دامبلدور پرسید که آیا می‌داند چه کسی آن را برای او فرستاده است و مدیر مدرسه به نقش خود در آن اعتراف کرد. از آنجایی که هری شنل را به طور غیرمستقیم از پدرش به ارث برده است، بسیاری از آنها تعجب کرده اند که چگونه جیمز پاتر آن را تصاحب کرده است. جیمز شنل را از پدرش فلیمونت پاتر به ارث برد که از نوادگان ایولانت پورل – نوه ایگنوتوس پورل – آن را به ارث برد.

شنل از طریق نسل‌های مختلف خانواده منتقل شد تا اینکه به جیمز و سپس هری رسید. مانند هری، جیمز نیز در زمانی که دانشجوی هاگوارتز بود، از شنل نامرئی برای مقابله با شرارت استفاده می‌کرد، از جمله ورود و خروج مخفیانه به کلبه جیغ. غارتگران آیتم های دیگری نیز داشتند که این ماجراجویی ها را آسان تر می کرد، مانند نقشه غارتگر، که هری در زمان حضورش در هاگوارتز نیز به آن دست یافت.

چه کسی شنل نامرئی را به هری پاتر داد

چه کسی شنل نامرئی را به هری پاتر داد؟

دامبلدور پس از اینکه از جیمز پاتر پرسید که آیا می تواند جادوی آن را بررسی کند، شنل نامرئی را در اختیار گرفت. دامبلدور علاقه زیادی به یادگاران مرگ داشت، و او مشکوک بود که شنل نامرئی جیمز پاتر ممکن است یکی از این مصنوعات باشد، که او در زمانی که شنل در اختیار او بود تأیید کرد. دامبلدور هنوز شنل را در زمان مرگ جیمز داشت، بنابراین تا زمانی که هری به هاگوارتز رسید، آن را نگه داشت. او آن را در ۱۱ سالگی به پسر جیمز منتقل کرد.

در حالی که برخی معتقدند دامبلدور، به عنوان یک جویای مادام العمر یادگاران مرگ، می توانست به راحتی شنل نامرئی را برای خود نگه دارد، این واقعیت کمی شناخته شده است که او برای نامرئی شدن به هیچ خرقه ای نیاز نداشت. تصادفی به نظر می رسد که او پیش از مرگ جیمز پاتر پیش بینی درخواست شنل را داشت، اما همانطور که بسیاری از طرفداران معتقدند، آلبوس دامبلدور به ندرت کاری را تصادفی انجام می داد.در حالی که هری صاحب خاص‌ترین شنل نامرئی است که طبق افسانه توسط خود مرگ ساخته شده است، این شنل نامرئی در دنیای جادوگران نیست. شنل های نامرئی اقلام کمیابی هستند که می توان آنها را با مبلغ مناسب خریداری کرد و درست مانند شنل هری، این لباس ها پوشنده را نامرئی می کند. شنل‌های نامرئی اغلب با موهای Demiguise ایجاد می‌شوند – موجودی جادویی از دنیای هری پاتر که می‌تواند نامرئی شود – اما می‌توان آن‌ها را با یک طلسم ناامید کننده یا یک Hex خیره کننده نیز ایجاد کرد.

با این حال، بر خلاف شنل نامرئی هری، این شنل ها برای همیشه دوام نمی آورند. معمولاً شنل‌های نامرئی معمولی با گذشت زمان پاره می‌شوند و دیگر کار نمی‌کنند، در حالی که هری قرن‌ها دوام آورده است. دقیقاً به همین دلیل بود که ران مشکوک بود که شنل هری ممکن است یکی از یادگاران مرگ باشد. بنابراین، در حالی که تعداد بیشتری شنل نامرئی در دنیای جادوگری وجود دارد، هری تنها شنل است که می تواند بدون آسیب ماندن برای همیشه دوام بیاورد و آن را به ویژه خاص می کند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *