۰

آیا جیگساو واقعی برای فیلم اره ۱۰ باز می گردد ؟

جیگساو واقعی

جیگساو واقعی

پس از غیبت در قسمت های قبلی این سری، مشخص نیست که آیا جان کرامر قاتل جیگساو واقعی برای فیلم Saw 10 بازخواهد گشت یا خیر. داستان قاتل مهندس جان کرامر و دستگاه هایش که برای آزمایش اراده آزمودنی هایش برای زندگی طراحی شده اند. اگرچه سری Saw ظاهراً با Saw: The Final Chapter در سال ۲۰۱۰ به پایان رسید، اما بعداً در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱ با Jigsaw و Spiral: From The Book of Saw ادامه یافت و Saw 10 رسماً در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۳ عرضه شد.

نقش خود جان کرامر در فرانچایز Saw بسیار متفاوت از دیگر قاتلان فیلم های ترسناک بوده است، به طوری که جان به سرطان مرگبار مبتلا شد و در سال ۲۰۰۶ در فیلم Saw III کشته شد. با بازگشت توبین بل از طریق فلاش بک ها و پیام های از پیش ضبط شده، Spiral اولین فیلم اره‌ای بود که جان کاملاً در آن غایب بود، که باعث می‌شود بحث حضور جان کرامر در Saw 10 بسیار مرتبط باشد.

عنوان Saw 10 به خودی خود حاکی از نوعی بازگشت به سری اصلی Saw است که به نوبه خود می تواند به بازگشت توبین بل در نقش جان کرامر اشاره کند. به طور معمول، شخصیتی که بیش از یک دهه از دنیا رفته باشد، بدون عناصر داستانی علمی تخیلی یا ماوراء طبیعی، چالش‌های آشکاری را در بازگشت بعدی خود ایجاد می‌کند. در حالی که سری Saw هرگز استفاده نکرده است، Saw 10 در حال حاضر روش‌های موجود دیگری برای تسهیل بازگشت جان دارد.

جیگساو واقعی

فیلم‌های Saw به‌خصوص در داستان‌های Saw IV و Jigsaw، خط زمانی برخی از فیلم‌ها را به‌منظور تطبیق با داستان اغلب بسیار پیچیده‌شان تنظیم می‌کنند. با انعطاف پذیری زمانی که می توان فیلم Saw 10 را تنظیم کرد، فیلم می تواند به طور کامل یا جزئی قبل از مرگ جان در Saw III اتفاق بیفتد. دایره کارآموزان متعدد جان همچنین می‌تواند باعث شود که Saw 10 نشان دهد که جان یک عضو دیگر که قبلاً فاش نشده بود در میان پیروانش دارد و راه دیگری برای بازگشت جان فراهم می‌کند.

جان کرامر همچنین مردی بود با آینده نگری و تمایل زیادی برای برنامه ریزی پیش رو، همانطور که با پیام های ویدیویی زیادی که مدت ها پس از مرگش در فیلم های Saw نشان داده شد، دیده می شود. ادامه حضور جان در فیلم‌های بعدی Saw (غیر از Spiral) از طریق داستان غیرخطی فیلم‌های Saw و استفاده مکرر آنها از فلاش بک حفظ شد. یکی یا هر دو روش بسیار مورد استفاده قرار گرفته‌اند و می‌توانند جان را با چنان سهولت وارد اره ۱۰ کنند که محتمل‌ترین روشی برای بازگشت جان به نظر می‌رسد.

هنگامی که جان کرامر به جیگساو تبدیل شد، تمام تلاش خود را کرد تا اطمینان حاصل کند که میراث کارش تا مدت ها پس از مرگش حفظ می شود. از آنجایی که ادامه بازگشت او به فیلم‌های Saw نشان می‌دهد، هیچ مانعی برای تأثیر مداوم او بر سریال وجود ندارد که او را بازگرداند. اینکه چگونه Saw 10 می تواند جان کرامر را به داستان بازگرداند آنقدرها هم که به نظر می رسد معمای بزرگی نیست. همانطور که روش داستان سرایی فرنچایز Saw نشان می‌دهد، Saw 10 راه‌های زیادی برای بازگشت دوباره Jigsaw دارد.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *