۰

معرفی زبان‌های سرزمین میانه :زبان اِنتی

معرفی زبان‌های سرزمین میانه :زبان اِنتی

معرفی زبان‌های سرزمین میانه

معرفی زبان‌های سرزمین میانه :زبان اِنتی

انتی زبانی باستانی،پر سر و صدا و طولانی بود که انت‌ها و هورن‌ها به آن تکلم می‌کردند. به نظر می‌رسد این زبان مبتنی بر شکل قدیمی زبان الداری باشد که بعداً در قالب کوئینایی و سینداری غنی‌تر شدند. سال‌ها پیش الف‌ها زبان خودشان را به انت‌ها که مانند خودشان توانایی زیادی در یادگرفتن و به خاطر سپردن زبان‌ها داشتند،آموختند.
انت‌ها زبان الفی به خصوص کوئنیایی را بسیار دوست داشتند و به جای انتی که تکلم به آن بسیار طول می‌کشید،به زبان الفی سخن می‌گفتند.به همین خاطر نام‌های عجیبی که هابیت‌ها از زبان چوب ریش و بقیهء انت‌ها ثبت کرده‌اند یا کاملا الفی است یا الفی‌ای است که به شیوهء انتی سر هم شده است.
زبان انتی شباهتی به دیگر زبان‌های سرزمین میانه ندارد:کند،مطنطن،انباشته،مکرر،پر از دمش،متشکل از آواهای مصوت‌گون و تمایزهای یکنواخت و کمیت که حتی الف‌های برین باحکمت نیز کوششی برای بازنمایی آن با خط و ایجاد حروف نوشتاری برای آن نکردند.
انت‌ها زبان‌شان را فقط در میان خود به کار می‌بردند،با این حال نیازی نبود آنرا مخفی نگه‌دارند (همانگونه که دورف‌ها زبان رسمی‌شان را مخفی می‌کردند.)زیرا هیچکس غیر از خود انت‌ها نمی‌توانست این زبان را به دلیل ساختار پیچیدهء صدا بیاموزد. حتی هنگام صحبت به زبان مشترک انت‌ها عادت کرده بودند که در ساختار دستوری خود صفات مرکب را تکرار کنند.

معرفی زبان‌های سرزمین میانه

در زبان انتی باستان اسم‌های واقعی داستان چیزهایی را که این اسامی به آن تعلق دارند را بازگو می‌کنند.مثلا چوب ریش نام خودش به زبان انتی را بازگو نکرد زیرا سال‌های بسیار زندگی‌اش باعث شده بود نامش نیز طولانی شود و رشد کند،مثل یک داستان.
از نظر چوب ریش این زبان بسیار دوست داشتنی بود،اما گفتن هر چیزی در آن خیلی وقت می‌برد.خود انت‌ها نیز به آن زبان زیاد حرف نمی‌زدند مگر اینکه گفتن و شنیدنش به وقت آن بیارزد.
دلیل جملات طولانی آنها استفادهء زیاد از صفت‌های زائد بود به طوری که گفتن یک جمله یک ساعت طول می‌کشید.در واقع هیچ تک کلمه‌ای در آن وجود نداشت و تمام سوالات توسط یک مونولوگ طولانی پاسخ داده می‌شدند.
نکتهء جالب‌تر اینکه اگر یک انت جواب سوال یک انت را بعد از پایان پرسشش جواب دهد بسیار شتاب زده قلمداد می شد!

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *