۰

بهترین جهان های بازی های استودیو FromSoftware

بهترین جهان های بازی های استودیو FromSoftware

بهترین جهان های بازی های استودیو FromSoftware

بهترین جهان های بازی های استودیو FromSoftware

سری Soulsborne از FromSoftware به دلیل رویکرد سازش ناپذیرشان به سختی، داستان‌های پس‌زمینه و حلقه بازی رضایت‌بخش، عشق و ناامیدی گیمرهای بی‌شماری را در سرتاسر جهان برانگیخته است. در حالی که بازی‌های الهام‌گرفته‌شده از این سری معمولاً از مبارزات و مکانیک‌ها استفاده می‌کنند، بسیاری تمایل دارند فراموش کنند که نیمی از بازی‌های Soulsborne، مدیون طراحی لول و دانش دنیای خود هستند. در طول سالیان متمادی که بازی‌های Soulsborne را توسعه پیدا کرده اند، FromSoftware جهان های باورنکردنی را ایجاد کرده است.

از Boletaria تا Lands Between استودیو FromSoftware بازیکن را به دنیای فانتزی‌های مختلفی می‌برد که در آن توانایی‌های او آزمایش می‌شود، اما کدام یک از همه آنها بهتر است؟

Lothric

بهترین جهان های بازی های استودیو FromSoftware

در حالی که Dark Souls 3 بسیار زیاد مورد احترام طرفداران است، مکان آن، Lothric، تا حدودی از اینکه به معنای واقعی کلمه بر اساس جهان و تاریخ اولین عنوان Dark Souls ساخته شده است، رنج می برد. در حالی که برخی از فعالیت های طرفداران می‌تواند منجر به بازده‌های هیجان‌انگیز شود، سرزمین Lothric گاهی اوقات ممکن است احساس کند که پس از استقبال متفاوت از Dark Souls 2، تلاش زیادی برای جلب رضایت طرفداران دارد.

با وجود تمام نوستالژی ها، Lothric توجه زیادی به جزئیات و به هم پیوستگی که Lordran را واقعاً متمایز می‌کرد، نشان نمی‌دهد، و بنابراین گاهی اوقات می‌تواند سطحی و خطی به نظر برسد. با این حال، همه چیز آن بد نیست ؛ بازی مطمئناً بهترین استفاده را از نوستالژی ما برای Lordran می‌کند، و گیم‌پلی عالی و سریع باعث می‌شود Lothric بیش از سایر جهان ها احساس خطر کند. در نتیجه، محتوای حماسی DLC و پایان های قطعی در پایان دراماتیک سری Dark Souls به دست آمده است. متأسفانه، این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که Lothric دارای انبوهی از پتانسیل‌های از دست رفته و محتوای بریده‌شده به دلیل توسعه عجولانه است، بنابراین نمی‌تواند احساس ناامیدکننده‌ای نداشته باشد.

Drangleic

بهترین جهان های بازی های استودیو FromSoftware

بهترین جهان های بازی های استودیو FromSoftware

در حالی که دارک سولز اولیه به دلیل راه‌هایی که نواحی آن از طریق گذرگاه‌های مخفی، میان‌برها و حلقه‌ها به مناطق قبلی متصل می‌شد، مورد ستایش قرار گرفت، دنیای Dark Souls 2، Drangleic، دارای طرح‌بندی عجیب و غریب تکه‌تکه است، با مناطقی که ظاهراً از هر کدام جدا شده‌اند.

مجموعه‌های باشکوه و پس‌زمینه‌های غنی از علم هنوز وجود دارد، اما نبود جهانی جامع که از ظاهر مبهم جغرافیای منطقی پیروی می‌کند، قطعاً برای برخی از طرفداران غیر قابل درک است. با این حال، جایی که Drangleic برتر است، زمین به طور مثبت گسترده است، با مسیرهایی که از مرکز آن مانند ستاره دریایی منشعب می شوند که در تضاد با طراحی Lordran است، اما حس بزرگی را افزایش می دهد. این تفاوت از تصمیم طراحی ناشی می‌شود که به بازیکنان اجازه می‌دهد از ابتدای بازی به سرعت سفر کنند و فشار کمتری را برای Drangleic ایجاد کند تا به‌گونه‌ای طراحی شود که کاوش آسان را امکان‌پذیر کند. این لزوماً چیز بدی نیست و این واقعیت را تغییر نمی‌دهد که دنیای Dark Souls 2 به روش خاص خود دارای جزئیات، پیچیده و گسترده است.

Ashina

بهترین جهان های بازی های استودیو FromSoftware

دنیای Sekiro: Shadows Die Twice در میان جهان های عناوین Soulsborne منحصر به فرد است زیرا در حالی که طبق معمول یک پادشاهی فانتزی عرفانی است، در یک دنیای گسترده تر کاملاً تخیلی وجود ندارد. در عوض، بازی در منطقه ای خیالی از دوره Sengoku ژاپن به نام Ashina می گذرد. در حالی که بسیاری از مضامین مشابه در سایر بازی‌های FromSoftware در آشینا نیز وجود دارند، این یک محیط با دوره‌ای بسیار واقعی از تاریخ در جهان است، اگرچه هنوز به شدت به اساطیر و داستان متمایل است، که تغییر جالبی ایجاد می‌کند.

با افزودن یک قلاب پرش، مناطق آشینا سطح بی‌سابقه‌ای از غیرخطی بودن این ژانر را نشان می‌دهند و به شما این امکان را می‌دهد تا در دنیای شگفت‌انگیز کاوش کنید و راه خود را طی کنید.

Boletaria

بهترین جهان های بازی های استودیو FromSoftware

Boleteria، دنیای Demon’s Souls، جایی است که بازی‌های Souls آغاز شد، و بازدید مجدد از این پادشاهی را به زوال پس از مشاهده بسیاری از تم‌ها و عناصر طراحی آن در هر عنوان Soulsborne منتشر شده از آن زمان، عجیب است. Boletaria دارای فضای Yharnam، شکوه و عظمت تاریک Lordran و تنوع منطقه است، و به طور مشابه در جهان های بعدی منعکس شده است.

مناطق Boleteria ممکن است مانند Lordran به یکدیگر متصل نشوند، و طراحی جهان مطمئناً بسیار خطی تر از Lands Between است، اما دنیای هر بازی تا حد زیادی مدیون میراث Boletaria است. تعداد زیاد مضامین تکراری، ادای احترام و ارجاع مستقیم به لحظات به یاد ماندنی تر Demon’s Souls یادآور این است که عناوین بعدی با بهره مندی از آینده نگری ساخته شدند و بدون Demon’s Souls نمی توانستند وجود داشته باشند. بنابراین، در حالی که بسیاری از ایده‌های بازیافت‌شده از Boletaria در عناوین بعدی بهتر استفاده می‌شوند، اما همچنان به شایستگی خود پابرجاست و الهام‌بخش برخی از همه‌جانبه‌ترین و جذاب‌ترین جهان‌ها در بازی‌های ویدیویی است.

Lordran

بهترین جهان های بازی های استودیو FromSoftware

سرزمین Lordran اولین دنیایی است که بسیاری از طرفداران بازی‌های Soulsborne در آن کاوش خواهند کرد. مناطق فوق‌العاده تیره و سیاه Lordran شما را در دنیای Dark Souls غوطه‌ور می‌کند. در حالی که فضای متروک و منزوی ارائه بازی نقش بزرگی در این غوطه وری ایفا می کند، عادت نقشه به اتصال مناطق خود به یکدیگر به روش های منطقی توپوگرافی، ویژگی ای است که معمولاً توسط طرفداران ستایش می شود، و تمایل بیشتری را برای ایجاد احساس در جهان طی می کند. در نتیجه، شما معمولاً می‌دانید که در هر لحظه در رابطه با سایر بخش‌های بازی در کجا هستید و گذرگاه‌های مخفی مختلف و میان‌برهای قابل بازگشایی پاداش شما برای کاوش کامل هستند.

این روش منحصربه‌فرد درگیر کردن بازیکن با جهان را با یک پس‌زمینه اسطوره‌ای و اسرارآمیز در پس سرزمین Lordran و تمدنی که آن را خانه می‌نامد ترکیب کنید، و سفری را در دنیایی تجربه خواهید کرد که فراموش کردنش سخت است.

Yharnam

بهترین جهان های بازی های استودیو FromSoftware

خیابان‌های تاریک و سیاه Yharnam به همان اندازه چشمگیر هستند ، ترسناک نیز هستند. این شهر بزرگ از نمونه‌های واقعی معماری گوتیک برای ساختن زیبایی‌شناسی استفاده می‌کند که آن و مناطق آن را متمایز می‌کند. این اتمسفر یک عظمت ظالمانه و پیشگویی را در خود پرورش می دهد که در مورد وحشت نهفته در زیر سطح هشدار می دهد و مضامین Bloodborne را از ابتدا منعکس می کند. طراحی لول بی نظیر است، بخش کلیسای جامع به دلیل وضعیت غافلگیر کننده منطقه هاب، و میانبرهایی که رضایت بخش تر از هر آیتمی است که ممکن است در شهر پر جنب و جوش پیدا کنید.

نواحی بازی به اندازه سایر بازی‌های Soulsborne متنوع نیستند، اما به سختی می‌توانند یک تکه باشند. و چه تنوعی وجود دارد، همچنان دارای زیبایی‌شناسی بصری است که جهان را بسیار جامع می‌سازد: از قلعه ترک‌شده کین‌هورست تا جنگل‌های ممنوعه فراموش‌ شده.

The Lands Between

بهترین جهان های بازی های استودیو FromSoftware

بهترین جهان های بازی های استودیو FromSoftware

جدیدترین عنوان Soulsborne از FromSoftware دارای چشمگیرترین جهان تا به امروز است. با توجه به اینکه جورج آر آر مارتین، خالق A Song Of Ice And Fire، با FromSoftware برای خلق جهان همکاری کرد، احتمالاً تعجب‌آور نخواهد بود. در نتیجه، Lands Between به همان اندازه که باستانی و اسرارآمیز هستند، باورپذیر به نظر می رسد.

جهان از نظر اساطیر جذاب به قدری غنی است که وقتی افسانه های آن کشف می شوند و در بازی تجربه می شوند، احساس می کنند تجربه های واقعاً تاریخی هستند. Elden Ring از نظر اندازه و جزئیات بی‌سابقه است و می‌تواند به طور همزمان احساس بزرگی و ارتباط نزدیکی داشته باشد. کاوش در یک حلقه گیم پلی کاملاً جدید تشویق می شود که نفس تازه ای برای کهنه سربازان این سری است. ممکن است این انتخاب بدیهی برای بهترین دنیایی باشد که FromSoftware ایجاد کرده است، اما نمی توان به آن کمک کرد – Lands Between بهترین تا به الان است.

برچسب‌ها:, ,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *