۰

نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Mirage | ادای احترام به نسخه اول

نقد و بررسی بازی Assassin's Creed Mirage

نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Mirage | ادای احترام به نسخه اول

بازی Assassin’s Creed Mirage بازیکنان را به چند روش به عقب می برد. این بازی گذشته باسیم را قبل از (به ترتیب زمانی) بازی او در Assassin’s Creed Valhalla بررسی می کند، این یک بازی اکشن ماجراجویی است که برخلاف یک RPG اکشن است و به خاورمیانه بازمی گردد. در واقع، AC Mirage به عنوان یک نامه عاشقانه برای اولین آثار این فرنچایز از زمان معرفی آن به ثبت رسیده است، و واضح است که چقدر با بازی های اصلی مرتبط است.به طور کلی، Assassin’s Creed Mirage واقعاً دنباله‌ای بر Assassin’s Creed سال ۲۰۰۷ است که ممکن است کمی شمشیر دو لبه باشد. از یک طرف، چیزی که بازی‌های اکشن ماجراجویی اصلی را بسیار عالی می‌سازد را در بر می‌گیرد، اما از سوی دیگر، گاهی اوقات احساس می‌کند که یک بازی در اواخر دهه ۲۰۰۰ گیر کرده است. نتیجه یک تجربه سرگرم‌کننده و نوستالژیک است که مرز باریکی را بین ادای احترام و احساس دوست‌داشتن طی می‌کند، اما از همان ابتدا مشخص است که خوبی‌ها بسیار بیشتر از بدی‌ها هستند.

نقد و بررسی بازی Assassin's Creed Mirage

جایی که Assassin’s Creed Mirage واقعاً برتر است در جعبه شنی آن است، زیرا به سرعت بازیکنان را در داخل و خارج از دیوارهای خود رها می کند. بغداد به چند منطقه تقسیم شده است: عباسیه، مرکز فرهنگی. کرخ، ناحیه بازار; حربیه، منطقه صنعتی؛ و شهر گرد در قلب همه چیز. بازیکنان فراتر از دیوارهای شهر، Wilderness را پیدا می‌کنند، با تپه‌های شنی که یک کاروان را در اینجا تقسیم می‌کند، یک مکان تاریخی بزرگ در آنجا، و یک اردوگاه راهزنان در جاهای دیگر. بازیکنان بیشتر وقت خود را بر روی پشت بام های بغداد می گذرانند، و در حالی که تغییرات بین مناطق جزئی است، برای نگه داشتن بازیکنان فقط با حضور در شهر کافی است. ناگفته نماند، بغداد واقعاً احساس زنده بودن می کند، زیرا بازیکنان با جمعیت و NPC های مختلف درگیر خواهند شد. در Assassin’s Creed Mirage، بازیکنان با جیب بری NPC ها، تکمیل قراردادها، و با انجام چند شانس دیگر، توکن ها (Power، Merchant و Scholar) را جمع آوری می کنند. به پایان می رسد. توکن‌های قدرت را می‌توان برای جذب مزدوران به مبارزه با نگهبانان استفاده کرد و به بازیکنان اجازه ورود سریع و مخفیانه را می‌دهد. توکن‌های تجاری را می‌توان برای رشوه دادن به بازرگانان یا دریافت قیمت‌های پایین‌تر از آنها استفاده کرد، در حالی که توکن‌های Scholar را می‌توان برای ترکیب با جمعیت استفاده کرد. کاربردهای بیشتری برای هر یک از این توکن ها وجود دارد، اما خود سیستم بازیکنان را تشویق می کند تا با دنیای زنده اطراف خود درگیر شوند.

با این حال، این بدان معنا نیست که شهر بغداد طرفدار زیادی از Basim است. AC Mirage سیستم بدنامی را باز می گرداند و دارای سه مرحله است که نحوه واکنش نگهبانان را در زمان حضور بازیکنان نشان می دهد. شهروندان استاندارد نیز بر اساس سطح بدنامی واکنش نشان خواهند داد و در صورت مشاهده باسیم، از نگهبانان فراخوان خواهند کرد. بسته به محل حضور بازیکنان، محاصره کردن توسط نگهبانان در خیابان های بغداد آسان است، به این معنی که پشت بام همیشه امن ترین مکان برای Basim است. اما، در نهایت، بدنامی و سیستم تشخیص همراه آن درجه یک هستند. بر کسی پوشیده نیست که تشخیص نگهبان در Assassin’s Creed Valhalla آنقدر حساس بود که مخفی کاری یک گزینه واقعی نبود، اما در اینجا برعکس است. همه چیز در مورد Assassin’s Creed Mirage بازیکنان را وادار می کند تا در مخفی کاری شرکت کنند.

نقد و بررسی بازی Assassin's Creed Mirage

پیام صفحه بارگیری یک Assassin’s Creed Mirage به بازیکنان می‌گوید که از نبرد با بیش از چهار دشمن خودداری کنند، و این توصیه ارزشمندی برای زندگی کردن است. بازیکنان، زمانی که در نبرد آزاد هستند، می توانند از شمشیر و خنجر خود برای از بین بردن سلامت دشمن یا مقابله با حمله استفاده کنند، که دشمنان را برای کشتن سریع باز می کند. انجام یک حمله برای آن افتتاحیه مستلزم تمرکز بازیکنان بر روی زمان بندی است، و برخلاف بسیاری از بازی های قدیمی AC، دشمنان محدود به حمله یک به یک نیستند. به عبارت دیگر، در حالی که می‌توان راه را برای پیروزی پشت سر گذاشت، اما به آسانی به دست نمی‌آید، و با تشدید مبارزات Assassin’s Creed Mirage به راحتی غرق می‌شود. با توجه به اینکه بسیاری از ماموریت‌ها شامل نفوذ به مکان‌ها و انجام ترور هستند، به این معنی است که بازیکنان روی مخفی کاری متمرکز شود. ابزار Assassin’s Creed Mirage یک مکمل عالی برای این کار است، زیرا بازیکنان می توانند از بمب های مخفیانه به صورت تهاجمی یا دفاعی استفاده کنند، با Throwing Knives دشمنان را از دور بیرون کنند یا با Noisemakers باز شوند. علاوه بر این، بازیکنان می توانند از Eagle Vision خود برای شناسایی دشمنان نزدیک استفاده کنند، در حالی که انکیدو (عقاب باسیم) به عنوان پیشاهنگ عمل می کند. بازیکنان تمام ابزارهای مورد نیاز برای مرگبار، بی صدا و کارآمد را دارند.

نقد و بررسی بازی Assassin's Creed Mirage

نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Mirage

پارکور بازی نیز نسبت به نسخه قبلی راون تر و دلچسب تر شده اما هنوز با نقطه اوج پارکور سری که در نسخه unity تجربه کردیم فاصله دارد.یکی دیگر از مناطقی که AC Mirage توپ را رها می کند، پایداری کلی آن است، اما باید با وصله ها بهبود یابد. در طول مدتی که در بازی بودیم، هیچ کمبودی از تصادفات سخت، لکنت، مشکلات فیزیک و باگ های کلی نداشتیم. در حالی که در حال حاضر امکان تأیید برای ما وجود ندارد، به نظر می‌رسد یک اشکال وجود دارد که مانع از یافتن یا در دسترس قرار گرفتن مجموعه‌های خاص روی نقشه می‌شود، زیرا ما بالا و پایین را جستجو کرده‌ایم اما در غیر این صورت نمی‌توانیم آنها را به تخم‌ریزی یا نمایش برسانیم. حتی نابیناترین بازیکن هم متوجه این مسائل می‌شود، اما خوشبختانه، هیچ‌وقت هیچ‌چیز شکست‌ناپذیر نبود. Assassin’s Creed Mirage بیشتر شبیه به دنباله ای برای AC1 است تا یک بازی ۲۰۲۳، و اگر این یک سازش باشد، بازیکنان با آن موافق هستند، در این صورت آنها یک انفجار مطلق در sandbox خواهند داشت. AC Mirage نامه ای عاشقانه برای این بازی های کلاسیک است و خوشبختانه آزادی محض در طراحی آن باعث می شود که این بازیکنان هستند که آن نامه را پیش نویس می کنند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *