۰

۵ بازی که به بهترین شکل ریاضیات را در خود جای داده اند

5 بازی که به بهترین شکل ریاضیات را در خود جای داده اند

۵ بازی که به بهترین شکل ریاضیات را در خود جای داده اند

آن را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، ریاضی بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما است. و تا آنجا که به بازی‌های ویدیویی مربوط می‌شود، هیچ زمینه علمی دیگری به اندازه وجود آن‌ها نیست، از منطقی که کد زیربنایی بهترین بازی‌های تیراندازی اول شخص ما را به هم متصل می‌کند تا اعدادی که بر آمار و ویژگی‌های بازیکن در یک RPG معمولی حاکم است. .
اما در حالی که محاسبات ریاضی زیادی در زیر کاپوت بازی های ویدئویی معمولی انجام می شود، کمتر رایج است که محاسباتی را پیدا کنید که اصول ریاضی را به عنوان بخشی از گیم پلی خود داشته باشند. با این وجود، چندین نفر توانسته‌اند برخی از این اصول را چنان یکپارچه با هم ادغام کنند که حتی کسانی که از ریاضی متنفر هستند به سختی متوجه حضور آنها در آنجا می‌شوند. در اینجا تنها چند نمونه از برجسته ترین نمونه ها آورده شده است.

5 بازی که به بهترین شکل ریاضیات را در خود جای داده اند

۵-Resident Evil Zero

ریاضی به ندرت اولین چیزی است که در یک بازی درباره تیراندازی در میان انبوهی از زامبی ها به آن فکر می کنید، اما ما اینجا هستیم. بازی‌های سری Resident Evil به دلیل داشتن پازل‌های متعددی که بازیکنان برای پیشرفت باید حل کنند، شناخته می‌شوند و تعداد کمی از این پازل‌ها پایه ریاضیات دارند.

به عنوان مثال، پازل پنل کنترل ترمز قطار در Resident Evil Zero را در نظر بگیرید. برای اینکه قطار از کنترل خارج نشود، بیلی و ربکا (دو قهرمان داستان) باید با هم کار کنند تا سیستم ترمز آن را به صورت دستی نادیده بگیرند. به بازیکنان یک پانل شامل یک نمایشگر دیجیتالی که دو عدد (یک نام‌گذار و یک مخرج) را نشان می‌دهد و یک صفحه کلید از اعداد و ده چراغ که با فشار دادن هر کلید روشن می‌شود، ارائه می‌شود. برای حل معما، آنها باید بیابند که چه ترکیبی از ده عدد به مخرج نمایش داده می شود، که در بهترین حالت حسابی پایه است.

5 بازی که به بهترین شکل ریاضیات را در خود جای داده اند

۴-Portal

بازی‌های ویدیویی همیشه دارای عنصری از آگاهی فضایی بوده‌اند، از هدایت توپ با پارو در پونگ گرفته تا اندازه‌گیری پرش‌های دشوار در Super Mario Bros. مطمئنا Portal، یک بازی پازل اول شخص است که بازیکنان را با استفاده از یک تفنگ پورتال برای حرکت در اتاق های آزمایش پیدا می کند.
بازی نه تنها به استدلال فضایی زیادی از سوی بازیکن نیاز دارد، بلکه توسط سایر اصول ریاضی و فیزیک مانند دستکاری انرژی جنبشی نیز هدایت می شود. این به منظور هماهنگی حرکت اشیا بین دو پورتال مورد نیاز است. بازیکنان پیشرفته حتی می توانند با استفاده از چنین تکنیک هایی خود را در فواصل بسیار دور پرتاب کنند یا حلقه های بی نهایت ایجاد کنند تا دشمنان را به دام بیاندازند. بازی تمام ابزارهای مورد نیاز برای انجام چنین شاهکاری ها را در اختیار آنها قرار می دهد و امکانات بی حد و حصر باقی می ماند.

5 بازی که به بهترین شکل ریاضیات را در خود جای داده اند

۳-Half-Life 2

بازی Half-Life اصلی یکی از مبتکرانه ترین تیراندازی های اول شخص دوران خود بود. به عنوان مثال، این اولین تیراندازی بود که بازیکنان را ملزم به پرتاب نارنجک با استفاده از یک مسیر کمانی کرد تا آنها را جلوتر ببرد. بازی دوم با معرفی یک موتور فیزیک کاملاً تحقق یافته، تمام این زمینه ها را به سطح کاملاً جدیدی می برد.

بسیاری از پازل‌های Half-Life 2 حول آن موتور فیزیک ساخته شده‌اند که به بازیکن اجازه می‌دهد با دستکاری اشیاء درون بازی واکنش‌های زنجیره‌ای را انجام دهد. این اسلحه همچنین شامل اسلحه گرانشی است که به درستی نامگذاری شده است، سلاحی که می تواند تقریباً هر جسمی را بگیرد و به طور مؤثر آن را به یک پرتابه خطرناک تبدیل کند. این باعث شد چندین راه حل مبتکرانه برای معماها و یک روش کاملاً جدید برای نزدیک شدن به سناریوهای جنگی وجود داشته باشد که به حفاظت از مهمات کمک می کند.

5 بازی که به بهترین شکل ریاضیات را در خود جای داده اند

۲-Angry Birds

صحبت از مسیرهای قوسی و موتورهای فیزیک، Angry Birds یک بازی ویدیویی دیگر است که اجرای اصول ریاضی را نشان می دهد. این بازی که در سال ۲۰۰۹ در iOS منتشر شد، بازیکنان را با پرتاب زرادخانه پرندگان در قلعه‌های خوک‌های مختلف با پیچیدگی‌های متفاوت متهم می‌کند، با هدف نابود کردن آخرین خوک‌ها در آن ساختارها.
بازی عمدتاً با استفاده از یک صفحه نمایش لمسی انجام می شود که بازیکنان انگشتان خود را روی آن می کشند تا با استفاده از یک تیرکمان بزرگ، پرندگان خود را به سمت اهداف شلیک کنند. بخش دشوار هدف گیری در زوایای مناسب است در حالی که نیروی کافی برای آسیب های ساختاری به قلعه ایجاد می کند که از مواد مختلفی مانند چوب، سنگ و صفحات یخ ساخته شده است که همگی ویژگی ها و روش های منحصر به فرد خود را دارند. ورود به بازی ساده است اما با چالش های سخت تر در مراحل بعدی به تدریج سخت تر می شود.

۵ بازی که به بهترین شکل ریاضیات را در خود جای داده اند

5 بازی که به بهترین شکل ریاضیات را در خود جای داده اند

۱-Braid

یکی دیگر از بازی های ویدیویی منتشر شده در سال ۲۰۰۹ که دارای عناصر ریاضی است، Braid است، یک پلتفرم پازل که توسط جاناتان بلو ساخته شده است. در آن، بازیکنان نقش Tim را بازی می کنند، مردی که در جستجوی شاهزاده خانمی است که توسط یک هیولای شیطانی ربوده شده است. چیزی که بازی را از دیگر پلتفرمرها متمایز می کند، توانایی تیم در دستکاری زمان است.

بازیکن می تواند با فشار دادن دکمه زمان را معکوس کند که می توان از آن برای دوری از موانع و همچنین حل بسیاری از معماهای بازی استفاده کرد. مراحل مختلفی که آنها از طریق ماجراجویی می گذرانند، تنوع جزئی در آن توانایی دارند. به عنوان مثال، همه چیز به طور پیش فرض در مرحله نهایی برعکس جریان می یابد. در زندگی واقعی، دستکاری زمان به قلمرو تئوری ها تنزل داده شده است، اما زیربنای بیشتر این نظریه ها، ریاضیات مورد نیاز برای قابل فهم کردن آنها است، و Braid به عنوان نمونه خوبی از تصویر آنها در قالب بازی های ویدیویی است.
منبع: thegamer

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *