۰

نقد فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania | ورود به فاز پنجم مارول

نقد فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania

نقد فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania |ورود به فاز پنجم مارول

علی‌رغم تمام کمک‌های او به انتقام‌جویان و نقش او در نجات جهان از انحراف نسل‌کشی تانوس، فیلم‌های خود Ant-Man در طرح بزرگ دنیای سینمایی مارول تا حد زیادی بی‌اهمیت بوده است.

شخصیت‌های شرور و داستان‌های Ant-Man (2015) و Ant-Man and the Wasp (2018) اساساً جزیره‌ای بوده‌اند و در مقایسه با فیلم‌های همتایان او در Avengers، بازتاب کمتری برای MCU گسترده‌تر داشته‌اند.

این لزوما چیز بدی نیست. با وجود تمام لذت‌ها و افراط‌هایی که با به هم پیوستن چندین خط داستانی در میان مجموعه‌ای از فیلم‌های بلند و برنامه‌های تلویزیونی به وجود می‌آیند، دو فیلم اول Ant-Man تسکین و احمقانه‌ای کمیک ارائه می‌کردند که مهلتی از داستان‌های قلاب‌بافی MCU بود.

بخشی از این سبک دلی در Ant-Man and the Wasp: Quantumania قربانی شده است. این فیلم برخی از آن کمدی‌های ناهنجار و شوخی‌ای را که پل راد به آن می‌شناسند، حفظ می‌کند، اما در ساختن جدیدترین Ant-Man که برای برنامه بازی مارول برای سال آینده قابل توجه‌تر است، طنز برای خدمت به موتور پولسازی تبدیل شده است.

نقد فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania

فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania نشان دهنده شروع فاز پنجم MCU است. داستان از آنجا شروع می شود که خانواده قهرمانان میکروسکوپی – که شامل اسکات لانگ (راد)، هوپ ون داین (اوانجلین لیلی)، جانت ون داین (میشل فایفر) و هنک پیم (مایکل داگلاس) می شود – ناخواسته وارد قلمرو کوانتومی می شوند. این جهان کوچک در جهان ما با شکوه نفس گیر، قابل مقایسه با پاندورا جیمز کامرون در آواتار است. قلمرو کوانتومی گیاهان و جانوران بومی خود را دارد، از موجودات تک سلولی دیرگراد و موجودات تک سلولی به اندازه ماموت گرفته تا تمدن های کامل با آداب و رسوم و وفاداری های سیاسی خاص خود.

با این حال، هر چه بیشتر وارد داستان و قلمرو کوانتومی می‌شویم، مشخص می‌شود که فیلم کمتر درباره مرد مورچه‌ای است تا وسیله‌ای برای معرفی بزرگ فاز پنج مارول : کانگ فاتح باشد.
اگرچه Ant-Man and the Wasp: Quantumania اولین حضور کانگ را نشان می‌دهد، اما ما برای اولین بار دیدیم که جاناتان میجرز در سریال Loki این کاراکتر – یا حداقل یک نوع از او را بازی می‌کند. وی شخصیت شرور لوکی بود، اما همانطور که مشخص شد، او نسخه خیرخواهانه‌تری از کانگ هست و هدفش این بود که یک جدول زمانی واحد را تضمین کند تا دیگر نسخه‌های خودش ظاهر نشود.

مرگ او که در پایان لوکی باقی می‌ماند، نشان‌دهنده انشعاب یک خط زمانی و شروع دیگری برای جهان چندگانه بود.

از همین عمل است که کانگ در Ant-Man and the Wasp: Quantumania سرچشمه می گیرد. کانگ که توسط نیروهای ناشناخته به قلمرو کوانتومی تبعید شد، اولین برخورد کانگ با جانت ون داین بود در حالی که خودش در دنیای کوچک به دام افتاده بود.

نقد فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania

نقد فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania |ورود به فاز پنجم مارول

همانطور که از ابتدای فیلم می دانیم، جانت تا حد زیادی مراقب تجارب خود در قلمرو کوانتومی بوده است، زمانی که به مدت ۳۰ سال سرگردان بود، اما از آنجایی که او و خانواده اش به اجبار به داخل خانه کشیده می شوند، او چاره ای جز کاوش در آن ندارد. آن جزئیات

علی‌رغم بازی‌های قوی بازیگران اصلی، به ویژه از فایفر و میجرز، این شخصیت‌های فرعی هستند که نفس زندگی را در نمایش می‌بخشند. بیل موری که نقش لرد کیلار را بازی می‌کند، نقشی شگفت‌انگیز دارد که به خوبی در فهرست شخصیت‌های عجیب و غریب او جای می‌گیرد. ویلیام جکسون هارپر بازیگر فیلم The Good Place در نقش تله پات Quaz بازی شادی را ارائه می دهد. اما شگفت‌انگیزترین و طنزآمیزترین، شاید بازگشت کوری استول باشد. نه به اندازه دارن کراس، تاجر بی رحمی که کت و شلوار جلیقه زرد را در اولین Ant-Man به تن می کند، بلکه به عنوان یک بازمانده گیج شده از خود سابقش، شخصیتی شبیه سر باب غول پیکر معروف به Modok، که چهره ای آشنا برای کسانی که سریال انیمیشنی ۲۰۲۱ را دیده اند.

صحنه‌های مبارزه بسیار دیدنی‌اند، اگرچه نسبت به فیلم‌های پرفروش‌تر حماسی MCU، از جمله Avengers: Infinity Wars، خجالتی‌تر هستند. اما برای کسانی که هشدارهایی را که He Who Remains در Loki داده است را به یاد می آورند (یا حتی نگاهی به عناوینی که MCU برای سال آینده در نظر گرفته است می اندازند)، کاملاً روشن می شود که فیلم حتی قبل از شروع آن چگونه به پایان می رسد.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *