۰

نقد فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 |پایانی زیبا برای محافظین کهکشان

نقد فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3

نقد فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 |پایانی زیبا برای محافظین کهکشان

قسمت آخر این فرنچایز یک دهه، پیتر کویل و گروه را به احساسی ترین سفرشان می برد
فیلم‌های ابرقهرمانی زیادی وجود دارد – بعضی‌ها، مانند کارگردان مارتین اسکورسیزی، ممکن است زیاد به آن ایراد نگیرند . و اغلب آنها به عنوان “بزرگترین فیلم ابرقهرمانی” ساخته شده معرفی می شوند.

در حالی که چنین بیانیه جسورانه ای همیشه باعث ایجاد یک بحث پرشور می شود، یافتن کسی که موافق این موضوع نیست که سه گانه محافظان کهکشان کارگردان و نویسنده جیمز گان یکی از طراوت ترین، خنده دار ترین و سرگرم کننده ترین فرانچایزهای ابرقهرمانی تا به امروز بوده است، چالش برانگیز خواهد بود. .به همین دلیل است که آخرین قسمت،یک داستان Guardians of the Galaxy Vol 3، تلخ و شیرین بود.

نقد فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3

هشدار: این بررسی حاوی اسپویل است

این فیلم شاهدی بر دیدگاه منحصربه‌فرد گان است که در آن داستان‌های اکشن، کمدی و احساسی با موسیقی قدرتمندی برای یک تجربه سینمایی جذاب ملاقات می‌کنند. به سختی می توان دقیقاً مشخص کرد که چگونه ناهنجاری ارجاعات فرهنگی گان چنین سبک خاص و در عین حال به طور گسترده ای از داستان سرایی را ایجاد می کند. به طور همزمان غنی است اما هضم آن آسان است.برخلاف فیلم‌های قبلی، نگهبانان با یک شرور شوم روبرو نیستند که نقشه‌اش از بین بردن نیمی از زندگی در جهان است.

این بار تهدید بسیار شخصی تر است.

شرور فیلم با بازی Chukwudi Iwuji، فرگشت عالی است – یک ژنتیک متوهم و خودشیفته که وسواس زیادی برای ایجاد یک دنیای کامل دارد. او یکی از ساخته هایش را می فرستد، آدام وارلاک (ویل پولتر) با پوست طلایی، تا به نگهبانان کهکشان در خانه شان در Knowhere حمله کند.

به طور خاص، High Evolutionary می خواهد راکت (بردلی کوپر) را به دلایل نامعلومی بدزدد. و در حالی که او شکست می خورد، زندگی راکون خردمند در تعادل است.این باعث می‌شود که نگهبانان باقی‌مانده برای نجات جان رفیق و دوست خود به تلاشی حماسی ادامه دهند.

کویل که با نام Star-Lord نیز شناخته می شود، با بازی فوق العاده کریس پرت نیز با درد دل خود مواجه است. برای اینکه او و بقیه نگهبانان یکی از خودشان را نجات دهند، باید با گامورا (زوئه سالدانا) متحد شوند. مبارز قدرتمند با پوست سبز عشق زندگی کویل است که به دلیل اتفاقاتی که در فیلم های قبلی رخ داده است، اکنون هیچ خاطره ای از دوران با هم بودن خود ندارد.

نقد فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3

نقد فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3

سپس گروت (وین دیزل) وجود دارد، درختی که همان سه خط را در طول فیلم بیان می کند، اما به نوعی به نحوه تعامل گروه عمق احساسی می بخشد. مانتیس (پوم کلمنتیف) یک همدلی بی گناه اما در نهایت عاقل است که می تواند احساسات دیگران را از طریق لمس کنترل کند، اما در مورد جایگاه خود در جهان گیج است.

دیو باتیستا نقش دراکس، یک جنگجوی آبی عظیم الجثه با قلبی به همان اندازه بزرگ را بازی می کند که معمولاً به همه چیز فکر نمی کند. زمان بندی کمدی، وفاداری و گذشته دلخراش او را به یکی از محبوب ترین شخصیت های فیلم تبدیل کرده است. نبولا (کارن گیلان)، ضدقهرمان توقف ناپذیر تبدیل به قهرمان داستان، خواستار کمال است و به تکامل خود ادامه می دهد. از همان صحنه اول، قدرت داستان در پیوندهای قوی بین این گروه نامتناسب است. آنها تبدیل به یک خانواده جانشین برای یکدیگر شده اند و در این فیلم مخاطبان آنها را در حال مواجهه با آسیب های گذشته خود می بینند در حالی که با هم کار می کنند تا راز گذشته راکت را کشف کنند و زندگی او را نجات دهند.

بررسی فیلم محافظین کهکشان ۳

همانطور که آنها در فضا برای رویارویی با تعدادی از بیگانگان عجیب و غریب سفر می کنند، سرعت فیلم سریع است، مملو از فلاش بک هایی به دوران کودکی راکت، با سکانس های اکشن و جلوه های بصری با شلیک سریع.

تخیل گان با استعداد طراح تولید بث میکل در آوردن زندگی به انواع شکل‌های زندگی بیگانه و افزودن جزئیات احساسی «انسان‌ساز» به شخصیت‌های CGI جفت می‌شود. عجیب است که دیزنی، که حقوق دنیای سینمایی مارول را در اختیار دارد، همین خلق شخصیت CGI را برای شخصیت‌های فیلم‌های اکشن زنده خود اعمال نکرده است. Lion King، Beauty and the Beast و اخیراً The Little Mermaid همگی به دلیل کیفیت پایین شخصیت های CGI خود به صورت آنلاین مورد انتقاد قرار گرفته اند.

نقد فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3

نقد فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3

از سوی دیگر، گاهی اوقات عمل کمی آشفته و به هم ریخته بود. کام رنگ پررنگ نیز در برخی از قسمت‌ها غافلگیرکننده بود و مانند تاری شکل‌ها و طرح‌ها احساس می‌شد. و کمی بیش از دو ساعت فیلم خیلی طولانی بود – تقریباً تمام صحنه‌های اکشن می‌توانستند با یک ویرایش تمیزتر انجام شوند. فلاش بک های دوران کودکی یک راکت به خوبی جاسازی شده بود و اطلاعات کافی برای کمک به مردم برای درک کامل شخصیت او فراهم می کرد. با این حال، بسیاری از عناصر خط داستانی احساسی قابل پیش‌بینی بودند و با قاشق به مخاطبانی خوردند که بسیار باهوش‌تر از تصور گان هستند.

در حالی که فیلم در ایجاد ایده دوستی‌های غیرمنتظره کار بسیار خوبی انجام داد – انتقال قوس‌های داستانی عمیق و دگرگون‌کننده، و در بسیاری از جنبه‌ها کلیشه‌های این ژانر را شکست .

عملکرد ایووجی به عنوان فرد تکاملی عالی بود. با این حال، انتخاب گان برای نشان دادن جای زخم به شخصیت شرور فوق العاده غیرقابل تصور بود. این کوتاه نویسی بصری که نشان می دهد یک شخصیت شیطانی است، قدیمی است، به خصوص از طریق شیوه نسبتاً متحرکی که در چندین جنبه در فیلم ظاهر می شود.
با این حال، در مجموع، گان آنچه را که در مورد جهان نگهبانان کهکشان انتظار داشتند و همیشه دوست داشتند، به مخاطبان ارائه کرده است: ماجرایی پر از قلب، طنز و دوستی. مهم‌تر از همه، آنچه Guardians of the Galaxy Volume 3 به دست می‌آورد، در نهایت پایانی رضایت‌بخش برای داستانی از شخصیت‌های فراموش‌نشدنی است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *