۰

بررسی فیلم Fast X | سریع و خشن ۱۰ شروع یک پایان

بررسی فیلم Fast X

بررسی فیلم Fast X

تکامل فرنچایز Fast And Furious قابل توجه بوده است. چیزی که در سال ۲۰۰۱ به عنوان یک فیلم اکشن دزدی نسبتاً متوسط با بودجه ۳۸ میلیون دلاری شروع شد، در طول ۱۰ قسمت، به مجموعه‌ای از فیلم‌های پرفروش و غم‌انگیز تبدیل شد که از اکتان بالا، مرگ‌برانگیز و باورنکردنی لذت می‌برند. آنها همچنین در سراسر جهان بسیار محبوب هستند و فیلم های آن مجموعاً بیش از ۶.۶ میلیارد دلار در باکس آفیس فروش دارند.

یونیورسال چنان امید زیادی به Fast X دارد که حتی اجازه داد بودجه آن به ۳۴۰ میلیون دلار افزایش یابد. استودیو امیدوار است که مخاطبان پس از بازگشت ناامیدکننده باکس آفیس F9، دسته جمعی به این فرنچایز بازگردند. برای جذب آنها، وین دیزل اخیرا تایید کرد که Fast X اولین مورد از سه گانه ای است که این فرنچایز را به پایان می رساند.چند سال پس از وقایع F9، دومینیک تورتو (دیزل) با همسرش لتی (میشل رودریگز) و پسرش برایان (لئو آبلو پری) زندگی آرامی در لس آنجلس دارد. این به طور ناگهانی با ورود یک سیفر مجروح (شارلیز ترون)، تروریست سایبری که در گذشته Dom را خنثی کرده است، قطع می شود.

بررسی فیلم Fast X

سایفر هشدار می‌دهد که دانته ریس (جیسون موموآ) پس از کشتن پدرش هرنان (جواکیم د آلمیدا) در Fast Five به دنبال انتقام از دام و خدمه‌اش است. دانته با قرار دادن رومن (تایرس گیبسون)، تژ (لوداکریس)، مگان (ناتالی امانوئل) و هان (سونگ کانگ) در رم، نشان می‌دهد که چقدر خطرناک است. به زودی این گروه باید به شهرهایی مانند لندن، ریودوژانیرو و پرتغال سفر کند تا تلاش کند تا به کارهای دانته پایان دهد.
Fast X به همان اندازه مضحک و سرگرم کننده است. بدلکاری ها مکرراً قوانین گرانش، فیزیک، علم و فرزندپروری ایمن را به چالش می کشند، اما این دقیقاً همان کاری است که شما می خواهید آنها انجام دهند. اگر مغزتان را در خانه رها کنید و هیجانی را که به سختی تلاش می‌کند در آغوش بگیرید، دلیلی وجود ندارد که Fast X ارائه نکند.

در هیچ نقطه ای زمان اجرای ۲ ساعت و ۲۱ دقیقه آن کشیده نمی شود. این در حالی است که دیالوگ های آن مانند همیشه چوبی و قابل پیش بینی است و فیلمنامه آن فاقد خنده های واقعی پیشینیان خود است.

بررسی فیلم Fast X

بررسی فیلم Fast X

آنچه واقعاً Fast X را بسیار سرگرم کننده می کند، عملکرد جیسون موموآ است. ستاره آکوامن در حال داشتن یک توپ مطلق در نقش دانته شرور شرور است.

واضح است که با الهام از جوکر هیث لجر، وقتی دانته روی پرده است، نمی توانید چشمان خود را از او بردارید، به خصوص که او از اینکه تا حد امکان روان پریش و سادیست است، لذت می برد. هر عمل زشتی که او مرتکب می‌شود با خنده‌ای همراه است که مسری بودن آن به اثبات می‌رسد و کمک می‌کند تا Fast X بیش از هر چیزی دلپذیر و جذاب شود.
جان سینا همچنین در نقش جاکوب، برادر کوچکتر دام، عالی است و صحنه های او با پری خنده دارترین صحنه های فیلم است. با توجه به اینکه چگونه Fast X خدمه تورتو را زود از هم جدا می کند، و فیلم باید حداقل پنج پلان را برای مدت طولانی درگیر کند، فیلمنامه نویسان دن مازو و جاستین لین و کارگردان لوئیس لتریر به خاطر سرعت و ساختارشان سزاوار ستایش هستند، به ویژه لتریر که پا به عرصه گذاشت. برای کارگردانی Fast X زمانی که لین بعد از هفته اول تولید کنار رفت.

در حالی که Fast X نتیجه‌گیری رضایت‌بخشی ارائه نمی‌کند، پایان آن حداقل ورودی‌های نهایی را به شکلی وسوسه‌انگیز تنظیم می‌کند. در نهایت، Fast X به اوج‌های فرنچایز نزدیک نمی‌شود، اما راه را برای چیزی که امیدوارم یک خداحافظی انفجاری و خشنودکننده باشد، مشخص می‌کند.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *