۰

نقد فیلم جان ویک ۴ |John Wick 4 خشونت بی انتها

نقد فیلم جان ویک ۴ |John Wick 4 خشونت بی انتها
زمان طولانی اکشن هیجان انگیز، بیشتر صحنه های اکشن آن برای مدت طولانی ادامه دارند، به طوری که در آستانه یکنواخت شدن قرار می گیرند.همه چیز در مورد John Wick: Chapter 4 تمام شده است. نه فقط دعواها، خشونت ها، زخم ها و مرگ ها. همچنین به‌طور بی‌وقفه غرق در حرکات دوربین، موسیقی تند و چراغ‌های چشمک‌زن است که همگی به زیبایی در فیلم گنجانده شده‌اند.

تنها چیزی که در قسمت ۴ زیاد نیست دیالوگ است. اما کیانو ریوز به‌عنوان قاتل چنان حضور سخت‌گیرانه و مسحورکننده‌ای دارد که وقتی می‌تواند به جای آن فقط از مشت‌ها و سلاح استفاده کند، نیازی به کلمات نیست. با توجه به حرفه حیرت‌انگیز ریوز و بازی‌های او در فیلم‌های ماتریکس و بیل و تد، قابل توجه است که جان ویک اکنون احتمالاً قابل شناسایی‌ترین شخصیت او است.

نقد فیلم جان ویک 4

برای قسمت ۴، پس از محکوم شدن به زندگی در حال فرار توسط افراد بالا دست در فیلم قبلی، قهرمان داستان اکنون مخفی شده است زیرا قیمت ترور او همچنان در حال افزایش است. پس از افشای پناهگاه امن او و تسخیر قاتلان، ویک سرانجام راهی برای شکست دادن میز بالا و حاکم جدید آن مارکی وینسنت د گرامونت (بیل اسکارسگارد) کشف می کند.
برای رسیدن به این هدف، او باید از ژاپن به نیویورک تا برلین و سپس به پاریس سفر کند و در تمام این مدت با برخی از مرگبارترین قاتلان در مکان‌های مختلف دنیای زیرزمینی روبرو شود. یکی از افرادی که ردیابی ویک را دنبال می کند، قاتل نابینا، کین (دانی ین)، دوست قدیمی ویک است که برای اطمینان از امنیت دخترش مجبور به بازنشستگی شده است.

یک بار دیگر به کارگردانی بدلکار سابق و تهیه کننده چاد استاهلسکی – که اکنون بر هر چهار قسمت نظارت داشته است – اطمینان و کنترلی در این فصل وجود دارد که به این معنی است که علیرغم ولخرجی های آشکار، فیلم هرگز قاطع کننده نمی شود. درست زمانی که می ترسید ممکن است، دعوا با یک شوخی ساده یا کشتن وحشیانه نشانه گذاری می شود تا نشان دهد شما در راه درست هستید.

نقد فیلم جان ویک 4

نقد فیلم جان ویک ۴

همچنین واضح است که پس از موفقیت عظیم این فرنچایز، لاینزگیت به استاهلسکی و ریوز آزادی داد تا دقیقاً آنچه را که می‌خواهند انجام دهند. بودجه شایعه شده برای John Wick: Chapter 4 100 میلیون دلار بود و شما می توانید هر سانت آن را روی صفحه و در مکان های مجلل متعدد آن ببینید. ویک با اسب دشمنان خود را از طریق یک صحرا تعقیب می کند و سپس از طریق یک هتل، نمایشگاه موزه و یک کلوپ شبانه با آنها می جنگد، که همه اینها به تدریج اوج می گیرد و فیلم را به طرز شگفت انگیزی قابل تماشا می کند.

نقد فیلم جان ویک 4

اما همه این سکانس ها در مقایسه با ۴۵ دقیقه پایانی در پاریس کم رنگ است. یک بار دیگر نبرد کاملاً قابل مشاهده است، به خصوص که در یک نقطه عطف معروف اتفاق می افتد، قبل از اینکه صحنه نهایی آن تغییر سرعت دهد، و به خاطر آن جذاب تر است.

جان ویک آن فرنچایز کمیاب است که با هر قسمت بهتر و بهتر می شود. قسمت ۴ مجموعه را به ارتفاعات جدیدی می برد و بدون شک بهترین فیلم آن است. این هرج و مرج، سبک و بی امان بودن را در بر می گیرد که پیشینیان خود را تا این حد محبوب کرده بود، قبل از اینکه بینندگان را به محدودیت های خود سوق دهد. این از آن نوع فیلم هایی است که با احساس خستگی از آن خارج می شوید. با این حال، بیشتر از همه، شما به طرز باورنکردنی راضی خواهید بود.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *