۰

۱۰ فیلم علمی تخیلی مورد انتظار ۲۰۲۳ که هنور اکران نشده اند

فیلم علمی تخیلی مورد انتظار ۲۰۲۳

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی و معرفی ۱۰ فیلم علمی تخیلی مورد انتظار ۲۰۲۳ که هنور اکران نشده اند بپردازیم ؛ با کنترل امجی همراه باشید.

۱۰- فیلم Bird Box: Barcelona

فیلم علمی تخیلی مورد انتظار 2023

ظرف چهار هفته، Bird Box به پربیننده‌ترین فیلم پخش‌شده در تاریخ نتفلیکس تبدیل شد. افتخاری که آن را برای سه سال حفظ کرد. با توجه به موفقیت بی‌سابقه این فیلم، بسیار گیج‌کننده است که ادامه‌ای نداشت.

تا به حال. پس از چند شروع نادرست، این فیلم مهیج پسا آخرالزمانی بالاخره یک اسپین آف به نام Bird Box: Barcelona دریافت می کند.

این بار، پدری به نام سباستین پس از تهاجم جهان توسط موجودات فوق‌العاده‌ای که هر کسی را که به آن‌ها نگاه می‌کند مجبور به کشتن خود می‌کند، به دنبال پناهگاهی برای خود و دخترش می‌گردد. هنگامی که سباستین متوجه می شود که به نظر او یک پناهگاه امن است، از اطلاع از تهدیدی که ممکن است بدتر از موجودات بیگانه باشد، وحشت زده می شود.

اگرچه برخی از ویژگی ها به عنوان یک فیلم مستقل بهتر عمل می کنند، Bird Box به دلیل پیش فرض جذاب آن باید گسترش یابد. اگرچه نسخه اصلی سرگرم کننده بود، اما چگونگی تخریب جامعه توسط نیروی مرگبار به سختی مورد بررسی قرار گرفت. اگر Bird Box: Barcelona موفقیتی مشابه نسخه قبلی خود داشته باشد، ممکن است به قسمت های بعدی منجر شود که منشاء و پیامدهای این تهدید نادیده را بررسی می کند.

Bird Box: Barcelona در سال ۲۰۲۳ از نتفلیکس منتشر خواهد شد.

۹- فیلم They Cloned Tyrone

فیلم علمی تخیلی مورد انتظار 2023

از آنجایی که جوئل تیلور، فیلمساز، پیش از این فیلمی طولانی را کارگردانی نکرده است، منطقی است که هنگام انتخاب اولین پروژه خود، کمی محتاط باشد.

داستان حول محور سه همکار، فونتین (جان بویگا)، اسلیک (جمی فاکس) و یو یو (تیونا پریس) است که پس از ناپدید شدن چندین نفر در محله شروع تحقیق می کنند. این سه نفر پس از برخورد به یک آزمایشگاه مخفی دولتی، توطئه ای را کشف می کنند که جهان را برای همیشه تغییر خواهد داد.

بر اساس تبلیغات، They Cloned Tyrone در حال امتحان کردن تمام های مختلف است، از جمله رازآلود، هیجان انگیز سیاسی، پالپ برگشتی، اکشن و علمی تخیلی. همچنین به دلیل زیبایی شناسی و درجه بندی رنگی دهه ۷۰، حال و هوای blaxplotion عمده ای را ایجاد می کند. با وجود اینکه به موضوعی تاریک می پردازد، بر اساس تریلر خنده دار، از کمدی گریزان نیست.

به طور خلاصه، They Cloned Tyrone، مبتکرانه، عجیب، نگران‌کننده و مهم‌تر از همه، چیزی است که افراد متعصب علمی تخیلی دوست دارند آن را بررسی کنند.

They Cloned Tyrone در ۲۱ جولای ۲۰۲۳ در نتفلیکس منتشر خواهد شد.

۸- فیلم The Creator

فیلم علمی تخیلی مورد انتظار 2023

گرت ادواردز مانند یک موجود اسطوره‌ای در دهه ۲۰۱۰ بیرون آمد و تحولی عظیم در صنعت سینما ایجاد کرد. در شش سال کوتاه، این فیلمساز بریتانیایی فیلم کایجو، هیولاها، یک بازسازی خوب آمریکایی گودزیلا و یک اسپین آف شگفت انگیز از جنگ ستارگان، Rogue One را کارگردانی کرد.

پس از یک وقفه طولانی هفت ساله، ادواردز با چیزی که به نظر می رسد بلندپروازانه ترین ویژگی او، یعنی خلاقیت است، بازگشته است. در میان جنگ با اندرویدهای بسیار پیشرفته، مامور ویژه جاشوا (جان دیوید واشنگتن) وظیفه کشتن معمار هوش مصنوعی را بر عهده دارد. پس از مواجهه با خالق ماشین ها، جاشوا طرف را عوض می کند و او را مجبور می کند از همان افرادی که قسم خورده بود نابود کند، محافظت کند.

استقبال از این بلاک باستر آینده نگرانه هنگام ارائه در CinemaCon بسیار مثبت بود و منتقدان می گویند طراحی تولید «بلید رانر» را شبیه بازی کودکانه می کند.

آیا این یکی دیگر از کلاسیک های علمی تخیلی در حال ساخت است؟ فقط زمان می تواند بگوید.

The Creator در ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد.

۷- ادامه فیلم Ghostbusters

فیلم علمی تخیلی مورد انتظار 2023

فیلم Ghostbusters: Afterlife بسیار عالی بود. همانطور که می توان از آن یک دنباله انتظار داشت، بیش از حد بر داستان اصلی تکیه داشت.

جیسون رایتمن روی عنصر جدایی ناپذیر از نسخه اصلی تمرکز کرده است ، نویسندگی کمدی پویا. کری کون، پل راد، مک کنا گریس و فین ولفهارد آنقدر خوب با یکدیگر کار می کنند که به راحتی می توان ایرادات جزئی فیلم را بخشید.

اطلاعات کمی در مورد دنباله آن وجود دارد، اما تایید شده است که در نیویورک اتفاق می افتد و شاهد بازگشت والتر پک خواهیم بود. با پیوستن کمدین‌های مشهور کومیل نانجیانی، پاتون اسوالت و جیمز آکاستر، این دنباله مطمئناً خنده‌ها را به همراه خواهد داشت.

دنباله The Ghostbusters: Afterlife در ۲۰ دسامبر ۲۰۲۳ اکران خواهد شد.

۶- فیلم Spaceman

فیلم علمی تخیلی مورد انتظار 2023

کمدی های آدام سندلر همیشه عالی بوده اند ،اما او به تازگی درحال بازی در فیلم های جدی تر است. با استقبال مثبت سندلر از Uncut Gemsو Hustle، دیدن او در حال دنبال کردن یک فیلم جدی دیگر، Spaceman، که بر اساس رمان ۲۰۱۷ Spaceman of Bohemia ساخته شده است، مایه اطمینان است.

این اقتباس از نتفلیکس یک یتیم اهل چکوسلواکی به نام جاکوب (سندلر) را دنبال می کند که آرزوی فضانورد شدن را دارد. جاکوب در حالی که برای اولین ماموریت سرنشین دار به زهره آماده می شود، امیدوار است نامی برای خود دست و پا کند و گناهان پدرش را جبران کند. وقتی جاکوب یک موجود بیگانه را در فضا کشف می کند، ماموریت او پیچیده تر از آن چیزی می شود که تصورش را می کرد.

با همکاری سندلر در کنار کری مولیگان، پل دانو و کونال نایار، این درام علمی تخیلی امیدوارکننده به نظر می رسد. اما چیزی که واقعاً باید عاشقان سینما را به هیجان بیاورد، این واقعیت است که Spaceman توسط یوهان رنک، کارگردان مینی سریال چرنوبیل هدایت می شود. (او همچنین چندین قسمت از Breaking Bad را کارگردانی کرد.) اگر رنک و گروهش بازی عالی خود را نشان دهند، Spaceman می تواند واقعاً عصر خاصی باشد.

Spaceman در سال ۲۰۲۳ در نتفلیکس منتشر خواهد شد.

۵- فیلم The Hunger Games: The Ballad Of Songbirds And Snakes

فیلم علمی تخیلی مورد انتظار 2023

پس از اینکه The Hunger Games: Mockingjay Part 2، چهار گانه YA را به پایان رساند، به نظر می رسید که این حماسه برای همیشه به پایان رسیده است.

اما از آنجایی که بسیاری از تاریخ پانم ناشناخته مانده بود، قسمت دیگری روی میز بود. بنابراین، وقتی سوزان کالینز پیش درآمد، « The Ballad Of Songbirds And Snakes » را در سال ۲۰۲۰ نوشت، اقتباس فیلم قبل از اینکه جوهر آن خشک شود، چراغ سبز شد.

داستان در طول دهمین دوره هانگر گیم رخ می دهد، زمانی که کوریولانوس اسنو ۱۸ ساله مربی بود. پس از برنامه ادای احترام به زنان، لوسی گری بیرد، از مراسم سرپیچی می کند، اسنو از این حادثه به نفع خود استفاده می کند و او را به سلاحی نمادین علیه ستمگرانش تبدیل می کند.

اسنو همیشه یک شرور جذاب بوده است، بنابراین دیدن او به عنوان قهرمانی برای تغییر و دانستن اینکه چه اتفاقاتی او را به یک ظالم تبدیل کرده است، جذاب خواهد بود. با بازیگران تمام ستاره، از جمله ریچل زگلر، ویولا دیویس، جیسون شوارتزمن، برن گورمن و پیتر دینکلیج، انتظار بازی های فوق العاده و شخصیت های جذاب را خواهیم داشت.

The Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes در ۱۷ نوامبر ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد.

۴- فیلم Rebel Moon

فیلم علمی تخیلی مورد انتظار 2023

فیلم های زک اسنایدر برای همه نیست. هیچ کس این را انکار نمی کند. با این حال، هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند که اسنایدر هر زمان که کاری انجام می‌دهد، مردم را وادار به صحبت می‌کند. و با توجه به اینکه Rebel Moon منحصربه‌فردترین پروژه او تاکنون است، این اپرای فضایی از زمانی که برای اولین بار با چراغ سبز تایید شد، همه را هیجان زده کرده است.

فیلم علمی تخیلی مورد انتظار ۲۰۲۳ Rebel Moon داستان زنی به نام کورا را روایت می کند که در سراسر کیهان جنگجویان را برای نابودی یک ارتش کهکشانی استخدام می کند. اگر پیش فرض کمی شبیه “Star Wars” به نظر می رسد، این تصادفی نیست. Rebel Moon در ابتدا به عنوان یک اسپین آف از جنگ ستارگان در سال ۲۰۰۵ عرضه شد.

طرح اولیه اسنایدر ممکن است محقق نشده باشد، اما او آن را رها نکرد، زیرا می دانست که داستان او پتانسیل بالایی دارد. این بلاک باستر نتفلیکس به نظر می رسد بزرگترین پروژه پرشور اسنایدر باشد، زیرا او نزدیک به دو دهه است که این داستان را طراحی کرده است.

با بازیگرانی از جمله سوفیا بوتلا، چارلی هانام، اد اسکرین، ری فیشر، کری الوز، کوری استول، و جیمون هونسو و آنتونی هاپکینز که صدای یک ربات جنگی را به عهده دارند، دیگر چه چیزی می توانید از این فیلم بخواهد؟

Rebel Moon در ۲۲ دسامبر ۲۰۲۳ از نتفلیکس اکران خواهد شد.

۳- فیلم Poor Things

فیلم علمی تخیلی مورد انتظار 2023

با توجه به کار یورگوس لانتیموس در The Favourite، The Lobster و The Killing of a Sacred Deer، کارگردان یونانی به کندوکاو در چیزهای سورئال خفن شهرت دارد. و با این حال، اقتباس او از رمان آلاسدیر گری در سال ۱۹۹۲ به نظر می رسد اصلی ترین پروژه او تا به حال باشد.

رام کام علمی تخیلی حول زنی به نام بلا باکستر (اما استون) می چرخد که برای فرار از شوهر هیولایی خود جان او را می گیرد. پدرش گادوین (ویلم دافو) بلا را با انتقال هوشیاری او به فرزند متولد نشده‌اش زنده می‌کند.

Poor Things رمانی حیرت‌انگیز است، اما به دلیل پیش‌فرض‌های ماورایی‌اش، ممکن است در تبدیل آن به دنیای سینما با مشکل مواجه شود. از آنجایی که تونی مک نامارا، تونی مک نامارا، نویسنده مشترک The Favorite و The Great، فیلمنامه را می نویسد، دلیل بیشتری برای این است که این اقتباس در رادار همه باشد.

وقتی صحبت از فیلم یورگوس لانتیموس به میان می‌آید، نمی‌توان فهمید که محصول نهایی چگونه خواهد بود. اما با توجه به سابقه، داستان دلربا و تریلر فوق العاده او، Poor Things مطمئنا یکی از زیباترین فیلم های سال خواهد بود.

Poor Things در ۸ سپتامبر ۲۰۲۳ اکران خواهد شد.

۲- فیلم Megalopolis

فیلم علمی تخیلی مورد انتظار 2023

فرانسیس فورد کاپولا دوباره کارگردانی می کند. این فیلمساز رویایی به خاطر ساخت بهترین فیلم های تاریخ (در موارد متعدد) مشهور است، به همین دلیل است که هر فیلمی که با کاپولا مرتبط است باید مردم را جذب کند.

فیلم بعدی کاپولا Megalopolis نام دارد . این فیلم درام علمی، درباره یک معمار به نام سزار است که امیدوار است نیویورک را پس از تخریب، به عنوان یک یوتوپیا بازسازی کند.

با توجه به اینکه کاپولا بیش از ۴۰ سال است که فیلمنامه را می نویسد، این بلاک باستر حماسی آشکارا جایگاه بسیار ارزشمندی در قلب او دارد. هیاهو برای Megalopolis با گروه نفس گیر آن که شامل آدام درایور، فارست ویتاکر، جان وویت، جیانکارلو اسپوزیتو، لارنس فیشبورن، اوبری پلازا شیا لابوف و داستین هافمن است، برجسته می شود.

از آنجایی که کاپولا ۸۴ ساله است، به احتمال زیاد این فیلم آخرین اثر او خواهد بود و آن را تحسین برانگیزتر می کند.

Megalopolis در سال ۲۰۲۳ منتشر شود.

۱- فیلم علمی تخیلی مورد انتظار ۲۰۲۳ Dune: Part Two

فیلم علمی تخیلی مورد انتظار 2023

دنیس ویلنوو با کارش در فیلم‌های Incendies، Arrival و Sicario ثابت کرده است که یکی از ثابت‌ترین فیلمسازانی است که امروز کار می‌کنند. به این ترتیب، او کاندیدای عالی برای اقتباس از رمان یادبود فرانک هربرت، تلماسه به نظر می رسید.

اگرچه تولیدات اقتباس‌های قبلی فراتر از هرج و مرج بوده است، ویلنوو آن را به پایان رساند و حماسه‌ای الهام‌بخش خلق کرد که برای طرفداران معمولی علمی تخیلی و پیروان سرسخت Dune جذابیت داشت.

البته از آنجایی که داستان به طرز شگفت انگیزی متراکم است، به نصف تقسیم شد که ما را به Dune: Part Two می رساند. همانطور که ویلنوو گفته است، این قسمت یک دنباله نیست، بلکه ادامه همان داستان است. در نتیجه، هرکسی که قسمت اول را دوست داشت، باید مجذوب ادامه کار شود.

در حال حاضر بازیگران خیره کننده با حضور فلورانس پوگ، تیم بلیک نلسون، آستین باتلر، لی سیدوکس و کریستوفر واکن در حال اضافه شدن هستند. اگرچه Dune دارای سکانس‌های اکشن باورنکردنی بود، اما هر کسی که با منبع اصلی آن آشنا باشد می‌داند که پر شورترین نبردها هنوز در راه است.

با ویلنوو در حال بررسی امکان گسترش داستان به یک اسپین آف و یک سریال تلویزیونی، Dune: Part Two ممکن است آخرین موردی نباشد که بینندگان از Arrakis می بینند.

Dune: Part Two در تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۲۳ اکران خواهد شد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *