۰

بهترین فیلم های دارن آرنوفسکی | استاد فیلم های روان‌ شناختی

بهترین فیلم های دارن آرنوفسکی

بهترین فیلم های دارن آرنوفسکی

دارن آرنوفسکی یک فیلمساز آمریکایی است. فیلم‌های او به‌خاطر عناصر سورئال، ملودراماتیک و اغلب آزاردهنده‌شان که اغلب در قالب داستان‌های روان‌ شناختی هستند، مورد توجه قرار می‌گیرند. آرونوفسکی قبل از تحصیل در رشته کارگردانی در کنسرواتوار AFI در دانشگاه هاروارد فیلم و انسان شناسی اجتماعی خوانده است. در این مقاله قصد داریم تا بهترین فیلم های دارن آرنوفسکی را به شما معرفی کنیم ؛ با کنترل امجی همراه باشید.

فیلم Pi 1998

بهترین فیلم های دارن آرنوفسکی

مکس کوهن (شان گولت) با هذیان های روانی مبنی بر پارانویا و سردردهای ناتوان کننده دچار اختلال می شود. او در یک آپارتمان شلوغ محله چینی ها زندگی می کند، جایی که معادلات و کامپیوتر خانگی و فوق پیشرفته اش را سرهم می کند. با این حال، یک روز کوهن با یک عدد مرموز روبرو می شود. بلافاصله پس از گزارش کشف خود به مربی خود (مارک مارگولیس) و یک دوست مذهبی (بن شنکمن)، او خود را هدف ماموران بد نیت وال استریت می بیند که تمایل به استفاده از این شماره برای کسب سود دارند.

باکس آفیس: ۳.۲ میلیون دلار
بودجه: ۱۳۴۸۱۵ دلار

فیلم Requiem for a Dream 2000

بهترین فیلم های دارن آرنوفسکی

سارا گلدفارب (الن برستین) یک بیوه بازنشسته است که در یک آپارتمان کوچک زندگی می کند. او بیشتر وقت خود را صرف تماشای تلویزیون می کند، به خصوص یک برنامه خاص برای کمک به خود. او توهماتی دارد که با مهمان بودن در آن برنامه، از وجود کسل کننده فعلی خود کمتر خستعه می شود.

 پسر او، هری (جرد لتو) یک معتاد است، اما به همراه دوستش تایرون (مارلون وینز) تصور می کند که با تبدیل شدن به یک فروشنده مواد مخدر، آن را بزرگ کند. دوست هری، ماریون (جنیفر کانلی) می تواند طراح مد یا هنرمند باشد، اما در دنیای مواد مخدر محور هری همراه شده است. در همین حال سارا اعتیاد خودش را ایجاد کرده است. او شدیداً می‌خواهد وزن کم کند و به همین دلیل به یک دوره تصادفی می‌رود که شامل قرص‌هایی می‌شود، قرص‌هایی که برای وضعیت روانی او بسیار اعتیادآور و مضر هستند.

فیلم The Fountain 2006

بهترین فیلم های دارن آرنوفسکی

بهترین فیلم های دارن آرنوفسکی

سه داستان – هر کدام از گذشته، حال و آینده – درباره مردانی که با عشقشان به دنبال ابدیت هستند. یک فاتح در کشور مایاها به دنبال درخت زندگی می گردد تا ملکه اسیر خود را آزاد کند. یک محقق پزشکی که با درختان مختلف کار می کند، به دنبال درمانی است که همسر در حال مرگش را نجات دهد. یک مسافر فضایی، با درختی کهنسال که در داخل حباب محصور شده است، به سمت ستاره ای در حال مرگ حرکت می کند که در یک سحابی پیچیده شده است. او با عشقش ابدیت را می جوید. داستان ها متقاطع و موازی هستند. ماموریت ها شکست می خورند و موفق می شوند.

فیلم The Wrestler 2008

بهترین فیلم های دارن آرنوفسکی

این یک درام درباره یک کشتی‌گیر حرفه‌ای سالخورده است که دهه‌ها از دوران اوج خود می‌گذرد، که اکنون به سختی با نمایش‌های کوچک کشتی در سالن‌های VFW و به‌عنوان کارمند نیمه‌وقت یک فروشگاه مواد غذایی، کارش را انجام می‌دهد. از آنجایی که او با مشکلات سلامتی روبرو می شود که ممکن است به زندگی کشتی گیری او برای همیشه پایان دهد، سعی می کند با کار تمام وقت در خواربارفروشی، تلاش برای آشتی با دختری که در کودکی او را رها کرده بود و ایجاد یک رابطه نزدیک تر با او، با زندگی خود در خارج از رینگ کنار بیاید. او با زندگی جدیدش دست و پنجه نرم می‌کند و پیشنهاد یک مسابقه‌ی دوباره‌ی پرمخاطب با دشمن اصلی‌اش در دهه ۱۹۸۰، به نام The Ayatollah، که ممکن است بلیت بازگشت او به ستاره شدن باشد.

فیلم Black Swan 2010

بهترین فیلم های دارن آرنوفسکی

نینا (ناتالی پورتمن) یک بالرین در یک شرکت باله در شهر نیویورک است که زندگی اش، مانند همه کسانی که در حرفه اش هستند، کاملاً با رقص می گذرد. او با مادر بالرین سابق وسواسی اش اریکا (هرشی) زندگی می کند که کنترل خفه کننده ای بر او اعمال می کند. وقتی کارگردان هنری توماس لروی (کاسل) تصمیم می‌گیرد برای تولید افتتاحیه فصل جدیدشان، دریاچه قو، جایگزین بت مک اینتایر (رایدر) بالرین نخست شود، نینا اولین انتخاب اوست. اما نینا یک رقابت در پیش دارد: رقصنده جدیدی به نام لیلی (کونیس) که لروی را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. دریاچه قو به رقصنده ای نیاز دارد که بتواند هم قو سفید را با معصومیت و مهربانی بازی کند و هم قو سیاه را که نشان دهنده حیله گری او است. نینا با نقش قو سفید کاملا مطابقت دارد اما لیلی شخصیت قوی سیاه است. همانطور که دو رقصنده جوان رقابت خود را به یک دوستی پیچیده گسترش می دهند، نینا شروع به تماس بیشتر با قسمت تاریک خود می کند ، بی پروایی ای که او را تهدید می کند.

فیلم Noah 2014

بهترین فیلم های دارن آرنوفسکی

بهترین فیلم های دارن آرنوفسکی

در ابتدا چیزی وجود نداشت. بنابراین، این نسخه از داستان با محوریت نوح (راسل کرو)، مردی که از جانب خدا به او سپرده شده تا حیوانات بی گناه زمین را نجات دهد، آغاز می شود، زیرا سیل در حال افزایش سیاره را از شر بشر پاک می کند. همانطور که فیلم ادامه دارد، می آموزیم که چگونه گناهان آدم و حوا از طریق پسرانشان قابیل و هابیل در نسل ها منتقل شده است، و چگونه فرزندان خواهر و برادر صالحشان شیث دفاع از خلقت را به عهده گرفتند.

یک روز در حین جستجوی غذا در کشور، یکی از نوادگان شیث، نوح، پدرش را می بیند که توسط یکی از نوادگان قابیل کشته شده است. در این روند، حق اولیای نوح از او ربوده می شود. چندین دهه بعد، نوح به عنوان پدر سه فرزند، رؤیایی را تجربه می‌کند که سیل عظیمی را پیش‌بینی می‌کند که زمین را فرا خواهد گرفت و هر موجود زنده‌ای را که روی خاک ایستاده است، نابود خواهد کرد. این بینش نوح را به جستجوی پدربزرگش متوشالح (سر آنتونی هاپکینز) می‌برد تا بتواند مأموریت خود را درک کند.

وقتی الهام دوم نشان می دهد که نوح قرار است کشتی عظیمی بسازد که برای پناه دادن به همه حیوانات زنده در طول طوفان بزرگ طراحی شده است، نوح، همسرش نعمه (جنیفر کانلی)، سه پسرشان شم (داگلاس بوث)، هام (لوگان لرمن) و یافث (لئو مک هیو کارول) و خواهر خوانده‌شان ایلا (اما واتسون) بلافاصله با کمک ناظران شروع به ساختن کشتی می‌کنند، نژادی از فرشتگان که به‌عنوان موجوداتی از نور خلق شده‌اند، اما در سنگ و گل آغشته شده‌اند و خدا آن‌ها را رها کرده است. تلاش آنها برای کمک به انسان در همین حال، به زودی خبر کار نوح به توبال-کائین (ری وینستون) می رسد، که ارتشی را برای انجام ماموریتی برای سبقت گرفتن از کشتی جمع آوری می کند و به هر قیمتی از طوفان آینده جان سالم به در می برد.

فیلم Mother! 2017

بهترین فیلم های دارن آرنوفسکی

در میان یک علفزار مسطح وحشی که توسط یک جنگل سرسبز احاطه شده است، یک زن و شوهر در یک عمارت خلوت زندگی می کنند که چندی پیش در آتش سوخته بود و توسط همسر او بازسازی شده بود. در این محیط امن، شوهر شاعر میانسالش که زمانی مشهور بود، می‌خواهد اثر بزرگ خود را خلق کند. با این حال، به نظر می رسد که او قادر به رهایی از خلأهای خلاقانه مداومی است که او را آزار می دهد. سپس، به طور غیرمنتظره، یک ضربه به در، ورود ناگهانی یک بازدیدکننده مرموز اواخر شب و همسر او، تخیل راکد نویسنده را تحریک می کند. کم کم، در کمال تعجب همسر گیج، هر چه او هرج و مرج بیشتری را به پناهگاه آنها راه دهد، برای خلق اثرش بهتر است. اما هرج و مرج از مرز خود عبور می کند و آرامش و زندگی همسر او که به تازگی مادر شده است را برهم می زند.

فیلم The Whale 2022

بهترین فیلم های دارن آرنوفسکی

داستان درباره یک نویسنده و استاد کلاس های آنلاین به نام چارلی است که به دلیل مشکلات روحی و روانی و خوردن بیش از حد و اندازه بسیار اق و گنده شده است که حتی به سختی می تواند روی پای خود بایستد.

او زندگی سخت و نا امید کننده ای دارد و خود را در آپارتمان قدیمی و کپک زده اش زندانی کرده است و با هیچ کس حرف نمی زند و حتی در کلاس های آنلاین خود هیچوقت صورت خودش را نشان نمی هد.

او سال‌هاست که با دختر نوجوان و عصبانی خود الی صحبت نکرده است و در تلاش است تا بتواند یکبار دیگر با او ارتباط برقرار کند و دل او را به دست بیاورد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *