۱

۳۰ تا از بهترین فیلم های گانگستری تاریخ |از پدر خوانده تا پادشاه نیویورک

بهترین فیلم های گنگستری تاریخ

۳۰ تا از بهترین فیلم های گانگستری تاریخ |از پدر خوانده تا پادشاه نیویورک

این ژانر بیشتر از فیلم‌های گانگستری بر درک عمومی از مجرمان تأثیر گذاشته است. برای بیش از ۸۰ سال، بهترین فیلم های گانگستری ذهن میلیون ها نفر را مجذوب و مجذوب خود کرده است. از جنایات پیش‌کد دوران ممنوعیت تا زندگی گروهی قرن بیست و یکم. فهرست ما در کنترل امجی از ۳۰ بهترین فیلم گانگستری تمام دوران شامل فیلم‌هایی است که در سراسر جهان پخش شده‌اند و در دوره‌های زمانی مختلف با بودجه‌های بسیار متفاوت تولید شده‌اند.

۳۰-American Gangster

30-American Gangster گنگستر آمریکایی-بهترین فیلم های گنگستری تاریخ

چه راهی بهتر از فیلمی با این ژانر برای شروع؟ گانگستر آمریکایی همنام در سال ۲۰۰۷ در باکس آفیس نمایش خوبی داشت و با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری بیش از ۲۶۶ میلیون دلار فروخت. کارگردانی این فیلم بر عهده ریدلی اسکات، نویسندگی استیون زیلیان (فهرست شیندلر) و بازی دنزل واشنگتن است.

داستان فیلم بیشتر در دهه ۱۹۶۰ می گذرد، که به گانگستر آمریکایی این چشم انداز منحصر به فرد را می دهد که بتواند از زمان حال به جنایات قرن بیستم نگاه کند. نتیجه یک فیلم پرفروش است که جایی بین پرکننده پاپ کورن و قطعه فکری خشن است.

گانگستر آمریکایی
جوایز: دو نامزدی اسکار (بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین کارگردانی هنری)
راتن تومیتوز: ۸۰%

۲۹. King of New York (1990)

King of New York (1990)-

پادشاه نیویورک فیلمی است که با لحن سبک سایر فیلم های دنیای اموات شهر نیویورک، فرار از نیویورک و Good Time مطابقت دارد. استفاده از رنگ؛ مانند بلوز عمیق نئون، به این زیر ژانر لحن بصری جالبی می دهد.

پادشاه نیویورک فیلمی با بازیگران تمام ستاره به سرپرستی کریستوفر واکن بازیگر اصلی است. این فیلم جنایی گانگستری نکاتی را در مورد ماهیت “رابین هود” گانگسترها و اینکه چگونه گانگسترها گاهی اوقات خود را به عنوان قهرمان تصور می کنند، مطرح می کند.
پادشاه نیویورک

جوایز: فیلم مستقل – یک نامزدی (بهترین فیلمبرداری)
راتن تومیتوز: ۷۱%

۲۸. The Friends of Eddie Coyle (1973)

The Friends of Eddie Coyle

دوستان ادی کول یکی از اولین فیلم های اوباش بوستون است. بوستون به دلیل سابقه طولانی این شهر با باندهای ایرلندی، ایتالیایی و آفریقایی-آمریکایی، دیدگاه منحصر به فردی در فیلم های گانگستری دارد.

این داستان خاص در مورد معاملات اوباش ایرلندی است که تا حدی از گروه Winter Hill’s Whitey Bulger الهام گرفته شده است. The Friends of Eddie Coyle به طور کامل در لوکیشن در منطقه ماساچوست فیلمبرداری شد و یکی از معتبرترین فیلم های گانگستری است که تاکنون ساخته شده است.
دوستان ادی کویل

افتخارات: در سال ۲۰۰۹ وارد مجموعه معیارها شد.
راتن تومیتوز: ۱۰۰%

۲۷. Killing Them Softly (2012)

Killing Them Softly (2012

مدرن ترین فیلم گانگستری در این فهرست، کشتن آنها به آرامی به تأثیر جنایات سازمان یافته بر جامعه آمریکا پس از فروپاشی بازار مسکن می پردازد. همچنین یکی از بهترین فیلم های جنایی است.

مضامین زیر سوال بردن وفاداری و فرار از فقر در نورهای جدید و مدرن نشان داده شده است. این یکی از بهترین فیلم های برد پیت است و جیمز گاندولفینی نیز بازی بسیار خوبی ارائه می دهد. سکانس آخر، اگرچه بین بینندگان تفرقه افکن است، اما سال هاست در ذهن ما مانده است.
کشتن آنها به نرمی

جوایز: نامزد نخل طلای کن
راتن تومیتوز: ۷۳%

۲۶. The Untouchables (1987)

The Untouchables (1987

دست نیافتنی ها که توسط یک بازیگر باورنکردنی لنگر انداخته و توسط برایان دی پالما هدایت می شود، یکی از نمادین ترین فیلم های گانگستری است که تاکنون ساخته شده است. کوین کاستنر، شان کانری و رابرت دنیرو همگی بازی‌های باورنکردنی انجام می‌دهند. The Untouchables یک فیلم جنایی مربوط به دوران ممنوعیت است که رویه های پلیسی و هیجان انگیز را به میزان رضایت بخشی در هم می آمیزد.

دست نیافتنی ها

جوایز اسکار – ۳ نامزدی (بهترین کارگردانی هنری، طراحی لباس، موسیقی متن اصلی) و ۱ برد (بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای شان کانری)
راتن تومیتوز: ۸۲%

۲۵. The Killing (1956)

The Killing (1956)

فیلم کشتار استنلی کوبریک یک فیلم با موضوع دزدی و گنگستری است. سومین فیلم کوبریک، The Killing، الهام بخش بزرگی به افرادی مانند Reservoir Dogs، The Usual Suspects و Logan Lucky شده است.

تصویر کوبریک آخرین رقص یک جنایتکار حرفه ای در دزدی ۲,۰۰۰,۰۰۰ دلار در پیست مسابقه را دنبال می کند. اما، البته، عوارض به وجود می آید. The Killing شباهت های زیادی به فیلم ۱۹۵۵ رفیفی دارد. هر دو فیلم در یک فضای انتقالی بین فیلم‌های گانگستری «هالیوود» و فیلم نوآر وجود دارند. واقعیت جالب: رفیفی یک فیلم فرانسوی بود اما توسط یک فیلمساز سینمای هالیوود در لیست سیاه ساخته شد.

جوایز بفتا – ۱ نامزدی (بهترین فیلم)
راتن تومیتوز: ۹۷%

۲۴. Mafioso (1962)

. Mafioso (1962)

عنوان Mafioso فیلمی است که شیفتگی آمریکایی ها به فیلم های مافیایی را آغاز کرد. آلبرتو سوردی یک اجرای باورنکردنی ارائه می دهد که کمدی و تراژدی را بدون زحمت متعادل می کند.

با وجود اینکه تقریباً ۶۰ سال از عمرش می گذرد، موضوعات مافیوزو هنوز هم امروز صادق هستند. در قسمت اول فیلم، تمایزات اجتماعی و فرهنگی شمال (میلان) و جنوب (سیسیل) به زیبایی به تصویر کشیده شده است.

از طراحی لباس گرفته تا دیالوگ، همه چیز به طرز ماهرانه ای ساخته شده است. در قسمت دوم، یک تغییر لحن، شخصیت سوردی را ناامید می کند و شبح یک زندگی جنایتکارانه را تسخیر می کند. در Mafioso، مافیا یک فرد را به چرخ دنده ای در یک ماشین تبدیل می کند، و تماشای آن اتفاق اکنون جذاب تر از همیشه است.

MAFIOSO

تمجیدها: در سال ۲۰۱۳ وارد مجموعه The Criterion شد.
راتن تومیتوز: ۹۶%

۲۳. Scarface (1983)

بازسازی برایان دی پالما از فیلم ۱۹۳۲ با همین نام، بزرگتر، جسورانه تر و بهتر است. پاچینو از همه راه‌های درست عملکردی فوق‌العاده دارد. Scarface 1983 نیز به دلیل سبک خود قابل توجه بود.

نمایش های تلویزیونی مانند Miami Vice و بازی هایی مانند Grand Theft Auto: Vice City در ساختن دیدگاه خود از جنایت میامی از Scarface الهام گرفتند.

جوایز: گلدن گلوب – ۳ نامزدی (بهترین بازیگر مرد، بازیگر نقش مکمل مرد و موسیقی متن اصلی).
راتن تومیتوز: ۸۱%

۲۲. Menace II Society (1993)

بهترین فیلم های گنگستری تاریخ22. Menace II Society (1993)-

فیلم Menace II Society یکی از بهترین فیلم‌های گانگستری لس آنجلسی است. انجمن Menace II که تنها یک سال پس از شورش‌های لس آنجلس منتشر شد، با برخی ابراز همدردی کرد و آتش را برای برخی دیگر شعله‌ور کرد. با این وجود، اولین کارگردانی برادران هیوز یکی از ضروری ترین فیلم های گانگستری است که تا به حال ساخته شده است.

جوایز: نامزد دوربین طلایی کن
راتن تومیتوز: ۸۴%

۲۱. Mean Streets (1973)

سومین فیلم کارگردانی مارتین اسکورسیزی، خیابان‌های متوسط، یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های اوست. اسکورسیزی گفت که ایده ساختن فیلم هایی درباره او و دوستانش برایش جذاب بوده است. او حتی خود را با شخصیت دنیرو، جانی بوی، احمق غیرمسئول فیلم، مقایسه کرد.

داستان فیلم در ایتالیای کوچک نیویورک می گذرد و تجربیات اسکورسیزی را در مرکز و جلوه محله قرار می دهد. مافیا، فساد پلیس و جنایت در پیک وجود دارد. از یک عکس گانگستری اسکورسیزی چه انتظار می توان داشت؟

خیابان های متوسط

تمجیدها: در سال ۱۹۹۷ وارد فهرست ملی حفظ فیلم شد
راتن تومیتوز: ۹۷%

۲۰. Donnie Brasco (1997)

Donnie Brasco (1997

دانی براسکو یک فیلم مافیایی خوب است که با بازی های فوق العاده جانی دپ و آل پاچینو اوج گرفته است. داستان جنایت مافیا در دهه ۱۹۷۰ را از دو منظر روایت می کند. اف بی آی و اوباش

دپ تعادل نادری از عمق عاطفی را در ایفای نقش دوگانه به عنوان یک مامور اف بی آی (جوزف پیستون) پیدا می کند که پس از نفوذ به اوباش (دانی براسکو) به فرد جدیدی تبدیل می شود. این نیز از یک داستان واقعی الهام گرفته شده است که حسی از اعتبار و اصالت را به فیلم می بخشد.

دانی براسکو

جوایز اسکار – ۱ نامزدی (بهترین فیلمنامه اقتباسی)
راتن تومیتوز: ۸۸%

۱۹. Snatch (2001)

. Snatch (2001

بهترین فیلم های گانگستری تاریخ

گای ریچی با اولین فیلمش «قفل، انبار و دو بشکه سیگار» ورود انفجاری به دنیای سینما داشت. اما ریچی در دومین فیلمش Snatch، فرمول گانگستر بریتانیا را با بازیگران همه‌ستار و سبک‌سازی سنگین بهبود می‌بخشد.

برد پیت به عنوان یک جنگنده کولی نمایش را می دزدد. بیشتر فیلم درباره فرقه‌های مختلف باندهای بریتانیایی است – «پیکی‌ها»، کتاب‌فروشان، و کلاهبرداران لندنی. حتی عنصری از تفسیر باندهای بین المللی بین ایرلندی و بریتانیایی وجود دارد. همه اینها در ۱۰۰ دقیقه جنایت خشونت آمیز و سرگرمی هیجان انگیز است.

قاپیدن

تمجیدها: برای برتری در فیلمسازی وارد هیئت ملی بازبینی شد.
راتن تومیتوز: ۷۳%

۱۸. The General (1998)

The General (1998)

پارانویا در ذهن گانگستر مارتین کیهیل (برندان گلیسون) در پایان فیلم ژنرال مانند مواد مخدر رخ می دهد. کیهیل پس از برانگیختن خشم IRA با معاملات تجاری خود، مجبور می شود در مورد یک عمر شرارت و جنایت فکر کند.

این یک فیلم معتبر ایرلندی است که جنایات اصیل ایرلندی را به تصویر می کشد. مانند جنایات کلیسای کاتولیک و فساد پلیس. کیهیل یک گانگستر واقعی ایرلندی است که توسط یک بازیگر واقعی ایرلندی بازی می‌شود.

اما تفاوت بین مافیای ایتالیا و اوباش ایرلندی هرگز واضح تر از این نبوده است. با این حال، مضامین کنترل شهر و غرور در کار شما در خط مقدم فیلم اصلی، ژنرال قرار دارد.

جوایز: کن – ۱ نامزدی (نخل طلا)، ۱ برنده (بهترین کارگردان)
راتن تومیتوز: ۸۲%

۱۷. The Harder They Come (1972)

هر چه سخت تر می آیند شاید بیشتر به خاطر موسیقی متن رگی عفونی اش شناخته شده باشد که در برابر بهترین آهنگ های فیلم ایستادگی می کند. اما در قلب تصویر، تفسیر مهمی در مورد سلبریتی گانگستری وجود دارد. ایوان قهرمان داستان، با بازی جیمی کلیف، می‌خواهد خواننده رگی شود، اما فساد و فقر او را از موفقیت باز می‌دارد.

در عوض، ایوان خود را مجذوب یک زندگی جنایی می‌بیند. او به خاطر کشتن افسران پلیس بدنام می شود. به نوبه خود، شرکت ضبط سابق او آهنگ او را منتشر می کند و از سود شهرت او بهره می برد. ایوان تسلیم یک دیدگاه جلالی از گانگستر می شود که در نهایت باعث سقوط او می شود.

هر چه سخت تر می آیند

تحسین ها: فیلمی کالت، فیلم نیمه شب و گامی بزرگ به جلو هم برای سینمای سیاه و هم برای کل سینما.
راتن تومیتوز: ۹۱%

۱۶. Angels With Dirty Faces (1938)

فرشتگان با چهره های کثیف که به عنوان “ویرانگرترین انفجار درام روی پرده از زمان Public Enemy” نامگذاری شده است، اکثراً طبق ادعای خود صادق است. از بسیاری جهات، این جانشین معنوی Public Enemy است. تفاوت اصلی این است که فرشتگان با چهره های کثیف پس از نهادینه سازی دستورالعمل های سانسور تولید شده است.

فیلم سبک زندگی گانگستری را بیش از پیش محکوم می کند. این همچنین یکی از اولین فیلم‌های گانگستری است که به شدت مذهب کاتولیک را درگیر کرده است، که به یکی از ویژگی‌های اصلی فیلم‌های مافیایی تبدیل شد.

فرشته هایی با صورت های کثیف

جوایز اسکار – ۳ نامزدی (بهترین بازیگر مرد، کارگردان و داستان اصلی).
راتن تومیتوز: ۱۰۰%

۱۵. The Departed (2006)

بهترین فیلم های گانگستری تاریخ

فیلم The Departed از فیلم Infernal Affairs هنگ کنگ اقتباس شده است. Infernal Affairs در نوع خود یک فیلم عالی است و من به این فکر کردم که آن را به جای The Departed در اینجا قرار دهم. اما من به این نتیجه رسیدم که اگر یکی از فیلم ها از دیگری بالاتر باشد، آن فیلم The Departed است.

اسکورسیزی پرتره ای هیجان انگیز از جنایات بوستون جنوبی را به همراه جک نیکلسون در یکی از اجراهای عالی خود به نمایش می گذارد. از برخی جهات، The Departed نقطه مقابل The Friends of Eddie Coyle است. در حالی که اولی پر سر و صدا، انفجاری و پیامد است، دومی آرام، کم بیان و متنی است.

فیلم The Departed یکی از بهترین فیلم های گانگستری تاریخ است، فقط چیزی فراتر از موضوع خود نمی گوید.

جوایز اسکار – ۱ نامزدی (بهترین بازیگر نقش مکمل مرد) و ۴ برنده (بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه اقتباسی، و تدوین فیلم).
راتن تومیتوز: ۹۱%

۱۴. The Long Good Friday (1980)

14. The Long Good Friday (1980)

بهترین فیلم های گانگستری تاریخ

جمعه خوب طولانی (انگلیسی: The Long Good Friday) نام فیلم گانگستری بریتانیایی است. باب هاسکینز نقش رهبر یک باند بریتانیایی را بازی می‌کند که قصد دارد با مافیای آمریکایی همکاری کند، به این امید که بتواند به یک تاجر قانونی تبدیل شود.

اما همه چیز با شروع درگیری بین باندهای بریتانیایی، آمریکایی و ایرلندی شروع به آشکار شدن می کند. جمعه خوب طولانی نیز به دلیل بازآفرینی دقیق جنایات کاکنی قابل توجه است.

جمعه خوب طولانی

جوایز: بفتا – ۱ نامزد (بهترین بازیگر مرد)
راتن تومیتوز: ۹۶%

۱۳. Boyz n the Hood (1991)

Boyz n the Hood

اولین کارگردانی جان سینگلتون Boyz n the Hood یک دستاورد برجسته در ساخت فیلم است. این یک جنبش فرعی هنری را آغاز کرد که به زندگی خیابانی در لس آنجلس در این دوره از شورش و ترس پرداخت. Boyz n the Hood یک داستان هشداردهنده در مورد سبک زندگی گانگستری است. و اینکه چگونه حتی اگر آن را انتخاب نکنید، بسته به اینکه چه کسی هستید و کجا زندگی می کنید، ممکن است شما را انتخاب کند.

این فیلم همچنین هشداری است برای مخاطبان در مورد تأثیرات اصیل سازی و اینکه چگونه نهادها جرم و جنایت را برای پایین نگه داشتن مردم افزایش می دهند. بسیاری از فیلم‌ها قبل از Boyz n the Hood ایده زندگی گروهی اجتماعی را بررسی می‌کردند، اما هیچ‌کدام مانند فیلم Furious Styles اثر Laurence Fishburne در گوشه‌ای از خیابان کامپتون، تأثیر آن را بیان نکردند.

جوایز اسکار – ۲ نامزدی (بهترین فیلمنامه و کارگردان). جان سینگلتون جوانترین و اولین کارگردان آفریقایی آمریکایی است که نامزد دریافت این جایزه شده است.
راتن تومیتوز: ۹۶%

۱۲. Miller’s Crossing (1990)

12. Miller’s Crossing (1990)

گذر از میلر برادران کوئن یک فیلم جنایی فوق العاده در دوران ممنوعیت است. جنایت با مرد چه می کند؟ آیا اخلاق و انسانیت او را از بین می برد یا او را بیشتر از آنچه که همیشه بوده می سازد؟ اینها سوالاتی است که Miller’s Crossing در پس زمینه ای هیجان انگیز از باندهای ایرلندی و ایتالیایی بررسی می کند.
گذرگاه میلر

جوایز: هیئت ملی بازبینی ۱۰ فیلم برتر (۱۹۹۰).
راتن تومیتوز: ۹۱%

۱۱. Touch of Evil (1958)

11. Touch of Evil (1958)

عنوان Touch of Evil ساخته اورسن ولز یکی از بهترین فیلم‌های جنایی گانگستری است که تا کنون ساخته شده است. این فیلم بازگشتی به هالیوود برای اورسن ولز بود، هرچند کوتاه. اکران اصلی فیلم پس از اخراج ولز از پروژه تا حدی بازنویسی و فیلمبرداری مجدد شد. با وجود تولید سخت، Touch of Evil به عنوان یک فیلم گانگستری مهم درباره فساد تجارت مواد مخدر در مرز ایالات متحده و مکزیک ظاهر شد.

لمس شیطان

افتخارات: در سال ۱۹۹۳ به عضویت هیئت ملی حفظ فیلم درآمد.
راتن تومیتوز: ۹۶%

۱۰. The French Connection (1971)

بهترین فیلم های گانگستری تاریخ

قسمتی تریلر پلیسی، قسمتی درام گانگستری بین المللی، The French Connection یکی از تحسین شده ترین فیلم های هر ژانر است. جین هکمن نقش کارآگاه نیویورکی “پوپی” را بازی می کند که یک تجارت مواد مخدر در شهر نیویورک با یک رابطه فرانسوی را کشف می کند.

این داستان در ژانر گانگستری منحصربه‌فرد است، زیرا از دیدگاه پلیس‌ها روایت می‌شود که پرونده باند را یک سرنخ حل می‌کنند. با این حال، من The French Connection را یک فیلم گانگستری می‌دانم، اگرچه از طرف دیگر گفته می‌شود.

ارتباط فرانسه

جوایز اسکار – ۳ نامزدی (بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، فیلمبرداری و صدا)، و ۵ برنده (بهترین فیلم، بازیگر نقش اول مرد، کارگردان، فیلمنامه اقتباسی، و تدوین فیلم).
راتن تومیتوز: ۹۸%

۹. Gomorrah (2008)

بهترین فیلم های گانگستری تاریخ

تا سال ۲۰۰۰، فرهنگ جهانی رشد کرده بود تا فیلم‌های گانگستری را به عنوان یک ژانر عمدتاً هیجان‌انگیز و بت‌نگر ببیند. فیلم‌های گانگستری محبوب مملو از ستایش اخلاقی بودند. اغلب از بین افرادی که دادگاه به اعدام محکوم می‌کرد، قهرمان‌ها و ضدقهرمان‌های بد خلق می‌کرد.

فیلم Gomorrah که بر اساس کتابی به همین نام درباره گروه واقعی مافیا از ناپولی ساخته شده است، قصد ندارد زندگی گروهی را جذاب کند. در واقع، Gomorrah کیفرخواستی از فیلم‌های گانگستری است که جوانان را به زندگی جنایتکارانه ترغیب کرده است.

یکی از فیلم‌هایی که به این شکل محکوم می‌شود، فیلم Scarface است. بچه‌های فیلم می‌گویند که می‌خواهند مثل تونی مونتانا باشند، اما زندگی جنایتکارانه‌ای که در فیلم‌ها تصور می‌کردند، نیست.

جوایز: کن – ۱ نامزدی (نخل طلا) و ۱ برنده (جایزه بزرگ هیئت داوران).
راتن تومیتوز: ۹۲%

۸. A Prophet (2009)

8. A Prophet (2009)

ژاک اودیارد این فیلم گانگستری هیجان انگیز را کارگردانی می کند که درباره مرد جوانی است که در حین گذراندن دوران محکومیت خود را به عضویت مافیای کورسی در می آورد. یک پیامبر یک فیلم گانگستری بسیار مدرن است.

در مرکز فیلم مبارزه ای بین فرهنگ مسلمان و فرانسوی کورسی است. قهرمان داستان با بازی طاهر رحیم مردی است که بین این فرهنگ ها گیر کرده است. از یک طرف، او اصل و نسب خود را دارد. از سوی دیگر، او توهم آینده را دارد.

این فیلمی است که ریشه در فیلم های گانگستری قدیمی مانند The French Connection و The Godfather دارد. تم های مشابهی به وجود می آیند اما در نورهای منحصر به فرد نشان داده می شوند.


جوایز اسکار – ۱ نامزدی (بهترین فیلم خارجی).
راتن تومیتوز: ۹۷%

۷. City of God (2002)

بهترین فیلم های گنگستری تاریخ

شهر خدا به چند دلیل یک فیلم گانگستری منحصر به فرد است.
توسط یک راوی گفته شده است.
از عکاسی برای ارتباط داستان استفاده می کند.
این یکی از معدود فیلم های گانگستری برجسته برزیلی است.

ما فیلم‌های گانگستری را از منظر جنایتکار، پلیس و تماشاچی بررسی کرده‌ایم. اما درباره یک فیلم گانگستری از منظر کسی که آن را مستند می کند، چطور؟

شهر خدا درباره ظهور و سقوط جنایتکاران تحت فرمان اربابان در سرتاسر Cidade de Deus favela در برزیل است. همچنین نشان دهنده گروهی است که عمدتاً از افرادی تشکیل شده است که در آن فاولا زندگی می کردند. کل فیلم حسی مستند دارد در حالی که هنوز هم یک هیجان انگیز است.

جوایز اسکار – ۴ نامزدی (بهترین کارگردان، فیلمنامه اقتباسی، فیلمبرداری، تدوین).
راتن تومیتوز: ۹۱%

۶. Eastern Promises (2007)

Eastern Promises (2007

لهجه روسی ویگو مورتنسن تنها یک دلیل برای تماشای «قول‌های شرقی» است. دیوید کراننبرگ بر اساس فیلمنامه ای از استیون نایت کارگردانی شده است.

داستان یک پرستار بریتانیایی را دنبال می کند که پس از کشف دفترچه یادداشت دختر جوانی که حاملگی او را به یک اوباش برجسته مرتبط می کرد، درگیر مافیای روسیه می شود. «قول‌های شرقی» فیلم قطعی اوباش روسی و یکی از بهترین بازی‌های مورتنسن است.
وعده های شرقی

جوایز اسکار – نامزدی (بهترین بازیگر مرد).
راتن تومیتوز: ۸۹%

۵. The Public Enemy (1931)

قرن پیش کد فیلم از اواخر دهه ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۴ برخی از جالب ترین فیلم های هالیوودی را تولید کرد که تا کنون ساخته شده است. پیش کد پس از دوران خاموش اما قبل از ظهور دستورالعمل های سانسور وجود دارد. شاید هیچ فیلمی به اندازه «دشمن عمومی» نمادین این زمان کوتاه نباشد.

این دوره گذار اساسی برای مردم آمریکا بود. ثروت و عظمتی که دهه ۱۹۲۰ را پشت سر گذاشت، خود را برای دهه آینده کاملاً از بین برد. رکود بزرگ دوران نزاع شدید و تصمیمات پیچیده اخلاقی بود.

فیلم The Public Enemy این مسائل را در کانون توجه قرار داد و در عین حال یکی از اولین داستان های گسترده گانگسترها در تاریخ سینما را روایت کرد.
دشمن عمومی

جوایز اسکار – ۱ نامزدی (بهترین داستان اصلی برای جان برایت و کوبک گلاسمون)
راتن تومیتوز: ۱۰۰%

۴. Once Upon a Time in America (1984)

روزی روزگاری در آمریکا یکی از دیوانه‌کننده‌ترین فیلم‌هایی است که تاکنون ساخته شده است. این آخرین فیلم کارنامه افسانه‌ای سرجیو لئونه و تنها فیلمی بود که او در سیزده سال آخر زندگی‌اش به پایان رساند.

او ابتدا می خواست فیلم به دو قسمت سه ساعته تقسیم شود اما استودیو به او گفت که باید آن را به یک فیلم تقسیم کند. لئونه آن را به ۲۶۹ دقیقه کاهش داد اما استودیو از تلاش او برای کوتاه کردن آن راضی نبود. او یک نسخه ۲۲۹ دقیقه ای را واگذار کرد اما نسخه آمریکایی بدون اجازه او به ۱۳۹ دقیقه کاهش یافت.

نتیجه این کاهش ها سردرگمی گسترده در بین مخاطبان بود. اگر سردرگمی کافی نبود، فیلم بیشتر برای محتوای صریح سانسور می‌شد. تا سال ۲۰۱۲ بود که نسخه ۲۵۵ دقیقه ای بازسازی شده در دسترس عموم قرار گرفت – که مایه شرمساری است زیرا فیلم فوق العاده ای است.

این یک داستان دهه‌ها دوستی و وفاداری در اوباش در شهر نیویورک است. دنیرو یکی از بهترین بازی های دوران حرفه ای خود را به عنوان یک رویاپرداز درگیر، بیمار تریاک و اوباش ارائه می دهد. برخی از محتواها بسیار سنگین هستند و حتی برای یک فیلم گانگستری مرزها را جابجا می کنند. اما وقتی همه چیز گفته شد و انجام شد، قسمت کامل روزی روزگاری در آمریکا یکی از پنج فیلم برتر گانگستری تاریخ است.

 

جوایز: گلدن گلوب — ۲ نامزدی (بهترین کارگردان و موسیقی متن).
راتن تومیتوز: ۸۶%

۳. The Godfather (1972)

بهترین فیلم های جنایی تاریخ

بهترین فیلم های گانگستری تاریخ

گفتن چیزی علیه پدرخوانده مانند شکایت از برنده شدن در یک لاتاری میلیون دلاری است – هیچ کس نمی خواهد آن را بشنود. شاهکار انکارناپذیر فرانسیس فورد کاپولا اقتباسی از رمان ماریو پوزو به همین نام است. مارلون براندو در نقش دون ویتو کورلئونه، پدرسالار خانواده جنایتکار کورلئونه، بازی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند.

این نمادین ترین فیلم گانگستری است که تا به حال ساخته شده است. هر طرفدار سینما تصویر دون ویتو را که گربه را در آغوش گرفته است، اسبی را در رختخواب، یا مایکل که در را به روی زندگی قبلی خود می بندد، می شناسد. و به دلایل خوب، اینها برخی از رساترین و احساسی ترین لحظات تاریخ سینما هستند. فیلمنامه درخشان پوزو و کاپولا مانند یک گیلاس در بالای صفحه است و اگر استدلالی علیه پدرخوانده وجود دارد، این است که داستان آن در فیلم اول به طور کامل بیان نشده است.
پدر خوانده

جوایز اسکار – ۷ نامزدی (بهترین تدوین، صداگذاری، طراحی لباس، کارگردانی؛ بازیگر نقش مکمل مرد (پاچینو، کان، دووال)، و ۳ جایزه (بهترین بازیگر نقش اول مرد، فیلمنامه اقتباسی و فیلم).
راتن تومیتوز: ۹۸%

۲. Goodfellas (1990)

مارتین اسکورسیزی این فیلم را بر اساس اقتباسی از رمان Wiseguy اثر نیکلاس پیلگی کارگردانی کرد. فیلم با لیوتا آغاز می‌شود که راوی داستان می‌گوید: «تا جایی که یادم می‌آید، همیشه می‌خواستم یک گانگستر باشم». از آنجا، فیلم شما را به یک تور در دنیای جنایات بروکلین ایتالیا می برد و در نیمه راه، احتمالاً دوست دارید که یک گانگستر نیز باشید.

مواد مخدر و بدجنسی در این فیلم بسیار زیاد است – و به نظر می رسد که خردمندان روی صفحه نمایش زندگی خود را دارند. اما در پایان فیلم، اسکورسیزی نگاه پر زرق و برق گانگسترها را کنار می‌گذارد و قهرمانش را فلج می‌کند تا به چیزی که هر گانگستری از آن متنفر است، یعنی یک موش، فلج می‌کند.

 

جوایز اسکار – ۵ نامزدی (بهترین تدوین، فیلمنامه اقتباسی، بازیگر زن، کارگردان، فیلم) و ۱ برنده (بهترین بازیگر نقش مکمل مرد).
راتن تومیتوز: ۹۶%

۱. The Godfather Part II (1974)

بهترین فیلم های گانگستری تاریخ

هیچ پلان در تاریخ سینما ما را بیشتر از مایکل کورلئونه، ساخته پاچینو، هشیار نکرده است، مشتی روی صورت، در فکر انتخاب هایی که او را به این لحظه سوق داده است.

دوربین به سمت او زوم می کند و تنها چیزی که می شنویم سکوت است. چشمان مایکل به فراموشی خیره می شود. سپس، موسیقی فراموش نشدنی موج می زند و تراژدی هر دو فیلم پدرخوانده مانند بادهای موسمی شما را فرا می گیرد. شاید هیچ شخصیتی بیش از مایکل کورلئونه عبارت «قدرت مطلق را فاسد می کند» نشان نمی دهد.

در طول دو فیلم، می بینیم که چگونه صعود گانگستری او به طور مستقیم با تبار اخلاقی او مرتبط است. هر دو فیلم مسترکلاس هستند، اما این The Godfather Part II است که به دلیل اجرای بی عیب و نقص مضامین فیلم های گانگستری، جایگاه اول این فهرست را به خود اختصاص داده است.

پدرخوانده قسمت دوم

جوایز اسکار – ۵ نامزدی (بهترین بازیگر مرد، بازیگر نقش مکمل مرد (گازو، استراسبرگ)، بازیگر نقش مکمل زن، و طراحی صحنه و لباس) و ۶ جایزه (بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه اقتباسی، بازیگر نقش مکمل مرد، کارگردانی هنری و موسیقی متن اصلی).
راتن تومیتوز: ۹۷%

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. پارسا گفت:

    فقط پدرخوانده حضرت مارلون براندو حقش رتبه یک بود