۱

معرفی ۷۳ تا از بهترین فیلم های جنایی تاریخ | کامل ترین لیست

بهترین فیلم های جنایی تاریخ

معرفی ۷۳ تا از بهترین فیلم های جنایی تاریخ

شما به دنبال لیستی از بهترین فیلم های جنایی تمام دوران هستید. شاید بخواهید فیلم های جنایی اکشن یا جنایی هیجان انگیز یا شاید حتی یک فیلم کمدی جنایی یا درام جنایی پیدا کنید. در این پست، فهرستی از بهترین فیلم‌های جنایی تاریخ، از جمله فیلم‌های جنایی آمریکایی و برترین فیلم‌های جنایی از سراسر جهان را گردآوری کرده‌ایم. همه این فیلم ها ارزش دیدن دارند، پس با معرفی ۷۳ تا از بهترین فیلم های جنایی تاریخ همراه کنترل امجی باشید.

۷۳. Animal Kingdom (2010)

Animal Kingdom (2010)-بهترین فیلم های جنایی تاریخ

این فیلم جنایی استرالیایی به دلیل اصالت و همچنین بازیگران یکی از برترین فیلم های جنایی است. خیلی خوب بود که از آن زمان یک سریال تلویزیونی بر اساس این فیلم ساختند.
این فیلم بر اساس صحنه جنایت ملبورن در دهه ۱۹۸۰ و خانواده جنایی پتینگیلز ساخته شده است. همچنین، قتل انتقام‌جویانه دو گشت‌زن، تیراندازی‌های پلیس والش استریت ۱۹۸۸ را بازسازی می‌کند.
یک پسر هفده ساله برای بقای خود در میان یک خانواده جنایتکار انفجاری و کارآگاهی که فکر می کند می تواند او را نجات دهد هدایت می کند.

۷۲. Good Time (2017)

Good Time (2017

برادران سافدی قبل از اینکه آدام سندلر را از طریق قلاب زنی بگذرانند، این “گوهر” را ساختند. سواری با بند انگشت سفید از ابتدا تا انتها و هرگونه شک و تردید در مورد توانایی بازیگری رابرت پتینسون به طور قطعی برطرف شد. این یکی از بهترین فیلم‌های جنایی درام است، و در عین حال که بسیار دراماتیک است، یکی از بهترین فیلم‌های جنایی هیجان‌انگیز موجود است.
صحنه در مترو در ساعات شلوغی با مسافران واقعی قطار ۷ گرفته شده است. برای اینکه بدون توجه فیلمبرداری کنند، در حالی که دوربین و خدمه در همان واگن مشغول فیلمبرداری بودند، پتینسون را با پیامک کارگردانی کردند.
پس از یک سرقت ناموفق از بانک که برادر کوچکترش را به زندان می‌اندازد، کانی نیکاس یک اودیسه پیچیده را در دنیای اموات شهر نیویورک آغاز می‌کند تا برادرش نیک را از زندان بیرون بیاورد.

۷۱. The Place Beyond the Pines (2012)

The Place Beyond the Pines (2012-بهترین فیلم های جنایی تاریخ

بهترین فیلم های جنایی تاریخ

این فیلم یکی از بهترین فیلم های جنایی است زیرا ایده های جدید بسیاری را به یک ژانر جنایی می آورد. این فیلم به عنوان یک تریلر جنایی، درام جنایی و فیلم اکشن جنایی در نقاط مختلف به خوبی کار می کند.
روشی که لوک (رایان گاسلینگ) و رابین (بن مندلسون) برای سرقت از بانک ها استفاده می کردند، روش واقعی “دزد جمعه شب” کارل گوگاسیان بود که بیش از سی سال با موفقیت از آن استفاده کرد.
یک بدلکار موتور سیکلت به دزدی از بانک ها روی می آورد تا راهی برای تامین معشوق و نوزاد تازه متولد شده آنها باشد — تصمیمی که او را در مسیر برخورد با یک پلیس تازه کار جاه طلب قرار می دهد که در دپارتمانی که توسط یک کارآگاه فاسد اداره می شود، برخورد می کند.

۷۰. Lawless (2012)

Lawless (2012-

فیلم‌های جنایی بزرگ اغلب از داستان‌های معتبری استفاده می‌کنند که به شما کمک می‌کند وارد دنیای جنایی خاصی شوید، و این کاری است که این فیلم به خوبی انجام می‌دهد.
عنوان روسی این فیلم به عنوان “مست ترین شهرستان جهان” ترجمه شده است.

داستان در فرانکلین شهرستان ویرجینیا در دوران رکود اتفاق می‌افتد، سه نفر از برادران دستفروش توسط یک معاون جدید و دیگر مقاماتی که به دنبال کاهش سود خود هستند، تهدید می‌شوند.

۶۹. Last Man Standing (1996)

بهترین فیلم های جنایی تاریخ

یکی از بهترین فیلم های جنایی است که هم جذاب و هم منحصر به فرد است. این یک فیلم جنایی عالی است که دو دنیای جنایی را که معمولاً در یک داستان کاوش نمی شوند ترکیب می کند.
والتر هیل این کار را “اقتباسی رایگان” از یوجیمبو (۱۹۶۱) به جای بازسازی دانست و ایده بازسازی فیلم آکیرا کوروساوا را “یک تلاش احمقانه” خواند.
یک اسلحه‌باز اجاره‌ای در جریان جنگ بین مافیای ایرلندی و ایتالیایی در شهر ارواح دوران ممنوعیت قرار می‌گیرد.

۶۸. Kiss Kiss Bang Bang (2005)

Kiss Kiss Bang Bang

بهترین فیلم های جنایی تاریخ

این یکی از بهترین فیلم های کمدی تاریک و به طور کلی یکی از برترین فیلم های جنایی است. شین بلک از بلوک نویسنده رنج می برد. در نهایت بیش از یک سال و نیم طول کشید تا فیلمنامه این فیلم را بنویسد. او سپس در تلاش برای فروش آن با مشکلات زیادی روبرو شد.
یک دزد نیویورکی پس از اشتباه گرفتن با یک بازیگر، به هالیوود فرستاده می شود تا زیر نظر خصوصی برای یک نقش بالقوه در سینما آموزش ببیند، اما این دو نفر همراه با یک بازیگر زن مبارز به یک معمای قتل پرتاب می شوند.

۶۷. Drive (2011)

بهترین فیلم های جنایی تاریخ

این یک فیلم درام جنایی واقعا قوی است و یکی از تنها فیلم های عاشقانه جنایی واقعاً خوب ساخته شده است. استفاده های بسیار خوبی از رنگ وجود دارد و قطعا یکی از بهترین موسیقی های متن در ژانر جنایی است.
پس از اینکه رایان گاسلینگ و نیکلاس ویندینگ رفن بسیاری از دیالوگ های راننده را حذف کردند، برایان کرانستون احساس کرد که شخصیت او، شانون، باید کمبود صحبت در فیلم را جبران کند، و به این ترتیب، شانون را به یک موتورگوش تبدیل کرد. بیشتر دیالوگ های او بداهه است.
یک بدلکار اسرارآمیز فیلم اکشن هالیوود وقتی سعی می‌کند به شوهر همسایه‌اش کمک کند در حالی که به عنوان راننده فرار می‌کند، از یک مغازه‌فروشی سرقت کند، با گانگسترها دچار مشکل می‌شود.

۶۶. The Town (2010)

بهترین فیلم های جنایی تاریخ

این تریلر جنایی از بهترین فیلم‌های جنایی از جمله Heat و The Departed سرنخ‌های فوق‌العاده‌ای گرفته است. بن افلک با یک فیلم جنایی آمریکایی واقعاً توانایی کارگردانی خود را نشان می دهد.

بن افلک از The Departed (2006)، Heat (1995)، Mystic River (2003) و The Friends of Eddie Coyle (1973) به عنوان تأثیرات این فیلم یاد کرد. افلک در مورد آن‌ها گفت: «همه فیلم‌هایی با درجه R در همین راستا هستند و فیلم‌هایی که من از آنها به عنوان معیار طلایی موفقیت در اینجا استفاده کردم».
گروهی از سارقان ماهر از یک بانک سرقت می کنند و کلر، دستیار مدیر را به گروگان می گیرند. وقتی یکی از خدمه عاشق کلر می شود همه چیز پیچیده می شود.

۶۵. The Score (2001)

بهترین فیلم های جنایی تاریخ

 واقعاً یک فیلم جنایی عالی و یک تریلر جنایی سرگرم کننده است که در آن نمی دانید چه کسی در صدر قرار می گیرد. اگر تا به حال این فیلم جنایی را ندیده اید، باید در اسرع وقت آن را تماشا کنید.
این تنها فیلمی است که رابرت دنیرو و مارلون براندو، اولین بازیگرانی که برای بازی در نقش ویتو کورلئونه در The Godfather (1972) و The Godfather: Part II (1974) برنده جوایز اسکار شدند، در آن نقش آفرینی کردند.
یک دزد سالخورده امیدوار است که بازنشسته شود و با ثروتی که به طور نامناسب به دست آورده است زندگی کند، وقتی یک بچه جوان او را متقاعد می کند که آخرین دزدی را انجام دهد.

۶۴. Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998)

بهترین فیلم های جنایی تاریخ

بهترین فیلم های جنایی تاریخ

این بسیار بیشتر یک فیلم کمدی جنایی عالی است نه هر چیز دیگری، اما قطعا منجر به بسیاری از فیلم های جنایی اکشن عالی می شود.

قفل، انبار و دو بشکه سیگار کشیدن
وقتی ترودی استایلر با یکی از آشنایان خود – تام کروز – تماس گرفت، فیلم برای یافتن یک توزیع کننده آمریکایی با مشکل مواجه شد. او در یک نمایش شرکت کرد و فیلم را دوست داشت. متیو وان بعداً به یاد آورد: “این یک هیستریک بود. شما همه این مدیران سطح متوسط را در آنجا نشسته بودید، و کروز وارد شد. او همه آنها را دید که نشستند و توجه کردند، همه در حال گرفتن تلفن هایشان بودند، و ناگهان همه این مدیران ارشد به آن پیوستند. نمایش … در پایان، تام جلوی همه بلند شد و گفت: “این بهترین فیلمی است که در این چند سال دیدم، بچه ها احمق هستید که آن را نخرید.”

ادی سه رفیق خود را متقاعد می کند تا برای یک بازی پوکر در برابر یک مافور قدرتمند محلی، هچت هری، پول جمع کنند. ادی ضرر می کند و پس از آن هری یک هفته به او فرصت می دهد تا ۵۰۰۰۰۰ پوند را پس بدهد.

۶۳. Layer Cake (2004)

بهترین فیلم های جنایی تاریخ

این یکی از برترین فیلم های جنایی است که بسیاری از طرفداران ژانر جنایی آن را ندیده اند. همچنین این فیلمی است که هم کار دنیل کریگ و هم تام هاردی و همچنین حرفه کارگردانی متیو وان را آغاز کرد.
این بازی دنیل کریگ در این فیلم بود که باعث شد باربارا بروکلی توجه کند و فکر کند که ممکن است برای جیمز باند مناسب باشد.
یک دلال موفق کوکائین در آستانه بازنشستگی زودهنگام برنامه ریزی شده اش، دو مأموریت سخت از رئیسش دریافت می کند.

۶۲. American Hustle (2013)

62. American Hustle (2013)

اگرچه این یکی از بهترین فیلم‌های جنایی موجود است، اما با بسیاری از فیلم‌های جنایی دیگر این فهرست تفاوت زیادی دارد. بدون تیراندازی بزرگ یا جنایات سازمان‌یافته کلاسیک، اما هنوز جنایات خوب زیادی برای تماشا وجود دارد.
به گفته کریستین بیل، بیشتر فیلم بداهه بود. بنابراین در طول فیلمبرداری فیلم، او به نویسنده و کارگردان دیوید او. راسل خاطرنشان کرد: “تو متوجه می شوی که این قرار است روند داستان را تا حد زیادی تغییر دهد.” راسل پاسخ داد: “کریستین، من از نقشه ها متنفرم. من همه چیز در مورد شخصیت ها هستم، همین.”

یک مرد کلاهبردار به نام ایروینگ روزنفلد، همراه با شریک فریبنده اش سیدنی پروسر، مجبور می شوند برای یک F.B.I وحشی کار کنند. مامور، ریچی دی ماسو، که آنها را به دنیایی از قدرت‌داران جرسی و مافیا سوق می‌دهد.

۶۱. Killing them Softly (2012)

61. Killing them Softly (2012)

این یکی از برترین فیلم‌های جنایی است، زیرا مانند بسیاری از فیلم‌های دیگر اندرو دومینیک، شعری لحنی است که سعی دارد با طرحی کلاسیک درباره مضامین جنایی و جنایتکاران صحبت کند.
اولین فیلم بلندی که از سهام ۵۰۰T 5230 کداک استفاده می کند.
جکی کوگان مجری است که برای بازگرداندن نظم پس از دزدی سه مرد احمق از یک بازی کارتی محافظت شده توسط اوباش و باعث فروپاشی اقتصاد جنایی محلی می شود، استخدام می شود.

۶۰. The Fast and the Furious (2001)

بهترین فیلم های جنایی تاریخ

در حالی که این فیلم به یکی از بزرگترین فرنچایزهای بلاک باستر در تمام دوران تبدیل شده است، با یک فیلم جنایی اکشن واقعا عالی شروع شد.درآن زمان کسی فکرش را نمیکرد فرانچایز سریع و خشن در ۱۰ قسمت اکران شود و به موفقیت های مالی جهانی برسد.
بیش از ۱۵۰۰۰ افکت صوتی فردی در اولین مسابقه خیابانی وجود دارد.

برایان اوکانر، افسر پلیس لس آنجلس، وقتی شیفته دنیای مسابقه خیابانی می شود که مخفیانه برای نابود کردنش فرستاده شده است، باید تصمیم بگیرد که وفاداری او واقعاً کجاست.

۵۹. Point Break (1991)

59. Point Break (1991)

شاید حدس زده باشید، این فیلم جنایی الهامی برای فیلم Fast and the Furious است و یکی از بهترین فیلم های اکشن جنایی است. این فیلم پرفروش‌ترین فیلم کاترین بیگلو تا Zero Dark Thirty (2012) بود.اگر طرفدار کیانو ریوز هستید پیشنهاد می کنم حتما این فیلم را از قاتل دوس داشتنی سینما تماشا کنید.
یک مامور مخفیانه می رود تا گروهی از موج سواران را که ممکن است سارقان بانک باشند، دستگیر کند.

۵۸. Mean Streets (1973)

قبل از اینکه هر فیلم جنایی بزرگ اسکورسیزی را داشته باشید، این فیلم را داشتید. بسیاری از فیلم های جنایی مدرن این فیلم را برای تشکر دارند. برایان دی پالما به مارتین اسکورسیزی در تدوین برخی از صحنه های این فیلم کمک کرد.یکی از بهترین آثار کارگردان بزرگ سینما مارتین اسکورسیزی که پیشنهاد میکنم حتما به تماشا آن بپردازید.
یک هود کوچک سعی می کند صلح را بین دوستش جانی و طلبکاران جانی حفظ کند.

۵۷. In Bruges (2008)

این واقعاً بیشتر یک فیلم درام جنایی است اما یک فیلم کمدی جنایی واقعاً قوی است. قطعا ارزش یک ساعت را دارد. تابلویی که حتی از ری نیز نظر می دهد، «آخرین داوری» اثر هیرونیموس بوش است. نمادهای بوش مانند در سرتاسر فیلم تکرار می شوند (کوتوله یک نمونه است) و نشان می دهد که ری و کن ممکن است واقعاً با آخرین قضاوت خود روبرو شوند – یا اینکه دوره انتظار در بروژ شبیه برزخ است.
هیتمن ری و شریک زندگی‌اش که پس از اشتباه در کارشان احساس گناه می‌کنند، منتظر دستور رئیس بی‌رحم خود در بروژ، بلژیک، آخرین جایی در جهان هستند که ری می‌خواهد باشد.

۵۶. Easy Rider (1969)

این فیلم یکی از مناسب ترین عناوین ساخته شده را دارد زیرا این فیلم جنایی بر اساس قوانین سخت فیلمسازی سریع اجرا نمی شود و نگاه ما به فیلمسازی را به طور کلی تغییر داده است.
دنیس هاپر و پیتر فوندا فیلمنامه کاملی برای فیلم ننوشتند و بیشتر آن را در طول مسیر ساختند. آنها خدمه ای استخدام نکردند، اما در عوض هیپی ها را در کمون های سراسر کشور انتخاب کردند و از دوستان و رهگذران برای نگه داشتن دوربین ها استفاده کردند و بیشتر اوقات مست و سنگسار شدند.
دو دوچرخه‌سوار از لس‌آنجلس به نیواورلئان می‌روند و از طریق زمین‌های بیابانی و بیابانی می‌روند و در طول مسیر با مردی روبرو می‌شوند که شکاف ضدفرهنگی را که از آن بی‌خبر بودند، پر می‌کند.

۵۵. New Jack City (1991)

این یکی از بهترین فیلم‌های درام جنایی است که تا به حال ساخته شده است و بسیار شبیه به Scarface است که چگونه شبیه روایت جنایی ایکاروس است. این نشان دهنده ظهور مردی است که تا زمانی که بال هایش آب نشوند، از بلند شدن باز نمی ایستد. تعقیب و گریز بین اسکاتی و پوکی بداهه بود. ایده اولیه این بود که تعقیب و گریز یک تعقیب و گریز با ماشین باشد، اما فیلم از بودجه گذشته بود و در خطر تعطیلی قرار داشت. کریس راک، در عوض، سوار دوچرخه شد و آیس-تی او را پیاده تعقیب کرد.
یک ارباب جنایت به قدرت می رسد و در حالی که یک کارآگاه پلیس بدجنس قول می دهد که او را متوقف کند، تبدیل به یک مرد بزرگ می شود.

۵۴. A Scanner Darkly (2006)

54. A Scanner Darkly (2006)

این یکی از بهترین فیلم‌های جنایی تمام دوران است، زیرا نه تنها به ساخت فیلم بلکه در داستان نیز رویکردی منحصربه‌فرد دارد. به گفته ریچارد لینکلیتر، نویسنده و کارگردان، فیلمبرداری در بیست و سه روز به پایان رسید. این انیمیشن هجده ماه طول کشید.
یک پلیس مخفی در آینده ای نه چندان دور با یک ماده مخدر خطرناک جدید درگیر می شود و در نتیجه هویت خود را از دست می دهد.

۵۳. Sin City (2005)

53. Sin City (2005)

مشابه آخرین فیلم در لیست ما، این یک فیلم جنایی بسیار منحصر به فرد است و به عنوان یک فیلم اکشن جنایی، یک کمدی جنایی و یک جنایی هیجان انگیز کار می کند.
کارگردانان رابرت رودریگز و فرانک میلر هر پلان را در فیلم با استفاده از پانل های کتاب اصلی به عنوان استوری برد برنامه ریزی کردند.
کاوش در شهر تاریک و بدبخت Basin City و سه نفر از ساکنان آن، که همگی درگیر فساد خشونت آمیز هستند.

۵۲. The Thomas Crown Affair (1999)

فراتر از اینکه یکی از بهترین فیلم های جنایی تمام دوران است، این است که چگونه این فیلم نرم، جذاب و سرگرم کننده است. این فیلم همچنین به عنوان یک تریلر جنایی واقعاً قوی عمل می کند و تغییرات لحن در فیلم واقعاً طبیعی و بدون درز است. ایده گرمای غیرمعمول در موزه که دوربین‌های حرارتی را بی‌فایده می‌کند، از فیلم درنده (۱۹۸۷) کارگردان جان مک‌تیرنان آمد. در آن فیلم، هنگامی که دمای جنگل نود درجه فارنهایت (سی و دو درجه سانتیگراد) شکست، دوربین های حرارتی مک تیرنان شروع به از کار افتادن کردند.
یک پلی بوی بسیار ثروتمند و موفق با سرقت آثار هنری خود را سرگرم می کند، اما ممکن است همتای خود را در یک کارآگاه اغوا کننده ملاقات کرده باشد.

۵۱. Traffic (2000)

بهترین فیلم های جنایی تاریخ

ترافیک یک فیلم جنایی بسیار منحصر به فرد است زیرا نگاهی به جنایت در سه خط داستانی مختلف در یک دوره زمانی دارد. این یکی از بهترین فیلم های جنایی است که تا به حال ساخته شده است زیرا به طرز دردناکی واقعی است. کارگردان استیون سودربرگ به عنوان دوربین اول بسیاری از فیلم‌هایش شناخته می‌شود، در نتیجه او در بیشتر فیلم‌برداری دوربین را کنترل می‌کرد.

یک قاضی محافظه کار توسط رئیس جمهور منصوب می شود تا جنگ فزاینده آمریکا علیه مواد مخدر را رهبری کند، اما متوجه می شود که دختر نوجوانش معتاد به کراک است. دو مامور DEA از یک خبرچین محافظت می کنند. همسر یک بارون زندانی مواد مخدر تلاش می کند تا تجارت خانوادگی را ادامه دهد.

۵۰. Donnie Brasco (1997)

50. Donnie Brasco (1997)

در مورد فیلم های جنایی، این یکی از معتبرترین فیلم هایی است که تا به حال تماشا کرده اید. لحن و حساسیتی مشابه Goodfellas دارد اما بدون رویکرد سبک. جوزف دی پیستون در مصاحبه ای در ویژگی های ویژه دی وی دی گفت که قرار بود چند ماه مخفی بماند. در نهایت شش سال تمام شد. خانواده او پس از نه ماه به سراسر کشور نقل مکان کردند. او به ندرت آنها را می دید.
یک مامور مخفی FBI در میان اوباش نفوذ می کند و متوجه می شود که بیشتر با زندگی مافیایی خود آشنا می شود، به قیمت زندگی عادی خود.

۴۹. Matchstick Men (2003)

49. Matchstick Men (2003)

این یکی از آن فیلم‌های جنایی است که اسلحه و دزدی ندارد، اما هنوز هم یکی از بهترین فیلم‌های جنایی ساخته شده و یکی از تنها فیلم‌های جنایی کمدی است که توسط ریدلی اسکات ساخته شده است. صحنه های فرودگاه که در فرودگاه بین المللی لس آنجلس (LAX) می گذرد، در واقع در ورودی اصلی مرکز کنوانسیون آناهیم، یک مایلی جنوب دیزنی لند فیلمبرداری شده است.
یک کلاهبردار فوبیک و شاگردش در آستانه انجام یک کلاهبرداری پرسود هستند که دختر نوجوان اولی به طور غیرمنتظره ای از راه می رسد.

۴۸. Eastern Promises (2007)

این به راحتی یکی از بهترین فیلم‌های جنایی درام ساخته شده است، و یکی از نمونه‌های عالی در مورد نحوه فیلمبرداری یک مبارزات سینمایی هیجان‌انگیز است. برای صحنه مبارزه در حمام، صحنه به جای بدلکاران با بازیگران طراحی شد. بازیگران باید در سبک‌های مبارزه خاصی که برای شخصیت‌هایشان انتخاب می‌شد تمرین می‌کردند و دو روز طول کشید تا در لوکیشن لندن فیلمبرداری شود.|
نوجوانی که در حین زایمان جان خود را از دست می دهد، سرنخ هایی را در دفتر خود به جا می گذارد که می تواند فرزندش را به تجاوز جنسی مربوط به یک خانواده اوباش خشن روسی گره بزند.

۴۷. Blow (2001)

47. Blow (2001)

این یک فیلم جنایی است که واقعاً شما را به درون کارکرد قاچاق مواد مخدر و زندگی مردی می برد که یک زندگی جنایی داشته است.
با توجه به توضیحات کارگردان، نواری که جورج یونگ در اواخر فیلم برای پدرش می گذارد، رونوشت کلمه به کلمه نواری است که جورج یونگ واقعی در شرایطی مشابه ضبط کرده است.
داستان اینکه جورج یونگ به همراه کارتل مدلین به رهبری پابلو اسکوبار چگونه بازار کوکائین آمریکا را در دهه ۱۹۷۰ در ایالات متحده تاسیس کردند.

۴۶. Jackie Brown (1997)

بهترین فیلم های جنایی تاریخ

درست است که کوئنتین تارانتینو تعدادی از بهترین فیلم های جنایی را می سازد و این فیلم جنایی نیز از این قاعده مستثنی نیست. زمانی که پم گریر برای تست بازیگری کوئنتین تارانتینو وارد شد، او به خاطر می‌آورد: «همه پوسترهای من مربوط به بیست سال پیش بود، زمانی که من فقط یک بچه سرکه بودم». و من گفتم، آیا اینها را به این دلیل قرار دادید که من می آمدم؟ و او گفت: “نه. من می خواستم آنها را پایین بیاورم، زیرا تو می آمدی!”
یک مهماندار هواپیما با سابقه جنایی توسط ATF به دلیل قاچاق دستگیر می شود. تحت فشار برای تبدیل شدن به یک خبرچین علیه فروشنده مواد مخدر که برای او کار می کند، او باید راهی بیابد تا آینده خود را بدون کشته شدن تضمین کند.

۴۵. Catch Me If You Can (2002)

45. Catch Me If You Can (2002)

این یکی از آن فیلم‌های کمدی جنایی است که تماشای آن کاملاً سرگرم‌کننده است و یکی از بهترین فیلم‌های اسپیلبرگ است و رک و پوست کنده شده است. این فیلم فرانک آبگنال جونیور را در فهرست افراد تحت تعقیب FBI نشان می‌دهد. با این حال، در زندگی واقعی، او هرگز در این فهرست قرار نگرفت – این فهرست برای جنایتکاران خشن محفوظ است.
فرانک هنوز ۲۱ ساله نیست و یک جاعل ماهر است که به عنوان پزشک، وکیل و خلبان گذرانده است. کارل مامور اف بی آی در ردیابی مرد کلاهبرداری که فقط در تعقیب آن لذت می برد وسواس پیدا می کند.

۴۴. True Romance (1993)

44. True Romance (1993)

این یکی از آن فیلم های جنایی عالی است که توسط کوئنتین تارانتینو نوشته شده و توسط تونی اسکات افسانه ای کارگردانی شده است. فیلمبرداری صحنه مبارزه اتاق متل بین آلاباما (پاتریشیا آرکت) و ویرژیل (جیمز گاندولفینی) پنج روز طول کشید.
در دیترویت، یک علاقه‌مند فرهنگ پاپ تنها با یک دختر تماس گرفته ازدواج می‌کند، کوکائین را از دلال او می‌دزدد و سعی می‌کند آن را در هالیوود بفروشد. در همین حال، صاحبان کوکائین، گروه اوباش، آنها را در تلاش برای بازپس گیری کوکائین ردیابی می کنند.

۴۳. RocknRolla (2008)

گای ریچی واقعاً برخی از بهترین فیلم‌های جنایی را می‌سازد و این دومین فیلم او در فهرست بهترین فیلم‌های جنایی ماست. کریستوفر نولان گفت که این بازی او در این فیلم بود که او را متقاعد کرد که تام هاردی را در فیلم Inception (2010) و The Dark Knight Rises (2012) انتخاب کند.
وقتی یک اوباش روسی یک معامله زمین نادرست را تنظیم می‌کند، میلیون‌ها دلار به دست می‌آید، و در زمانی که رژیم جنایتکار قدیمی در حال از دست دادن چمن به یک اوباش ثروتمند خارجی است، کل دنیای زیرزمینی لندن را به یک جنون تغذیه می‌کشاند.

۴۲. Menace II Society (1993)

42. Menace II Society (1993)

تا جایی که فیلم‌های جنایی آمریکایی، این فیلم یکی از معتبرترین فیلم‌هاست، تا حدی به دلیل فقدان قدرت ستاره معمولی. توپاک شکور ابتدا برای بازی در نقش شریف انتخاب شد، اما از کار اخراج شد که منجر به درگیری فیزیکی با کارگردان همکار آلن هیوز شد. شکور به ضرب و جرح متهم شد.
یک مرد جوان خیابانی تلاش می کند تا از سختی ها و وسوسه های محله یهودی نشین در جستجوی یک زندگی بهتر فرار کند.

۴۱. The Sting (1973)

این فیلم کمدی جنایی برنده اسکار بهترین فیلم شد و یکی از محبوب ترین فیلم های تمام دوران است. ادیت هد برنده هشتمین و آخرین جایزه اسکار بهترین طراحی لباس برای این فیلم شد. او در حین سخنرانی پذیرش خود گفت: “فقط تصور کنید.” “لباس دو نفره خوش تیپ ترین مرد دنیا و بعد گرفتن این.”

۴۰. Bonnie and Clyde (1967)

40. Bonnie and Clyde (1967)

این یکی از آن فیلم‌های جنایی آمریکایی است که واقعاً چشم‌انداز فیلم‌سازی و استقبال از فیلم‌ها را تغییر داد. یکی از اهداف کارگردان آرتور پن این بود که شخصیت بلانچ را تا حد امکان هیستریک کند تا بانی حتی سردتر به نظر برسد.

بانی پارکر، پیشخدمت بی حوصله، عاشق یک مجرم سابق به نام کلاید بارو می شود و با هم یک جنایت خشونت آمیز را در سراسر کشور شروع می کنند، ماشین ها را می دزدند و بانک ها را سرقت می کنند.

۳۹. Road to Perdition (2002)

39. Road to Perdition (2002)

بهترین فیلم های جنایی تاریخ

تا آنجا که فیلم های جنایی درام، یکی از آن فیلم های جنایی است که ارتباط بین خانواده و زندگی جنایی را نشان می دهد. کارگردان اسکات مندز ممکن است به خاطر کار بر روی فیلم هایی مانند زیبایی آمریکایی، سقوط آسمان و ۱۹۱۷ شهرت بیشتری داشته باشد، اما کار او در جاده هلاکت مطمئناً یکی از بهترین های اوست. این فیلم به فیلمبردار کنراد ال هال تقدیم شده است که او و پل نیومن به زودی درگذشت.
پسر یک مجری اوباش در دهه ۱۹۳۰ ایلینویز شاهد یک قتل است که او و پدرش را مجبور می کند به جاده بروند و پدرش در مسیر رستگاری و انتقام قرار بگیرد.

۳۸. Public Enemies (2009)

مایکل مان تعدادی از برترین فیلم‌های جنایی را می‌سازد و این فیلم جنایی اکشن تعداد زیادی از جنایتکاران کلاسیک را در دوران اوج خود به نمایش می‌گذارد. در حین فیلمبرداری در لوکیشن در Oshkosh، ویسکانسین، پسری یازده ساله به جانی دپ گفت که او عاشق کلاه فدورا خود است و دوست دارد یکی شبیه به آن داشته باشد. دپ به پسر گفت که ببیند در این مورد چه کاری می تواند انجام دهد. پس از پایان فیلمبرداری، دپ کلاه را برای پسر ارسال کرد.
فدرال‌ها تلاش می‌کنند تا گانگسترهای بدنام آمریکایی، جان دیلینگر، بیبی فیس نلسون و پسر زیبای فلوید را در جریان موج جنایت در دهه ۱۹۳۰ نابود کنند.

۳۷. The Untouchables (1987)

37. The Untouchables (1987)

بهترین فیلم های جنایی تاریخ

شبیه به آخرین فیلم ما، این یک تریلر جنایی در روزگار آل کاپون و عصر طلایی جنایات سازمان یافته می گذرد. آلبرت اچ. وولف، آخرین بازمانده از دست نخورده های واقعی، مشاور این فیلم بود. به کوین کاستنر در نقش الیوت نس کمک کرد.
در جریان ممنوعیت، الیوت نس مامور خزانه داری قصد دارد تا آل کاپون گانگستر بی رحم شیکاگو را متوقف کند و یک تیم کوچک و غیرقابل فساد را برای کمک به او تشکیل می دهد.

۳۶. The Wolf of Wall Street (2013)

36. The Wolf of Wall Street (2013)

برخی از بهترین فیلم‌های جنایی تمام دوران حول محور جنایات یقه سفید هستند که به همان اندازه برای مردم مطیع قانون مضر است. مارتین اسکورسیزی تأیید کرده است که برخی از ویرایش‌ها عمداً عجیب و غریب هستند، به خصوص صحنه‌هایی که یک یا چند شخصیت در آن بالا هستند، هر بار که جردن در حال مصرف مواد مخدر دیده می‌شود، صحنه‌های بعدی دارای مشکلات تداوم هستند و اغلب به‌طور عجیبی جریان دارند.

۳۵. Ronin (1998)

35. Ronin (1998)

فیلم های جنایی اکشن برای اینکه واقعا عالی باشند به چند چیز نیاز دارند و این فیلم یکی از بهترین نمونه ها را در مورد نحوه فیلمبرداری یک تعقیب و گریز ماشینی هیجان انگیز دارد. Skipp Sudduth درخواست کرد که در طول تعقیب و گریز ماشین، رانندگی شیرین کاری خود را انجام دهد و جان فرانکنهایمر موافقت کرد. فرانکنهایمر به سودوت گفت: “من نمی‌خواهم هیچ چراغ ترمزی ببینم.”
یک مامور اطلاعاتی سابق ایالات متحده که به صورت آزاد کار می کند، سعی می کند بسته مرموزی را که توسط ایرلندی ها و روس ها تحت تعقیب است، ردیابی کند.

۳۴. Reservoir Dogs (1992)

Reservoir Dogs (1992

در حالی که این فیلم یکی از بهترین فیلم های تارانتینو است، همچنین نمونه ای عالی از یک فیلم جنایی آمریکایی واقعا خوب است. کوئنتین تارانتینو در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی در سال ۲۰۰۹ گفت که افتخار می‌کند که این فیلم اغلب در ده فیلم برتر سرقت قرار می‌گیرد، حتی اگر شما هرگز این سرقت را نبینید.
وقتی یک سرقت ساده جواهرات به طرز وحشتناکی اشتباه می شود، جنایتکاران بازمانده شروع به مشکوک شدن می کنند که یکی از آنها یک خبرچین پلیس است.

۳۳. Blow Out (1981)

33. Blow Out (1981)

برایان دی پالما نه تنها بهترین فیلم‌های جنایی هیجان‌انگیز را می‌سازد، بلکه می‌داند چگونه ژانر درام جنایی را در فیلم‌هایش ادغام کند. کوئنتین تارانتینو در مصاحبه ای عنوان کرد که این فیلم فیلم مورد علاقه او برایان دی پالما است. در واقع، تارانتینو جان تراولتا را در فیلم Pulp Fiction (1994) انتخاب کرد، زیرا بازی او در این فیلم را بسیار دوست داشت.
یک ضبط کننده صدای فیلم به طور تصادفی شواهدی را ضبط می کند که ثابت می کند یک تصادف رانندگی در واقع قتل بوده و در نتیجه خود را در معرض خطر می بیند.

۳۲. Taxi Driver (1976)

Taxi Driver (1976

بهترین فیلم های جنایی تاریخ

این به راحتی یکی از بهترین فیلم‌های درام جنایی است که تا به حال ساخته شده است، و به‌جای تمرکز بر جنایت به‌عنوان ابزار داستانی، از طریق رابطه شخصیت با جنایت و عدالت درک شده مورد بررسی قرار می‌گیرد. کارگردان مارتین اسکورسیزی ادعا می‌کند که مهم‌ترین پلان فیلم زمانی است که بیکل در حال تماس تلفنی برای قرار ملاقات دیگری با بتسی است. دوربین به آرامی به سمت کناری حرکت می کند و از راهروی طولانی و خالی کنار بیکل می گذرد، انگار می خواهد بگوید که مکالمه تلفنی بسیار دردناک و رقت انگیز است که نمی توان آن را تحمل کرد.
یک کهنه سرباز ناپایدار ذهنی به عنوان یک راننده تاکسی شبانه در شهر نیویورک کار می کند، جایی که انحطاط و شلختگی درک شده اشتیاق او را برای اقدام خشونت آمیز افزایش می دهد.

۳۱. Baby Driver (2017)

فیلم‌های جنایی اکشن می‌توانند بسیار سرگرم‌کننده باشند، و ادگار رایت، کارگردان، با ترکیب یک شخصیت خوش‌قلب در نقش اصلی که توسط مجرمان حریص احاطه شده‌اند، کار ایجاد درگیری عالی انجام می‌دهد. بهترین های هر دو دنیا تقریباً در هر صحنه ای که موسیقی پخش نمی شود، می توانید صدای زنگ خفیفی را در پس زمینه بشنوید.
پس از اینکه یک راننده جوان فراری مجبور به کار برای یک رئیس جنایتکار می شود، متوجه می شود که در سرقتی شرکت می کند که محکوم به شکست است.

۳۰. Collateral (2004

30. Collateral (2004)

این فیلم جنایی خاص یکی از بهترین فیلم‌های جنایی هیجان‌انگیز است که شخصیت‌های واقعاً قوی و طرح واقعاً عالی دارد. به گفته مایکل مان، وینسنت مردی است که می‌تواند بدون اینکه کسی او را بشناسد یا به یاد بیاورد، وارد و خارج شود. برای آماده شدن برای فیلم، تام کروز مجبور شد در بازار شلوغ لس آنجلس، بدون اینکه کسی او را بشناسد، محصولات فدرال اکسپرس را تحویل دهد.
یک راننده تاکسی خود را گروگان یک قاتل قراردادی درگیر می‌بیند که در طول یک شب در لس‌آنجلس از یک ضربه به آن ضربه می‌زند.

۲۹. The Bad Sleep Well (1960)

بهترین فیلم های جنایی تاریخ

آکیرا کوروساوا یکی از بهترین فیلمسازان تمام دوران است و این یکی از برترین فیلم های جنایی است که از تماشای آن لذت خواهید برد.
«کیوکو کاگاوا» هم کفش‌های ناهموار و هم زانوبند به پا می‌کرد تا لنگی شخصیتش باورپذیرتر و واقعی‌تر شود.
مرد جوانی انتقام‌جو با دختر یک صنعت‌گر فاسد ازدواج می‌کند تا برای خودکشی پدرش عدالت طلب کند.

۲۸. On the Waterfront (1954)

On the Waterfront (1954

این فیلم جنایی یکی از بهترین فیلم‌های درام جنایی تمام دوران است و یکی دیگر از بهترین فیلم‌های مارلون براندو است. سام اشپیگل فراموش کرده بود برای تجهیزات پرتاب‌کن بپردازد، به همین دلیل است که تاکسی که مارلون براندو و راد استایگر در آن بازی می‌کنند. معروف ترین صحنه فیلم دارای پرده است.

یک جنگجوی سابق که در نیوجرسی تبدیل به مرد ساحلی شده است، در حالی که شروع به برقراری ارتباط با خواهر غمگین یکی از قربانیان سندیکا می کند، تلاش می کند تا در برابر روسای اتحادیه فاسد خود، از جمله برادر بزرگترش بایستد.

۲۷. Gangs of New York (2002)

این یکی از بهترین فیلم‌های جنایی اکشن تمام دوران است، مخصوصاً ساخته مارتین اسکورسیزی که تنوع مهمی را به ما می‌دهد.
لئوناردو دی کاپریو هنگام فیلمبرداری صحنه مبارزه به طور تصادفی بینی دنیل دی لوئیس را شکست. دی لوئیس با وجود آسیب دیدگی به فیلمبرداری صحنه ادامه داد.
در سال ۱۸۶۲، آمستردام والون برای انتقام از بیل قصاب، قاتل پدرش، به منطقه Five Points شهر نیویورک بازگشت.

۲۶. Thief (1981)

این یکی از بهترین فیلم‌های جنایی و یک مطالعه شخصیتی عالی در زندگی یک جنایتکار واقعی است. بعد از پدرخوانده (۱۹۷۲)، این فیلم مورد علاقه جیمز کان برای خودش است. او گفته است که مونولوگش در غذاخوری صحنه ای است که در کارنامه کاری خود به آن افتخار می کند.
یک ترقه ایمن آس می خواهد آخرین دزدی بزرگ را قبل از رفتن مستقیم برای اوباش انجام دهد.

۲۵. Fargo (1996)

Fargo (1996

این فیلم علاوه بر اینکه یکی از بهترین فیلم های کمدی جنایی است، یک تریلر جنایی واقعاً سرگرم کننده است. این فقط یکی از بهترین فیلم های جنایی تمام دوران است. ویلیام اچ میسی در مصاحبه ای اظهار داشت که علیرغم شواهدی که خلاف آن را نشان می دهد، به ندرت هیچ تبلیغی انجام نداده است. بیشتر رفتارهای لکنت زبان کاراکتر او دقیقاً همان طور که او در فیلم انجام می دهد در فیلمنامه نوشته شده است.
جنایت ناشایست جری لوندگارد، فروشنده اتومبیل مینه‌سوتا، به دلیل دعوای او و سرسپردگانش و کار پلیس مداوم مارج گاندرسون کاملاً باردار، از بین می‌رود.

۲۴. Double Indemnity (1944)

در حالی که این واقعاً بیشتر یک فیلم نوآر پلیسی است، اما داشتن لیستی از بهترین فیلم های جنایی تمام دوران بدون این فیلم دشوار است. صحنه ای که نف و دیتریشسون نمی توانند ماشین خود را بعد از قتل روشن کنند، توسط بیلی وایلدر پس از روشن نشدن ماشینش در پایان یک روز تیراندازی اضافه شد.
یک نماینده بیمه لس آنجلس به یک زن خانه دار جذاب اجازه می دهد که او را در طرحی از کلاهبرداری و قتل بیمه ای اغوا کند که باعث سوء ظن همکارش، یک بازرس بیمه می شود.

۲۳. Chinatown (1974)

23. Chinatown (1974)

بهترین فیلم های جنایی تاریخ

این فیلم هم یک فیلم درام جنایی واقعا عالی و هم یک فیلم جنایی هیجان انگیز واقعاً تعلیق است. جک نیکلسون در تمام صحنه های فیلم حضور دارد.
یک کارآگاه خصوصی که برای افشای یک مجرم در دهه ۱۹۳۰ لس آنجلس استخدام شده است، خود را در شبکه ای از فریب، فساد و قتل می بیند.

۲۲. Touch of Evil (1958)

22. Touch of Evil (1958)

بهترین فیلم های جنایی تاریخ

این فیلم جنایی از اورسن ولز است و به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های جنایی هیجان‌انگیز و سرچشمه فیلم‌های طولانی پرمشغله عمل می‌کند. اورسون ولز می‌گوید که بر خلاف بسیاری از فیلم‌های هالیوودی‌اش، این سرگرم‌کننده‌ترین فیلمی بود که او تا به حال برای فیلمبرداری یک عکس داشته است.
داستان بد و منحرف از قتل، آدم ربایی و فساد پلیس در یک شهر مرزی مکزیک.

۲۱. The Maltese Falcon (1941)

The Maltese Falcon (1941

اگر می‌خواهید ببینید چند تا از بهترین فیلم‌های جنایی هیجان‌انگیز ساخته شده‌اند، باید از قسمت‌های اولیه شروع کنید، و این یعنی این فیلم جنایی. دو «شاهین مالتی» استفاده شد زیرا همفری بوگارت به‌طور تصادفی نسخه اصلی را در حین فیلم‌برداری از دست داد.
کارآگاه خصوصی سانفرانسیسکو، سم اسپید، پرونده‌ای را درگیر می‌کند که او را با سه جنایتکار عجیب و غریب، یک دروغگوی زرق و برق‌آمیز درگیر می‌کند و در جستجوی آن‌ها برای یک مجسمه گران‌قیمت است که پس از کشته شدن شریک زندگی‌اش، مخاطرات افزایش می‌یابد.

۲۰. The French Connection (1971)

این یکی از بهترین فیلم‌های جنایی مهیج است که تا کنون ساخته شده است، و همچنین یکی از بهترین فیلم‌های جنایی اکشن تمام دوران است.
تصادف اتومبیل در سکانس تعقیب و گریز، در تقاطع خیابان Stillwell و خیابان ۸۶، برنامه ریزی نشده بود و به دلیل واقع گرایی آن درج شد. مردی که ماشینش مورد اصابت قرار گرفته بود، چند خیابان دورتر از چهارراه خانه اش را ترک کرده بود تا به محل کارش برود و بی خبر از تعقیب و گریز ماشین در حال فیلمبرداری بود. تولیدکنندگان بعداً قبض تعمیرات ماشین او را پرداخت کردند.
یک جفت کارآگاه پلیس نیویورک در اداره مواد مخدر به یک باند قاچاق هروئین مستقر در مارسی برخورد می کنند، اما متوقف کردن آنها و دستگیری رهبران آنها هدفی دست نیافتنی است.

۱۹. Snatch (2000)

19. Snatch (2000)

این بهترین فیلم جنایی ساخته شده توسط کارگردان گای ریچی و احتمالاً بهترین فیلم جنایی بریتانیایی است که تا کنون ساخته شده است. این یک فیلم کمدی جنایی واقعا قوی است که سبک منحصر به فرد ریچی را تقویت کرد.
هر اشتباهی که سول، وینسنت و تایرون مرتکب می‌شوند از برنامه‌های تلویزیونی مختلف اواخر شب در مورد جنایات واقعی الهام گرفته شده است.
مروج‌های بی‌وجدان بوکس، کتاب‌سازان خشن، یک گانگستر روسی، سارقان آماتور بی‌کفایت و جواهرسازان ظاهراً یهودی برای ردیابی یک الماس گران‌قیمت دزدیده شده می‌جنگند.

۱۸. Ocean’s Eleven (2001)

این بازسازی از استیون سودربرگ یکی از بهترین فیلم‌های کمدی جنایی است که تا کنون ساخته شده است و دنباله‌های خوبی نیز به دنبال دارد.
استیون سودربرگ از افکت شاتر ۴۵ درجه برای صحنه های فلاش بک استفاده کرد. این باعث می شود که فیلم برای مدت زمان کمتری از حد معمول در معرض نور قرار گیرد و باعث ایجاد حس متلاطم بیشتر شود.
دنی اوشن و ده همدستش قصد دارند به طور همزمان از سه کازینو لاس وگاس سرقت کنند.

۱۷. American Gangster (2007)

17. American Gangster (2007

بهترین فیلم های جنایی تاریخ

گانگستر آمریکایی یک فیلم جنایی سازمان یافته عالی است و قطعا بهترین فیلم جنایی ساخته شده توسط کارگردان ریدلی اسکات است. ۳۶۰ صحنه در بیش از ۱۸۰ مکان مختلف فیلمبرداری شد.
یک پلیس مطرود شهر نیویورک متهم به سرنگونی سلطان مواد مخدر هارلم، فرانک لوکاس است، که زندگی واقعی او الهام بخش این فیلم تا حدی بیوگرافی بود.

۱۶. The Usual Suspects (1995)

این فیلم جنایی مهیج شروع به کار برایان سینگر و چیستوفر مک کواری کرد. قطعاً یک فیلم جنایی برتر با چیزهای زیادی برای یادگیری از فیلمنامه مظنونین معمولی برنده اسکار. کریستوفر مک‌کواری قبلاً برای یک آژانس کارآگاهی کار می‌کرد و این موضوع بر تصویر مجرمان و مقامات مجری قانون در فیلمنامه تأثیر گذاشت.
تنها بازمانده از وقایع پیچیده ای می گوید که منجر به یک نبرد اسلحه وحشتناک در یک قایق شد، که از زمانی شروع شد که پنج جنایتکار در یک صف تصادفی پلیس با هم ملاقات کردند.

۱۵. Carlito’s Way (1993)

Carlito’s Way (1993

این فیلم Brain De Palma یکی از بهترین فیلم های جنایی درام ساخته شده است و جنایتکاری را نشان می دهد که می خواهد خود را نجات دهد.
نمای بیرونی بیمارستانی که کارلیتو در آن به ملاقات وکیل بستری خود می رود، همان بیمارستانی است که ویتو کورلئونه در فیلم پدرخوانده (۱۹۷۲) با بازی آل پاچینو در آن نقش آفرینی می کند.
یک محکوم سابق پورتوریکویی که به تازگی از زندان آزاد شده است، متعهد می شود که علیرغم فشارهای اطرافش از مواد مخدر و خشونت دور بماند و زندگی بهتری را در خارج از N.Y.C ایجاد کند.

۱۴. Training Day (2001)

14. Training Day (2001)

بهترین فیلم های جنایی تاریخ

این یکی از بهترین فیلم‌های جنایی هیجان‌انگیز است که تا به حال ساخته شده است و نشان می‌دهد که چگونه خطوط جنایت و مبارز جنایی اغلب مبهم است.
پلاک خودروی آلونزو “ORP 967” است که مشخصاً نشانه ای از سر به افسر رافائل پرز است، L.A.P.D. افسری که در سال ۱۹۶۷ متولد شد و شخصیت بر اساس او ساخته شد.
یک پلیس تازه کار اولین روز خود را به عنوان افسر مواد مخدر در لس آنجلس با یک کارآگاه سرکش که آنطور که به نظر می رسد نیست می گذراند.

۱۳. City of God (2002)

13. City of God (2002)

اگر هرگز این فیلم را ندیده اید، باید هر چه زودتر این فیلم را ببینید زیرا یکی از معتبرترین و یکی از بهترین فیلم های جنایی تمام دوران است.
همه بازیگران آماتور از “فاولاها” (زاغه ها) در ریودوژانیرو به کار گرفته شدند، و چند نفر از آنها – برای مثال Buscapé/Rocket (الکساندر رودریگز) – در واقع در خود Cidade de Deus (شهر خدا) زندگی می کردند. .

در محله‌های فقیر نشین ریو، مسیرهای دو کودک از هم جدا می‌شود که یکی در تلاش برای تبدیل شدن به یک عکاس و دیگری یک پادشاه است.

۱۲. The Departed (2006)

12. The Departed (2006)

این نه تنها یکی از بهترین بازی های جک نیکلسون است، بلکه تنها فیلمی است که مارتین اسکورسیزی برنده بهترین فیلم شده است.
مارتین اسکورسیزی هنگام دریافت جایزه برتر از انجمن کارگردانان آمریکا برای این فیلم گفت که این اولین فیلمی است که من تا به حال با یک طرح ساخته‌ام.
یک پلیس مخفی و یک خال در پلیس تلاش می کنند تا یکدیگر را شناسایی کنند، در حالی که به یک باند ایرلندی در بوستون جنوبی نفوذ می کنند.

۱۱. No Country for Old Men (2007)

No Country for Old Men (2007)

تا آنجا که فیلم‌های جنایی هیجان‌انگیز هستند، تعداد کمی به اندازه این فیلم دارای تعلیق هستند. این فیلم که یکی از بهترین آنتاگونیست های تمام دوران را به نمایش می گذارد، همچنین یکی از بهترین فیلم های برادران کوئن است.
پرونده ای که پول این فیلم را نگه داشت، همان پرونده ای بود که در فارگو (۱۹۹۶) نیز برای همین منظور مورد استفاده قرار گرفت.
خشونت و ضرب و شتم پس از اینکه یک شکارچی تصادفاً به یک معامله مواد مخدر و بیش از دو میلیون دلار پول نقد در نزدیکی ریو گرانده برخورد می کند، رخ می دهد.

۱۰. The Killing (1956)

بهترین فیلم های جنایی تاریخ

این یکی از بهترین فیلم‌های کوبریک است و قطعاً پایه‌ای را برای فیلم‌های جنایی بی‌شماری گذاشته است. ساختار غیر خطی به اندازه هر چیزی که دیده‌اید انقلابی است – و The Killing آن را دهه‌ها پیش انجام داد.
غربالگری های آزمایشی اولیه ضعیف بودند و ساختار غیر خطی را مشکل اصلی ذکر کردند. استنلی کوبریک مجبور شد به عقب برگردد و فیلم را به صورت خطی ویرایش کند و در واقع فیلم را گیج کننده تر کرد. در پایان، آن را به شکل اصلی خود منتشر کرد، و اغلب به عنوان تاثیر زیادی بر دیگر فیلم‌های غیرخطی مانند Reservoir Dogs (1992) و Pulp Fiction (1994) یاد می‌شود.
کلاهبردار جانی کلی یک تیم پنج نفره را برای برنامه ریزی و اجرای یک دزدی جسورانه از مسیر مسابقه گرد هم می آورد.

۹. Casino (1995)

بهترین فیلم های جنایی تاریخ

این قطعاً یکی از برترین فیلم‌های مارتین اسکورسیزی در تمام دوران است و بسیاری احساس می‌کنند این فیلم جنایی بهتری نسبت به Goodfellas است.
بودجه ساخت این فیلم یک میلیون دلار بود. رابرت دنیرو در طول فیلم هفتاد لباس مختلف داشت، شارون استون چهل لباس داشت. پس از آن هر دو اجازه داشتند لباس های خود را حفظ کنند.
در لاس وگاس، دو دوست صمیمی – یک مجری مافیا و یک مدیر کازینو – برای یک امپراتوری قمار و یک فرد اجتماعی سریع و سریع با هم رقابت می کنند.

۸. Once Upon a Time in America (1984)

بهترین فیلم های جنایی تاریخ

البته این یکی از بهترین فیلم های جنایی آمریکایی است با وجود اینکه کل فیلم با یک تیم ایتالیایی و یک کارگردان ایتالیایی ساخته شده است.
نمای خیابان پل منهتن (همانطور که در پوستر فیلم دیده می شود) از خیابان واشنگتن، بروکلین، نیویورک قابل مشاهده است.

یک گانگستر یهودی سابق دوران ممنوعیت ۳۵ سال بعد به منطقه پایین شرقی منهتن باز می گردد، جایی که باید یک بار دیگر با ارواح و حسرت های زندگی قدیمی خود مقابله کند.

۷. Pulp Fiction (1994)

بهترین فیلم های جنایی تاریخ

همانطور که کوئنتین تارانتینو خودش گفته است، او می‌خواست تمام داستان‌های جنایی کلاسیک را از فیلم‌های مورد علاقه‌اش بگیرد و آن‌ها را با هم ترکیب کند که از نظر بصری و روایی جالب باشد.
از نظر زمانی، آخرین صحنه فیلم، بوچ و فابین در حال دور شدن بر روی هلی کوپتر است. اولین صدایی که در فیلم می شنوید از همان موتور هلی کوپتر است.

زندگی دو قاتل اوباش، یک بوکسور، یک گانگستر و همسرش و یک جفت راهزن غذاخوری در چهار داستان خشونت و رستگاری در هم می آمیزد.

 

۶. Scarface (1983)

بهترین فیلم های جنایی تاریخ

عنوان Scarface یکی از آن فیلم‌های درام جنایی است که با دیدن آن نمی‌توانید از ذهن خود خارج شوید. همه دوستان و آشنایان مجرم جنایتکار شما پوسترهای Scarface را روی دیوار خود دارند که بهترین ضدقهرمان روی آن است – تونی مونتانا.
تونی مونتانا از “yeyo” به عنوان عامیانه برای کوکائین استفاده می کند. آل پاچینو این کلمه را در حین یادگیری لهجه کوبایی یاد گرفت و در صحنه اره برقی آن را تبلیغ کرد. برایان دی پالما آنقدر از آن خوشش آمد که در طول فیلم از آن استفاده کند.
در سال ۱۹۸۰ میامی، یک مهاجر کوبایی مصمم یک کارتل مواد مخدر را تصاحب می کند و تسلیم طمع می شود.

۵. L.A. Confidential (1997)

بهترین فیلم های جنایی تاریخ

تا آنجا که فیلم های جنایی هیجان انگیز، این بهترین فیلم ساخته شده است. این یک فیلم جنایی خوب نیست، یک فیلم جنایی عالی و جنایی هیجان انگیز است.
راسل کرو بر اساس بازی استرلینگ هیدن در فیلم قتل (۱۹۵۶) اثر استنلی کوبریک، «به خاطر آن مردانگی تنومندی که از جنگ جهانی دوم بیرون آمد» است.
با افزایش فساد در دهه ۱۹۵۰ لس آنجلس، سه پلیس – یکی تنگ بند، یکی وحشیانه، و دیگری لوس – به تحقیق درباره یک سری از قتل ها با نام عدالت خود می پردازند.

۴. The Godfather: Part II (1974)

بهترین فیلم های جنایی تاریخ

بسیاری بر این باورند که این فیلم جنایی در واقع بهتر از فیلم قبلی خود است، اما صرف نظر از اینکه این فیلم را در کجا قرار می دهید، بدون شک یکی از برترین فیلم های جنایی ساخته شده است.
فرانسیس فورد کاپولا با کارگردانی پدرخوانده (۱۹۷۲) لحظات وحشتناکی را سپری کرد و از او خواست کارگردان دیگری را برای دنباله آن انتخاب کند، در حالی که عنوان تهیه کننده را برای خود انتخاب کرد. او مارتین اسکورسیزی را انتخاب کرد که مدیران فیلم او را رد کردند. بنابراین کاپولا با چند شرط با کارگردانی فیلم موافقت کرد.
زندگی اولیه و زندگی حرفه ای ویتو کورلئونه در دهه ۱۹۲۰ شهر نیویورک به تصویر کشیده می شود، در حالی که پسرش، مایکل، گسترش می یابد و کنترل خود را بر سندیکای جنایات خانوادگی محکم می کند.

۳. Goodfellas (1990)

بهترین فیلم های جنایی تاریخ

این شاید مهم ترین فیلم جنایی باشد که تا به حال ساخته شده است، زیرا جنایتکاران این فیلم بسیار نامناسب هستند. در حالی که این فیلم گانگسترها را انسانی می کند، آنها را همان طور که واقعا هستند نشان می دهد.
به گفته هنری هیل، که زندگی او اساس کتاب و فیلم بود، تصویر جو پشی از تامی دیسیمون ۹۰ تا ۹۹ درصد دقیق بود، به استثنای یک استثنای قابل توجه. تامی دسیمون واقعی به طور انبوه ساخته شد.
داستان هنری هیل و زندگی او در مافیا، پوشش رابطه او با همسرش کارن و شرکای اوباش جیمی کانوی و تامی دویتو.

۲. Heat (1995)

بهترین فیلم های جنایی تاریخ

بهترین فیلم های جنایی تاریخ

در حالی که بسیاری از فیلم‌های جنایی بزرگ در آمریکا اتفاق می‌افتند، این بهترین فیلم جنایی مدرن آمریکایی است. این یکی از بهترین فیلم های اکشن جنایی است که شامل بزرگترین صحنه سرقت تمام دوران و یکی از بهترین بازی های رابرت دنیرو است.
مایکل مان به‌جای دوبله کردن تیراندازی‌های تیراندازی در جریان سرقت از بانک، میکروفون‌هایی را با دقت در اطراف مجموعه قرار داد تا صدا به‌طور زنده ضبط شود. این به تأثیر صحنه افزود، زیرا شبیه هیچ دعوای اسلحه دیگری روی صفحه نمایش نبود.
گروهی از سارقان حرفه‌ای سطح بالا زمانی که ندانسته سرنخی از آخرین سرقت خود به جا می‌گذارند، گرمای LAPD را احساس می‌کنند.

The Godfather (1972

بهترین فیلم های جنایی تاریخ

پدرخوانده بهترین فیلم جنایی تمام دوران و همچنین نامزد اصلی بهترین فیلم کلی تمام دوران است. به جرات می توان گفت که این پدرخوانده فیلم های جنایی و درام های جنایی آمریکایی است.
صدای متمایز دون ویتو کورلئونه بر اساس مافیای زندگی واقعی فرانک کاستلو بود. مارلون براندو او را در جریان جلسات استماع کفاور در سال ۱۹۵۱ در تلویزیون دیده بود و زمزمه هوسکی او را در فیلم تقلید کرد.
دون ویتو کورلئونه، رئیس یک خانواده مافیایی، تصمیم می گیرد امپراتوری خود را به کوچکترین پسرش مایکل واگذار کند. اما تصمیم او ناخواسته جان عزیزانش را در خطر جدی قرار می دهد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. Farzad گفت:

    تاکسی درایور میتونست رتبه بهتری داشته باشه خدایش ولی درکل رتبه بندی خوبی بود