۰

داستان بازی Halo 3

داستان بازی Halo 3

داستان بازی Halo 3

داستان بازی Halo 3

داستان بازی Halo 3 دو هفته بعد از رویدادهای Halo 2 و در تاریخ ۱۷ نوامبر سال ۲۵۵۲ جریان دارد. «جان-۱۱۷» با استفاده از قطعه‌ای از Forerunner که قبلا در Halo 2 دیده شد، وارد جو زمین شد. او در یک جنگل آفریقای شرقی سقوط کرد و مدتی بعد توسط گروهبان «اوری‌جانسون» نجات پیدا کرد. گروهبان جانسون به همراه «تل‌وادام» و تعدادی از «مارین‌ها» به سمت نقطه استخراج پیش رفتند. این نقطه توسط نیروهای «کاوننت» در حال دیده‌بانی بود و جانسون گروه را تقسیم کرد تا احتمال شناسایی‌شان کمتر شود. جان-۱۱۷ و تل‌وادام مسیر خود به سمت منطقه استخراج را ادامه دادند و جوخه دوم نیز با تعدادی از سربازان کاوننت درگیر شدند. با این حال گروه اوری‌جانسون در نزدیکی رسیدن به منطقه مورد نظر، توسط «بنشی‌ها» گرفتار و توسط تعدادی «بروت» زندانی شدند. جان-۱۱۷، تل وادام و گروه آن‌ها در میان انبوهی از کاوننت‌ها مبارزه کردند و سرانجام موفق به نجات همتایان خود شدند. بعد از آن همگی به وسیله یک فضاپیمای پلیکان از محل خارج شدند.

این پلیکان آن‌ها را به Crow’s Nest برد، یک پایگاه عملیاتی محلی که در اختیار UNSC بود. در آنجا فرمانده «میراندا کیز» و «لرد هود» نقشه‌ای کشیدند تا در آخرین تلاش خود کاوننت‌ها را در فعال‌سازی یک Forerunner باستانی تحت عنوان Ark متوقف کنند. این آرک، بیرون از خرابه‌های شهر «نیو مومباسا» کشف شده بود. فعال‌سازی این آرک باعث فعال شدن Halo Array و به دنبال آن پاکسازی تمام موجودات دارای ادراک کهکشان می‌شد. طبق این نقشه، جان-۱۱۷ و گروهی کوچک از مارین‌ها یک حفره را در دفاع ضد-هوایی Truth ایجاد می‌کردند که به این واسطه لرد هود قادر به انجام یک حمله هوایی سطح پایین روی این ساخته باستانی بود. با این حال این نقشه خیلی زود با قطع شدن نیروی برق متوقف شد و پیشگوی اعظم Truth در قالب یک پخش سراسری به تمام نیروهای انسانی بازمانده اعلام کرد که سرنوشت شوم آن‌ها اجتناب‌ناپذیر است. مدتی بعد این تأسیسات توسط کاوننت‌های وفادار کشف شد و حمله‌ای سنگین به آن انجام شد. بعد از یک درگیری مختصر، این پایگاه از دست رفت و به واسطه‌ی بمبی که جان-۱۱۷ فعال کرده بود نابود شد. در ادامه، جان-۱۱۷ در عمق زمین با مارین‌های بازمانده دوباره یک گروه تشکیل داد و از طریق بزرگراه «تساوو» مسیر خود را به سمت شهر آفریقایی Voi در پیش گرفت. کمی بعد جان-۱۱۷ به همراه تعدادی از مارین‌ها اقدام به تخریب دفاع ضدهوایی کاوننت کرد و به این ترتیب لرد هود آخرین کشتی‌های نظامی زمین را در برابر پیشگوی Truth و ساخته‌ی Ark قرار داد. با آغاز حمله‌ی هود، Truth اقدام به فعال‌سازی ساخته کرد و یک دروازه «اسلیپ‌اسپس» بزرگ را ایجاد کرد که به وسیله‌ی آن تمام کشتی‌ها کاوننت عقب‌نشینی کردند.

در همین زمان، یک فضاپیمای کاوننت که توسط «فلود» کنترل می‌شد، به طور ناگهانی از طریق یک اسلیپ‌اسپیس رسید و در شهر Voi سقوط کرد. به دنبال آن، انگل در سراسر این شهر گسترش پیدا کرد. نیروهای انسانی در برابر این آلودگی شروع به مبارزه کردند و بسیاری از آن‌ها توسط فلود آلوده شدند. ناوگان Retribution از میان تجزیه‌طلب‌های کاوننت، به رهبری «آرتاس‌وادوم» به زمین آمدند و به درگیری علیه آلودگی کمک کردند. این «الیت‌ها» به فرمانده «کیز» اطلاع دادند که سازه‌ای از UNCS در کشتی فلود سقوط کرده که مشخص شد این سازه همان کورتانا است. بعد از بازیابی کورتانا، جان-۱۱۷ به فضاپیمای Shadow Intent بازگشت تا بر تعمیرات انجام گرفته توسط ۳۴۳ Guilty Spark نظارت کند. با این حال در آنجا تنها نامه‌ای ضبط شده از او وجود داشت. در نامه‌ی کورتانا گفته شده بود که Gravemind با ارتشی از فلود به زمین آمده و همچنین در سمت دیگر پورتال یک راه حل برای آلودگی فلود وجود دارد که بدون روشن کردن حلقه‌ها، قابل انجام است. لرد هود نسبت به این نقشه‌ی کورتانا مشکوک بود و احتمال می‌داد که این یک تله‌ی فلود باشد اما جان-۱۱۷ قاطعانه به او گفت که به کورتانا اعتماد دارد.

داستان بازی Halo 3

داستان بازی Halo 3

لرد هود و نیروهای UNSC برای دفاع در برابر هجوم فلود در زمین ماندند در حالی که فرمانده کیز، جان-۱۱۷ و الیت‌ها از طریق پورتال سفر کردند. پس از رسیدن به آرک، کاوننت‌های جدایی‌طلب با ناوگان کاوننت‌های وفادار درگیر شدند و این در حالی بود که UNSC یک کمپین زمینی را ترتیب داده بود. بعد از فرود روی Ark سپس ۳۴۳ Guilty Spark به جان-۱۱۷ و نیروهای UNSC کمک کرد تا به اتاق نقشه‌ی Ark واقع در اتاق کنترل این Ark بروند. برای دسترسی به این اتاق کنترل، UNSC و جدایی‌طلبان کاوننت می‌بایست سه ژنراتور حفاظتی را غیرفعال می‌کردند که در سه برج جدا قرار داشت. بعد از آنکه اسپارتان-۱۱۷ و Arbiter موفق به غیرفعال کردن دو برج شدند، جانسون با کیز تماس گرفت و به او اعلام کرد که به خاطر حمله سنگین دشمن باید عقب‌نشینی کنند. زمانی که جان-۱۱۷ و الیت‌ها به برج سوم رسیدند، جانسون و افرادش معلوم نبود که کجا هستند. بعد از غیر فعال کردن آخرین سپر و از بین رفتن حصار محافظتی اتاق کنترل، ایستگاه سیار High Charity که آلوده به انگل بود از طریق یک اسلیپ‌اسپیس به آنجا رسید و به سمت Ark سقوط کرد و به گسترش آلودگی دامن زد.

بعد از این که جان-۱۱۷ از آلودگی جان سالم به در برد، او افراد باقی مانده از UNSC و نیروهای بازمانده را برای حمله به سیتادل که حامل اتاق کنترل بود، رهبری کرد. در داخل سیتادل، یک سخنرانی از Truth پخش شد و او افشا کرد که جانسون را اسیر کرده است. در زمانی که Truth قصد داشت جانسون را مجبور به فعال کردن حلقه‌ها کند، کیز با استفاده از یک فضاپیمای پلیکان به داخل اتاق کنترل سقوط کرد. کیز که می‌دانست نمی‌تواند تمام بروت‌ها را بکشد، به این نتیجه رسید که جانسون و خودش را بکشد تا از فعالسازی حلقه‌ها جلوگیری کند. با این حال Truth به وسیله یک «اسپایکر» از پشت به کیز ضربه زد و او را کشت. سپس جانسون را مجبور کرد تمام هیلوهای باقی مانده در کهکشان را فعال کند.

وقتی جان-۱۱۷ و تل‌وادم به بالا رسیدند، دو فرم تانک فلود با آن‌ها روبرو شدند. Gravemind از طریق این دو فرم فلود، با آن‌ها ارتباط برقرار کرد و خواست که برای متوقف کردن هیلوها و Truth به او بپیوندند. این دو با کمک فلود به Truth رسیدند و دفاع کاوننت‌ها را از بین بردند. جان-۱۱۷ و تل‌وادام با کمک فلود اقدام به کشتار تمام نیروهای کاوننتی که در حال دفاع از Truth بودند، کردند. با رسیدن ترمینال کنترل Ark، آن‌ها جانسون را یافتند که در سوگ از دست دادن کیز بود و همین طور Truth را مشاهده کردند که دچار آلودگی شده بود. تل‌وادام بعد از یک تقابل کوتاه با Truth که برای یافتن حقیقت در مورد هدف هیلوها صورت گرفته بود، با انرژی شمشیر خود اقدام به کشتن Truth کرد. جان-۱۱۷ نیز اقدام به غیرفعال کردن تمام هیلوها کرد. مدتی کوتاهی پس از غیر فعال شدن هیلوها، Gravemind به آن‌ها خیانت کرد و اجازه نداد تا آن‌ها فرار کنند، اگرچه جانسون به وسیله پلیکان سقوط کرده‌ی کیز موفق به فرار شد.

در ادامه‌ی داستان، جان-۱۱۷ و Arbiter از طریق یک تونل موفق به فرار شدند. سپس جان-۱۱۷ دچار توهمی از کورتانا شد و یک کنترل‌پنل را یافت. او این پنل را فعال کرد و با این حقیقت شگفت‌آور روبرو شد که Ark به منظور جایگزین شدن برای هیلوی تخریب شده ساخته شده است. جان-۱۱۷ که می‌دانست تهدید فلود غیر قابل انکار است، تصمیم گرفت هیلوی جدید را فعال کند. او برای روشن کردن این حلقه نیاز به یک ایندکس داشت و از این رو به High Charity که سقوط کرده بود، سفر کرد تا کورتانا را بازیابی کند، چرا که او همچنان ایندکس مربوط به تاسیسات ۰۴ را در اختیار داشت. سپس کورتونا او را راهنمایی کرد تا موتورهای High Charity را به منظور تخریب Gravemind تقویت کند. تل‌وادام نیز به واسطه یک «بنشی» به آنجا رسید تا این «اسپارتان» را همراهی کند. این دو قبل از انفجار High Charity از آنجا فرار کردند.

کارکنان UNSC و بازماندگان به زمین برگشتند و تنها جان-۱۱۷ و گروهبان جانسون به همراه کورتانا و Arbiter راهی هیلوی جدید شدند. آن‌ها در مسیر خود به سمت اتاق کنترل این هیلو، با فرم‌های فلود روبرو شدند که سعی داشتند جلوی فعالسازی هیلو را بگیرند. آن‌ها خیلی زود کشف کردند که Gravemind قصد بازسازی خودش را روی هیلوی جدید دارد. وقتی جانسون قصد داشت حلقه را فعال کند، ۳۴۳ Guilty Spark که پی برده بود این اقدام باعث نابودی تأسیسات می‌شود، با لیزر تدافعی خود به سمت او شلیک کرد و جانسون را به شدت مجروح کرد. سپس این مانیتور در برابر جان-۱۱۷ و Arbiter قرار گرفت و Arbiter طی انفجاری به بیرون از اتاق کنترل منتقل شد، و اسپارتان به تنهایی مقابل Guilty Spark قرار گرفت. جان-۱۱۷ به وسیله لیزر اسپارتان موفق به نابود کردن مانیتور شد و سعی کرد به وضعیت جانسون رسیدگی کند. جانسون که جراحاتش حیاتی بود، از این اسپارتان درخواست کرد تا او را خلاص کند.

با فعال شدن هیلو، جان-۱۱۷ و تل‌وادام به سمت ناوچه Forward Unto Dawn رفتند. جان-۱۱۷ به خاطر زمان اندکی که در رسیدن به اتاق خلبان داشت، اقدام به آپلود کردن کورتانا به این ناوچه کرد. نیمه‌ی جلویی این ناوچه که حامل Arbiter بود از پورتال عبور کرد اما نیمه دیگر آن که حامل چیف و کورتانا بود به خاطر تکان‌های هیلو، تخریب شدن Ark و غیر فعال شدن پورتال به مقصد نرسید. این موضوع باعث شکافته شدن فضاپیما شد و آن‌ها به ناحیه نامعلومی از فضا فرستاده شدند و هرگز به زمین بازنگشتند.

لرد هود در زمین مراسمی یادبود برگزار کرد به احترام افرادی که جان خود را در نبرد با کاوننت‌ها از دست داده‌اند. با مرگ Truth کاوننت‌ها شکست خوردند و فلود نیز پاکسازی شد. به این ترتیب این جنگ طولانی و ویرانگر سرانجام به پایان رسید. لرد هود با وجود اشاره این موضوع که نمی‌تواند هرگز Arbiter را به خاطر کاری که کاوننت‌ها با نژاد انسان کردند ببخشد، اما از او به خاطر ایستان در کنار جان-۱۱۷ تا پایان ماجرا تشکر کرد. بعد از این مراسم، جدایی‌طلبان کاوننت به سیاره‌ی خاستگاه خود بازگشتند.

در انتهای داستان بازی Halo 3 مشخص شد که جان-۱۱۷ و کورتانا همچنان در بخش عقبی فضاپیمای «داون» زنده هستند. در صورتی که بازی در حالت Legendery به اتمام برسد، بخش باقی مانده از فضاپیمای داون که حامل جان و کورتانا است، شناور به سمت سیاره «ریکیوم» حرکت می‌کند، سیاره‌ای که مرتبط با داستان Halo 4 است.

منبع : https://t.me/GameNewNews

برای مطالعه بیشتر داستان بازی ها در کنترل امجی حتما به صفحه دسته بندی آن مراجعه کنید.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *