۰

۱۰ واقعیت درباره فیلم جان ویک که نمی دانستید|John Wick

۱۰ واقعیت درباره فیلم جان ویک که نمی دانستید|John Wick

سری فیلم های جان ویک با بازی کیانو ریوز دوست داشتنی تبدیل به یکی از فرانچایز های غول در صنعت سینما شده به طوری که در هر قسمت جدید شاهد حضور ستاره بیشتری در مجموعه جان ویک هستیم و طرافدارن آن همشیه دنبال فکت های فیلم جان ویک هستند. ما در این مقاله قصد داریم ۱۰ واقعیتی درباره فیلم جان ویک که نمی دانستید را بازگو کنیم.

واقعیت درباره فیلم جان ویک

۱. «جان ویک» عنوان اصلی فیلم نبود.
عنوان اصلی مجموعه فیلم های جان ویک «تسخیر» بود. نام فیلم تغییر کرد زیرا کیانو ریوز نام فیلم را فراموش کرده بود و خودش از آن با نام جان ویک یاد می کرد. سپس در نهایت سازندگان فیلم عنوان فیلم را از «تسخیر» به «جان ویک» تغییر دادند.

۲. کیانو ریوز اولین انتخاب برای جان ویک نبود.
چاد استاهلسکی و درک کولستاد، نویسنده فیلم، فیلمنامه اصلی را با در نظر گرفتن بازیگر قدیمی پل نیومن نوشته اند. اولین انتخاب برای جان ویک پل نیومن بود، اما کیانو ریوز علاقه خود را به این فیلم ابراز کرد و استاهلسکی، دوست قدیمی کیانو، در نهایت نقش اصلی را به کیانو پیشنهاد داد.

۳.خود کیانو ورودی های مهمی به فیلم داد.
درک کولستاد نویسنده جان ویک در مصاحبه ای گفت: کیانو برای شخصیت جان ویک و همچنین سایر شخصیت‌های مهم اطلاعات مهمی ارائه کرده است. درک کولستاد “پیشنهادات کیانو به من کمک کرد تا شخصیت های فیلم را اصلاح کنم.”

واقعیت درباره فیلم جان ویک

۴. جان ویک ممکن است در گذشته ارتباط نظامی داشته باشد.
اگر قسمت اول فیلم را تماشا کرده باشید، ممکن است با صحنه ای برخورد کرده باشید که جان ویک در حال دوش گرفتن است و پشت بازیگر با خالکوبی نشان داده شده است. این خالکوبی شامل یک عبارت محبوب “Fortis Fortuna Aduivat” است که به معنای ثروت به نفع افراد قوی است. این عبارت بیشتر توسط واحدهای نظامی در سراسر جهان استفاده می شود، بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که جان ویک در گذشته ارتباط نظامی داشته باشد.

۵. جان ویک یک ضربه غافلگیرکننده بود.
کیانو ریوز یکی از موفق ترین بازیگران بوده است، اما پس از فرانچایز فیلم «ماتریکس» موفق به کسب موفقیت در ژانر اکشن نشد. «John Wick – Chapter 1» که با بودجه ای حدود ۲۰ میلیون دلار ساخته شد، طعم موفقیت حدود ۸۸ میلیون دلاری را در سراسر جهان چشید.

واقعیت درباره فیلم جان ویک

۶. کیانو ریوز جودو و جیو جیتسو را برای این فیلم آموخت.
به گفته چاد استاهلسکی، فیلم نیاز به صحنه‌های مبارزه‌ای سریع داشت که او می‌خواست کیانو جودو و جیو جیتسو را بیاموزد و سر فرم باشد.

او چهار ماه را صرف رسیدن به اندام کرد و جودو و جیو جیتسو را یاد گرفت. ریوز جودو را با دو نوع دیگر از جیو جیتسو آموخت.

۷. نوع جدیدی از Gun-Fu در فیلم اختراع شد.
چاد استاهلسکی نوع جدیدی از گان-فو (کونگ فو آمیخته با سبک مبارزه با تفنگ) را برای فیلم خلق کرد. این نوع جدیدی از Gun-Fu بود که در آن کیانو مهارت‌های جنگی نزدیک خود را با سلاح‌هایی ترکیب کرد که اجرای آن برای دیگران بسیار سخت بود. کیانو جیو جیتسو ژاپنی، جیو جیتسو برزیلی، تاکتیکال ۳-گان و جودو نزدیک را با گان فو ترکیب کرد.

واقعیت درباره فیلم جان ویک

۸. کت و شلوار مشکی بخشی از موفقیت فیلم بود.
کت و شلوار مشکی این فیلم توسط لوکا موسکا طراح برجسته ایتالیایی طراحی شده است. کت و شلوار سیاه به کیانو کمک کرد تا در پوست شخصیت ظاهر شود در حالی که تماشاگران نیز کیانو را با این کت و شلوار جدید دوست داشتند.

۹. کیانو ریوز در طول فیلمبرداری از وضعیت سلامتی خوبی برخوردار نبود.
کیانو ریوز هنگام فیلمبرداری برای قسمت اول جان ویک به شدت بیمار بود. کیانو علیرغم اینکه بیمار بود سخت ترین سکانس های اکشن را به تنهایی فیلمبرداری کرد که باور نکردنی است.

واقعیت درباره فیلم جان ویک

۱۰. کارگردان جان ویک بدلکار کیانو ریوز در «ماتریکس» بود.
کارگردان جان ویک «چاد استاهلسکی» سابقه همکاری با کیانو ریوز را دارد. هر دوی آنها در سال ۱۹۹۶ در فیلم «ماتریکس» با هم کار کردند، جایی که استاهلسکی نقش دوبلور کیانو را ایفا کرد.

برچسب‌ها:, ,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *