۰

۱۰ تا از بهترین فیلم های شبیه به جان ویک John Wick

بهترین فیلم های شبیه به جان ویک John Wick

10 تا از بهترین فیلم های شبیه به جان ویک John Wick

بهترین فیلم های شبیه به جان ویک John Wick

جانی یوتا، تد، نئو و بسیاری از نقش‌های دیگر کیانو منجر به ساخت یکی از سری فیلم‌های مورد علاقه ما یعنی جان ویک شد. چرا این فیلم اینقدر عالیه؟ آیا به خاطر سکانس‌های اکشن سریع و با جذاب اون است؟ آیا فیلمبرداری خلاقانه و طراحی صحنه است که توجه ما را به خود جلب می کند؟ هر چه که باشد، اینها تنها تعدادی از دلایلی است که ما فیلم های جان ویک را با تمام شکوهشان دوست داریم.

اگرچه سه فیلم اول همیشه قابل تماشا هستند و نقد ها John Wick: Chapter 4 آخرین فیلم را شاهکار می‌داند، اما ممکن است به دنبال اکشن بیشتری فراتر از این فرانچایز باشید. در این لیست ما قصد داریم تا به معرفی ۱۰ تا از بهترین فیلم های شبیه به جان ویک John Wick بپردازیم.

The Raid 2 (2014)

10 تا از بهترین فیلم های شبیه به جان ویک John Wick

در چیزی که برخی از مردم آن را “برترین فیلم اکشن تا کنون” می نامند، The Raid 2 دنباله ای با جذابیت بالا است که از نظر کیفیت و بودجه بسیار از نسخه قبلی خود پیشی گرفته است. از همان افراد در The Night Comes for Us، بازیگران به طور کامل مهارت های مبارزه و بدل کاری خود را به نمایش می گذارند که مطمئناً راه را برای پروژه های آینده هموار کرده است. با در نظر گرفتن این موضوع، تاکنون این فیلم به عنوان بهترین فیلم آنها تا به امروز شناخته شده است. مانند جان ویک، صحنه‌های مبارزه و شخصیت‌های فرعی خوب زیادی وجود دارد، اما در نهایت، تنها یک مرد وجود دارد که به تنهایی با ارتش کوچکی از مهاجمان مقابله می‌کند.

Nobody (2021)

10 تا از بهترین فیلم های شبیه به جان ویک John Wick

کمدی تاریک پر از اکشن دوران جدید که همه درباره آن صحبت می کنند، Nobody است. به‌عنوان جدیدترین فیلم در این فهرست، آشکار می‌شود که استودیوها به خواسته‌های مخاطبان اهمیت می دهند: خشونتی بی‌معنا همراه با طنز سیاه. اگرچه این اولین فیلمی نیست که این کار را انجام می‌دهد، به نظر می‌رسد که آن‌ها فرمول را کامل کرده‌اند، تنها با اجرای عالی باب اودنکرک و ارائه داستان بهتر شده است. چیزی که این فیلم را شبیه به جان ویک می‌کند، انعطاف‌پذیری مطلق قهرمان داستان است که می‌تواند از آسیب‌هایی که دیگران را نابود می‌کند، بهبود یابد و به مبارزه ادامه بدهد.

Hardcore Henry (2015)

10 تا از بهترین فیلم های شبیه به جان ویک John Wick

خشونت شدید و بیش از حد هاردکور هنری یکی از چیزهایی است که مخاطبان بلافاصله عاشق آن شدند. این فیلم به اندازه کافی خشن است تا هر بیننده نامطمئنی را از دیدن آن منصرف کند. این فیلم که کاملاً از زاویه دید اول شخص گرفته شده است، منحصر به فرد است، زیرا می تواند به نوعی چهره و به معنای واقعی کلمه صدایی به قهرمان داستان ندهد، اما همچنان شما را با او همراه کند. اگر اکشن بیش از حد همان چیزی است که به دنبال آن هستید، دیگر به دنبال آن نباشید زیرا هاردکور هنری کاملا برای شما ساخته شده است.

Atomic Blonde (2017)

10 تا از بهترین فیلم های شبیه به جان ویک John Wick

بلوند اتمی، یک فیلم بازی‌سازی‌شده و متحیرکننده از جاسوسی بین‌المللی و ماموران دوگانه، نمایشی است که شارلیز ترون را به عنوان زنی جنگجو و حرفه ای نشان می دهد. در برلین، لورین بروتون یک جاسوس بریتانیایی است که باید در سالی که دیوار فرو ریخت، شهر پر هرج و مرج را هدایت کند. همانطور که می توان حدس زد، سخت است که بدانیم در طول جنگ سرد به چه کسی اعتماد کنیم، که منجر به پیچش ها و شگفتی های زیادی در داستان شد. اضافه شدن جیمز مک آووی به عنوان همتای ترون نیز واقعاً یک انتخاب عالی است، زیرا نمایش هماهنگی عالی و آشکار روی صفحه نمایش نمی تواند کاری جز افزایش تماشای این فیلم منحصر به فرد انجام دهد.

The Night Comes for Us (2018)

10 تا از بهترین فیلم های شبیه به جان ویک John Wick

The Night Comes for Us که برگرفته از رمانی گرافیکی به همین نام است، داستانی عالی بر اساس اقدامات و وقایع هولناکی است که توسط Triad ایجاد شده است: یک سندیکای جنایی چینی که بر تعداد زیادی از کشورهای جهان حاکم است. این اکشن گرافیکی و در عین حال سرگرم‌کننده با ترکیبی از سبک‌هایی مانند Kill Bill و John Wick است که یک توالی خونین‌تر و در عین حال کمی بیش از حد از وقایع را ایجاد می‌کند. چیزی که آن را منحصربه‌فرد می‌کند این است که این داستان از همان ابتدا تاریک‌تر و ناامیدکننده‌تر به نظر می‌رسد و بیشتر یک حس هنری را ایجاد می‌کند که با شما می‌ماند.

Taken (2008)

10 تا از بهترین فیلم های شبیه به جان ویک John Wick

Taken درباره دختری است که دزدیده می‌شود و پدر او کسی است که باید به دنبال او بگردد. مانند جان ویک، برایان میلز (لیام نیسون) مردی است که در رسیدن به هدفش تمرکز ثابتی دارد و کشتن هر کسی که مسئول ربوده شدن دخترش بوده است برای او کار ساده ای خواهد بود.  ریوز برای جان ویک ۴۹ سال داشت و نیسون برای فیلم Taken حدود ۵۶ سال داشت. اگرچه نیسون مانند ریوز بدل کاری‌های خود را انجام نمی‌دهد، اما تنها این واقعیت که او در یک فیلم اکشن هاردکور حضور دارد برای طرفداران در همه جا یک نعمت است. این واقعاً یکی از بهترین فیلم های لیام نیسون در تمام دوران است.

Extraction (2020)

10 تا از بهترین فیلم های شبیه به جان ویک John Wick

یکی دیگر از داستان‌های یک گرگ تنها که به جنگ همه می رود، Extraction دارای اکشن‌های بی‌وقفه – پس از یک مقدمه کوتاه و داستان‌ساز – و برخی از پیچیده‌ترین بدلکاری‌های سینمای امروزی است. با در نظر گرفتن کارگردان، سم هارگریو، هماهنگ‌کننده بدلکاری در فیلم‌هایی مانند Avengers: Endgame و یکی دیگر از فیلم های فهرست ما Atomic Blonde بود و این موضوع باعث می شود که سطح انتظار از همیشه فراتر برود. صحنه‌های اکشن مانند جان ویک بی‌رحمانه و هاردکور هستند، و همچنین از صحنه‌های طولانی در جایی که بازیگران بیشتر بدلکاری‌ها را انجام می‌دهند، استفاده می‌کنند.

The Villainess (2017)

10 تا از بهترین فیلم های شبیه به جان ویک John Wick

The Villainess فیلمی با لحظات و فیلمبرداری مبارزات خلاقانه است که انتظارات شما را برای فیلم های مبارزه ای برای همیشه بالا می برد. شبیه ترین چیزها در مورد این فیلم، سبک های مبارزه، طراحی صحنه های مبارزات (آنها صحنه مبارزه با موتور سیکلت کاتانا را دو سال قبل از قسمت سوم جان ویک انجام دادند)، و حتی برخی از طراحی های صحنه هستند. این یکی از دو فیلمی است که در این لیست دارای یک قهرمان زن است.

Commando (1985)

10 تا از بهترین فیلم های شبیه به جان ویک John Wick

یک فیلم کلاسیک آرنولد شوارتزنگر، کماندو یکی دیگر از فیلم‌های این فهرست است که به ما نشان می‌دهد وقتی دختر یک مرد را از او می‌گیرد تا کجا می‌تواند پیش برود. جان ماتریکس (شوارتزنگر) ممکن است قهرمان اکشن مورد علاقه شما نباشد، اما بهتر است باور کنید که آرنولد (به عنوان یک سرهنگ بازنشسته نیروهای ویژه) واقعا یک ارتش تک نفره است. در بین فیلم‌های اکشن جذاب دهه ۸۰، این یکی در ردیف فیلم‌های احمقانه قرار دارد. با انفجارهای بیش از حد آن و یک شخصیت شرور به سبک فردی مرکوری، لحظات خنده‌داری وجود دارد که مسلما ماجراجویی را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

The Man From Nowhere (2010)

فیلمی با ژانر ترکیبی که ممکن است اشک شما را در بیاورد، The Man From Nowhere (همچنین به عنوان This Man نیز شناخته می شود) ترکیبی زیبا از عناصری است که به طور طبیعی یکدیگر را متعادل می کنند. علیرغم چند گزینه ویرایشی و امتیازی در طول فیلم، داستان، اجراها و اکشن کاملاً چشمگیر هستند. شخصیت‌ها سرگرم‌کننده و خوش‌نویس هستند و در مواقعی به آن زاویه کمدی بیشتری می‌دهند. این فیلم به اندازه جان ویک شامل اکشن نیست، اما طرح انتقام‌محور به راحتی باعث می‌شود که ارزش تماشا را داشته باشد. با امتیاز ۱۰۰% Rotten Tomatoes، نادیده گرفتن ویژگی های عالی این فیلم سخت است.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *