۰

داستان بازی Crysis 3

داستان بازی Crysis 3

داستان بازی Crysis 3

داستان بازی Crysis 3

پس از وقایع نسخه دوم، حالا «پرافت» که در لباس نانو ذخیره شده بود، با بدن «آلکاتراز» ادغام شده و کنترل بدن او را در اختیار گرفته است. پرافت به «سایکو» و تیمی از سربازان حرفه‌ای دارای لباس نانو می‌پیوندد. او با استفاده از دانشی که طی اتفاقات نسخه اول و دورانی که در جزیره «لینگ‌شان» سپری کرده بود، از وجود «سیف آلفا» آگاه شده و همراه با تیم جدیدش، برای یافتن این موجود به سراسر دنیا سفر می‌کند. اعضای این تیم یکی پس از دیگری نسبت به یافتن سیف آلفا ناامید شده و علاقه خود نسبت به جستجو را از دست می‌دهند تا آن که پرافت و سایکو می‌توانند سیف آلفا را در سیبری در کشور روسیه پیدا کنند، هرچند «سِل» به وسیله K-Volts آن‌ها را از کار می‌اندازد. سل که حال به دنبال تسخیر دنیا و تکنولوژی است، به تمام سربازان دارای لباس نانو خیانت نموده و به زور لباس‌های نانو را از پوست آنان جدا می‌کند تا به تکنولوژی گم شده موجودات فضایی دست یابد. تمام افرادی که در پروژه لباس‌های نانو دست داشتند یا توسط سل استخدام شده و یا به زور دستگیر شده‌اند، که دانشمندانی مثل «نیتن گولد» و «کلیر فونتانلی» نیز شامل این افراد می‌باشند. از آنجایی که سل حالا دیگر سربازان دارای لباس نانو بیشتری ندارد که پوست آن‌ها را جدا نموده تا به تکنولوژی فضایی موجود در لباسشان دست یابد، درخواست می‌کند تا پرافت به آن تسهیلات منتقل شود. با قرار دادن پرافت درون یک دستگاه دارای شوک‌های EMP قدرتمند (جهت آرام نگه داشتن او) سل او را به گنبد نانوی موجود در نیویورک انتقال می‌دهد.

هرچند، «کارل ارنست رش» از نیت فاسد سل خبردار شده و از پست خودش به عنوان مدیرعامل شرکت تکنولوژی‌های زیستی Hargreave-Rasch استعفا می‌دهد و تمام تحقیقات انجام شده توسط او و جیکوب در مورد تکنولوژی سف را پاک می‌کند تا جلوی دستیابی سل به آن‌ها را بگیرد. او همچنین به صورت مخفیانه ویدئویی از مکان فعلی پرافت منتشر نموده و وضعیت تکامل سف‌ها پس از حمله نیویورک را شرح می‌دهد. در ادامه او از گروه مقاومت می‌خواهد تا پرافت را آزاد کنند چون او تنها کسی بوده که می‌تواند جلوی اهداف فاسد سل را بگیرد و در انتها خود ارنست رش نیز به گروه مقاومت می‌پیوندد. اعضای مقاومت، از جمله سربازان سابق دارای لباس نانو یعنی سایکو و «لیزی دین» و «بندیت» موفق می‌شوند تا پرافت را از دستگاه انتقال دهنده که در بندر گنبد نانوی نیویورک پهلو گرفته بود، آزاد کنند.

داستان بازی Crysis 3

داستان بازی Crysis 3

سایکو توضیح می‌دهد که در غیبت ۲۰ ساله پرافت، سل با استفاده از تکنولوژی سف به تولید انرژی نامحدود و رایگان پرداخته است. آن‌ها بالاخره به قدرت انحصار در تأمین انرژی رسیدند و با استفاده از آن همه را بدهکار خود کردند. افرادی که نمی‌توانستند بدهی خود را پرداخت کنند، به «کمپ داوطلبان» ارسال شدند. در پاسخ به این اتفاق، گروه مقاومت (تشکیل شده از شهروندان مخالف سل) به وجود آمد. این گروه سایکو را از آزمایشگاه پوست‌زنی آزاد نموده و سایکو نیز به آن‌ها پیوست. «تارا استریک‌لند» نیز به عنوان یک سناتور، به صورت سیاسی به گروه مقاومت کمک می‌کند. هرچند به دلیل تسلط بالای سل بر دنیای سیاست، کار زیادی از دستان استریک‌لند برنمی‌آید. منبع ژنراتور نیروی سل برای تمام دنیا که سیستم X نامیده می‌شود نیز درون محوطه متروکه و بسته نیویورک قرار دارد که حال با رشد طبیعت طی این سال‌ها تبدیل به یک جنگل شده است. سایکو می‌خواهد تا با نابودی سیستم X دنیا را از دست سل نجات دهد. پرافت، با وجود آن که در مورد تصاویری که از آینده در رابطه با نابودی دنیا توسط سف آلفا دیده نگران می‌باشد، با سایکو در مورد نابودی سیستم X هم عقیده است.

سایکو و پرافت به مبارزه با نیروهای سل و جنگنده‌های سف ادامه داده و راه خود را به داخل گنبد باز می‌کنند. آن‌ها خود را به مقر گروه مقاومت می‌رسانند و در آنجا با کارل ارنست رش و کلیر فونتانلی، فرمانده گروه مقاومت، ملاقات می‌نمایند. رش تلاش می‌کند تا کلیر را قانع نماید که پرافت همان شخصی است که مقاومت برای شکست دادن سل به آن نیاز دارد. با وجود تأیید این سخنان توسط سایکو که به نظر می‌رسد کلیر رابطه ویژه‌ای با او داشته باشد، کلیر ظاهراً به دلیل اصلاحات صورت گرفته روی پرافت، تلفیق مواد ژنتیکی سف با بدن او و ترکیب عمیق او با لباسش، نسبت به پرافت بدبین می‌باشد که بالاخره با اکراه، موافقت خود نسبت به این موضوع را اعلام می‌کند.

داستان بازی Crysis 3

داستان بازی Crysis 3

اولین هدف آن‌ها سیستم دفاعی بیرونی سیستم X است. با وجود توانایی سل در تولید انرژی و برق نامحدود، آن‌ها تصمیم گرفته‌اند تا نیروی ژنراتور خود را با استفاده از یک سد آب تأمین کنند. پرافت فرض می‌کند دلیل این کار سل، ترس آن‌ها نسبت به موضوعی در رابطه با سیستم X است. پرافت که همچنان مشغول دیدن تصاویری از آینده است، سد و سپس تسهیلات سیستم X را از کار می‌اندازد. در اینجا مشخص می‌شود که سیستم X در واقع همان سف آلفا است. سیستمی که برای کشتن سف آلفا طراحی شده بود، فعال می‌گردد اما در دستیابی به این مورد مهم، ناموفق مانده و سپس سیستم تخریب خودکار تسهیلات آنجا را منفجر می‌کند. سف آلفا اشعه‌ای به آسمان شلیک کرده و کرم‌چاله‌ای به سرزمین مادری سف‌ها یعنی «کهکشان M33» باز می‌کند. سف‌ها قصد دارند از طریق این کرم‌چاله نیروی تهاجمی خود را برای تسخیر سیاره بفرستند و هدف اصلی آن‌ها برای زندگی در زمین برای میلیون‌ها سال، دستیابی به این مورد بوده است. ذهنیت جمعی نژاد سف فعال شده و حمله‌ای برنامه‌ریزی شده توسط سف‌ها آغاز می‌گردد. پرافت تصمیم می‌گیرد تا سف آلفا را کشته و یک‌بار برای همیشه این خطر را از بین ببرد.

پرافت متوجه می‌شود که برای شکست دادن سف، باید توانایی‌های دیگر لباس خود را باز کند. سایکو و پرافت به آزمایشگاه پوست‌زنی رفته تا با استفاده از صندلی مخصوص کندن لباس نانو یعنی «گهواره» توانایی‌های لباس پرافت را باز نموده و همچنین متوجه شوند که چه کسی مسئول کندن لباس سایکو بوده است. در این آزمایشگاه، سایکو و پرافت وضعیت اسفناک سربازان سابق لباس نانو که توسط سل مورد ظلم قرار گرفته‌اند را می‌بینند و سایکو با استفاده از گهواره موانع عصبی که جلوی کنترل ذهن پرافت توسط سف را می‌گرفتند، از میان برمی‌دارد. این موضوع همچنین محدودیت‌های ربات‌های نانوی موجود در پرافت را آزاد نموده و اجازه تغییر آن‌ها را می‌دهد. در عین حال، با وجود دستور اکید کلیر در مخالفت با این موضوع، سایکو نیز به بررسی در پرونده‌های ثبت شده در رابطه با گذشته خود می‌پردازد. او متوجه می‌شود که در واقع این کلیر بوده که به دستور سل، سایکو و دیگر سربازان نانو را پوست‌زنی کرده است. سایکو از این موضوع شدیداً ناراحت شده و تلاش‌های کلیر و پرافت برای آرام کردن او را نادیده می‌گیرد. کلیر می‌گوید که سایکو، دلیل پیوستن او به گروه مقاومت بوده و این‌که در آن زمان هیچ گزینه دیگری نداشته است. پرافت نیز می‌گوید که گزینه دیگری نداشته و مجبور بوده در زمان سانحه لینگ‌شان صرفاً مواردی که لازم بود تا سایکو بداند را به او بگوید. سایکو این دلیل را قبول نکرده و می‌گوید که هر کسی حق انتخابی دارد. او پلاک‌های «نومد» و «ازتک» و «جستر» را به پرافت داده و آن‌جا را ترک می‌کند.

داستان بازی Crysis 3

پرافت متوجه می‌شود از آن‌جا که سف آلفا این کرم‌چاله را ایجاد کرده است، سل برنامه دارد تا از Archangel (فرشته مقرب) یک پلتفرم توزیع انرژی ماهواره‌ای که می‌تواند از تمام دنیا انرژی جذب کند، به عنوان یک سلاح وابسته به انرژی بهره برده و با استفاده از آن نیویورک و همچنین سف آلفا را از بین ببرد. متأسفانه شلیک این انرژی به سف آلفا، واکنشی زنجیری را به همراه خواهد داشت که کل سیاره را نابود می‌کند. اگر شرایط به اندازه کافی بد نبود، در سوی دیگر میدان نیروهای سف به گروه مقاومت و کلیر حمله‌ور می‌شوند. پرافت تمام تلاش خودش را می‌کند تا آن‌ها را نجات دهد اما وضعیت چنان خراب است که کلیر به پرافت می‌گوید تا آن‌ها را رها کند، زیرا این عمل سرعت پرافت را کم خواهد کرد. در همین حین سایکو با یک VTOL از راه رسیده و مقاومت را نجات می‌دهد. آن‌ها به تأسیسات کنترل Archangel‌ رفته و این سلاح را پیش از آن که انرژی زیادی مصرف نموده و واکنش زنجیره‌ای را ایجاد نماید، خاموش می‌کنند. رش که از DNA سف‌ها برای افزایش طول عمر خود استفاده کرده بود، در این تأسیسات بهبود می‌یابد اما حال تحت کنترل سف قرار گرفته است. او پرافت را از کار انداخته و تلاش می‌کند تا همین بلا را سر سایکو بیاورد اما کلیر جلوی حمله‌اش را می‌گیرد و سایکو نیز به رش شلیک می‌کند. رش که از کنترل سف در آمده، از اعضای گروه می‌خواهد سریع آن‌جا را ترک کنند زیرا شاخک‌های تحت کنترل سف، در حال آماده‌سازی حمله دیگری هستند. پرافت، سایکو و کلیر آسیب دیده، همگی سوار VTOL‌ شده و در حال گریز از این تأسیسات، درگیر نبرد هوایی شدیدی می‌گردند و نهایتاً سقوط می‌کنند. کلیر که آسیب‌هایش کاری بوده، توسط سایکو بخشیده شده و سپس جان خود را از دست می‌دهد. سایکو ابراز تأسف کرده و به پرافت می‌گوید که حس می‌کند بخاطر نداشتن یک لباس نانو، ضعیف است.

داستان بازی Crysis 3

داستان بازی Crysis 3

پرافت با سایکو جنگیده و به او می‌گوید که دلیل موفقیت رش، ارتباط او با لباسش بوده است و صرفاً به خاطر انسانیت سایکو است که آن‌ها الان زنده هستند. سایکو که حال از نام واقعی خود یعنی «مایکل» استفاده می‌کند، تصمیم به سلاخی سف‌ها گرفته و با به دست آوردن یک VTOL دیگر، همراه با پرافت به سمت سف‌ها می‌روند.

مایکل و پرافت با کمک یکدیگر، سف آلفا را از پا در آورده و دستگاه کرم‌چاله را نیز از بین می‌برند، هرچند اشعه‌ای که به کرم‌چاله نیرو می‌داد، پرافت را به درون فضا می‌کشد. پرافت که حال در مدار زمین قرار دارد، یک سفینه غول‌آسای سف، مشابه‌ سفینه‌ای که در جریان داستان نسخه اول در جزیره لینگ‌شان مشاهده کرده بود، را می‌بیند که قصد عبور از کرم‌چاله را دارد. پرافت که لباسش شدیداً آسیب دیده، چیزی نمانده بود که ناامید شود اما به هر صورت به راه خود ادامه می‌دهد. با به یاد آوردن قدرت بی‌اندازه Archangel، پرافت این ماهواره را هک نموده و از انرژی آن برای نابودی سفینه سف‌ها استفاده می‌کند. این امر موجب از بین رفتن کرم‌چاله شده و خطر تجاوز موجودات فضایی به زمین از بین می‌رود. در انفجار به وجود آمده، خرابه‌های ماهواره به پرافت برخورد کرده و او را به سمت زمین پرتاب می‌کنند. پرافت در آب‌های جزیره لینگ‌شان فرود می‌آید، جایی که ۲۷ سال پیش در نسخه اول و برای اولین بار حضور نژاد سف را کشف کردند.

زمانی که پرافت به هوش می‌آید، در خانه‌ای در جزیره لینگ‌شان قرار دارد. در پس‌زمینه می‌توان اخبار را مشاهده کرد که در آن سناتور تارا استریک‌لند، اعلام می‌کند که سایر متعلقات شرکت سل به عنوان بخشی از تلاش‌های بهبود جهانی، تسخیر شده‌اند. لباس نانو که حال بیش از همیشه حالت همزیستی به خود گرفته است، ظاهر بیرونی خود را تغییر داده تا شبیه به پوست انسان شود و هنگام نگه‌داشتن پلاک‌های اعضای کشته شده اصلی تیم رپتور توسط پرافت و تفکر به آن که چقدر در راه پیروزی انسانیت خود را فدا کرده است، لباس نانو صورت اصلی پرافت را بازگردانده و اساساً بار دیگر زندگی او به عنوان یک انسان را به وی می‌بخشد. او همچنین به این موضوع می‌اندیشد که چگونه به عنوان یک سرباز، به وی آموخته شده بود که به تجهیزات خود وابسته نباشد و همیشه به خودش اتکا کند و با وجود آن که اشتباهاتی در این راه انجام داده، این موضوع همچنان بیانگر انسان بودن پرافت است. او از خانه بیرون آمده و به سمت ساحل می‌رود. پلاک‌ها را درون آب انداخته و تصمیم می‌گیرد تا از این به بعد از اسم واقعیش، یعنی «لاورنس بارنز» استفاده کند. پرافت از ساحل دور شده و به پشت خانه می‌رود، سپس ناپدید گشته و جمله معروفش را می‌گوید:
«آن‌ها مرا پرافت خطاب می‌کردند. من را بخاطر بسپارید»

در مکانی دیگر، دو مأمور سل و سه شخص عادی با ترس و لرز در حال فرار در یک راهرو هستند. دشمنی عجیب و ناشناس به آن‌ها حمله نموده و می‌توان صداهای عجیبی را نیز شنید. مشخص می‌شود که آن سه نفر اعضای هیئت مدیره سل می‌باشند. در بدون هیچ نوع حادثه بسته می‌شود. نیروهای سل روی خود را برگردانده و مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرند. سه شخص مضطرب پشت سر خود را نگاه کرده و مایکل را می‌بینند که کنار یک میز نشسته است. مایکل ادعا می‌کند که او مدتی را در یکی از بیمارستان‌های سل بستری بوده و حال می‌خواهد انتقاداتی از آن‌ها داشته باشد.

منبع : https://t.me/GameNewNews

برای مطالعه بیشتر داستان بازی ها در کنترل امجی حتما به صفحه دسته بندی آن مراجعه کنید.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *