۰

داستان بازی Crysis 1

داستان بازی Crysis 1

داستان بازی Crysis 1

داستان بازی Crysis 1

داستان بازی در سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود، زمانی که نیروهای کره شمالی به رهبری ژنرال «کیونگ» کنترل جزایر «لینگ‌شان» را در دست گرفته‌اند. تیمی از شهروندان باستان‌شناس آمریکایی به رهبری دکتر «دیوید رزنتال» پیام اضطراری را فرستادند که بیانگر کشف موردی توسط این تیم بود که می‌توانست دنیا را تغییر دهد. بدین صورت تیم «رپتور» به این جزایر فرستاده شده تا این باستان‌شناس‌ها را نجات داده و اطلاعات کشف شده توسط آن‌ها را بدست آورند. اعضای این تیم شامل «نومد» و «سایکو» و «ازتک» و «جستر» و «پرافت» (که همگی از اسم‌های رمزی استفاده می‌کردند) می‌باشد. هر یک از این اشخاص دارای یک لباس نانو نیز بوده که از آن‌ها در مقابل گلوله و انفجارها محافظت کرده و توانایی‌ها و قدرت‌های ابرانسانی نیز به آن‌ها می‌دهد. هنگام انجام پرشی از ارتفاع بالا به داخل یکی از این جزایر، پرنده ناشناسی با نومد برخورد نموده و عملیات پرش را مختل می‌کند. بدین صورت اعضای تیم از یکدیگر جدا می‌شوند. این برخورد، لباس نانوی نومد را غیرفعال کرده و باعث نابودی چتر نجات او می‌شود، هرچند به لطف فرود آمدن در آب و جذب نیروی حاصل از برخورد توسط لباسش، نومد از این حادثه جان سالم به در می‌برد. پس از رسیدن به ساحل، پرافت موفق می‌شود تا لباس نومد را بازنشانی کرده و قابلیت‌های عادی لباس او را برگرداند.

هنگام جمع شدن دوباره اعضای تیم رپتور در کنار هم، ازتک توسط یک موجود ناشناخته کشته می‌شود. زمانی که سایر اعضای تیم جسد او را می‌یابند، متوجه می‌شوند که هر چیزی که ازتک را کشته است، یک جوخه KPA که در نزدیکی ازتک قرار داشته را نیز از پای در آورده و تکه تکه نموده است. باقی اعضای تیم به مأموریت خود ادامه داده و قایق گروگان‌ها را که در نزدیکی ساحل یخ زده است، پیدا می‌کنند. همچنین زمانی که یک ماشین پرنده فضایی به صورت مخفیانه به تیم نزدیک شده و جستر را می‌رباید، اعضای این تیم برای اولین بار چهره موجودی که مشغول کشتار در این جزیره بوده را می‌بینند. جستر نیز مدتی بعد توسط این موجود کشته می‌شود. اولین گروگان نجات داده شده توسط تیم رپتور، یک مأمور CIA بوده که از آب درآمده و به این جزیره ارسال شده تا کار دکتر دیوید رزنتال را تحت نظر داشته باشد.

داستان بازی Crysis 1

داستان بازی Crysis 1

درون جنگل، نومد گروگان دیگری به نام «بادوسکی» را پیدا می‌کند که به وسیله تکه‌های یخی که در پشتش فرو رفته‌اند، از پای در آمده است. در نزدیکی این مکان، به نظر می‌رسد جنگی میان نیروهای KPA و ماشین فضایی در جریان باشد. پس از آن که بار دیگر نومد و پرافت پیش یکدیگر بازمی‌گردند، ناگهان یک ماشین پرنده فضایی دیگر، پرافت را دزدیده و از آن‌جا می‌گریزد. مدت کوتاهی پس از این ماجرا تیمی از ارتش آمریکا با نومد تماس گرفته و از او می‌پرسند حال که اکثر اعضای تیمش از بین رفته‌اند، آیا مایل است تا این مأموریت را رها کند؟ نومد در جواب می‌گوید که هنوز می‌تواند مأموریت را به اتمام برساند.

او در ادامه خود را به مجتمع تحقیقاتی دکتر رزنتال می‌رساند و در آنجا یک شیء باستانی فسیل شده نادر را پیدا می‌کند که ۲ میلیون سال قبل از بشریت قدمت دارد. این شیء باستانی که بخشی از آن حفاری شده است، شباهت قابل توجه‌ای به ماشین‌های پرنده فضایی یعنی «اِگزو سوئیت» دارند که به تیم رپتور حمله نمودند. دکتر رزنتال همچنین در تحقیقاتش به کشف موارد مشابهی در افغانستان و سیبری اشاره کرده که نشانگر حضور جهانی نژادی فضایی به نام «سِف» می‌باشد که دشمن اصلی بازیکنان در سری بازی‌های Crysis به حساب می‌آیند. حضور آن‌ها به این جزیره خلاصه نمی‌شود. زمانی که رزنتال در حال اجرای یک اسکن روی این شیء است، شیء مورد نظر پالس انرژی قدرتمندی را از خود ساطع نموده و دکتر رزنتال سر جایش کاملاً یخ می‌زند. لباس نومد موفق می‌شود تا دمای بدن او را ثابت نگه دارد. او بدین صورت از این حادثه جان سالم به در می‌برد. پس از این اتفاق، نومد یک جوخه ویژه KPA که مجهز به یک لباس نانو چهار نفره هستند را از پای در آورده و سپس به محل ملاقاتش با یک VTOL می‌رود. نومد این موضوع را به ارشد خود گزارش می‌دهد، زیرا ارتش آمریکا امیدوار بود تا جلوی دستیابی کره شمالی به تکنولوژی لباس‌های نانو را بگیرد.

داستان بازی Crysis 1

داستان بازی Crysis 1

پس از این جریان، ارتش آمریکا به رهبری سرگرد «استریک‌لند» حمله‌ای همه جانبه علیه جزیره را آغاز می‌کند. با پیش‌روی ارتش آمریکا به سوی منطقه حفاری اصلی، کوه مرکزی جزیره از هم پاشیده و یک ساختار بزرگ سف را در مرکز جزیره نمایان می‌کند که تقریباً به اندازه کل کوه وسعت دارد. نومد در دامنه کوه وارد منطقه حفاری شده اما افراد کیونگ او را دستگیر می‌کنند. کیونگ لباس نومد را از کار انداخته و نومد بدون این‌که بتواند کاری انجام دهد، کشته شدن یکی از گروگان‌ها توسط کیونگ را مشاهده می‌کند و کیونگ با ایجاد یک انفجار تلاش کرده تا این ساختار فضایی را باز کند. یک پالس انرژی از ساختار مورد نظر ساطع شده و افراد کیونگ را می‌کشد. این پالس لباس نومد را نیز فعال می‌کند. کیونگ که خود نیز یک لباس نانو پوشیده، به نومد حمله‌ور می‌شود اما در نهایت نومد او را از پا در می‌آورد. در حالی که نابودی کوهستان ادامه دارد، یک سفینه VTOL از راه رسیده و آخرین گروگان یعنی «هلنا» دختر دکتر رزنتال را نجات داده اما نمی‌تواند نومد را سوار کند.

نومد که گیر افتاده تصمیم می‌گیرد به پیش‌روی در ساختار فضایی ادامه دهد. مدتی بعد، این منطقه جاذبه خود را از دست می‌دهد. نومد با استفاده از جت‌های لباسش در محیط جابجا شده و با سف‌های هوشمند درگیر می‌شود. همچنین نیروی متجاوز احتمالی این نژاد را می‌بیند که شامل ماشین‌های سف بسیاری می‌باشد. او موفق به فرار شده اما این ساختار دایره‌ غول‌آسایی از انرژی را آزاد می‌کند که تمام محیط اطراف را تا دمای منفی ۲۰۰ درجه پایین آورده و منجمد می‌کند. پس از خروج از این ساختار، چندین ماشین سف مختلف به نومد حمله‌ور شده تا آن که وی بالاخره موفق می‌شود تا پرافت را پیدا کند. پرافت موفق شده تا با استفاده از تکنولوژی سف، یک تسریع‌کننده مولکولی به نام «موآک» را طراحی کند. متأسفانه لباس پرافت به درستی عمل نکرده و او باید به صورت مداوم، کنار منابع گرما مثل وسایل نقلیه آتش گرفته ارتش، ایستاده و آن را شارژ کند. پرافت و نومد از این منطقه یخ زده خارج می‌شوند و هلنا را که از هواپیمای VTOL سقوط کرده بود، نجات می‌دهند. پرافت همراه با هلنا به وسیله یک VTOL دیگر این منطقه را ترک می‌کنند. در منطقه نجات ارتش آمریکا، یکی از آخرین VTOLها نیز نومد را از دست یک اگزو سوئیت چهارپای سف نجات می‌دهد، هرچند این موجود جان سرگرد استریک‌لند را می‌گیرد. هنگام ترک جزیره، خلبان VTOL کشته می‌شود و حالا نومد باید به ناوکش USS Constitution گروه تهاجمی ارتش آمریکا بازگشته و در مسیرش با سف‌ها بجنگد.

داستان بازی Crysis 1

داستان بازی Crysis 1

پس از رسیدن به این ناوکش، آدمیرال موریسون به نومد می‌گوید که دستور حمله اتمی به کره یخی موجود در جزیره داده شده است. هلنا به او هشدار می‌دهد که امکان دارد سف نیروی حاصل از این انفجار را جذب کند اما آدمیرال او را نادیده می‌گیرد. پرافت خلاف دستوراتی که به او داده شده عمل نموده و با استفاده از یک VTOL به سمت جزیره پرواز می‌کند. با وجود رفتن پرافت به جزیره، موشک هسته‌ای طبق برنامه به سمت این مکان شلیک می‌شود. این انفجار باعث گسترش قابل توجه کره یخی شده و ضدحمله‌ای توسط ارتش سف آغاز می‌شود.

به نومد دستور داده شده تا یکی از رآکتورهای هسته‌ای ناوکش را تعمیر کند. لباس نانو در مقابل سطوح بالایی از مواد رادیواکتیو مقاوم است، هرچند قرار گرفتن در معرض آن برای یک مدت طولانی، می‌تواند منجر به مرگ نومد شود. در حالی که نومد در اتاق رآکتور است، هلنا با استفاده از لباس نومد یک سیگنال آزمایشی را می‌فرستد که باعث می‌شود چندین ماشین سف بیش از اندازه انرژی جذب کرده و نابود شوند. پس از بازگشت نومد به باند پرواز، آدمیرال کشته شده و نومد TAC-Cannon آزمایشی را برمی‌دارد. روی باند پرواز، نومد با یک اگزو سوئیت سف، مشابه همان که استریک‌لند را کشته بود، مبارزه می‌کند. پس از آن یک ماشین جنگی سف از دریا بیرون آمده و هلنا موفق می‌شود با ارسال سیگنالی از لباس نومد، سپرهای دفاعی این سفینه را از کار بیندازد. نومد از TAC-Cannon برای نابودی این سفینه استفاده می‌کند، هرچند لاشه این سفینه روی ناوکش افتاده و شروع به غرق آن می‌نماید. نومد با سرعت روی باند پرواز دویده و با پرشی خود را به VTOL که توسط سایکو هدایت شده و منتظر او بود می‌رساند. در حالی که آن‌ها مشغول دور شدن از این مکان هستند، میدان انرژی ایجاد شده به خاطر سقوط سفینه جنگی فضایی، تقریبا هلنا را از این سفینه به بیرون پرتاب می‌کند. پس از آن سایکو پیامی دریافت کرده که می‌گوید ناوکش دیگری در نزدیکی آن‌ها بوده و به سمت جزیره در حال حرکت است. آن‌ها باید خود را به آن ناوکش برسانند. نومد به این موضوع معترض شده و می‌گوید باید به مبارزه ادامه دهند. در آخر شاهد دور زدن VTOL و بازگشت آن به سوی جزیره هستیم.

منبع : https://t.me/GameNewNews

برای مطالعه بیشتر داستان بازی ها در کنترل امجی حتما به صفحه دسته بندی آن مراجعه کنید.

برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *