۰

داستان بازی Wolfenstein 2: The New Colossus

داستان بازی Wolfenstein 2: The New Colossus

داستان بازی Wolfenstein 2: The New Colossus

داستان بازی Wolfenstein 2: The New Colossus

داستان بازی Wolfenstein 2 در سال ۱۹۶۱ و جایی شروع می‌شود که «بلازکوویچ»، قهرمان داستان بعد از جنگ با Deathhead دچار جراحاتی شده و در یک «یوبوت» به نام «Eva’s Hammer» استراحت می‌کند. او بعد از جنگ پیشین به شدت مجروح شده و مدتی را نیز در کما بوده و حالا کاملا ناتوان شده است. او زمانی روی تختش به هوش می‌آید که Frau Engel به همراه افرادش به مقر آن‌ها حمله کرده‌اند.

بلازکوویچ در حالی که توانایی راه رفتن روی پاهایش را ندارد، به کمک یک ویلچر سعی می‌کند با نازی‌ها بجنگد. او در حالی که اسلحه‌ای در دست راست خود گرفته و با کمک دست چپش ویلچر را حرکت می‌دهد، سعی می‌کند خود را به محوطه بیرونی برساند. بلازکوویچ در بین مسیر وقتی می‌خواست کلید یک بالابر را بزند توسط یک نازی مورد حمله قرار می‌گیرد و با خوش‌شانسی همسرش «آنیا» او را نجات می‌دهد. بلازکوویچ که ناامید شده بود، وقتی شکم برآمده‌ی همسرش که بچه‌هایی دوقلو حمل می‌کرد را لمس کرد امید دوباره‌ای گرفت ولی با تمام تلاش‌هایی که بلازکوویچ و دیگر اعضای Kreisau Circle کردند، زیردریایی توسط نازی‌ها اشغال شد و تعدادی از اعضای گروه نیز اسیر شدند.

سردسته نازی‌ها یعنی Frau Engel با همراه دخترش Sigrun به زیردریایی حمله کرده بود. Sigrun فردی چاق بود و مادرش همیشه او را سرزنش می‌کرد و با تشر با او صحبت می‌کرد. Engel به خاطر تخریب کمپ بلیکا در نسخه‌ی قبلی بازی و همین طور کشته شدن معشوقه‌اش یعنی Bubi از بلازکوویچ نفرت داشت. نیروهای نازی توانسته‌اند «کارولین» و «فرگس/وایت» (با توجه به رویدادهای قبلی یکی از این دو زنده هستند و توسط بازیکن تعیین می‌شود) را دستگیر کنند. بلازکوویچ تصمیم می‌گیرد با نقشه‌ای نه چندان امیدوارکننده خود را تسلیم کند تا در فرصتی مناسب کشتی هوایی Ausmerzer متعلق به نازی‌ها را به دست بگیرد.

داستان بازی Wolfenstein 2: The New Colossus

داستان بازی Wolfenstein 2: The New Colossus

در ادامه Engel وقتی به بلازوویچ می‌رسد، ناتوانی او را به سخره می‌گیرد و در حالی که یک تبر در دستش گرفته بود، قصد داشت سر کارولین بکر، فرمانده Kreisau Circle را از بدنش جدا کند. دختر Engel سعی می‌کند او را از اقدامش باز دارد اما Engel تبر را به دست دخترش Sigrun می‌دهد و او را مجبور به این کار می‌کند. هرچند که او نمی‌تواند این دستور را انجام دهد و در نهایت Engel خودش سر کارولین را از بدنش جدا می‌کند. زمانی که انگِل سعی داشت با سر بریده کارولین، بلازکوویچ را برنجاند، Sigrun با او درگیر می‌شود و در این فاصله فرگس/وایت فرصتی پیدا می‌کند تا خود را آزاد کند و بلازکوویچ نیز زره ضد گلوله کارولین را می‌پوشد و به این وسیله قدرت خود را باز می‌یابد. در حالی که Frau Engel فرار می‌کند، بلازکوویچ در Ausmerzer با نازی‌ها مبارزه می‌کند و اتصال آن‌ها را از زیردریایی قطع می‌کند و با بدن بی‌جان کارولین به Eva’s Hammer بازمی‌گردد.

با ارائه اطلاعاتی از Sigrun گروه، متوجه تعدادی از نازی‌های باقی مانده در بخش F زیردریایی می‌شوند که با ارسال سیگنال‌هایی به کشتی هوایی Ausmerzer موقعیت آن‌ها را فاش می‌کرد. بلازکوویچ برای از بین بردن آن‌ها به بخش مذکور فرستاده شد.

بعد از مراسم خاکسپاری کارولین، گروه تصمیم می‌گیرد نقشه‌های بعدی او را در جهت تضعیف نازی‌ها و آزادسازی ایالت متحده پیگیری کنند. آن‌ها شروع به تماس با یک گروه مقاومت پنهان شده در ساختمان Empire State در ویرانه‌های نیویورک سیتی می‌کنند. جایی که در سال‌های پایانی جنگ جهانی دوم توسط نازی‌ها بمب‌باران شده و در محاصره آن‌ها قرار دارد. از آن جایی که زره بلازکوویچ، ضد تششع بود او به این منطقه می‌رود و Grace Walker، یک آمریکایی-آفریقایی زخم خورده به همراه دخترش و همین طور Super Spesh، یک نظریه‌پرداز را پیدا می‌کند. در همین حین نازی‌ها به ساختمان حمله می‌کنند و قبل از این که بلازکوویچ به همراه Grace Walker و Super Spesh فرار کند، دسته‌ای از نازی‌ها را نابود می‌کند. در بین راه، بلازکوویچ از برنامه‌اش برای بیدار کردن روح جنگجویانه مردم می‌گوید و در حالی که Grace ابتدا مخالفت‌هایی با او داشت اما بعد با او همکاری می‌کند.

بلازکوویچ بعد از بازگشت به یو-بوت، توسط «گریس» برای بازیابی یک کلاهک هسته‌ای به بخش F فرستاده می‌شود و با موفقیت این کلاهک بازیابی می‌شود. گریس نقشه‌ی خود برای نابودی یکی از پایگاه‌های رهبران بلندپایه نازی به نام Oberkommando را برای گروه توصیف می‌کند. این مکان در منطقه‌ای از رازول نیومکزیکو و نزدیک به یک مخزن کشف شده‌ی Da’at Yichud واقع است. بنا بر گفته‌ی Set این مخزن یکی از بزرگ‌ترین مخازن کشف شده است.

بنابراین بلازکوویچ با پوشش یک آتش‌نشان در حالی که کلاهک هسته‌ای را در کپسول آتش نشانی‌اش جاسازی کرده، به نیومکزیکو سفر می‌کند. او هنگامی که در رستوران Spesh حضور داشت، توسط یک مامور نازی شناسایی می‌شود اما قبل از این که آژیر به صدا درآید Spesh با یک گلوله مامور را نازی را می‌کشد. سپس Spesh بلازکوویچ را به پناهگاه خود می‌برد، جایی که تمام پژوهش‌های او در آن جا قرار دارد و نشان می‌دهد که او شاهد حادثه رازول ۱۹۴۷ بوده است.

آمریکا توسط نازی ها تسخیر شده است و بسیاری از عناصر فرهنگی آلمان نازی در همه جای کشور دیده می‌شود. دیوارها نیز با پوسترهای Terror Billy پر شده و بلازکوویچ را به عنوان یک دشمن وحشتناک به مردم نشان می‌دهند. در چنین شرایطی بلازکوویچ سعی دارد به همراه گروهش آمریکا را پس بگیرد و انقلاب دوم آمریکا را کلید بزند. بلازکوویچ از طریق تونلی که Spesh به او نشان می‌دهد به سمت Oberkommando هدایت می‌شود و در نهایت بمب حامل را در راکتور اصلی جاسازی می‌کند. بلازکوویچ هنگام فرار از این مکان در حالی که موتور تک‌چرخ یک نازی را می‌دزد، کلاهک را منفجر می‌کند تا Oberkommando نابود شود.

داستان بازی Wolfenstein 2: The New Colossus

داستان بازی Wolfenstein 2: The New Colossus

او پس از فرار به «مسکیت» محل زادگاهش می‌رود. بازیکن در این بخش فلش‌بک‌هایی از دوران بچگی بلازکوویچ را تماشا می‌کند. او در خانه‌اش یک حلقه متعلق به مادرش را برمی‌دارد، حلقه‌ای که قرار بود آن را معشوقه‌اش بدهد. در همین حین پدر بددهن بلازکوویچ وارد می‌شود و مثل همیشه بلازکوویچ را مورد سرزنش قرار می‌دهد. او به بلازکوویچ می‌گوید که مادرش را به خاطر این که یک یهودی بوده به نازی‌ها تحویل داده و پاداش خوبی در برابرش گرفته است. پدر بلازکوویچ همین طور از هدفش برای تحویل دادن پسرش می‌گوید هرچند که قبل از این اتفاق بلازکوویچ او را می‌کشد. در این میان انگِل از طریق خط تلفن پدر مکان آن دو را درگیری می‌کند و در نهایت بلازکوویچ برای دومین بار دستگیر می‌شود. انگِل حلقه‌ی متعلق به مادر بلازکوویچ را نیز ضبط می‌کند. Spesh با تغییر چهره در قالب یک وکیل با بلازکوویچِِ بازداشت شده ملاقات می‌کند و از نقشه‌ی خود برای فراری دادن او می‌گوید. Spesh هنگامی که آخرین حرف‌هایش را می‌زد توسط «فارو» کشته می‌شود. فارو از ابتدای ورود Spesh از نیرنگ او با خبر بوده است.

جرایم بلازکوویچ با عنوان بالاترین خیانت تلقی می‌شود و او محکوم به مرگ می‌شود. انگِل در Lincoln Memorial سر بلازکوویچ را جلوی میلیون‌ها بیننده قطع می‌کند. با این حال هنگامی که قرار بود سر او از ارتفاعی به درون کوره بیفتد، اعضای Kreisau Circle سر او را می‌گیرند و در محفظه‌ای شیشه‌ای حاوی اکسیژن قرار می‌دهند. طی یک عمل جراحی سر بلازکوویچ به بدن یک سرباز ویژه نازی که قبلا توسط کارولین به دست آمده بود، پیوند زده می‌شود. بنابراین بلازکوویچ از وضعیت فلج‌گونه بدن قبلی خود نیز رها می‌شود. بلازکوویچ حالا که روی پاهایش ایستاده است، وارد پناهگاه مخفی نازی‌ها در نیویورک می‌شود تا پرونده‌ای را از New Orleans بدزدد. او به این منطقه سفر می‌کند و چندین مبارز آزادی‌خواه که تحت فرمان کمونیست «هورتون‌بون» بودند را جمع‌آوری می‌کند. طی اتفاقات و گفتگوهایی، هورتون تحت تاثیر رفتار بلازکوویچ، قبول می‌کند که به Kreisau Circle بپیوندد.

آن‌ها با کمک بلازوویچ در منحرف کردن نیروهای نازی از این منطقه بیرون می‌آیند. بلازکوویچ توجه سربازان نازی را به خود جلب می‌کند و در نهایت، گروه با Eva’s Hammer فرار می‌کنند. بعد از حرکت Eva’s Hammer هورتون در مورد Ausmerzer و اقداماتی که نازی‌ها به وسیله‌ی آن جهت سرکوب تحرکات انجام می‌دهند، ارائه می‌کند. گروه به فکر دزدیدن Ausmerzer می‌افتد تا با استفاده از این وسیله نقلیه، از نقشه‌های گروه جلوگیری کند اما این اقدام به دلیل وجود یک سیستم دفاع خودکار به نام ODIN تقریبا غیرممکن بود. کدهای مربوط به این سیستم در تسلط Oberkommando است اما از زمانی که منطقه ۵۲ تخریب شد، Oberkommando به سیاره ناهید نقل مکان کرد. گروه با یک نقشه تصمیم می‌گیرد با سفر به ناهید کدها را برای غیرفعال کردن ODIN بدزدد. بلازکوویچ با تغییر هویت به بازیگری به نام Jules Redfield و دعوت به ناهید برای شرکت در آزمون یک فیلم تبلیغاتی اقدام می‌کند. این فیلم در مورد شکست و دستگیری Terror-Billy (اسمی که نازی‌ها به به بلازکوویچ داده‌اند) بود و با کاگردانی «آدولف هیتلر» بیمار انجام می‌شد. بلازکوویچ با یک نمایش جدی و خشونت‌آمیز نظر هیتلر را جلب می‌کند. او در نهایت موفق به یافتن کدها می‌شود و برای رمزگشایی به زمین برمی‌گردد.

در ادامه Kreisau Circle به Ausmerzer حمله می‌کند و اعضای مقاومت با غیرفعال کردن ODIN سیستم‌های فرماندهی را می‌ربایند. سپس بلازکوویچ و گروهش به زمین می‌روند، جایی که ژنرال انگِل روی آنتن تلویزیون ملی است. بلازکوویچ با کشتن او، انتقام کارولین را می‌گیرد و بعد از آن همراه با گریس و هورتون رو به دوربین مردم را تشویق به پس گرفتن ایالت متحده می‌کنند. در پایان بلازکوویچ حلقه‌ی مادرش را که به دست انگِل افتاده بود را پس می‌گیرد و آن را به آنیا پیشنهاد می‌دهد.

در اختتامیه بازی تصاویری از مردم آمریکا نشان داده می‌شود که در خیابان‌ها شورش و طغیان کرده‌اند تا سرزمین اشغالی خود را پس بگیرند.

منبع : https://t.me/GameNewNews

برای مطالعه بیشتر داستان بازی ها در کنترل امجی حتما به صفحه دسته بندی آن مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

بامداد نوروزیان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *