۰

داستان بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

داستان بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

داستان بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

داستان بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

داستان این بازی در انتهای جدول زمانی «زلدا» در قلمرو پادشاهی «هایرول» رخ می‌دهد. ۱۰ هزار سال قبل از آغاز بازی، یک نژاد باستانی به نام «شیکا» تمدن هایرول را به یک تمدن پیشرفته تبدیل کرد که توسط ۴ موجود غول‌پیکر با اسامی «جانوران الهی» و ارتش بزرگی با نام «نگهبانان» محافظت میشد. هنگامی که «گانون» ظاهر شد و تمدن هایرول را تهدید کرد، جانوران الهی سعی کردند جلوی او را بگیرند اما توسط جادوی گانون، آلوده شدند. بعد از این ماجرا، سروکله «شاهزاده» پیدا شد و پس از شکست دادن گانون، او را داخل یک طلسم، زندانی کرد.

۱۰ هزار سال بعد، تمدن هایرول به یک کشور قرون وسطایی تبدیل می‌شود. شهروندان هایرول که حالا با نام «هِیلین» شناخته می‌شوند، با خواندن پیشگویی نیاکان خود، نشانه‌های بازگشت گانون را شناخته و برای یافتن جانوران الهی و ارتش نگهبانان، شروع به جستجوی مناطق اطراف کردند. در این مدت، پرنسس «زلدا» به شدت مشغول پیدا کردن جادویی برای شکست دوباره گانون بود. در این میان، یک شوالیه با نام «لینک» به کمک پرنسس می‌آید. لینک دارای یک شمشیر خاص با نام «شمشیر استاد» بود که توانایی مهر و موم کردن داشت. اکنون پرنسس زلدا با لینک به مبارزه با گانون پرداخته و در همین حین، قهرمانان مسابقات هایرول، مشغول جمع‌آوری جانوران هستند. نام قهرمانان مسابقات به شرح زیر است:

داروک: جنگجوی کوهستان گورون
میفا: شاهزاده‌ی آبشار زورا
ریوالی: پرنده‌ی کماندار سرزمین ریتو
اوربوسا: رئیس صحرانشینان منطقه گِرودو

با این حال، گانون می‌تواند جانوران الهی و ارتش نگهبانان را در اختیار گرفته و آن‌ها را در برابر هایرول قرار دهد. در این مبارزه، پادشاه «روحام» و جانوران الهی کشته شده، قلعه ویران گشته و لینک نیز هنگام دفاع از تنها پایگاه باقی‌مانده از ارتش هایرول یعنی «فورت هاتِنو» به شدت زخمی می‌شود.

زلدا در ادامه، لینک را به مکانی امن برده، شمشیر استاد را در جنگلی گمشده تحت حفاظت از درخت بزرگ «دکو» پنهان کرده و با استفاده از جادو، خودش و گانون را در قلعه هایرول زندانی می‌کند. این فاجعه در طول اعصار به عنوان مصیبت بزرگ شناخته می‌شود.

داستان بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

داستان بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

۱۰۰ سال پس از قرارگیری در اتاق «شفا» داخل معبد «رستاخیز» بالاخره لینک که حافظه خود را از دست داده، از خواب بیدار می‌شود. او با پیرمردی روبرو شده که خود را به عنوان «روح جاودان پادشاه روحام» معرفی می‌کند. همچنین توضیح می‌دهد که گانون در قلعه هایرول زندانی شده ولی از قبل، قوی‌تر است. روحام از لینک می‌خواهد قبل از این‌که گانون از قلعه آزاد شود، جلویش را بگیرد.

لینک با عبور از سرزمین هایرول، به مکان‌هایی از گذشته سفر کرده و به مرور، خاطرات خود را به یاد می‌آورد. او با کمک نژادهای مختلف از هایرول، می‌تواند چهار جانور الهی و ارتش نگهبانان را یافته و وجود آن‌ها را از پلیدی‌های گانون، پاکسازی کند.

لینک پس از به دست آوردن شمشیر استاد از جنگل‌های گمشده، وارد قلعه هایرول شده و گانون را با کمک جانوران الهی شکست می‌دهد. او در نهایت، گانون را مهر و موم کرده و اجازه می‌دهد تا ارواح پادشاه روحام و قهرمانان به زندگی پس از مرگ عزیمت کنند.

اگر بازیکن در طول بازی، تمام ۱۳ خاطره را پیدا کرده باشد، یک پایان مخفی را باز می‌کند که در آن زلدا متوجه می‌شود هایرول باید دوباره ساخته شود. زمانی که لینک و زلدا به کمک یکدیگر مشغول بازسازی هایرول هستند، زلدا با خودش حرف می‌زند و می‌فهمیم او بر این باور است که شاید دیگر قدرت و جادوی کافی برای دفاع را نداشته باشد.

منبع : https://t.me/GameNewNews

برای مطالعه بیشتر داستان بازی ها در کنترل امجی حتما به صفحه دسته بندی آن مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عرفان سعید زنوزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *